Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 311 94,8%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,2%

  • Ukupno glasača
    328
Na 58 treba dodati samo šihtaše, i to zbog poteza Banovo Brdo - London koji je generalno kritičan i kod 23 i 37, što bi se po meni rešilo uspostavljanjem Metrobus linije od Ade do Trga Republike i potom deljenjem 23, 37 i 58 (možda i totalnim ukidanjem 58) na lokale.
Na šta tačno misliš pod deljenjem na lokale? Mislim na 23 i 37. Nisam baš za to. I jedna i druga linija imaju putnike i van dela trase od Ade do Trga, odnosno Glavne pošte. 58 po meni ima jako slab interval spram trase, ok i da nema previše putnika, a nije da ih nema, opet je retka. 55 im isto ne ide preterano često, vikendom pogotovu. Nije baš pametno da se nemali potez oslanja samo na 88. Ne moramo se svuda trpati u sardine. Za neko pojačanje na relaciji Ada Trg se slažem, s tim što bi mogla i negde pre Trga da završi samo nema baš gde. Kritično je do Višegradske u suštini.
 
Ево када је већ толико говора о линији 492, зашто не би ГСП возио на њој. Шта смета што је приградска када градска фирма има вишка возача и соло возила (свакако би хигери били идеални за њу) и баш нема никаквих нових смислених линија (толико говора о 86? и 93, које су могле бити пет пута до сада уведене).
Знам свакако да је 492 линија измишљена за стрелу, да би могла још мало да празни градски буџет, али ми је сулудо да градска фирма, града који нема ни метро ни крштену градску железницу, нема где да пошаље вишак возила која већ постоје.
Док не изградимо градску железницу која међусобно, а и са центром повезује сва приградска насеља и бар две линије метроа, било каква приградска линија да се уводи није бесмислено, а боље ето гсп да то вози него стрела када већ има вишак возила.
Šta će ti to. To samo kod nas ima da se šalju neadekvatna vozila na trase gde dominira autoput i magistrala. Da taljigaš Higerom jedan sat do Mladenovca otprilike. Tu moraju da rade autobusi prigradskog tipa, kao Inturo, Territo, Crosway i sl. Za čisto gradski bus nije, a još kad je zakucan na 60km/h. Ništa dalje od Vrčina za tipično gradske autobuse.
 
Ko god da uzme 37, pa i BMC solo bolje nego Higer. Ubi Kinez tu liniju. Baš je tesan za nju. Solo BMC i bože pomozi. Dok su bili privatnici bilo je i bolje. Em Cobre, Isuzu i još ponešto, al svakako ergonomski bolje rešena vozila od Higera, plus je bilo i četiri busa više.
Neka hvala dodje banetova akia u špicu bolje i solaris samo da je zglob...a karaburma neće ništa da uzme čak ni svoje polaske na 27 skroz
 
Знам свакако да је 492 линија измишљена за стрелу, да би могла још мало да празни градски буџет, али ми је сулудо да градска фирма, града који нема ни метро ни крштену градску железницу, нема где да пошаље вишак возила која већ постоје.
Док не изградимо градску железницу која међусобно, а и са центром повезује сва приградска насеља и бар две линије метроа, било каква приградска линија да се уводи није бесмислено, а боље ето гсп да то вози него стрела када већ има вишак возила.
👍 👍 👍
 
Šta će ti to. To samo kod nas ima da se šalju neadekvatna vozila na trase gde dominira autoput i magistrala. Da taljigaš Higerom jedan sat do Mladenovca otprilike. Tu moraju da rade autobusi prigradskog tipa, kao Inturo, Territo, Crosway i sl. Za čisto gradski bus nije, a još kad je zakucan na 60km/h. Ništa dalje od Vrčina za tipično gradske autobuse.
Свакако се слажем, али циљ ми је био да кажем ако већ има потребе за линијом као што је 492 (које ни нема, него има потребе за јачањем 491 и 493), фирма у власништву града која има возила која нема баш нигде да шаље треба да вози ту линију, а не да плаћа стрели.
 
Na šta tačno misliš pod deljenjem na lokale? Mislim na 23 i 37. Nisam baš za to. I jedna i druga linija imaju putnike i van dela trase od Ade do Trga, odnosno Glavne pošte. 58 po meni ima jako slab interval spram trase, ok i da nema previše putnika, a nije da ih nema, opet je retka. 55 im isto ne ide preterano često, vikendom pogotovu. Nije baš pametno da se nemali potez oslanja samo na 88. Ne moramo se svuda trpati u sardine. Za neko pojačanje na relaciji Ada Trg se slažem, s tim što bi mogla i negde pre Trga da završi samo nema baš gde. Kritično je do Višegradske u suštini.
Mislim na uspostavljanje lokala na delovima trasa 23 i 37 koje ne bi zahvatila moja predložena trasa metrobusa. Deo 23ke od Vidikovca do Ade bi preuzela dosta pojačana 53ka, dok bi moj predlog za ostatak trase bio (dakle oznaka 23 bez ikakvog slova) da saobraća do Prokopa. 37 bi saobraćao na relaciji Kneževac - Ada, a trasu do Pančevca bi spojio sa 44 na nešto izmenjenoj trasi: Senjak - Trg Republike - Poenkaerova - Viline Vode - Luka Beograd, čime bi ova linija imala dosta veći interval i veću upotrebu.
58 zapravo ima malo putnika jer najviše ljudi nju koristi jer dođe pre 88. 55 ima minimalne veze sa 58 i 88 i to samo van špica kada se završi gužva u Radničkoj. Ona se najviše koristi zbog veze sa Autokomandom, Vračarem i Zvezdarom, a van špica zbog ekspresne veze sa Adom i Sajmom, pored prethodno navedenih.
 
Nije samo 95 problem u špicu, mnogo je linija koje su u sličnom problemu. S obzirom šta od linija GSP drži, solo nam polako postaje suvišan, sem za 25, 26, 58, 63 i 82, možda sam nešto ispustio. 58 treba pojačati, ne mora zglob. Tipa da ima red vožnje kao 42-jka na primer. Zato i ne znam čemu opet nabavka čak 170 solaća. Sve ostalo što GSP drži, isključivo je za zglobni autobus, sem par linija što je na minibusu.
Propustio si 3A, 21, 32, 32E, ispomoć na 40, 67, 68, 76 i 87. Nabavka je trebalo da bude 200 zglobnih i 100 solo. Možda čak i 250/50. Čak i ako rashoduju najgore Ikarbuse, Higere i BMC, opet bi 50-100 novih bilo dovoljno. Jedino ako se ne planiraju nove linije.

Pojačanje 27E, 36, 44, 38 + 38L sa pojačanjem, uspostavljanje već najavljene linije 93, uvesti novu liniju Medaković III - Kružni put - Banjica - prokop - Mostar - Sajam - Čukarička padina / Most na Adi - NBG...

Mislim na uspostavljanje lokala na delovima trasa 23 i 37 koje ne bi zahvatila moja predložena trasa metrobusa. Deo 23ke od Vidikovca do Ade bi preuzela dosta pojačana 53ka, dok bi moj predlog za ostatak trase bio (dakle oznaka 23 bez ikakvog slova) da saobraća do Prokopa. 37 bi saobraćao na relaciji Kneževac - Ada, a trasu do Pančevca bi spojio sa 44 na nešto izmenjenoj trasi: Senjak - Trg Republike - Poenkaerova - Viline Vode - Luka Beograd, čime bi ova linija imala dosta veći interval i veću upotrebu.
58 zapravo ima malo putnika jer najviše ljudi nju koristi jer dođe pre 88. 55 ima minimalne veze sa 58 i 88 i to samo van špica kada se završi gužva u Radničkoj. Ona se najviše koristi zbog veze sa Autokomandom, Vračarem i Zvezdarom, a van špica zbog ekspresne veze sa Adom i Sajmom, pored prethodno navedenih.
Kako si zamislio okretanje na Adi i koja bi bila tačno poenta takve 37?
 
Interval od 4 min bi potencijalno preopteretio okretnicu u Borči pa na 95 treba napraviti varijacije linije kao npr u Kragujevcu ili u mnogim gradovima u inostranstvu
9:00 Blok 45 - P. Most
9:04 Blok 45 - P. Most
9:08 Blok 45 - Borca
Itd
Pa ne mogu baš da se složim sa ovim predlogom. Iako liniju koristim na novobeogradskoj strani sasvim sam siguran da je vrlo opterećena i sa one druge, palilulske strane. Iz prostog razloga što je linija godinama imala intervale u špicevima u rasponu od 4 do 5 minuta, sigurno sa dobrim razlogom. Dakle, ako bi se predloženo sprovelo trpeli bi građani sa leve strane dunava. A sa druge strane ovo bi dovelo do zbunjivanja putnika koji bi morali vrlo pažljivo da prate oznake na vozilima kako bi zaključili dokle voze.
Što se okretnice u Borči tiče jasno je da ona ima dovoljne kapacitete za intervale od 4 do 5 minuta jer su ti intervali na ovoj liniji važili godinama.
 
Kako si zamislio okretanje na Adi i koja bi bila tačno poenta takve 37?
Iskrcavanje putnika na već postojećem stajalištu, a čekanje vremena i polazno stajalište kod Knez Petrolove pumpe, potom preko Mosta na Adi i Požeške promena smera. Poenta je prosta, dovoženje dosadašnjih puntika do Metrobusa.
 
Nisam baš siguran u benefite tvog predloga. Možda kad bi sa tih autobusa prelazili na šinski sistem većeg kapaciteta, mislim na tramvaj koji ide u sam centar. Ovako, mislim da imamo samo presedanje, uz možda nešto pouzdanije lokale, al faktički ni 23 ni 37 onda ne vode nigde, kao 51 na primer. Opet, to je samo moje viđenje.
 
Ovaj predlog mi se stvorio zbog konstantne preopterećenosti na ovom potezu. Svaki autobus je u špicu prepunjen, te mi je uvođenje metrobusa najefikasniji potez u rešavanju ovog dugogodišnjeg problema.
 
Na šta tačno misliš pod deljenjem na lokale? Mislim na 23 i 37. Nisam baš za to. I jedna i druga linija imaju putnike i van dela trase od Ade do Trga, odnosno Glavne pošte. 58 po meni ima jako slab interval spram trase, ok i da nema previše putnika, a nije da ih nema, opet je retka. 55 im isto ne ide preterano često, vikendom pogotovu. Nije baš pametno da se nemali potez oslanja samo na 88. Ne moramo se svuda trpati u sardine. Za neko pojačanje na relaciji Ada Trg se slažem, s tim što bi mogla i negde pre Trga da završi samo nema baš gde. Kritično je do Višegradske u suštini.
Totalno je neverovatno da je dan danas ceo taj čukariči potez strateški usmeren ka Novom BG i centru, dok je severoistočni pravac sa (prema predlogu Saobraćajnog) potencihalno pet glavnih čvorišta (Požeška, Sajam, Mostar, Autokomanda i Cvetko plus honorable metion V. Ilića). Mislim ovamo izuzev centra, preko Save pored tramvaja 13 i solo 89 imaš i dve zglobne (88 jaka) dok ka svemu gorenavedenom bukvalno peimoravaju narod da izbegava 55. Umesto da pokeiju realnu potrebu oni vrše regresiju na npocoljno rešenje sa čekanjem, gužvom i presedanjem karakteristično za kraj prošlog veka. Sumanuto.

Ako žele da nešto zaista unarede i ostave Solaris u Železniku nek rotiraju 55 i 58 u Železniku i na Banovom, uvesu Solaris, a umesto Solarisa na 58 pokriju istim komplet 37. Imaju ih polupanih na pretek, mogu od dva da prave jedan, mogu da oh remontuju tako da tu nema samo 22 vozila već peometno više. Svega ima samo pameti na vodećim pozicijama još nema.

A inače nam je generalno mreža linija neadekvatna kao i vozni park. U to nema sumnje, samo što niko ni uoči Ekspa ne pomišlja da prizna (da su nasleđena polurešenja postala gorući problemi).

Pojačanje 27E, 36, 44, 38 + 38L sa pojačanjem, uspostavljanje već najavljene linije 93, uvesti novu liniju Medaković III - Kružni put - Banjica - prokop - Mostar - Sajam - Čukarička padina / Most na Adi - NBG...


Kako si zamislio okretanje na Adi i koja bi bila tačno poenta takve 37?
Bilo bi bolje da umesto 38L solo antibiotika uvedu zglob ekspres 38 Medaković 3 - Belvil, a da solo lokal 38 renumerišu u 38A, 318 ili 338. Konačno bi zglob prošao Mokroluškom ka Medaku 3. Rasteretila bi 17, 18, 70, a privukla deo putnika sa 29 i 30, kao i presedače s 25 i 26. Vozni park bi bio manji prema dužini zbog velike komercijalne brzine ekspres linije.

Osim nje, umesto da se stave na 93, Solarise mogu vratiti u Ustaničku uvođenjem zglobne 30 (da postojeća postane 30A) ili 31A do Medaka 3 koja bi olešila postojeću privatnu 30 i udostojila trolu 29 i aurobus 31 s turskim kantama.
 
Pa 58 vozi ljude u centar grada, a 88 na Novi Beograd. Jedini zajednički putnici su oni do Žarkova, Brda i Sajma. Čime još mogu u centar osim 58-icom?

Teoretski da, ali u praksi 58 vozi ljude do centra ako se prvo pojavi. Velika većina koristi 88 do Sajma i potom presedanje na 23/37 i 58 ako međuvremenu stigne.
 
Zar nije bolje 58 pojačati nego preopterećivsti 23 i 37? Generalno, trebalo bi rasteretiti linije ka centru a ne praviti sistem presedanja južnog dela grada na nekoliko linija kod Sajma.​
 
Sajam i jeste najveći problem. Nikad ne presedam na Sajmu, pogotovo u špicu, a i Ada je katastrofa. Ja sam i privilegovan na neki način, jer u 37 ulazim kod Meka na Vidikovcu ili u Pilota Mihaila Petrovića, a u 23 naravno na početnoj na Vidikovcu ili prvoj sledećoj. Na Brdu je i moguće normalno presedanje, dalje ubi bože. Žarkovo je takođe veliki problem za 37. Nismo mi korisnici u samim naseljima gde prolaze linije poput 23-jke i 37-ice problem, već linije koje idu ka Barajevu i okolini, Lazarevcu, Moštanici, Sremčici itd., a pomenute svoje putnike ostavljaju na par vrlo udarnih stajališta, gde sa već postojećim putnicima 23, 37 i 58 teško mogu da se izbore. Tu treba neka pomoć, a od 52, 53 i 56 od Sajma nadalje vajda nije velika. O tome je trebalo da se misli mnogo ranije. Sama 56-ica je dosta jaka linija. Mogla bi nekako da pomogne, al nema gde da ide sem na Venac. Višegradska i London su ogromni generatori putnika, a neko pametan je odavno bacio tramvaj u Savsku, umesto da svojim kapacitetom pokriva opterećeniji deo kroz Kneza Miloša. Nažalost, po tom pitanju ne može više ništa da se uradi. Zeleni venac je terminus sa dosta mana za vrlo jake čukaričke linije, i naravno 56. U smeru ka periferiji, sve linije sa Venca su pune skoro i pre ulaska u Kneza Miloša, dok to nije slučaj ka Vencu. Ostaje dosta putnika i od Sajma ka Vencu, al mnogo manje nego ka Kneza Miloša. O tome je neko trebao da misli odavno. Sistem ulica je morao da se osmisli tako da ne voze sve Sarajevskom, gde jednostavno nema tolike potrebe za jakim i frekventnim linijama, bar ne za cele tri. Mogao je 56, na primer, kao zglobna da ide trasom 58-ice, a pomenutu onda na Venac. Ili 52 na kraju krajeva. Treba još jedna zglobna linija da pomogne 23-jci i 37-ici. 56 ili 52 bi rešili Žarkovo, i dosta rasteretili 37-icu. Železnik i inače ima baš dobar prevoz u više pravaca nego Labudovo i Petlovo brdo, plus ni Vidikovac nema veze koje daju 55 i 88. Tako da mislim da ne bi patio da se 58 preusmeri. I sama Čukarička padina nema direktne veze sa Kneza Miloša, a tu je na manje od deset minuta vožnje. Mora se tražiti neko rešenje. Metro ne može da se čeka.
 
Ovde smo ranije davali predlog da se 58 preusmeri preko Čukaričke padine i da se pojača. Ne mogu da se setim da li je spominjano da linije 52 ili 56 budu produžene do Studentskog grada / Trga republike preko Kneza Miloša.​
 
Evo jedan predlog da 71 i 75 postanu koridorske linije. 71 se spoji sa 32E, a 75 sa 27E. Za prvu bi trebalo neznatno pojačanje, jer na 32E rade samo dva vozila, dok bi 75 bila dobra sa 25 ili koliko već sad ukupno buseva radi na obe linije. Takođe se ukidaju oznake sa slovima. Za Višnjicu umesto Trga, čekali bi kod Doma omladine, dok bi 27E umesto Hajata stajao kod Dejtonke (75). Možda je glupo, ali eliminisalo bi presedanja i pojedina preklapanja.
 
Već imaš 74 od BK do Mirijeva, a i ona je preduga pa stalno upada u čepove. Mišljenja sam da treba da se uvede ograničenje koliko smeju da budu duge dvocifrene linije, pa samim tim i skraćenje određenih linija, odnosno deljenje na dve (uz naravno omogućeno presedanje na istoj stanici).
 
Vrh