Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
Мени су од детињства омиљени детаљи трилекс фелне и четворокрилна врата, и увек сам се обрадовао при сусрету са старим Икарусима и Зијачама које су исто имале специфичан звук :)
 
Od ovih što su u životu mogli više, ali nisu :bash: :bash: :bash:
Pa ko Vam je kriv, idite u Ikarbus da vidite kako su lepo zaštićeni i kad su poslednji put platu primili.
Kad će taj Maxi da isporuči nešto što valja? Dokle će se voziti hrana u nehumanim i neodgovarajućim uslovima? Dokle će nestručni i nesposobni ljudi rukovati hranom? Mnogo više štete to pravi čovečanstvu od nedotegnutih panela.
 
14 agencija odvodi vozače, Srbiji preti kolaps, već nedostaje 6.000
Beograd -- Udruženje poslodavaca u drumskom saobraćaju odlučilo je da zatraži zakonske izmene kako bi se pomerila starosna granica za profesionalne vozače.


U Srbiji trenutno nedostaje 6.000 upravo takvih profesionalnih vozača.

Osim toga, vozači zaposleni u drumskom saobraćaju u proseku imaju 55 godina, često se angažuju i penzioneri, a dešavalo se da po ugovoru o delu budu angažovane i osobe starije od 70 godina.

O ovome se, između ostalog, razgovaralo na sastanku Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja "Srbijatransport" Beograd koji je održan u Lastinom Auto-centru u Beogradu.

Ključna tema bila je upravo nedostatak profesionalnih vozača i inicijativa za izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, u smislu korekcije starosne granice za profesionalne vozače.

Konstatovano je i da veliki broj profesionalnih vozača odlazi iz Srbije, ali i da ekonomska održivost transportnih preduzeća saobraćajnog sistema Srbije i logističke saobraćajne podrške društvu u velikoj meri zavise od profesionalnih vozača autobusa i teretnih vozila.

Vozači, kako je rečeno, najčešće odlaze u zemlje EU, pa tako trenutno ima 14 agencija koje prikupljaju dokumentaciju vozača za rad u inostranstvu. One im organizuju odlazak i polaganje za SPS sertifikate u Vinkovcima, gde sve to mogu da završe za dva dana.

Takođe, rečeno je da od Nove godine Nemačka planira da otvori granice za vozače sa "si-pi-si" (SPS) sertifikatom.

Prevoznici su se saglasili da to može izazvati ozbiljnu destabilizaciju javnog drumskog autobuskog prevoza u velikim gradovima, gde bi bili ugroženi gradski i prigradski prevoz.

Gransko udruženje poslodavaca drumskog saobraćaja je zato odlučilo da podrži inicijativu o hitnoj izmeni Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, kojom bi se pomerila starosna granica za pristup profesiji profesionalnog vozača na 18 godina za C i CE kategorije, odnosno 20 godina za D i DE kategoriju vozila.

Ovo bi podrazumevalo da se uvede Probna dozvola C, CE, D i DE, ili dozvola za unutrašnji saobraćaj C,CE,D i DE, a koja bi važila samo unutar teritorije Srbije.

Sadašnja rešenja u ZOBS-u su preuzeta na osnovu EU direktiva, ali realni problemi i praksa zemalja EU je snizila starosnu granicu za pristup profesiji i primenjuje ih na teritoriji svojih nacionalnih okvira.

Jovica Vasiljević iz Sekretarijata za javni prevoz Beograda je kazao da do kraja sledeće godine svi profesionalni vozači u Srbiji treba da dobiju sertifikat za upravljanje motornim vozilima u Evropi poznat kao "si-pi-si".

Oni će, dodao je, po pravilniku koji je na usvajanju u Ministarstvu saobraćaja, dobiti licencu besplatno na pet godina bez naknadne obuke.

Predložena je i digitalizacija sektora drumskog transporta, sa GPS praćenjem vozila drumskog transporta, kao što se primenjuje u zemljama EU radi konkurentnosti na tržištu i bezbednosti saobraćaja, kao i radi eliminisanja zloupotreba i nezakonitog obavljanja komercijalne delatnosti javnog transporta putnika.

Sastanku su prisustvovali direktori velikih prevozničkih kompanija u Srbiji: SP Laste, Arrive Litas, Niš- ekspresa, GSP-a Beograd, Srboeksporta, Suboticatransa, Grasa iz Novog Sada, poslovnog udruženja Panontransporta, kao i predstavnici Gradskog sekretarijata za javni prevoz grada Beograda i predstavnici Sekretarijata za saobraćaj svih većih gradova u Srbiji.

Domaćin sastanka bio je Toni Gajić, generalni direktor SP Lasta, a predstavnici Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, kao i Agencije za bezbednost saobraćaja, nisu se odazvali pozivu na ovaj skup, saopšteno je iz SP Laste.
 
Ovi bi da im deca i penzioneri voze kamione i autobuse ?????????
Umesto da se čude zašto vozači odlaze mogli bi da malo podignu plate vozačima.

komentar
Gazde nemojte povećavati plate i dalje zastupajte politiku ako nećes ima ko hoće, tako nam dajete dodatni podsticaj da napustimo ovu teritoriju neću namerno da napišem država jer ovo nije videlo države..
 
Da, samo sto to nije slucaj samo sa vozacima vec sa gomilom zanimanja.
Kada vec ofujem, da dodam da je i drzava sebi dopustila da platne razrede u javnom sektoru tako 'slozi' da pojedina zanimanja imaju platu manju od zakonom propisanog minimalca.

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Мене више брине недостатак лекара него возача.
 
Забран запошљавања у јавном сектору дајеночекиване резултате који иду у корист нашим колонијалним управницима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=573657#p573657:2wrf6p48 je napisao(la):
stf » Čet Okt 11, 2018 7:24 am[/url]":2wrf6p48]Мене више брине недостатак лекара него возача.

Hitler se više brinuo za vozače a dobro je znao i zašto.

Bez vozača a dok ne stignu ovi leteći autonomni biće veoma napeto. Prevoz će se prorediti (već jeste) roba će se daleko teže transportovati ....

Što se tiče lekara i ovo što je ostalo bolje čovek preko foruma da se sam leči. Para za neku operaciju nema tako da ta priča sluti na loš scenario.
 
Na temi o naplati karata priča se o potrošnji goriva zbog klime pa ajde ovde da nastavim.

Šta reći više osim da kupuju hibridne autobuse. Manje troše pa se klima manje oseti.

Osim toga u odnosu na baterijske električne nit su potrebne skupe i teške baterije sa kratkim vekom trajanja koje pritom obezbeđuju nepraktično malu autonomiju, niti pate od problema "polutrolejbusa" koji košta kao jeftiniji tramvaj pri čemu zahteva prateću infrastrukturu na samoj trasi.

Mislim da će se privatnici najviše zagrejati za dizel-električni pogon jer pored toga što je jeftiniji kao što već rekoh ne zahteva prateću infrastrukturu niti pati od ograničenja baterijskih elektrobusa. Hibridni autobusi za slabije solo linije (ne opterećene zglobne, ne minibus i ne opterećene solo gde zglob nije moguće koristiti) su najpraktičniji u američkom/kanadskom formatu.

Orion VII NG 07.501 u Torontu:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ELivvawAxks[/youtube]

^^^Odlete kao trolejbus. :)

Enterijer i vožnja:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MPnwveDI-9I[/youtube]

MTA Orion VII NG 07.501 #4195:

42110003355_6580716a83_b.jpg


Evo na osnovu ove slike da napravimo listu tenderskih zahteva:

Tip karoserije: niskoulazna bez trećih vrata, bez zadnjeg prozora, bez sedišta iznad upravljačkih točkova, sa jednim redom sedišta manje u zadnjem delu

Položaj dizel motora: pozadi, centralno vertikalno postavljen

Položaj hladnjaka: dole levo

Izduvni sistem: dimnjak postavljen levo, sa prigušivačem integrisanim vertikalno unutar karoserije

Položaj zadnjeg displeja: gore desno

Položaj grupe baterija za hibridni pogon: na krovu sa prednjom ivicom iza linije upravljačkog točka

Savršenstvo za manje opterećene linije, metro fidere i metro alternative (kada se autobus preklapa sa metroom). Kad se raspisuje tender lista bi trebalo takva da bude.
 
Toliko ti se dopao?


Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Svakako mi se više dopao mozak kanadskih inženjera nego budževina poput evropske masne paranoične zadnjice.

Lako se zapaža da je dotični model u startu zamišljen kao standardna platforma za ugradnju dizel, CNG ili hibridnog dizel-električnog pogona koja samim tim predstavlja i dobru osnovu razvoja vozila sa potpuno električnim pogonom.

Navedeno se baš i ne može reći za evropska, kako niskopodna tako i low entry rešenja (koja su inače bazirana na niskopodnim pa samim tim pate od istih problema).

Američki koncept ima daleko više prostora za ugradnju dodatnih sistema bez dizanja svega što postoji na krov. Toliko me trend bacanja svega na krov kod evropskih autobusa iritira da ću preći na samoupravljajuća vozila sa kompletnom opremom na šasiji ispod poda (uključujući i baterije).

Da Laki, toliko prezirem niskopodne tramvaje sa tumorom na krovu da pošto upravo tu nespretno rešenu budževinu sve češće viđam na autobusima evropskih proizvođača mogu reći da mi se Amer baš toliko dopada, posebno od najnovijih Slovena (Solaris). :mrgreen: :twisted:

Mdaaamm, Solaris će fotomodelu dodati tumor u obliku wc šolje (jer je to najlakše uraditi, a što radi i kanadski New Flyer koji je upravo kupio prava na gore pomenuti Orion dizajn) na glavu koji će kako bi maskirao rugobu obaviti ukrasnim papirom.
 
Jel to moje oči vide lepljena dvodelna zaobljena vetrobranska stakla?

Ovo je najbolja serija IK103 ako se ne varam. Bili su žuti sa debelom plavom trakom. Zemun je imao dosta tih iz 2003.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=574734#p574734:3himua7r je napisao(la):
Express » Pon Okt 15, 2018 3:34 pm[/url]":3himua7r]Svakako mi se više dopao mozak kanadskih inženjera nego budževina poput evropske masne paranoične zadnjice.

Lako se zapaža da je dotični model u startu zamišljen kao standardna platforma za ugradnju dizel, CNG ili hibridnog dizel-električnog pogona koja samim tim predstavlja i dobru osnovu razvoja vozila sa potpuno električnim pogonom.

Navedeno se baš i ne može reći za evropska, kako niskopodna tako i low entry rešenja (koja su inače bazirana na niskopodnim pa samim tim pate od istih problema).

Američki koncept ima daleko više prostora za ugradnju dodatnih sistema bez dizanja svega što postoji na krov. Toliko me trend bacanja svega na krov kod evropskih autobusa iritira da ću preći na samoupravljajuća vozila sa kompletnom opremom na šasiji ispod poda (uključujući i baterije).

Da Laki, toliko prezirem niskopodne tramvaje sa tumorom na krovu da pošto upravo tu nespretno rešenu budževinu sve češće viđam na autobusima evropskih proizvođača mogu reći da mi se Amer baš toliko dopada, posebno od najnovijih Slovena (Solaris). :mrgreen: :twisted:

Mdaaamm, Solaris će fotomodelu dodati tumor u obliku wc šolje (jer je to najlakše uraditi, a što radi i kanadski New Flyer koji je upravo kupio prava na gore pomenuti Orion dizajn) na glavu koji će kako bi maskirao rugobu obaviti ukrasnim papirom.

Kod potpuno niskopodnih autobusa jednostavno nema prostora nigde osim u i na krovu za smeštaj velikih rezervoara za CNG ili TNG.
Ovi Orion-i koji se pominju nisu niskopodni celom dužinom slično kao i IKMERC gde se prostor od drugih vrata koristi za dodatne rezervoare ili šta već.
 
Žiko radi se o tome da su se Evropljani odlučili na najnepovoljniju konfiguraciju za hibridne i električne autobuse a to je niskopodni autobus sa vratima na zadnjem prepustu. Crći il pući morali su spustiti pod i nazad, a da pritom nisu iskoristili prostor skroz do krova za integrisanje dodatne opreme.

Amerikanci nisu imali nikakvih problema sa ugradnjom glomaznih clean diesel i hibridnih sistema. Evropljani su panično na svakih par godina nešto budžili dok su Amerikanci izbacili sve 2001 i ostali isti do dana današnjeg. Očigledno su razmiljali o tome koji je koncept najprimereniji.

Znači ako Evropljani imaju opterećenije linije neka kupuju zglobne s troja vrata, molim lepo. Tamo gde ne može zglob mogli su da pojačaju takt sa solo autobusima. Pošto-poto solo s troja, u Italiji i sa četvora vrata. :bash: Trpaj, trpaj narod u trovratne autobuse i čitaj stare vesti o masovnom ukidanju tramvaja.

http://mondo.rs/a1138595/Info/Beograd/Novi-autobusi-u-Beogradu.html

Jeste videli ovo? Pumpica za Ikarbus šifra "Chinese Electric 80". Pitam se koje će dizelaše da naruče. Za hibrid nikad čuli.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=574768#p574768:8b5ajzgm je napisao(la):
Express » Pon Okt 15, 2018 6:34 pm[/url]":8b5ajzgm]Žiko radi se o tome da su se Evropljani odlučili na najnepovoljniju konfiguraciju za hibridne i električne autobuse a to je niskopodni autobus sa vratima na zadnjem prepustu. Crći il pući morali su spustiti pod i nazad, a da pritom nisu iskoristili prostor skroz do krova za integrisanje dodatne opreme.

Amerikanci nisu imali nikakvih problema sa ugradnjom glomaznih clean diesel i hibridnih sistema. Evropljani su panično na svakih par godina nešto budžili dok su Amerikanci izbacili sve 2001 i ostali isti do dana današnjeg. Očigledno su razmiljali o tome koji je koncept najprimereniji.

Znači ako Evropljani imaju opterećenije linije neka kupuju zglobne s troja vrata, molim lepo. Tamo gde ne može zglob mogli su da pojačaju takt sa solo autobusima. Pošto-poto solo s troja, u Italiji i sa četvora vrata. :bash: Trpaj, trpaj narod u trovratne autobuse i čitaj stare vesti o masovnom ukidanju tramvaja.

http://mondo.rs/a1138595/Info/Beograd/Novi-autobusi-u-Beogradu.html

Jeste videli ovo? Pumpica za Ikarbus šifra "Chinese Electric 80". Pitam se koje će dizelaše da naruče. Za hibrid nikad čuli.

Evropljani su malo racionalni što se tiče prostora kao i prilagođavanje autobusa kupcima. III (za solo) ili IV vrata (za zglob) su opcija kupaca i logično je da tamo gde je velika izmena putnika da vozilo ima i maksimalan broj vrata kako bi se vozilo što kraće zadržavalo u stajalištima. Opet nisu puno lutali, ima par varijacija i uglavnom nude dobro iskorišćenje unutrašnjeg prostora.

Taj sistem kao IKMerc sa stepeništem za zadnji deo autobusa mogu da budu jako opasna, naročito kod iznenadnih kočenja.
 
Na Međunarodni dan beskućnika objavljujemo da DrumoDom uskoro počinje sa radom (posle godinu dana priprema). Biće namenjen svima u Beogradu koji su u situaciji beskućništva. Radi se o specijalno adaptiranom autobusu koji će posećivati mesta gde ovi naši sugrađani borave i obezbedti im besplatno tuširanje, toalete, šišanje, pranje veša, i priliku za razgovor. Tražićemo zajedno trajna rešenja.

DrumoDom će biti naš projekat, projekat svih ljudi koji žele da podrže ove naše sugrađane i sugrađanke.

Fotografije su od slične usluge koju pruža organizacija "Lava Mae" u San Francisku.

https://noizz.rs/noizz-news/beograd...ci-da-se-istusiraju-osisaju-operu-ves/90z6ng3
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=574821#p574821:1pntjcwp je napisao(la):
Žika » 15 Oct 2018 10:06 pm[/url]":1pntjcwp]
Evropljani su malo racionalni što se tiče prostora kao i prilagođavanje autobusa kupcima. III (za solo) ili IV vrata (za zglob) su opcija kupaca i logično je da tamo gde je velika izmena putnika da vozilo ima i maksimalan broj vrata kako bi se vozilo što kraće zadržavalo u stajalištima. Opet nisu puno lutali, ima par varijacija i uglavnom nude dobro iskorišćenje unutrašnjeg prostora.

Taj sistem kao IKMerc sa stepeništem za zadnji deo autobusa mogu da budu jako opasna, naročito kod iznenadnih kočenja.

I sam sam rekao da su pogodni za manje opterećene trase. Gde god može standardlinienbus može i blo koji američki. Samo mi smeta to što su za bazu uzeli trovratne verzije sa velikim prepustima (čak i za low entry koji su bazirali upravo na niskopodnim). To je uticalo na sve ostalo što sam naveo. Umesto da su propisali dve različite baze (dvovratni low entry sa kraćim prepustima bez zadnjeg prozora i trovratni niskopodni sa motorom iza trećih vrata takođe bez zadnjeg prozora) oni su praktikovali "one size fits all" pristup koji je doveo do toga da ćemo sada završiti sa vozilima koja više liče na translohr nego na gradski autobus uz istovremeno izbegavanje pravih tramvaja.

Ti hibridi u američkoj konfiguraciji su pogodni za slabe linije sa malom razmenom putnika kojih ima i više nego što možemo da zamislimo. Zapravo većina novih linija je upravo takva.

Mislim da su se političari zagrejali za polutrolejbuse na kraćim radijalnim trasama kako bi Dorćoj odjednom pokrio ceo grad, tj. da ne bi bio limitiran kontaktnom mrežom. Za razliku od polutrolejbusa hibridni autobusi mogu da se koriste bilo gde se koriste i dizel.
 
Postoje i kraće verzije od oko 10 metara(možda i ispod) . Što se tiče prepusta oni su uslovljeni napred sa brojem vrata / sa jednokrilnim može i manji prednji prepust, dok zadnji je uslovljen dužinom (veličinom) agregata + menjač+ kardan. Postoje rešenja da motor bude uz zadnju stenu / prozor i da se snaga isporučuje prenosnikom pod uglom. To su retki autobusi kojima u slučaju saobaćajke veći rizik za oštećenje motora. A on je najskuplji deo autobusa.
Kod hibridne verzije sigurno da može zadnji prepust da bude kraći ali ne nešto bitnije, jer menjači su već sada dovoljno kompaktni. ZF Ecolife ima dužinu od oko 730 mm.
 
Vrh