Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 305 94,7%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,3%

  • Ukupno glasača
    322
To je EBS ventil koji se aktivira kada vozač počne da koči, normalna stvar.

Vozio sam se Cvrčkovim dizelašem na 511 i baš pričao sa kolegom koji je zadužio jednog, on je recimo oduševljen. Stvarno lepo ide, nije toliko neudoban, stabilan, uspon od šale savlada. Jeste starija tabla i malo nepraktičnija, ali radi posao za sada.

Znam da VDL nudio Berkhofe Axiale sa prednjom krutom ZF osovinom (kao kamionska) ili sa viljuškama, koja znatno utiče na udobnost. U jednoj firmi od tri VDL-a vozači samo traže jednog od njih zbog "mekše" osovine, radi veće udobnosti.
 
Priča mi danas kolega koji je vozio na 18 ove Nemanjićko plave BMC da uopšte nije zadovoljan. Naime, kada potroši nešto gasa iz boca, postane mu nestabilan - toliko da kada vozi 50 km/h ima utisak kao da će otpasti točak koliko mu ljulja na pravcu. I za uspone mu i nije nešto živahan. Isto što mu je zasmetalo je kada koči/usporava, ima utisak da ga dodatno ubrzava usled inercije kao i kod Kineza. Kao da ima problema sa raspodelom mase. Greje odlično, nije toliko neudoban kao prethodni lot, kamere su tu, može dosta ljudi da stane su mu neke od prednosti.
Obradovao se kada je u januaru dobio da vozi 112M na 78. Bolja smena i bus. 😁
Težište podignuto (narušena stabilnost) normalnim hodom vešanja ukazuje na to da projektni tim proizvođača nije uzeo srednju vrednost dinamičkih parametara za obe verzije, nego samo za dizel s (zahvaljujući nisko postavljenoj masi rezervoara, a bez dodatnog opterećenja krova bocama i konstrukcijom za njihov smeštaj na istom) nižim težištem, pa iz tog razloga gasni zadovoljava isti nivo stabilnosti samo sa najtvrđim vešanjem sa najmanjim hodom. Jezivo. Ispada da su prvi namerno takvi, a da drugi samo predstavljaju iznuđeno rešenje na zahtev kupca.

Inače, danas i ja videh #3668 na 23.

Identifikacioni broj (P9xxxx) jeste vidljiv kada nema automobila u prolazu ali nije upadljiv. Lateralno nikako a pozadi uslovno i otežano.

Varšava treba Šapiću da održi predavanje kako obeležiti vozilo:
702214.jpg
 
Poslednja izmena:
Upravo sam se vozio u novom plavom turcinu na 43. Mislim da salon više krcka i drnd nego solaris koji ima 10 godina a ovaj tek iz fabrike izašao
Više krcka i udara po rupama nego zagrebački zglobni Man iz 2004. Ja ne znam stvarno šta neko vidi dobro kod tih vozila osim table kod vozača koju su sredili i sada izgleda odlično.
 
Haha, posle jutrašnje vožnje #3653 na 23 moram se pridružiti negativnim komentarima, i pored prethodnih generalno pozitivnih.

Buka je ista, treća vrata zapinju na istom mestu u istoj meri, ali kraće se zadržavaju. Tvrđi od novog Solarisa i neznatno manje treska od prve serije kod Gospodarske, povremeno pucketa oko zgloba i konstantno kod motora. Oko vrata ne cvili, paneli baš ništa, što je jedino pozitivno kod ovog.

Ako je takvo pola serije neće mnogo bolje proći od prve.

Igrom slučaja, vozio sam se danas i Solarisom 3019 na 37, onim što je dugo bio u rashodu. Prazan leži po asfaltu, treska, ali "kraće" od BMC. On, kao i svi ostali klepeće po kraterima. Kao da ga nije ni podigao skroz u garaži. Toliko leži da je deo točka pod karoserijom (ivica preko gume). A kako ga zaukava baš preko najvećih rupa (što veća rupa, to brže) dobro je i čitav.

Zapravo, reč je o vozilu među najočuvanijim iz te serije. Ako izuzmemo harmoniku koja je izgužvana (cerada, ne i metalni ram), prljava i na samom početku raspada (plastika na spojevima učvršćenja na jednom mestu već odvojena), osim prosute vode naspram trećih vrata najčistiji je, što se najbolje može uočiti u donjem delu vrata, koja osim što su čista, nisu ni trula i na mestu su. Motor isto radi najnormalnije i nema nikakvih lomova u enterijeru (jedsn čak ima i ptovaljen plsfon, isto se može videti na 37). Neki izrabljeni primerci su dobili nove harmonike pa izgledaju bolje, ali ovaj bi s novom izgledao kao nov i bez remonta.

Takvi, od strane prevoznika evidentovani s manjom pređenom kilometražom mogu ostati duže u voznom parku i u slučaju izostanka remonta, mada bi bilo dobro da u slučaju realizacije istog i oni budu remontovani, a posle duže zadržani od ostalih (izdržali bi preko 20 godina, posebno u slučaju lakšeg režima eksploatacije pokrivanjem kraćih, slabijih lokalnih linija poput fidera, u kraćim smenama, a uz kvalitetnije održavanje, to je što reče Banković dodatnih 7-10 godina rada).
 
U petak tj. sutra svi gasni sa NBGD (3534-3557) idu na Karaburmu, a nama ce dati njihove Solarise.
inače, ako i nakon prelaska ostatka turaka na karaburmu 3395 još uvek bude redovan na 65, razmisliću o njegovom privremenom onesposobljavanju za saobraćaj. tom vozilu nije mesto na toj liniji, naročito ne sada u špicu.
 
inače, ako i nakon prelaska ostatka turaka na karaburmu 3395 još uvek bude redovan na 65, razmisliću o njegovom privremenom onesposobljavanju za saobraćaj. tom vozilu nije mesto na toj liniji, naročito ne sada u špicu.
"Besplatan" prevoz.
U ovakvom problemu koji postoji na toj liniji, jedino da se nadamo da i Karaburma dobije neki deo od prvih 50 otokara, ali kako stoji, visoke su šanse da sve ode Kosmaju. Mislim na tih 50 komada. Sledećih 50 tek može da se raspodeli kako kome je potrebno.
 
Poslednja izmena:
"Besplatan" prevoz.
U ovakvom problemu koji postoji na toj liniji, jedino da se nadamo da i Karaburma dobije neki deo od prvih 50 otokara, ali kako stoji, visoke su šanse da sve ode Kosmaju. Mislim na tih 50 komada. Sledećih 50 tek može da se raspodeli kako kome je potrebno.
Verovatno će 30 u Kosmaj da zameni Ik 112Le, a možda ostatak dobije neko, ali ne znam šta će bilo kome dodatni solo autobusi u ovom trenutku
 
inače, ako i nakon prelaska ostatka turaka na karaburmu 3395 još uvek bude redovan na 65, razmisliću o njegovom privremenom onesposobljavanju za saobraćaj. tom vozilu nije mesto na toj liniji, naročito ne sada u špicu.
Juče je bio tu.
 
Verovatno će 30 u Kosmaj da zameni Ik 112Le, a možda ostatak dobije neko, ali ne znam šta će bilo kome dodatni solo autobusi u ovom trenutku
Sad nešto gledam, ako Strela uskoro uzme 88, NBG ostaje bar 20 zglobnih slobodnih. Gde će s njima?
 
Vrh