postoji nesto slicno u Meksiko sitiju, zove se Metrobus, a inspiracija za oba sistema je RIT u Kuritibi (Brazil).
BRT dodje nesto kao tramvaj bez sina (i bez zica ako se ne koriste trolejbusi, a uglavnom se ne koriste) a cela caka je u tome sto su "zute trake" fizicki odvojene od ostatka saobracaja. Medjutim, ne vidim kako bi ovo funkcionisalo u Beogradu npr. - mozda na NBG gde su glavne ulice sve siroke i gde ima mnogo mesta - ali u starom delu grada, slabo. Takodje, primera radi, kada bi se recimo ispod Bul. K. Aleksandra izgradio metro, mogle bi da se uklone sine za tramvaj i da se prosiri ulica - cime bi se saobracaj rasteretio na dva nacina, metroom i dodatnom trakom u svakom pravcu (ili bi bilo vise mesta za parkiranje, pa ne bi bilo toliko kola zaustavljenih u desnoj traci, itd.).
Lepa je ta slika iz Bogote, gde imamo autoput od 10 (!) traka, pa su po 2 rezervisane za autobus...ali gde tako nesto izgraditi u Beogradu? Ovo je dobro sa sev.-americke gradove, gde postoje siroki autoputevi (tj. veliki denivelisani pravci) od kojih se moze otkinuti po traka za BRT...ali zamislite da Bulevarom umesto sina ide traka za ovakav autobus. OK, moze se fizicki odvojiti od ostatka saobracaja van raskrsnica...ali kako resiti skretanja? Kako odraditi tu denivelaciju? E sad, zamislite taj problem u ulicama gde postoje zute trake za bus i trole (V. Ilica, D. Tucovica, itd.).
Ono o cemu sam razmisljao ranije je da kada bi bio izgradjen taj UMP, da bi GSP mogao da uvede 2 nove linije koje bi isle duz UMPa - jednu "obicnu" i jednu ekspresnu (ekspresna bi stajala na svakoj 3, 4. stanici). E, onda bi tu mogao mozda da se napravi nekakav BRT (recimo da je UMP 3x3 trake, neka pojedna bude samo za bus). Ali inace ne vidim gde bi to moglo da se gradi u BGDu osim na Novom.