Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Pa obzirom da je i jedno i drugo motor na naizmenićnu struju, koji je ujedno i generator, verovatno. A zašto je to bitno? Uštede tu siguro nema:)
 
mateja":2r9v1c0d je napisao(la):
Danas sam se vozio u niskopodnom , ali u zadnjem delu i moram da zamerim što ima jako malo prostora za stajanje. Sedišta su sviše uzdignuta, a prolaz je samo za jednu osobu. Ni kod zadnjih vratnema mesta za stajanje.
Ja mislim da je to inače slaba tačka niskopodnih autobusa. Oni imaju olakšan ulaz/izlaz, ali prostor kod točkova je mali zbog blatobrana. Niskopodni autobusi imaju manju korisnu površinu za stajanje nego klasični.
 
Onda bi bili najbolji oni koji su sano na sredini niskopodni, jer za zadnji deo to i nema potrebe.

Inače, Boggdanović kaže kako će naglo da poraste broj putnčkih automobila rastom standarda. Do koje mere to može da ide? Ja se iskreno nadam da to neće uticati na smanjenje broja vozila, već da će nestati gužve u javnom prevozu, njegova cena biti nešto viša i time on biti isplativiji, ali uvek privlačniji od provlačenja automobilom i plaćanja parkinga.
 
mateja":27rrro3a je napisao(la):
Onda bi bili najbolji oni koji su sano na sredini niskopodni, jer za zadnji deo to i nema potrebe.

Inače, Boggdanović kaže kako će naglo da poraste broj putnčkih automobila rastom standarda. Do koje mere to može da ide? Ja se iskreno nadam da to neće uticati na smanjenje broja vozila, već da će nestati gužve u javnom prevozu, njegova cena biti nešto viša i time on biti isplativiji, ali uvek privlačniji od provlačenja automobilom i plaćanja parkinga.
Kod IK motor je postavljen vertikalno i zauzima jedno mesto za sedenje pozadi.
 
Ne treba dirati trole, ako ni zbog cega, onda zbog ''turistickog'' znacaja :). Naime, kad su mi skoro bili u poseti rodjaci iz Ljubljane, moj brat (27godina) se toliko odusevio "travajima sa tockovima" da je iako samo imali auto morao da se provoza jedan krug trolom. Eto...... :)
 
Kao sto je neko pomenuo, trole NE TREBA dirati jer kada bi se sve zamenile autobusima, od onih nekoliko okrecenih zgrada u Beogradu ne bi ostalo nista! Mislim da su autobusi na dizel isto moguci, ali ce to doci u buducnosti, a sa druge strane, i bio-dizel autobusi ispustaju gasove! Tako da, treba raditi na alternativnim prevoznim sredstvima: zicare, tramvajski sistem, trole i metro! Trole su uvek bile deo Beograda i mislim da bi nam nedostajale!
 
A svakako je dobro kada jedan grad ima sve vidove prevoza. Mi se nećemo iznenaditi ni kada vidimo trolu, ni tramvaj, ni metro. Još samo tu žičaru da dobijemo.
Dakle, to je pitanje i razvijenosti jednog grada i društva...

Što se autobusa dalje tiče, ne znam da li će ovih 120 biti domaće proizvodnje.
Bilo bi dobro da strane kupuju samo ako žele bolje (MAN, Mercedes).

A kako vidite rešenje izmeštanja autobuskih terminua iz centra?
 
"mateja"":3pq0shyf je napisao(la):
A kako vidite rešenje izmeštanja autobuskih terminua iz centra?
Ukratko:
1. Uvođenjem diametralnih linija (linjie koje idu s jednog kraja grada u drugi, prolazeći kroz centar), poput linija 16, 65, 95 itd. Loša strana je što bi bile naporne za vozača.
2. Linije koje ne bi u centru imale terminus, već bi "kružile" po centru.
 
Univerzitetsko selo
060222_4.jpg


Na onoj zelenoj površini nema GSP-a, ali na ovom snimku ima:

bl41oh4.png


DPU za blok-41
blo41nl7.png


Znači GSP će biti okružen Uni.Selom i komercijalnim blokovima, a pored UMP-a (2a-2a)
Ako ga Grad izmesti ( nap. iza Dr.I.Ribara ) dobiće još jednu atraktivanu lokaciju.
 
Ta GSP garaza nece naravno biti tu kad dodje vreme da se i taj komad zemlje izgradi. Ne bojim se ja da ce to jos dugo tu.
Nego ja sam cuo da bi trebalo da se krene sa izmestanjem trolejbuskog terminala na studentskom trgu. To je pominjano jos u vreme zatvaranja Vasine ulice za saobracaj medjutim sada se vise o tome nista ne cuje. Da li neko zna za kad je to planirano i da li ce se to desiti uopste na kraju u skorije vreme?
 
KiD":38opspwf je napisao(la):
Nego ja sam cuo da bi trebalo da se krene sa izmestanjem trolejbuskog terminala na studentskom trgu. To je pominjano jos u vreme zatvaranja Vasine ulice za saobracaj medjutim sada se vise o tome nista ne cuje. Da li neko zna za kad je to planirano i da li ce se to desiti uopste na kraju u skorije vreme?
Jош када су укидали окретницу у Рајићевој било је говора да је план да троле треба да се спусте до базена 25 мај (сада Милан Гале Мушкатировић), а касније се помињао и оближњи паркинг Жутог таксија.

Идеја је била да се из Узун Миркове скреће у Тадеуша Кошћушка па право до базена.
Искрено се надам да се од тога одустало јер кад помислим да ће троле ићи још и поред Калемегдана... ух :mad:

Укинимо људи троле, видите да је само неки проблем са њима. Видим да је неко као аргумент за останак трола користио загађење и спашавање још ово мало фасада што је остало у центру. Па зар није одржавање тих фасада и количина аутомобила у центру већи проблем од јавног саобраћаја.
 
Sumnjam da će GSP garažu brzo izmestiti, jer je ona relativno novijeg datuma; otvorena je 1988. godine.

"Влада"":1ld48s7h je napisao(la):
Идеја је била да се из Узун Миркове скреће у Тадеуша Кошћушка па право до базена.
Ne, trole trebaju da skreću ulicom Kralja Petra, pa Dubrovačkom ulicom do kraja. Evo i karte:
trolabuducnostyu4.png

Malo smo krenuli OT.
 
Siniša":374ruu63 je napisao(la):
Ne, trole trebaju da skreću ulicom Kralja Petra, pa Dubrovačkom ulicom do kraja.
Znači kod Marine "Dorćol" ...Baš će da se obraduju vlasnici jahti :)

trolw8.png


Od Banovog brda direktno do novobeogradskih blokova

Nova linija gradskog prevoza 89, povezala Požešku ulicu i blok 61
Linija 89 konačno će omogućiti da više od 150.000 stanovnika Novog Beograda, od bloka 70a, do bloka 61, dobije direktnu autobusku vezu sa Banovim brdom. Linija 79 produžena do Mirijeva, a trasa 81 povezala naselje Altina sa blokom 70a
Glas Javnosti - Subota, 13. Januar 2007.
 
Siniša":2akbrs0s je napisao(la):
Sumnjam da će GSP garažu brzo izmestiti, jer je ona relativno novijeg datuma; otvorena je 1988. godine.

"Влада"":2akbrs0s je napisao(la):
Идеја је била да се из Узун Миркове скреће у Тадеуша Кошћушка па право до базена.
Ne, trole trebaju da skreću ulicom Kralja Petra, pa Dubrovačkom ulicom do kraja. Evo i karte:
http://img376.imageshack.us/img376/2486/trolabuducnostyu4.png
Malo smo krenuli OT.
Заборавио сам у свом посту да назначим да је паркинг Жутог таксија на крају Дубровачке.

Мислим да је тек то скретање у Краља Петра лудило. Па онуда једва и аутомобили пролазе од паркираних кола. Једино ако укину паркирање макар на једној страни улице. А како ће се тек у Дубровачкој мимоилазити са 26 !!!

Мислим да све ово раде зато што немају појма шта ће са тим тролама, немају боље решење, знају да окретница не припада Студентском тргу, укинули су Рајићеву, нашли најближе слободно место (тренутно) па што да не.

едит: брисао и додавао
 
Nova autobuska linija 89

Linija 89 konačno će omogućiti da više od 150.000 stanovnika Novog Beograda, od bloka 70a, do bloka 61, dobije direktnu autobusku vezu sa Banovim brdom.
Na ovoj liniji je predviđeno 10 autobusa sa prosečnim intervalom 9 min.

Znači na nekih 7-8km biće 10 autobusa oko 0,7-0,8 po km. što je i prosek u Bgd. :
Statistika GSP-a http://www.gsp.co.yu/statistika1.htm

br.autobusa 1213 na 1568,4km.linija, 1,3 A/km ili 0,77km/A
br. trolejbusa 139 na 58,1km.linija, 2,4 T/km ili 0,42 km/T


Za 7-8km linije 89 trebalo bi 16,8-19,2 trolejbusa + mreža za njih !
Očigledna je superiornost autobuskog prevoza sa kojim se mogu lakše otvarati nove ili korigovati stare linije.
Na otprilike 500.000 vozila u Bgd. 100 autobusa na biodizel ( 0,02 % od ukupnog broja auspuha) ne bi značajnije uticali na zagađenje vazduha. Odmah se može isključiti par stotina kamiona na dizel koji tumaraju ovim gradom.

 
Па јесте, не може терминус да буе на Студентском. Али ја имам и боље решење:Р 41, 21 и 19 нека иду улицом 29. новембра:Р После кад се уведе метро може и 16 да буде трола. Само ово је место за ааутобусе.

Ево, на Карабурми се неки аутобус самопокренуо, Икарбусов је. То се често дешава, а за то су валда криви аутоматски мењачи.
Ја нисам стричњак али то не би требало да се дешава и које су предности атоматике, ако се зна да се овакви проблеми дешавају. Такође, возач може лакше да заустави возило приликом неке несреће, ако је мењач класичан.
 
Privatnik na 88-ici poseduje pored solo i zglobni niskopodni Ikarbus.
 
Sto hiljada tona biodizela od suncokreta i uljane repice

Izgradnja prve fabrike biodizela u Srbiji, započeta polovinom prošle godine u Šidu, privodi se kraju. Reč je o investiciji šidske uljare Mladost (posluje u sastavu Viktorija grupe) koja premašuje 20 miliona evra. Ako sve bude teklo po planu, prve količine ovog ekološkog goriva mogu se očekivati već na proleće.Ugovorena proizvodnja uljarica na oko 200 000 ha
Fabrika će biti opremljena najmodernijom evropskom tehnologijom i tržištu će moći da isporučuje više od 100 hiljada tona biodizela godišnje........
ceo čl. http://www.danas.co.yu/20070119/ekonomija1.html#5


Biogorivo osvaja tržište EU i SAD

Zemlje članice EU podržavaju razvoj obnovljivih izvora energije ne samo uvođenjem obaveznih kvota njihovog učešća u ukupnoj energetskoj potrošnji , već i fiskalnim olakšicama koje ove proizvode čine cenovno konkurentnijim na tržištu.
Direktiva 2003 30 EG nalaže zemljama članicama EU da do 2010. godine 5,7 odsto ukupne potrošnje goriva zamene biogorivom. Najvažnija biogoriva su biodizel i etanol (zamena za benzin) za čije se dobijanje koriste žitarice.
Tako se, recimo, u SAD oko 11 odsto ukupne proizvodnje kukuruza koristi za dobijanje etanola. Od 2000. do 2005. godine proizvodnja etanola od kukuruza kao osnovne sirovine povećana je u SAD za 150 odsto. Ima više od sto fabrika koje prave etanol, a grade se još 42.

 
Jos samo vlada da odgovori i ukine akcize na biodizel pa bi svi onda kupovali samo to gorivo (po principu, jeftinije je, a vozi se isto)! To bi bar malo popravilo sliku zagadjenja u zemlji!

A sa druge strane, treba paralelno uvesti i dodate poreze na vozila koja ne zadovoljavaju najnovije standarde o dozvoljenim vrednostima izduvnih gasova!

Onda bismo lepo mogli, kao u Nemackoj, da i u saobracajem najopterecenijem tunelu disemo slobodno!
 
MILIJARDE ZA BOLJI PREVOZ

Za kupovinu novih i popravku starih vozila, obnovu dotrajale infrastrukture i zamenu šina tokom ove godine GSP "Beograd" uložiće više od dve milijarde dinara

- Ove godine raspisaćemo tender za kupovinu 120 novih autobusa, po 50 solo i zglobnih vozila i 20 autobusa koji će, što je novina u GSP-u, koristiti prirodni gas - objasnio je prvi čovek GSP-a.

On je za ovu godinu najavio rekonstrukciju šina na deonici od starog Savskog mosta do buvljaka na Novom Beogradu, ali i stvaranje boljih uslova za rad zaposlenih, renoviranje pogona na Novom Beogradu i druge investicije....itd.
http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=2379


dragan":o9knehek je napisao(la):
bl41oh4.png


Znači GSP će biti okružen Uni.Selom i komercijalnim blokovima, a pored UMP-a (2a-2a)
Ako ga Grad izmesti ( nap. iza Dr.I.Ribara ) dobiće još jednu atraktivanu lokaciju.
KiD":o9knehek je napisao(la):
Ta GSP garaza nece naravno biti tu kad dodje vreme da se i taj komad zemlje izgradi.
Ne bojim se ja da ce to jos dugo tu.
Siniša":o9knehek je napisao(la):
Sumnjam da će GSP garažu brzo izmestiti, jer je ona relativno novijeg datuma; otvorena je 1988. godine.
Izgleda da će učesnici UB 2009g. imati preko puta početnu stanicu i pogled na vozni park.
 
Преносим информацију са градског сајта да ће Град у току ове године купити
20 соло и 30 зглобних аутобуса за потребе јавног градског превоза. Осим тога купиће се 10 аутобуса на природан гас и 40 тролејбуса, чиме ће тролејбуски возни парк бити потпуно обновљен.

Возила ће бити нископодна и опремљена клима уређајима.
 
Odlicno ,mislim da je bitno da se i kvalitet vozila poveca a ne samo kvanitet koji u ovom trenutku i nije toliko los. Ocigledno je da se trenutno vrsi "prociscavanje" voznog parka uvodjenjem opremljenijih i udobnijih autobusa. Nadam se da ce uslov za svaku buducu kupovinu biti i klima.
 
Среда, 31. jануар 2007.
Куповина нових 70 аутобуса у 2007. години


ГСП „Београд” ће ове године набавити 70 нових аутобуса – 30 соло, десет соло са погоном на природни гас и 30 зглобних аутобуса. Они ће испуњавати норме ЕУРО 3 или ЕУРО 4, што значи да ће имати еколошки „чистије” моторе, а биће и нископодни, чиме ће путницима са посебним потребама бити олакшано њихово коришћење. Сва возила набављена у 2007. години биће опремљена клима-уређајем.

Градско саобраћајно предузеће у овој години започеће експлоатацију аутобуса са погоном на компримовани природни гас (CNG), чије коришћење је све чешће у земљама Европске уније – тренутно у Европи саобраћа 6.739 оваквих аутобуса. Емисија издувних гасова код њих одговара стандардима ЕУРО 5, то јест знатно мање загађује животну средину од дизел горива, а и цена му је нижа.

Ово саобраћајно предузеће ће у 2007. години купити и 40 нископодних соло тролејбуса, чиме ће тролејбуски возни парк бити потпуно обновљен. Програмом ревитализације и модернизације трамвајског возног парка, који се финансира кредитом ЕИБ, биће модернизовано 60 трамваја.

ГСП „Београд” почетком 2007. године располаже са 1.224 возила – 240 трамваја, 139 тролејбуса, 845 аутобуса и 15 мимибусева за превоз особа са специјалним потребама.


Jedino sto me zabrinjava je sto su na slici uz datu vest bili prikazani oni tipicni Ikarbusovi autobusi, ne niskopodni... Ne znam da li ce onda svi biti niskopodni ili samo jedan deo...
:rolleyes:
 
Vrh