Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 300 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    317
Keeping Cool in the City with the new Citysphere

A new type of air distribution system maintains temperatures inside the city bus at a pleasant level. This enables the new Citysphere unit to save energy, cuts costs and preserve the environment. The rooftop unit with a hermetically sealed compressor is maintenance-free with low life-cycle costs.
Izvor: www.spheros.de

Koliko sam skontao Spheros je nemačka firma sa sedištem u gradu Gilching(Nemačka) i nama najbižim proizvodnim pogonima u Istanbulu i Lvivu(Ukrajina).Nije mi jasno otkud slovenci u celoj priči...

Ne znam koliko je ceo posao komplikovan, kontam da se spoljna jedinica montira na krov kao na slici ali kako će dalje to povezivati sa postojećim Ikarbusovom instalacijama nemam pojma...
busqfb.png

Autobus na liniji 50:
1349006klimatizovanauto.jpg

Izvor: www.beograd.rs
 
Joj, kamo sreće i to da urade.
U Japancima ne može da se diše koliko ume da bude vrelo.
 
Džaba ugradnja klima,kad se ni ove postojeće u novim Ikarbusovim vozilma ne uključuju,ili se uključuju jako retko.Pretpostavljam da je to zbog toga što su prozpri non-stop otvoreni,pa klima uredjaj ne može adekvatno da funkcioniše u tim uslovima.
 
dok sam dolazio na posao nešto sam se razmišljao. visina naših ivičnjaka na autobuskim stanicama je oko 10 cm, a visina poda autobusa je 35 cm, pa se pitam da li bi se setili da podignu autobuske stanice na visinu od 35 cm i tako budu autobuske stanice u ravni sa autobusima, jer džaba ti niskopodni busevi kada moraš u njih da ulaziš kao u običan bus sa stepenicama
 
Veliki posao, slab efekat...a može da bude i ružno.Pitanje je i koje bi dužine bio taj izdignuti deo jer može da se desi da pola autobusa stane tu a zadnji deo ne ako je bus za busom, ili jedan solo drugi zglobni itd...A i vozači bi morali onda mnogo pažljivije da staju na stanice kako bi razmak između busa i stanice bio minimalan a pritom ne oštete bus(što mislim da je neizvodljivo na npr stanici 26 na trgu ka Dorćolu).
Poenta niskopodnog busa je da podigneš nogu samo tih 15cm a ne da se popneš uz tri stepenika od po 25cm.
 
MareCar sa SSC-a je zamolio nekoga da okači odgovor na pitanje o visini ivičnjaka i poda autobusa, pa da prenesemo šta je napisao :D

Imam jednu molbu. Posto nisam prijavljen na beobuild forumu moze li neko na ovu temu da odovori na zadnje pitanje da moderni autobusi imaju hidraulicni sistem koji omogucava da se jedna strana autobusa nagne/spusti na nivo trotoara za laksi ulaz i izlaz putnika. Hvala
 
Nemaju hidraulični sistem, ali imaju klapnu na srednjim vratima koja mođe da se spusti na nivo trotoara za izlaz i ulaz putnika ometenih u kretanju (ljudi u kolicima).
 
ali za to treba vise vremena nego da se prosto podignu kolica i pitam se da li je ikad korisceno.
 
na MAN-ovim busevima u berlinu se koristi stalno i ljudi u inv. kolicima i roditelji sa decom u kolicima zbog toga ulaze na srednja vrata a svi ostali na prednja
 
I u Londonu se često koristi platforma za kolica na srednjim vratima, ali mislim da je to kod nas neprimenjivo iz prostog razloga što u 80% autobusa ne bi bilo mesta za kolica :(
Novi Ikarbusovi autobusi(IK-112N,IK-218N) imaju tu platformu ali još uvek nisam video ni jednom da se koristi.Opet :(
 
Ne znam za Ikarbus ali moderni autobusi imaju hidraulicni sistem koji spusta stranu autobusa kako bi ljudi lakse ulazili.
 
jovanovm":25818cby je napisao(la):
Nemaju hidraulični sistem, ali imaju klapnu na srednjim vratima koja mođe da se spusti na nivo trotoara za izlaz i ulaz putnika ometenih u kretanju (ljudi u kolicima).
Molim te ne pametuj. MAN i Mercedes Busevi imaju hidraulicne armotizere koje nagnu i spuste jednu stranu autobusa. To sa hidraulicnim liftom za osobe u kolicima je u MAN busevima bilo vec devedestih na prvim vratima. Sta sam hteo da kazem je: Nemoraju da se dizu trotoari na 50cm visine jer moderni busevi mogu da se spuste, i to ne trosi nista duze vremena, u sekundi kad vozac stane on samo prvo pritisne dugme za spustanje pre nego sto pritisne za otvaranje vrata, i kad zatvori vrata pritisne za dizanje busa, to traje ni pola sekunde i gotovo, to moze ako potrebno cak i na svakoj stanici da se radi.
Wikipedia:
Low floors can be complemented by a hydraulic or pneumatic 'kneeling device', which can be used when the bus is not in motion, tilting it or lowering it at the front axle even further, often down to normal curb height. Though such technology has been available and in use on high-floor buses since the 1970s, it is of significant utility on low-floor vehicles only where it enables less-mobile passengers to board and leave the vehicle without help from others. Many vehicles are also equipped with wheel-chair lifts, or ramps which, when combined with a low floor, can provide a nearly level entry.
 
^^^ Baš nekulturno. Odgovarao sam ti na pitanje o Ikarbusevima, koji jesu niskopodni autobusi koji se koriste u Beogradu.
 
Ja nisam pitao za Ikarbuseve niti za ulazne rampe, ja sam samo izjavio da moderni autobusi imaju taj sistem i zbog toga nema potrebe da se dizu trotoari, to sto ti probas da pametujes i kazes da to nemaju i ubacujes desete stvari o kojima uopste nije prica je tvoj problem, nemas se sta buniti i kukati da je neko kekulturan zato sto mora da ti neko objasnjava tri puta. :rolleyes:
 
Iz šireg centra treba izbaciti autobuse,uvesti trole i tramvaje dok se ne napravi metro!a sve autobuse pod hitno prebaciti na gas zbog ekologije~! :violina:
 
MareCar":14hbh0c2 je napisao(la):
Ja nisam pitao za Ikarbuseve niti za ulazne rampe, ja sam samo izjavio da moderni autobusi imaju taj sistem i zbog toga nema potrebe da se dizu trotoari, to sto ti probas da pametujes i kazes da to nemaju i ubacujes desete stvari o kojima uopste nije prica je tvoj problem, nemas se sta buniti i kukati da je neko kekulturan zato sto mora da ti neko objasnjava tri puta. :rolleyes:
Mnogo si ti bezobrazan za nekoga ko je napisao tri posta mare care :notok:
Svi mi imamo svoje momente ali pokušaj da podigneš nivo rasprave ovde a ne da prozivaš ljude ovde.
 
@MareCare

Nekulturan zbog ovoga "Molim te ne pametuj." Zbog tvoje nepravilne interpunkcije i konstrukcije rečenice sam mislio da pitaš DA LI moderni autobusi koji se koriste u Beogradu imaju takav sistem. Sav srećan (pošto već 5-6 godina sarađujem sa jednim domaćim proizvođačem autobusa koji ima MAN i Mercedes licence), ti pišem da postoje takvi autobusi na teritoriji grada Beograda, nažalost bez hidrauličnog sistema, već se prilazna rampa podiže ručno. Takvi autobusi čine oko 10% voznog parka GSPa.

Odgovorio sam čisto informativno, ima ovde dosta ljudi iz dijaspore, pa sam pretpostavio da pitaš jer te interesuje, a nemaš prilike da saznaš. Očigledno je u pitanju nesporazum, sad vidim da nisi pitao, već si odlučio da nam poručiš.

Sve najbolje ti želim, ali preporučujem malo više obzira za druge forumaše. Srdačan pozdrav i dobrodošao na forum!
 
Znam da se verovatno pripremaju za Univerzijadu pa povlače nove buseve i zbog toga ovih dana vozi dosta starijih autobusa ali baš ga preteraše - danas sam video na liniji 53 stari Sanosov bus iz osamdesetih, onaj simpa, zaobljeni sa spojena 4 zadnja sedišta. Takav nije vozio na 53-ojci ni kad je bio u redovnoj upotrebi! Jedva se popeo uz Jug-Bogdanovu i pritom izbacio kilo ugljen-monoksida i čađi.
 
bgexplorer":2z6z3r3f je napisao(la):
MareCar":2z6z3r3f je napisao(la):
Ja nisam pitao za Ikarbuseve niti za ulazne rampe, ja sam samo izjavio da moderni autobusi imaju taj sistem i zbog toga nema potrebe da se dizu trotoari, to sto ti probas da pametujes i kazes da to nemaju i ubacujes desete stvari o kojima uopste nije prica je tvoj problem, nemas se sta buniti i kukati da je neko kekulturan zato sto mora da ti neko objasnjava tri puta. :rolleyes:
Mnogo si ti bezobrazan za nekoga ko je napisao tri posta mare care :notok:
Svi mi imamo svoje momente ali pokušaj da podigneš nivo rasprave ovde a ne da prozivaš ljude ovde.
To kolko sam postova ovde napisao i nema nekakve veze, jer bitan nije kvantitet postova. :)

jovanovm":2z6z3r3f je napisao(la):
@MareCare

Nekulturan zbog ovoga "Molim te ne pametuj."
Razumem na sta mislis, ali jedna od vrlo malo stvari koje ja mrzim je ako neko prica nesta o cemu nista ne zna i samim tim mene laze u lice, zato tuj reagujem malo ostrije. Ja na primer, ako neznam, ne pricam, ali zato ako nesta kazem onda je to u 90% situacija tacno, a ako nisam siguran onda to i kazem da nebi pricao pogresne stvari.

Zbog tvoje nepravilne interpunkcije i konstrukcije rečenice sam mislio da pitaš DA LI moderni autobusi koji se koriste u Beogradu imaju takav sistem.
Nikad nisam ucio srpski tako da sigurno imam dosta gresaka u konstrukciji recenica. Greska je sigurno "stvorena" zato sto je moj post bilo pitanje u drugom forumu za okacenjke post-a u ovaj forum, ali post (sta sam hteo da kazem) po sebi je bila izjava. Simple misunderstanding ;)

Sav srećan (pošto već 5-6 godina sarađujem sa jednim domaćim proizvođačem autobusa koji ima MAN i Mercedes licence), ti pišem da postoje takvi autobusi na teritoriji grada Beograda, nažalost bez hidrauličnog sistema, već se prilazna rampa podiže ručno. Takvi autobusi čine oko 10% voznog parka GSPa.
Da, o tome znam. Ja sam vise mislio na CEO autobus a ne na rampu, novi MAN ovi i Mercedesi se spuste celi na strani trotoara, kao oni americki lowrider-i. Ali onu rucnu rampu isto imaju jos uvek.

Odgovorio sam čisto informativno, ima ovde dosta ljudi iz dijaspore, pa sam pretpostavio da pitaš jer te interesuje, a nemaš prilike da saznaš. Očigledno je u pitanju nesporazum, sad vidim da nisi pitao, već si odlučio da nam poručiš.
Da, ja sam prvo mislio da u tvom postu kazes da Autobusi taj sistem spustanja nemaju, tj. da to ne postoji, pa sam lupio malo ostrije jer sam se vec vozio u njima, ispalo mi je ko da me neko proziva, razumes? Kad ti nesta znas tacno a neko ti kaze da nije tako... ;)

Kao sto si rekao, nesporazum je u pitanju. pozdrav.
 
2012":2uz72y9a je napisao(la):
Iz šireg centra treba izbaciti autobuse,uvesti trole i tramvaje dok se ne napravi metro!a sve autobuse pod hitno prebaciti na gas zbog ekologije~! :violina:
trebalo bi uvesti tramvaj od Slavije do Studentskog trga, kao nekada, i zatvoriti taj potez za saobraćaj
 
@johnnyLee

Tako je najbolje uvesti i tramvaj na toj liniji ali ako se Metro linija 2 krene od Kalemegdana , prekoTrga ,preko Skupštine pa recimo London /Slavija onda je možda višak,ali urgentno je recimo pod hitno uvesti buseve na gas za sve linije koje okreću na Zelenjaku ili pak ponovo vratiti trole i pored buduće Metro linije :kafa:
 
Koliko je to sigurno da ce stanice biti Trg i skupstina? Posto je to po meni dosta blizu i po mom misljenju bi bilo dosta izgraditi jednu na Terazijama jer bi zadnji izlaz (kad se vozis od kalemegdana) bio kod trga a prednju prema skupstini, tj. ispod 4min peske od svakog.
 
2012":210qnm49 je napisao(la):
@johnnyLee

Tako je najbolje uvesti i tramvaj na toj liniji ali ako se Metro linija 2 krene od Kalemegdana , prekoTrga ,preko Skupštine pa recimo London /Slavija onda je možda višak,ali urgentno je recimo pod hitno uvesti buseve na gas za sve linije koje okreću na Zelenjaku ili pak ponovo vratiti trole i pored buduće Metro linije :kafa:
druže, i da sutra krenu da grade metro, trebaće najmanje 2 godine da uđe u funkciju, a za postavljanje šina od Trga do Slavije treba max. 9 meseci
 
Vrh