Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 304 94,7%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,3%

  • Ukupno glasača
    321
To je EBS ventil koji se aktivira kada vozač počne da koči, normalna stvar.

Vozio sam se Cvrčkovim dizelašem na 511 i baš pričao sa kolegom koji je zadužio jednog, on je recimo oduševljen. Stvarno lepo ide, nije toliko neudoban, stabilan, uspon od šale savlada. Jeste starija tabla i malo nepraktičnija, ali radi posao za sada.

Znam da VDL nudio Berkhofe Axiale sa prednjom krutom ZF osovinom (kao kamionska) ili sa viljuškama, koja znatno utiče na udobnost. U jednoj firmi od tri VDL-a vozači samo traže jednog od njih zbog "mekše" osovine, radi veće udobnosti.
 
Priča mi danas kolega koji je vozio na 18 ove Nemanjićko plave BMC da uopšte nije zadovoljan. Naime, kada potroši nešto gasa iz boca, postane mu nestabilan - toliko da kada vozi 50 km/h ima utisak kao da će otpasti točak koliko mu ljulja na pravcu. I za uspone mu i nije nešto živahan. Isto što mu je zasmetalo je kada koči/usporava, ima utisak da ga dodatno ubrzava usled inercije kao i kod Kineza. Kao da ima problema sa raspodelom mase. Greje odlično, nije toliko neudoban kao prethodni lot, kamere su tu, može dosta ljudi da stane su mu neke od prednosti.
Obradovao se kada je u januaru dobio da vozi 112M na 78. Bolja smena i bus. 😁
Težište podignuto (narušena stabilnost) normalnim hodom vešanja ukazuje na to da projektni tim proizvođača nije uzeo srednju vrednost dinamičkih parametara za obe verzije, nego samo za dizel s (zahvaljujući nisko postavljenoj masi rezervoara, a bez dodatnog opterećenja krova bocama i konstrukcijom za njihov smeštaj na istom) nižim težištem, pa iz tog razloga gasni zadovoljava isti nivo stabilnosti samo sa najtvrđim vešanjem sa najmanjim hodom. Jezivo. Ispada da su prvi namerno takvi, a da drugi samo predstavljaju iznuđeno rešenje na zahtev kupca.

Inače, danas i ja videh #3668 na 23.

Identifikacioni broj (P9xxxx) jeste vidljiv kada nema automobila u prolazu ali nije upadljiv. Lateralno nikako a pozadi uslovno i otežano.

Varšava treba Šapiću da održi predavanje kako obeležiti vozilo:
702214.jpg
 
Poslednja izmena:
Upravo sam se vozio u novom plavom turcinu na 43. Mislim da salon više krcka i drnd nego solaris koji ima 10 godina a ovaj tek iz fabrike izašao
Više krcka i udara po rupama nego zagrebački zglobni Man iz 2004. Ja ne znam stvarno šta neko vidi dobro kod tih vozila osim table kod vozača koju su sredili i sada izgleda odlično.
 
#3634 Zemunov (trenutno) sa 18.

Definitivno bučniji iznutra od prethodnih gasnih Turčina, tu nema govora.

Krckanje, stabilnost i ostalo na nivou prethodnog, tako da opet gore vozilo od Solarisa, koji je sada zagazio u 13tu godinu.
 
Vrh