Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 257 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,8%

  • Ukupno glasača
    270
Икарбусови пушери :D :p
1280px-Ikarbus_IK-218N_Studentski_trg_GSP.jpg

p0133.jpg

p0157.jpg

Lasta-5840-5.jpg

Lasta-5117-2.jpg

Lasta-5833-2.jpg

Аутобуси који имају погон на задњој осовини :)
А зову их "пушери" јер "push" на србском значи "гурати, а "pull" значи "вући". Како они имају погон на задњој осовина, приколица гура предњи део аутобуса и зато их зову пушери, а "пулери" имају погон на средњој осовини и зову се "пулери". :)
Икарбусови модели ИК 218Н и ИК 206 су пушери, а ИК201/202 су пулери :D
ИК 201/202
Ikarbus_IK-201_GSP.jpg

Новији модел ИК201 :D
147284.jpg

1196ua0.jpg

ИК201/202 (пулери) су бољи, односно функционалнији јер је задња осовина пратећа и смањује лук скретања :)
Нема потребе за оволиким сликама, али шта ћу, волих их :D
Већина нископодних аутобуса је "пушер" је то омогућава потпуну нископодност јер је мотор у приколици. МАЗ је направио нископодни "пулер" коме је мотор био "преко пута" других врата, али се већина прозвођача ипак одлучује за нископодне "пушере" јер је то ваљда једноставније или тако нешто :D
МАЗ 205
maz.205.minsk.7ekt2488.20091007.pa073968.500_969.jpg

MAZ_205_-_rear.jpg

MAZ_205_interior_-_rear.jpg

MAZ_205_-_Transexpo_2010.jpg

IMG_5645.jpg

MAZ_205_-_first_part.jpg

IMG_5732-1.jpg

foto_sys_Afbeeldingen_Afbeelding_868.jpg

[video]http://www.youtube.com/watch?v=oeNUadQlm4M&feature=player_embedded[/video]
 
Somi303":h027zncr je napisao(la):
Икарбусови пушери :D :p ...

па и логичније је да нископодни зглобни буде пушер. замисли стојиш код других врата и поред тебе мотор... катастрофа
 
Ima u Kumodraškoj isto jedna rupetina, u koju može ceo autobus da upadne, koja naravno nije obeležena, i niko je ne krpi. 18 i 39 redovno zaobilaze to, ali pitanje je kad će neko upasti
 
JohnnyLee":2rb7g1ah je napisao(la):
Somi303":2rb7g1ah je napisao(la):
Икарбусови пушери :D :p ...

па и логичније је да нископодни зглобни буде пушер. замисли стојиш код других врата и поред тебе мотор... катастрофа

Што? Шта фали мотору код других врата? Ако је тако ефикаснији и безбеднији аутобус, онда боље да тако и буде ;) :p
 
kopmania":fc4n0f7v je napisao(la):
Ima u Kumodraškoj isto jedna rupetina, u koju može ceo autobus da upadne, koja naravno nije obeležena, i niko je ne krpi. 18 i 39 redovno zaobilaze to, ali pitanje je kad će neko upasti

и даље постоји, само што је сада велико брдо снега поред ње
 
Somi303":1zbse6l7 je napisao(la):
Александар":1zbse6l7 je napisao(la):
718 na 23. Užas, sada nas i GSP "časti" solaćima na ovoj liniji :roll:
slika1184.jpg
Добро му стоји овај снег, не види се она "грба" па је мало аеродинамичан :laugh:


Videh ove modele autobusa pre neki dan na liniji 26. Je l su to neki novi busevi stigli?
 
Ево пар сличица, аутор је горе потписан :)
s5003094m.jpg

s5003099m.jpg

Баш је симпатичан овај ауспух :D
 
Somi303":2jmdn3c9 je napisao(la):
Под ХИТНО треба набавити зглобне аутобусена гас! Како они мисле да ови бусеви раде на најоптерећенијим линијама у граду кад су соло бусеви. Све линије које пролазе кроз центар морају имати аутобусе на гас.

U planu je da pogon Karaburma, ciji autobusi uglavnom voze po centru, u potpunosti predje na autobuse na gas, pa posto su to dosta opterecene linije valjda ce nabaviti zglobne na gas.

Al trenutno nista od novih autobusa na gas, jer je naruceno od ikarbusa 250 autobusa za ovu godinu, od kojih bi prvih 25 uskoro trebali da stignu u pogone gsp-a.
 
Zar tih 25 nije iz budžeta GSP-a a 250 je iz gradskog budžeta najavljeno, pitanje je da li će se toliko i nabaviti
 
Pa od 250 je svelo na 200, pa onda ipak na 150

НАБАВКА 150 НОВИХ ЗГЛОБНИХ НИСКОПОДНИХ АУТОБУСА ГРАДСКОГ ТИПА

ГСП обавештава све заинтересоване понуђаче да ће у 2012. години бити расписана јавна набавка добара: Набавка 150 нових зглобних нископодних аутобуса градског типа.

За све додатне информације можете се обратити писаним путем на факс 011/366-4087 са назнаком "Претходни распис - 150 нових зглобних нископодних аутобуса градског типа " или на адресу Наручиоца: ГСП, Кнегиње Љубице 29, 11000 Београд.

Претходни распис објављен у "Службеном гласнику РС" број 97 дана 21.12.2011. године.
http://gsp.rs/tenderi1.htm#VND-autobusi

Uglavnom, 150+25 zglobnih + 10 solo + 20 minibuseva je 205 autobusa. Špekuliše se da će biti još 70 solo, gasnih?! Ono što jeste čudno, da se planira da u pogonu Karaburma kroz tri godine budu autobusi isključivo na gas. Zasad mi nemamo proizvođača zglobova na gas, što je ključno, a zamena za solo skako ne bi bila dobra.

P.S. ovo sam morao da dodam
РЕПАРАЦИЈА КЛЕМОВА ТМК ТИПА "DÜWАГ"

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
 
А можда ће Космај добити неки зглобни, а остатак на НБГ. :) И могао би Икарбус да направи зглобни на гас. Сви ћете сад да пишете да је то рецепт за експлозију, али могао би да проба. А НС је купио ИК103 на гас, мислим да се на жалост запалио или се слупао па углавном не вози :laugh:
 
Zavisi koja linija, ima linija na kojima bi odgovaralo i ovako nešto:

mercedesbenzcitomidibus.jpg

imgview2.jpg

1651z.jpg


Bolje je od Ikarbusovih midibusa i onih kombija
 
Александар":30v8jiri je napisao(la):
Uglavnom, 150+25 zglobnih + 10 solo + 20 minibuseva je 205 autobusa. Špekuliše se da će biti još 70 solo, gasnih?!

Ovo je sjajna vest, jos kad bi u tenderu ubacili i ponude za izgradnju moderne perionice za sve te buseve bilo bi savrseno. ;)
 
Ikarbusovi midibusi su premali nekako. Inače, Ikarbus i FAP su mi sasvim OK autobusi za Beograd. Neobus mi se ne dopada. Bik mi se vrlo ne dopada
 
Икарбус је докторирао аутобусе за Београд.

Када би их ГСП нормално одржавао то би били и више него пристојни бусеви. Пре свега су ергономски најпримеренији корисницима. Број седишта, позиције стајања, распоред вертикалних и хоризонталних шипки, њихова висина, облик седишта, размак између седишта за колена, ширина врата, дубина степеништа, висина прозора......

Икарбус је за ГСП постао нешто попут Нибуса за Ниш експрес. Прави потпуно прилагођена возила. Све грешке из предходне серије се на новој исправе.

Само одржавање да поправе и то је то.
 
I najvaznije od svega, ne treba zaboraviti da Ikarbus ima svoju fabriku u Zemunu koji teritorijalno pripada Beogradu, i da Ikarbus vecinu svojih prozivoda plasira da Beogradskom trzistu vec nekoliko decenija. To je vec duga tradicija koja treba da se nastavi

Kad bi grad Beograd prestao da kupuje Ikarbusove autobuse, Ikarbus bi jednostavno prestao da postoji jer bi izgubio svoje najvece trziste. Gasenjem te firme bi grad Beograd bio u gubitku jer bi zaposleni u Ikarbus ostali bez posla i bili bi na teretu ostalih gradjana.

Beograd i Ikarbus jednostavno moraju da funkcionisu zajedno i treba grad da kupuje Ikarbuseve autobuse koji su kao sto je Stf rekao potpuno prilagodjeni gradu Beogradu.
 
Али ми смо ипак прихватили тржишни систем. Не можемо се бринути за раднике сваке фирме у Србији понаособ, јер се у том случају враћамо на планску привреду. Ја сам сагласан са тим да су неки елементи планске привреде задовољавајући и да би било лепо да Икарбус буде ГСП-фабрика на неки начин, али то време је прошло
 
Било би екстра кад би ГСП и Икарбус склопили неку врсту уговора да само Икарбусиви мајстори могу да поправљају аутобусе. Верујем да се онда не би возили у кантама које се распадају :)
 
Beograd je ,,sigurica,, za minimum
Ikarbus da se baci na pokrivanje i dr. gradova
kako po zemlji Srbiji tako i po celoj kugli zemaljskoj (naročito na onaj III svet)
V i š e angažovanja vrha Ikarbusa ne bi bilo na odmet :)
 
Матеја Бељан":2egs48ii je napisao(la):
Али ми смо ипак прихватили тржишни систем. Не можемо се бринути за раднике сваке фирме у Србији понаособ, јер се у том случају враћамо на планску привреду. Ја сам сагласан са тим да су неки елементи планске привреде задовољавајући и да би било лепо да Икарбус буде ГСП-фабрика на неки начин, али то време је прошло


Истина, али имамо много примера да државе брину о својим фирмама, упркос закону тржишта, због других циљева.

Било би најбоље да град брине о Икарбусу, да има даје предност на обострану корист, али и да захтева унапређење пословања, ефикасности и квалитета, како би освојили и друга тржишта. Значи: ''Ок, радићете за нас, имаћете сигуран посао, али да се не уљујкујете, него да радите још боље и да идете још даље.'' Свима добро.
 
Vrh