Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 325 94,8%
  • BMC

    Glasovi: 18 5,2%

  • Ukupno glasača
    343
I pre neki dan je na 67 bio Solaris - 3036. A taj dan na 71 bili 3037 i 3038. Cela ekipa sa 58 kad su bili novi. 🤓
 
Od preuzimanja samog pogona Dorćol nema ništa za sad. Niti to može da se sprovede tek tako. Suprotno mišljenju većine, ni ti reprezentativni sindikati ne sede baš bezveze, jer očigledno pregovaraju sa Gradom, kako su i ranije davali izjave. Isto kao što ne moram baš u potpunosti verovati u to, barem dok ne vidim da se to stvarno neće desiti, mislim na ustupanje garažnog prostora SP Dorćol privatniku, tako ne mogu verovati na reč i sindikatima Pravdi, Sloga (vodila nekada izvesna osoba za koju čovek jednu lepu reč ne bi mogao da kaže) i Centar GSP, jer apsolutno ne vidim njihov interes u svemu ovome. Predsednik ovog poslednjeg Ivan Banković nije ni zaposlen u firmi, drugi je poznat kao kabadahija, treći ne znam ni ko je, a sveukupno nemaju članstva za solo autobus. Sam razum mi postavlja osnovno pitanje, šta je njihov stvarni cilj, pošto legitimitet u njihovoj tobož borbi ne može da postoji. Zbog Ivana Bankovića GSP se naplaćao kazni, non stop nam traže podatke bez ikakve veze sa mozgom, a preko nakaradnog Zakon o informacijama od javnog značaja. Zato mislim da i po ovom pitanju treba da sačekamo. Posle svega što se dešavalo svih ovih meseci, debelo ispitujem sve navode, i sve manje verujem raznim frakcijama. Dolazak elektro autobusa uopšte ne mora da znači da Dorćol ide Streli, kao ni to da je sa trolama definitivno gotovo. Jesam za očuvanje trolejbusa, al mnogo mi je važnije da takav domen javnog prevoza ostane pri Gradu preko GSP-a, pa makar i elektro busevima. Opet, kažem da ovo ne znači da su trole završile svoje. Verovatno ćemo uskoro imati detaljnije informacije.
Jel predsednik sindikata mora biti zaposlen kod onog kod koga vodi sindikat ne mora
Niste se naplacali kazni zbog brankovića vec zbog nerada i skrivanja podatak i ne transparentnosti poslovanja
Sto se članstva tice treba proveravati reprezentativnost redovno svima a ne da imate više sindikata nego DB
 
07026.jpg

To je taj Higer!!! Kapacitet: 30 putnika! 💪😎
Idealan za Beograd! 😎
 
SOLO BMC (razni pogoni i verzije)

C&LC: 20

DUMECO: 16

LDM: 28

SAGA TRANS: 10

NIŠ EKSPRES: 2

LUI TRAVEL: 5

B&B LINEA: 11

BARBADOS: 8

GSP: 70 (?)

SVEGA: 170

ZGLOBNA VOZILA (razni pogoni i verzije)

GSP: 200

C&LC: 23

NIŠ EKSPRES: 20

LASTA: 7 (?)

SVEGA: 250


UKUPNO: 420 jedinica


Izvor podataka je API za praćenje, tako da neki autobusi možda nisu prikazani, može se desiti i da sam neke zabrojao, ali to su te brojke u principu.

Planiram posle da izvučem i za ostale marke.
 
Jel predsednik sindikata mora biti zaposlen kod onog kod koga vodi sindikat ne mora
Niste se naplacali kazni zbog brankovića vec zbog nerada i skrivanja podatak i ne transparentnosti poslovanja
Sto se članstva tice treba proveravati reprezentativnost redovno svima a ne da imate više sindikata nego DB
Ne mora da bude zaposlen, al je logično da bi trebalo da bude, ako zastupa interese firme, a da bi imao legitimitet, apsolutno morati imati članstvo, a ono ne postoji u njegovom sindikatu. To je bar lako proverljivo. Može on da priča i lepo ovako, al džaba mu kad to nema uporište. A ja sam samo postavio više sebi jedno vrlo logično pitanje. Danas retko ko išta radi bez nekog interesa, a i Banković verovatno često koristi prevoz taman koliko i Šapić, tako da mi je svakako vrlo upitno njegovo delovanje, i šta on ima od toga. Moguće da malo trguje informacijama, a inače nismo zbog toga plaćali kazne, a još manje zbog transparentnosti poslovanja. Nemaš Direktore bog zna šta konkretno, pa možemo ovako pričati i komentarisati. Uglavnom, nemam na osnovu čega da verujem tom čoveku. To što priča nešto što mi se dopada u nekim delovima, apsolutno ne znači da radi za interese GSP-a. Da je zaposlen kod nas, svakako da bi mi njegov rad imao daleko više smisla. A to što imamo oko 30 sindikata, pa to su baš ti sindikati gde je i Banković sa po nekoliko članova. Ja sam i pre pisao da su maltene kao mafija, al još i mogu da podnesem sindikate koji imaju članstvo, ove male bih odavno pogasio. I iz velikih mogu ljudi da se iščlane. Niko ih puškom ne drži, a svi koji imaju manje i od 5% zaposlenih u svojim redovima, nestali bi mi u roku od odmah.
 
Bože koliko kanturina. A KršAkija koliko je?

Hajde da probam da izvučem:

C&LC: 19

Beobus: 25

Banbus: 37

Transprodukt: 3

Presto: 23

Lui Travel: 10

M&M: 15

UKUPNO: 132 jedinica


Cobre:

Dumeco: 21

Trans Jug: 5

LDM: 1

Saga trans: 18

B&B Linea: 9

UKUPNO: 54 jedinica

Isuzu:

Knežević Trans: 10

UKUPNO: 10 jedinica


Otokar (različiti pogoni):

C&LC: 6

Dumeco: 1

Trans Jug: 32

Transprodukt: 14

Knežević: 12

Lui Travel: 9

Čurdić: 21

GSP: 50

UKUPNO: 145 jedinica


Opet kao i prošli put greške su moguće. Naravno, ispravke su dobrodošle, prosto je naporno bilo izvuči sve.
U statistiku nisu uzete Strela, Lastra i Lasta, jer previše "šaraju" sa voznim parkom.

Turski proizvođači bez gore 3 pomenuta prevoznika imaju ukupno 762 autobusa u eksploataciji (gore - dole), to je tržište vredno stotine miliona evra.
Ubedljivo najveći gubitnik na tržištu jeste Temsa, koja je nestala iz gradskog prevoza, na prigradu teško da će se nastaviti saradnja sa Lastom od kada je Strela preuzela posao, iza Temse je Isuzu, a ni Cobri ne cveta cveće, jer više nije izbor gotovo nijednog privatnika. Ono što izvlači Cobru i stvara privid jeste Strela koja ih kupuje u ogromnom broju.
Gledano sveukupno, nestankom domaćih, Istočnih kao i par Turskih proizvođača tržište se pomera sa konkuretnog na oligopolno polje.
 
Dumeco je Cobri još veran koliko mi se čini, al izgleda da nisu mogli uzeti autobuse samo od njih. Verovatno bi ih čekali dugo, pa su se okrenuli BMC-u.
 
Strela 116 Cobri, Lasta 7 ex Lekon i 10 potpuno novih koje su dobili i koje uskoro izlaze na ulice. Znaci ukupno 133 što je ozbiljna brojka, a vrlo moguće da će ih biti još. Mnogi privatnici bi ih uzeli, ali jasno je da Strela ima prioritet kod Cobre jer je verovatno jedan od najvećih naručilaca
 
Vrh