Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 311 94,8%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,2%

  • Ukupno glasača
    328
Interesantna je činjenica da se GSP godinama nije nalazio u situaciji da ima viška vozila i vozača i to ne neki mali broj, a da se opet ne uspostavljaju dodatne linije koje su svakako potrebne, pa čak ni nikad dočekana 93 koja je dobila i oznake na nekim stajalištima neposredno pred najavljeno uvođenje. Jako sumnjivo realno.
Što se Kosmaja tiče, oni teško da će išta više davati od linija. I 74 su dobili da bi imali gde da rade pošto im je oduzeta 58, a opet i Nbg mora da ima neke linije za sve one solo BMC. Godinama kasnije i dalje osećamo koliko je nabavka 240 solo vozila bila katastrofalna za GSP, pogotovo sada kad im je dobar deo solo linija predat privatnicima.
Ako vaterpolista ikada bude odgovarao za ovaj haos koji je napravio od javnog prevoza, nikako ne treba tu izostaviti Vesića koji je postavio temelje uništenja GSP-a i gradskog prevoza generalno.
 
Da li neko zna, da li je ovo sad neki trend ili šta, vidjam vozače autobusa i neke vozače trolejbusa koje voze u rukavicama?
 
Mislis one isečene na pola, te koristi isto jedan u Cobri 70369 na 307, iako u Cobri grejanje ubija.
tipa ovih. Ja videh u jednom trolejbusu jednog vozača, eko busu, i solarisu :) Ne verujem da je grejanja i hladnoće :)
OIP.dLN3zkNwOh4cgCvIrYE0UgHaHj
 
Mislis one isečene na pola, te koristi isto jedan u Cobri 70369 na 307, iako u Cobri grejanje ubija.
Тај на 70369 је посебна прича. Буразер носи наочаре, качкет, слушалице и рукавице обавезно. Дође на окретницу и блеји 10 минута и онда почне да га вози лудачки квази јури време човек. Под пуним гасом прелеће лежеће, прескаче станице иако има путника за излаз/улаз, стварно немам ништа лепо о њему да кажем. Једва чекам да га склоне са 307..
 
Тај на 70369 је посебна прича. Буразер носи наочаре, качкет, слушалице и рукавице обавезно. Дође на окретницу и блеји 10 минута и онда почне да га вози лудачки квази јури време човек. Под пуним гасом прелеће лежеће, прескаче станице иако има путника за излаз/улаз, стварно немам ништа лепо о њему да кажем. Једва чекам да га склоне са 307..
Pričam sam njim redovno, baš lud lik koji celu smenu bleji na tviter spaceovima i priča sa ljudima. Vozio je u Arrivi na 26 i 58, pa je odatle došao u Strelu nakon izbacivanja Arrive. Al budimo realni, nije on jedini koji preleće punim gasom preko ležećih, to radi skoro svaki vozač izuzev par njih, poput vozača 70366 koji je bivši Gsp-ovac i koji je isto vozio na 307, čini mi se 3222.
 
Pričam sam njim redovno, baš lud lik koji celu smenu bleji na tviter spaceovima i priča sa ljudima. Vozio je u Arrivi na 26 i 58, pa je odatle došao u Strelu nakon izbacivanja Arrive. Al budimo realni, nije on jedini koji preleće punim gasom preko ležećih, to radi skoro svaki vozač izuzev par njih, poput vozača 70366 koji je bivši Gsp-ovac i koji je isto vozio na 307, čini mi se 3222.
Слажем се, луд је 200%, само псује и пун гас вози. Тако је, тај на 70366 је био на 5/307 3222.
 
Lepo sam ja pisao još tada da će nam taj višak solo vozila doći glave jer nećemo znati šta sa njima. Jeste da nisam baš ovakav razvoj dogaðaja mogao da predvidim...​
Nešto sumnjam da sad imamo ili da ćemo ikad imati višak bilo solo bilo zglobnih autobusa. Što se tiče zglobnih autobusa oslobođenih sa linije 88, evo gde mogu pametno da se iskoriste – na liniji 95. Naime, linija 95 je već mesecima preopterećena do te mere da vožnja istom za veliki broj građana postaje neizvodljiva jer u krcate autobuse jednostavno ne mogu da uđu. A za one koji uspeju da uđu u krcati autobus vožnja predstavlja istinsko mučenje. Pošto slika govori bolje od reči evo linka ka slikama napravljenim pre neki dan kod stajališta u bloku 21 (preko puta Hajata) - https://drive.google.com/drive/folders/1qvRaHuNFsYwModHlNWynPctXDUzlpBfD?usp=drive_link.

U popodnevnom špicu za nešto manje od sat vremena naišlo je 10 vozila i svako je bilo krcato. Niz krcatih vozila ovde nije počeo niti se tu završio, ovo je samo ono što sam uspeo da slikam za tih sat vremena. A na stanici je ostajalo između 15-ak i 50-ak osoba sa nadom da će možda u neki od sledećih autobusa nekako uspeti da uđu. A šta reći za one koji su čekali na sledećim stanicama (kod SC-a i u bloku 23)? Napominjem da nijedno vozilo nije nedostajalo. Nisu bila idealno raspoređena (što nije ni za očekivati) ali sva su bila tu i išla su u proseku na 6 minuta, tačno onako kako je i predviđeno redom vožnje.

Ovo je postala skoro svakidašnja pojava, kako radnim danima u špicevima tako često i subotom. A sasvim je logična posledica krajnje neadekvatnih intervala polazaka za ovu liniju koji su oko 6 minuta u špicevima. Zato treba ubaciti onoliko autobusa koliko je neophodno da se intervali u špicevima svedu na 4 do 4,5 minuta. Uzgred budi kazano, ti intervali su na liniji bili kad na trasi nije bila centralna autobuska stanica, kad na Novom Beogradu nije bilo ovoliko firmi i kad su tramvaji radili u ulici Milentija Popovića. Dakle sad kada je broj putnika veći nego ikad intervali su duži nego što su bili u ma kom zimskom redu vožje u poslednjih 20-ak godina. Stvarno nema nikakve logike.
 
Slažem se za 95 i taj potez. A ovo drugo, sada stvarno imamo višak solo autobusa. Mislim samo Kosmaj i Karaburma imaju preko 200 komada, a nemaju toliko linija da ih sve uposle. Čak i NBG ima višak, ali neko reče da ih je 20 u kvaru, pa im je sad knap 50 komada za solo linije.
 
Slažem se za 95 i taj potez. A ovo drugo, sada stvarno imamo višak solo autobusa. Mislim samo Kosmaj i Karaburma imaju preko 200 komada, a nemaju toliko linija da ih sve uposle. Čak i NBG ima višak, ali neko reče da ih je 20 u kvaru, pa im je sad knap 50 komada za solo linije.
Novi Beograd nema visak, čak ima i manjak pa se onda zato vide zglobovi na 9A,58 i 71. Bio sam na Novom Beogradu na komisiji sa posao i u garaži nije bilo jednog jedinog solo autobusa. Čak smo mi na komisiji morali da vozimo Solarisa jer prosto nisu imali solo vozilo da nam daju.
 
Slažem se za 95 i taj potez. A ovo drugo, sada stvarno imamo višak solo autobusa. Mislim samo Kosmaj i Karaburma imaju preko 200 komada
Interval od 4 min bi potencijalno preopteretio okretnicu u Borči pa na 95 treba napraviti varijacije linije kao npr u Kragujevcu ili u mnogim gradovima u inostranstvu
9:00 Blok 45 - P. Most
9:04 Blok 45 - P. Most
9:08 Blok 45 - Borca
Itd
 
Novi Beograd nema visak, čak ima i manjak pa se onda zato vide zglobovi na 9A,58 i 71. Bio sam na Novom Beogradu na komisiji sa posao i u garaži nije bilo jednog jedinog solo autobusa. Čak smo mi na komisiji morali da vozimo Solarisa jer prosto nisu imali solo vozilo da nam daju.
Moguće ako je stvarno 20 u servisu. Ali da je svih 70 u funkciji, bilo bi viška. Računao sam odokativno da im trenutno za solo linije treba 45 vozila.
 
Nije samo 95 problem u špicu, mnogo je linija koje su u sličnom problemu. S obzirom šta od linija GSP drži, solo nam polako postaje suvišan, sem za 25, 26, 58, 63 i 82, možda sam nešto ispustio. 58 treba pojačati, ne mora zglob. Tipa da ima red vožnje kao 42-jka na primer. Zato i ne znam čemu opet nabavka čak 170 solaća. Sve ostalo što GSP drži, isključivo je za zglobni autobus, sem par linija što je na minibusu.
 
Propustio si 3A, 21, 32, 32E, ispomoć na 40, 67, 68, 76 i 87. Nabavka je trebalo da bude 200 zglobnih i 100 solo. Možda čak i 250/50. Čak i ako rashoduju najgore Ikarbuse, Higere i BMC, opet bi 50-100 novih bilo dovoljno. Jedino ako se ne planiraju nove linije.
 
Dobro, tu nesreću što autobusi idu na trolejbuske linije da zanemarimo, kao i ovi privremeno/trajnu 3A. Za ove tri novobeogradske linije si u pravu, mada ni jedna ne traži puno vozila. Čak i da njima radi zglob nikakva tragedija. Najveći problem je Kosmaj, koji je prema garažama projektovan za solo vozila. Mada, eto da uzmu i 67, 68 i 76, plus ono što sam nabrojao, pa nema veze za nultu kilometražu, al ni Karaburmi, realno ni Novom Beogradu solo ne treba. Zemun aj i nema prostora da drži veći broj isključivo zglobnih autobusa. Mada sličan problem ima i Karaburma.
 
58 treba pojačati, ne mora zglob.
Na 58 treba dodati samo šihtaše, i to zbog poteza Banovo Brdo - London koji je generalno kritičan i kod 23 i 37, što bi se po meni rešilo uspostavljanjem Metrobus linije od Ade do Trga Republike i potom deljenjem 23, 37 i 58 (možda i totalnim ukidanjem 58) na lokale.
 
Ево када је већ толико говора о линији 492, зашто не би ГСП возио на њој. Шта смета што је приградска када градска фирма има вишка возача и соло возила (свакако би хигери били идеални за њу) и баш нема никаквих нових смислених линија (толико говора о 86? и 93, које су могле бити пет пута до сада уведене).
Знам свакако да је 492 линија измишљена за стрелу, да би могла још мало да празни градски буџет, али ми је сулудо да градска фирма, града који нема ни метро ни крштену градску железницу, нема где да пошаље вишак возила која већ постоје.
Док не изградимо градску железницу која међусобно, а и са центром повезује сва приградска насеља и бар две линије метроа, било каква приградска линија да се уводи није бесмислено, а боље ето гсп да то вози него стрела када већ има вишак возила.
 
Vrh