Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Stanje redovno 🤩

Testiraju teren za ubuduće xD
IMG_20240620_111059.jpg
 
Poslednja izmena:
Koliko god ludo zvučalo, može biti da će biti Solaris. Na tenderu za solo buseve se traže sledeći sistemi (za razliku od svih dosadašnjih tendera, pa i trenutnog tendera za zglobne autobuse):
MOIS sistem-signalizira prisutnost pešaka i biciklista u mrtvom uglu. Instaliran na prednjem delu autobusa.
BSIS sistem-signalizira prisutnost drugih vozila u mrtvom uglu.
ISA sistem-prepoznaje saobraćajne znakove i prema njima prilagođava brzinu vozila. U slučaju prekoračenja brzine može upozoriti vozača ili automatski smanjiti brzinu.
DDAW sistem-upozorava na umor i pažnju vozača.
ESS sistem-sistem za skladištenje energije. Omogućava da se neiskorišćena energija kasnije ponovo može iskoristiti.
ALC sistem-sistem za automatsku promenu trake.
ReIS sistem-pomaže u sprečavanju sudara prilikom vožnje u nazad.
TPMS sistem-nadgleda pritisak u gumama.
Vredi napomenuti da sve ove sisteme imaju novosadski električni Solarisi.
 
Zasto neko misli da ce doci solaris? Gangul plasa se uplasio nas sa BB foruma?
Ta teorija o tome kako sns mrzi Solaris je srušena u Novom Sadu. Sećanja radi, Novi Sad je prvi kupio Solarise u Srbiji, Cng III generacije, a nakon toga je Beograd kupio dizele. Sada je Novi Sad kupio prve Solarise IV generacije u Srbiji, a sada ćemo videti da li će odmah za njima i Beograd dobiti Solarise IV generacije, samo ne elektricne nego Cng.
 
Solaris u BG može ući i preko SDT Group-e, koja je već dobila tender za kombi vozila. Zglobovi će biti zasigurno BMC, a za solaće bih zbog ovih silnih sigurnosnih sistema koji se traže, dao prednost Solarisu, iako u priču može ući i Otokar, naravno ako ima ove sigurnosne sisteme u ponudi.
 
Solaris u BG može ući i preko SDT Group-e, koja je već dobila tender za kombi vozila. Zglobovi će biti zasigurno BMC, a za solaće bih zbog ovih silnih sigurnosnih sistema koji se traže, dao prednost Solarisu, iako u priču može ući i Otokar, naravno ako ima ove sigurnosne sisteme u ponudi.
Da se podsetimo ovoga, realno je da se desi i sada
 

Prilozi

  • A7320B2E-E9E3-48B6-9851-7568682AC0E7.jpeg
    A7320B2E-E9E3-48B6-9851-7568682AC0E7.jpeg
    221,1 KB · Pregleda: 154
Predpostavljam da ima ljudi koje zanima, pa da obrazložim zašto dva najozloglašenija proizvođača koja su se pre tendera pominjali kao pobednici ne mogu ispuniti zahteve tendera. Naravno reč je o tenderu za solo vozila.
BMC
serijski BMC PROCITY 12 CNG:
1) solo PROCITY modeli imaju prednju "krutu" zavisnu osovinu, a uslov na tenderu je da prednja osovina bude nezavisna.
2) uslov na tenderu je da autobus mora biti dugačak minimalno 12.000 mm, dok je BMC dugačak 11970 mm.
3) uslov na tenderu je da autobus mora imati zadnji prepust minimalne dužine 3400 mm, dok BMC ima zadnji prepust dužine 3280 mm.

neserijski BMC PROCITY+ 12 CNG:
1) obzirom da ovo vozilo nije u serijskoj proizvodnji (postoji samo fiktivno kao mogućnost), to ga automatski diskvalifikuje, jer se na tenderu traži da autobusi budu u serijskoj proizvodnji.
2) kao i kod serijskog PROCITY-a i PROCITY+ ima prednju "krutu" zavisnu osovinu.
3) obzirom da je PROCITY+ u osnovi viši od običnog PROCITY-a, dodavanjem sistema za CNG, autobus bi bio viši od maksimalnih 3500 mm.

Akia
1) uslov na tenderu je da proizvođač mora imati minimalno 100 proizvedenih solo CNG autobusa u predhodne 3 godine. Akia je proizvela svega nekoliko CNG autobusa za 10 godina postojanja.
2) obzirom da su skoro prekinuli saradnju sa Cumminsom, sada u svoje CNG autobuse ugrađuju kineske Weichai motore, koji apsolutno ne zadovoljavaju kriterijume tendera.
3) isto kao i BMC i Akia ima prednju "krutu" zavisnu osovinu.
4) uslov na tenderu je da autobus mora imati zadnji prepust minimalne dužine 3400 mm, dok Akia ima zadnji prepust dužine 3355 mm.
5) zapremina boca za skladištenje gasa je 1280 litara, a uslov na tenderu je da minimalna zapremina rezervoara mora biti 1400 litara.

Uzimajući u obzir kako su ranije nameštani tenderi i kako je sada napisan (namešten) tender za zglobne autobuse, mislim da zasigurno možemo isključiti ova dva proizvođača iz igre. Da ne idemo dalje u analizu, uslove u principu isplunjavaju Solaris i Otokar, s tim da Solaris sigurno ispunjava sve uslove, dok kod Otokara postoji nesigurnost u pogledu sigurnosnih sistema koji se traže, kao i broja isporučenih solo CNG autobusa u predhodne 3 godine. Naleteo sam na neki spisak koji boji oko 80 komada, ali ne znam koliko je on pouzdan. Svakako Otokar ne bih isključivao iz igre.
 
Poslednja izmena:
Ta teorija o tome kako sns mrzi Solaris je srušena u Novom Sadu. Sećanja radi, Novi Sad je prvi kupio Solarise u Srbiji, Cng III generacije, a nakon toga je Beograd kupio dizele. Sada je Novi Sad kupio prve Solarise IV generacije u Srbiji, a sada ćemo videti da li će odmah za njima i Beograd dobiti Solarise IV generacije, samo ne elektricne nego Cng.

Moramo ipak uzeti u obzir da je tamo bio raspisan tender direktno od EBRD-a. SNS se tu ništa nije mogao pitati.
Ali opet, svakako navijam za Solaris, trenutno dominiraju u Evropi sa CNG vozilima, dosta forsiraju tu vrstu vozila.
 
Šta kažete za ovo? Ima li zu istine? Po meni je malo nerealno da daju privatniku sve ove linije...
 
Nerealno? Pa ja sam samo čekao kad će da krenu da se iživljavaju kad su skontali da su im prethodne privatizacije prošle bez 1% otpora bilo koga. Ovo je najrealniji scenario koji živimo, i koji ćemo živeti. Neće se oni ovde zaustaviti. Na redu je Mladenovac, Lazarevac, Sopot…
 
Kad čujem ili ovako pročitam reč sindikati... 🙄🙄🙄🙄
Sve mi je odmah i više nego jasno.
 
Šta kažete za ovo? Ima li zu istine? Po meni je malo nerealno da daju privatniku sve ove linije...
Usvojeno na sednici privremenog organa, ima i zvanican dokument na stranici o privatnicima.
 
Aha, ok. Video sam sada :) na 57 pojačana turaža, 2 vozila i vikendom, zanimljivo... samo pitanje ko će uzeti tolike polaske, baš ima mnogo...
 
Videcemo, čeka nas jako zanimljiv period, biće sigurno i velikih nabavki novih vozila, jer treba preuzeti sve ove linije, a privatnici će pred preuzimanje morati da imaju 50% novih vozila u opticaju i nijedno vozilo neće smeti da bude starije od 7 godina. Gsp je dobio 8 linija, ali sam očekivao bar još 79.
 
Poslednja izmena:
Do kad je rok za preuzimanje ovih 8 linija GSP-u i privatizacija 52, 53, 56, 56l, 87, 88, 89? Za 700 znam da će sad od 1.7. potez 100 verovatno od 1.9. A ovo ostalo?

Sent from my RMX3710 using Tapatalk
 
Za te linije još ne postoji zvaničan rok, ali neki privatnici postavljaju oglase gde navode da se od 1. septembra kreće na nekim drugim linijama.
IMG-76305ae25b26158868e70530e72139d4-V.jpg
Primera radi, Dumeco lepi ove papire svuda po svojim autobusima. Kažu da će od 1.9. većina polazaka i smena (dakle verovatno uzimaju mnogo polazaka na 52, 53 i 56) biti na Zelenjaku, tako da uzimam taj 1.9. za datum početka svega toga. Tad bi i Strela trebala da uzme potez 100, 45, 81, 81L i 96.
 
Do kad je rok za preuzimanje ovih 8 linija GSP-u i privatizacija 52, 53, 56, 56l, 87, 88, 89? Za 700 znam da će sad od 1.7. potez 100 verovatno od 1.9. A ovo ostalo?

Sent from my RMX3710 using Tapatalk
Nije bas najbolje definisano jer ja jednoj stranici stoji da je rok 90 dana od potpisivanja ugovora, a na drugoj stoji da je rok 1.9. Ali logično je da to bude 1.9. samo mi nije jasno kako će privatnici stvoriti tolika vozila do tada i sa ovim se stavlja tačka na priče da će Arriva napustiti gradski prevoz u Beogradu, sigurno će ostati jer imaju skoro 90 vozila u svojoj floti i teško bi to neko nadoknadio.
 

Prilozi

  • 02D61760-BAA8-4E0E-AA16-DE88403ABE22.jpeg
    02D61760-BAA8-4E0E-AA16-DE88403ABE22.jpeg
    144,1 KB · Pregleda: 106
  • D2699F4A-F612-4DBD-BF84-99487B17DB21.jpeg
    D2699F4A-F612-4DBD-BF84-99487B17DB21.jpeg
    157 KB · Pregleda: 80
Vrh