Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 306 94,7%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,3%

  • Ukupno glasača
    323
Želja ljudi, kod nas, da stoje tik do vrata iako silaze na poslednjoj stanici bi verovatno predstavljala najveću smetnju ovom sistemu, a koliko znam u Londonu postoji ograničenje koliko ljudi sme da uđe u DD tako da je nerealno očekivati tako nešto u BG-u.
 
Jeste shmeksi, to je taj bus sa slike koju si postavo. Ovo si u pravu za da bi se ljudi u DD gurali oko vrata, zato je najbolje da oni budu uvedeni na ekspresnim linijama.
btw, Skopje je rasipisalo tender za nabavku 302 dvospratna autobusa, hoce da se vrate tradiciji. Kad je u Skopju uveden javni prevoz posle rata, prva vozila su bili londonski Routmasteri.
 
shmeksi":1owqeq01 je napisao(la):
Želja ljudi, kod nas, da stoje tik do vrata iako silaze na poslednjoj stanici bi verovatno predstavljala najveću smetnju ovom sistemu, a koliko znam u Londonu postoji ograničenje koliko ljudi sme da uđe u DD tako da je nerealno očekivati tako nešto u BG-u.
Da li to moze da se resi tako sto ce jedan od ulaza za bus voditi direktno na gornji sprat bez potrebe da se prolazi kroz donju kabinu busa? Npr. onaj ulaz pozadi. Inace kapiram da su dvospratni busevi bolji za funkcionisanje saobracaja nego dugacki, zglobni.

Sto se tice ogranicenja za broj ljudi u busu, mislim da po pravilima to postoji za svaki autobus, dvospratni ili ne, ali ne bih rekao da se ta pravila u Beogradu postuju.
 
u autobusu tačno piše koliko ima sedećih i koliko stajaćih mesta (neću da lupam cifre), ali problem kod nas je što je broj putnika koji se vozi najmanje 1,5 put veći nego što je kapacitet vozila. i Sinišina ideja je dobra, da se DD uvedu na E i L linije
 
Senke":36glnsia je napisao(la):
Mercedes Citaro je definiticno najbolji gradski autobus.
...
Pa tu je negde sa MAN-om. Meni je MAN lepsi i udobniji ali u pitanju su stvarno samo finese i jedan i drugi su sam vrh.
 
Kreteni u gspu iskljucili klime na novim busevima boze moj trosi se vise goriva :rant:
 
samo onako da bacim 1 hejt na buseve kao transportno sredstvo uopste, kad god se vozim, posle 15 min mi pripadne muka, +/- par minuta u zavisnosti od vozaca, i tako
 
direktor":2w4hckt5 je napisao(la):
Kreteni u gspu iskljucili klime na novim busevima boze moj trosi se vise goriva :rant:
Пре два дана сам се возио у аутобусу са укљученом климом, која на жалост није имала никаквог ефекта (осим ако се стане испод издува :) ), зато што је нашим драгим суграђанима немогуће објаснити да клима не може да расхлади аутобус са широм отвореним прозорима... Бравице су једино решење, ал ко то да објасни неспособњаковићима из ГСПа...
 
Skroz je OK da deo autobusa bude dvospratan, zauzima manje mesta, nema zanosenja (kao na onim trolama sto pie < zamosenje 1m > :D) i sigurno je prijatnija voznja. To bi bilo odlicno za duze linije u kojima nema velice promene putnika, kao na primer 706, gotovo svi koji udju na zelenjaku idu do Bataje.
 
pa dekeri bi bili generalno dobri za sve trocifrene linije, upravo iz razloga koji si ti spomenuo (70% onih koji uđu na početnoj idu do zadnje, ili do pred kraj)
 
Senke":2rtrtp5k je napisao(la):
Veolia dobila dva Volvo autobusa.
Lepa vest. Voleo bi da vidim slike ako je moguce. Forumasi, please:D
JohnnyLee":2rtrtp5k je napisao(la):
video sam pre neki dan novi FAP-ov niskopodni. lepo izgleda, samo nisam video na čijoj je šasiji
FAP pravi svoje sasije, motori su MAN po prvi put.
JohnnyLee":2rtrtp5k je napisao(la):
pa dekeri bi bili generalno dobri za sve trocifrene linije, upravo iz razloga koji si ti spomenuo (70% onih koji uđu na početnoj idu do zadnje, ili do pred kraj
Da, najbolje je da DD idu na trocifrene linije ili neke buduce ekspresne. Jedino bi bio problem kod uvedjenja taj sto bi se morala graditi nova, visa garaza za njih. Ne znam da li ovi sadasnji pogoni mogu primiti DD-e. Inace, sve vise mi se svidja ideja da se DD nadju na Bgd ulicama.
 
Vulić prevoz (ili kako god se zove) tera niskopodne autobuse na prirodni gas... mislim da je u pitanju linija 51 - video juče na autoputu kod Autokomande.
 
Linija 55, a Vulović prevoz ne vozi u Beogradu, to je prevoznik iz Kragujevca.
Taj autobus je dat na probu GSP Beograd na 2 nedelje. Vozio je i na 74 i 94.
 
Ipak bi znacilo da DD manje prostora zauzimaju na terminusima, lakse se "provuku" izmedju ostalih vozila i stabilniji su
 
@Senke
Hvala, samo sam video dok sam čekao drugaricu, tako da nisam mogao detaljno. U sv. slučaju, pozitivan pomak! :kk:
 
Od subote linije 46,51,91,92,511, 551, 552 i 601 u oba smera saobračaju Savskom ulicom.
U Sarajevskoj ostaju samo linije za Zelenjak 52, 53 i 56, i linija 34 koja ide do GŽS i dalje do Admirala Geprata.
 
Interesantan članak na GOOD-u (bookmarkujte sajt, imaju odlične stvari) o tome kako i bus može da reši saobraćajne gužve. Radi se o sistemu TransMilenio u Bogoti, Kolumbija, a ko hoće da pročita članak neka ode na link dole. Ovo ostavljam čisto onako informativno.

http://www.good.is/post/get-on-the-bus/
 
postoji nesto slicno u Meksiko sitiju, zove se Metrobus, a inspiracija za oba sistema je RIT u Kuritibi (Brazil).

BRT dodje nesto kao tramvaj bez sina (i bez zica ako se ne koriste trolejbusi, a uglavnom se ne koriste) a cela caka je u tome sto su "zute trake" fizicki odvojene od ostatka saobracaja. Medjutim, ne vidim kako bi ovo funkcionisalo u Beogradu npr. - mozda na NBG gde su glavne ulice sve siroke i gde ima mnogo mesta - ali u starom delu grada, slabo. Takodje, primera radi, kada bi se recimo ispod Bul. K. Aleksandra izgradio metro, mogle bi da se uklone sine za tramvaj i da se prosiri ulica - cime bi se saobracaj rasteretio na dva nacina, metroom i dodatnom trakom u svakom pravcu (ili bi bilo vise mesta za parkiranje, pa ne bi bilo toliko kola zaustavljenih u desnoj traci, itd.).

Lepa je ta slika iz Bogote, gde imamo autoput od 10 (!) traka, pa su po 2 rezervisane za autobus...ali gde tako nesto izgraditi u Beogradu? Ovo je dobro sa sev.-americke gradove, gde postoje siroki autoputevi (tj. veliki denivelisani pravci) od kojih se moze otkinuti po traka za BRT...ali zamislite da Bulevarom umesto sina ide traka za ovakav autobus. OK, moze se fizicki odvojiti od ostatka saobracaja van raskrsnica...ali kako resiti skretanja? Kako odraditi tu denivelaciju? E sad, zamislite taj problem u ulicama gde postoje zute trake za bus i trole (V. Ilica, D. Tucovica, itd.).

Ono o cemu sam razmisljao ranije je da kada bi bio izgradjen taj UMP, da bi GSP mogao da uvede 2 nove linije koje bi isle duz UMPa - jednu "obicnu" i jednu ekspresnu (ekspresna bi stajala na svakoj 3, 4. stanici). E, onda bi tu mogao mozda da se napravi nekakav BRT (recimo da je UMP 3x3 trake, neka pojedna bude samo za bus). Ali inace ne vidim gde bi to moglo da se gradi u BGDu osim na Novom.
 
Moglo bi recimo na Batajnickom putu, ali kad bi postojao metro do Zemuna (bas do Zemuna, a ne do ulaska u Zemun), a to se nikad nece desiti:D. Zatim moze za Surcin, isto kad se izgradi metro do Ledina, nikad naravno.
 
GSP predstavio novi klima sistem za autobuse

Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) "Beograd" predstavilo je danas, promotivno vožnjom, savremen sistem za klimatizaciju autobusa "Cityspere", koji je GSP-u za jedno vozilo poklonila slovenačka firma "Spheros".

Generalni direktor GSP Radoslav Nikolić istakao je da je sistem pokazao dosta dobre rezultate na probnom radu na liniji 50 i dodao da će se njegovo testiranje završiti u naredne dve sedmice.
On je dodao da će na kraju "probnih vožnji", u zavisnosti od izveštaja sa terena, nadležni iz gradske skupštine odlučiti da li će se sistem ugrađivati u svih 600 autobusa GSP-a.
Nikolić je rekao da bi, ukoliko grad odluči da kupi sistem, već dogodine Beograđani mogli da se tokom leta još udobnije prevoze.
Predstavnici firme istakli su da sistem uspešno koriste javni prevozi Ljubljane i Zagreba, a pokazao je odlične rezultate i u Budimpešti.
Izvor: Blic via Tanjug
Link: http://www.blic.rs/beograd.php?id=97834
 
Vrh