Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 301 94,7%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,3%

  • Ukupno glasača
    318
1000004642.jpg

Opet zglobni 71. Šteta što nema na 75 neki, sad je ređe tamo naći solarisa nego ovde.
 
Danas prvi put u životu ušao u nov GSP-ov autobus (P93638) da nisam video garažni broj uz istorijski prepoznatljiv logo preduzeća na koliko toliko upadljivom mestu, već samo na aplikaciji. Baš su se potrudili da budu maksimalno neupadljivi. Semi-stealth autobusi.

Utisci su sledeći:
Prvo što privlači pažnju i pre nego što vozilo krene to su vrata od kojih se neka (u ovom slučaju treća) potpuno zaustave na dobrih 20cm od zatvorenog položaja, što mislim da nije bilo toliko izraženo ni kod prve serije.

Po polasku primetno muče, doduše dosta tiše od dizela. Generalno glasniji od prethodne serije po puštanju u saobraćaj, mada proizvodi i jedinstven zvuk lepši od vremenom "traktorisane" I serije, nalik Higeru.

Raspolaže vidno komotnijim prostorom u zoni zadnjih vrata i pored jednog sedišta više (tri normalna umesto dva uloška), pri čemu je ergonomija poboljšana montažom tri vertikalne šipke na dobroj visini.

U vožnji je i dalje prilično tvrd, manje doduše, čak preko ležećih osetno slabije. Ume da nabija i drugu i treću osovinu pri bacanju preko neravnina, mada i mekše i tiše u odnosu na I seriju. Nije me zabolela kičma od Sava Centra čak do Medaka III.

Lateralni paneli su promenjeni, te sad izgleda "azijski" poput Higera zahvaljujući učvrsnim lajsnama novih panela, međutim utegnut je (sad koliko će i ostati kad padnu šaka štap-kanap službi održavanja videćemo).

Najviše me iznenadilo to što je "trešovao" samo preko kratera u Darvinovoj (pre crvenog solitera), i to 5x tiše u odnosu na Strelin Conecto G s 52 (ouch), dok je na ostatku trase vožnja bila skoro kao u solo Citaru. Ni spojevi sedišta i šipki ne puckaju. Zglob skoro da i ne krcka, u celom autobusu baš malo. Jedino tiho cvili oko vrata (okretna šipka uz metalnu zaštitu).

Bolje i vuče, skoro kao Solaris u Jerkoviću, mada bio je prazan.

Sveukupno dosta kvalitetniji proizvod, pa pravdava oznaku +. To je minimalno što sam prvobitno i očekivao od BMC, ali moram priznati da su (uz nedosledan kolorit enterijera sa crvenim i žutim šipkama neusklađenim s placim eksterijerom) ta vrata uprskala ceo autobus. Živo me zanima da li je cela serija takva ili je ipak reč o izuzetku u vidu jednog vozila.

Na kraju, enterijer i dalje na kritičnom mestu nije optimalno rešen za cirkulaciju što je moglo lako biti prevaziđeno skidanjem četiri sedišta u prolazu s desne strane, odn. pomeranjem unutrašnjeg ispred točka na poziciju ispred do prozora nalik CityClass-u sa istom pozicijom drugih vrata.
 
Kršine neopevane. Ja ne znam kako bilo ko ima šta da kaže pozitivno za ove šklopocije. Kad su se Solarisi pojavili, odmah se videlo da su nešto najbolje što je vozilo Beogradom. Ovo će da se kotrlja par godina i ćao.
 
Kršine neopevane. Ja ne znam kako bilo ko ima šta da kaže pozitivno za ove šklopocije. Kad su se Solarisi pojavili, odmah se videlo da su nešto najbolje što je vozilo Beogradom. Ovo će da se kotrlja par godina i ćao.
Apsolutno se slažem, vozio se danas novim i ono je težak krš. Šta mene briga da li pucka neki panel, kad udari u rupu, izbija kamen u bubregu iako je novo vozilo.
 
Kršine neopevane. Ja ne znam kako bilo ko ima šta da kaže pozitivno za ove šklopocije. Kad su se Solarisi pojavili, odmah se videlo da su nešto najbolje što je vozilo Beogradom. Ovo će da se kotrlja par godina i ćao.
Ne znam kakav je ostatak serije, ali što se konkretno ovog primerka tiče pitanje koliko će biti utegnuti ti paneli što sad gotovo da ne krče, a pogotovo za koliko će početi da treska po rupama i da još više muče (prilično glasan od prvog dana). A tek šipke kad krenu da se ljušte.

Pa evo iz njega preseo u zglobnu bundevu na 29 sa narandžastim šipkama koje odgovaraju plavom vozilu, nije bilo neoljuštene šipke. Vozilo izgleda duplo starije i još jeftinije. Ovim će uoči ekspa već da farbaju šipke u narandžastu, dok starim neće morati ništa. Da, dobio je kolirit koji je mogao biti postignut crvenim (sada tamnoplavim) plafonom i eventualno podom i metajnim kutijama za točkove u istoj boji.


@МиљковићSRB

Baš me danas iznenadila tri Solarisa na šinama u brzini, jedan na 85 u Požeškoj, drugi na 95 u Milentija Popovića, treći na 31. Ovaj treći kod Karađorđevog pičio preko šina s najmanje 150 ljudi, klepetao na drugoj al plivao ko Mercedes. Ništa nisam osetio. Ispada da što je više raštimovan to je mekši.
 
Iveco odavno isporučio prvi lot fejsliftovanih Urbanwayeva Atini. Jako dobro izgledaju u standardnoj eko (gasnoj) belo-zelenoj šemi:
1-1.jpg


U prethodnom periodu bilo dosta polovnjaka, ali polako se staje na noge.

Za to vreme Beograd glumi neko ludilo. Šapić da se pokrije po ušima, budući da je upravo GSP tražio gasni Urbanway na test neposredno pre masovne nabavke solo dizela. Onda su usledili gasni, znamo kakvi.

A Atini i Solunu neka je sa srećom.
 
Које понижење ГСП, и који бескичмењаци у фотељама у том тужном предузећу. Али очекивано, како су се односили према наслеђу, тако ће и историја према њима.
 
takođe, izgleda se planira, kako sam nezvanično saznao iz (ne)pouzdanih izvora i spuštanje do ekspa starosne granice na 7 godina. ali ne smem mnogo da odajem ovde, ekvivalent javnog mesta, samo na internetu.
 
takođe, izgleda se planira, kako sam nezvanično saznao iz (ne)pouzdanih izvora i spuštanje do ekspa starosne granice na 7 godina. ali ne smem mnogo da odajem ovde, ekvivalent javnog mesta, samo na internetu.
Замислите Ласту са возилима млађим од 7 година. Незамисливо. Знамо да ће Ласта до тад бити покојна, сахраниће је ови бедници на челу Града. Уклањање Ласте из приграда је само одложено на неко време по мом мишљењу урадиће оно што су наумили сигурно.
 
HAHAHAHAHAHAHHAAH SREĆNO SA TIME DO SUTRA
Omg 1200 autobusa i tramvaja DO 2025! Vidim kako kad nije ni onih pišljivih 100 stiglo, a uzevši u obzir uobičajenu dinamiku isporuke krštene tramvaje nećemo videti ni uoči Expa.

takođe, izgleda se planira, kako sam nezvanično saznao iz (ne)pouzdanih izvora i spuštanje do ekspa starosne granice na 7 godina. ali ne smem mnogo da odajem ovde, ekvivalent javnog mesta, samo na internetu.
U tenderu za privatnike pominjana je mogućnost smanjenja starosne granice sa 10 na pet godina posle 2025 kada bi (od 1.1) trebalo da se povuku vozila starija od 10 god, međutim u praksi vidimo nedostatak novih vozila za jedan takav poduhvat.

Pretpostavljam da će dugovlačiti zadržavanje postojećih GSP vozila, pogotovo zglobnih (Solarise sve izvesnije bez remonta) do realizacije velikih nabavki za Ekspo, kada će na silu zameniti i sve novije starije od pet godina.

Videćemo tačno posledice masovnoh nabavki loših vozila, na koje je upozoravano još od 2018.
 
Za onih 700 vozila o kojima je ranije govorio je računao i vozila privatnika, tako da je moguće da je i sad isto.
 
Pa 1200 ima autobusa za grad i poteze, ali bez tramvaja i trolejbusa (ili elektrobuskih zamena). Moguće da bi ovo trebalo da uključuje pored tramvaja i trole/e-buseva te najavljene uz bonuse za najavljeno povećanje inventara za 25-30%. Tu su naravno uključeni i privatnici, budući da zapravo pokušava progresivno da kontrakuje GSP.
 
Vrh