Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Imaš li informaciju kako su se pokazali zglobni BMC? Jesu li bolji nego solo? I kako se pune? Jel i dalje cepaju nultu kilometražu do pumpe i nazad?
Naravno da cepaju, svaki dan stotinu krseva u vecernjim satima prolazi kroz Trgovacku do Rusnja da se napune. To je teska sramota, sto neko ne pta Gangul Pasu do kada ce to biti?
 
Kakav dilerant trebas biti da uzmeš još 300 Cng autobusa, pa gde će ih puniti? Okej Karaburma se otvara, ali to je nedovoljno za 400 autobusa i onda će opet busevi ići po pumpama. Šta je problem da se uzmu hybridna vozila, očigledno samo to što ih Bmc nema u ponudi. Jedna od zanimljivih stavki tendera je što kod dela za sedišta kod zglobnih vozila nema uslova da vozila ne smeju biti tapacirana, dok kod solo to stoji u uslovima, što znači da su zglobni sa nekog lagera i da imaju tapacirana sedišta, još je i rok za prve autobuse samo 120 dana. Prva slika za zglobne autobuse, a druga slika za solo. Čisto sumnjam da je neko zaboravio da stavi tu stavku da sedišta ne smeju biti tapacirana u delu za zglobna vozila.
 

Prilozi

  • 6ACF7CF2-8B20-4B5F-9E5E-280BD228DA30.jpeg
    6ACF7CF2-8B20-4B5F-9E5E-280BD228DA30.jpeg
    162,8 KB · Pregleda: 93
  • D882274B-7D25-469E-ABAD-200E5224F657.jpeg
    D882274B-7D25-469E-ABAD-200E5224F657.jpeg
    171 KB · Pregleda: 95
Или лагер, или само требају да се доврше у фабрици јер су се унапред договорили.
 
Imaš li informaciju kako su se pokazali zglobni BMC? Jesu li bolji nego solo? I kako se pune? Jel i dalje cepaju nultu kilometražu do pumpe i nazad?
Pa znaš kako, kao i za sve podeljena i oprečna mišljenja i stavovi. Na solo su dosta kukali pre, sad nešto manje, a rade im i noćne linije. Sa Solarisom svakako neuporedivo, al opet su pouzdaniji zglobni BMC, jer su prosto mlađi. Za zglob je bilo manje kukanja, bar na početku, a sad nemam neke posebne informacije. Rade kud i kamo korektno, al očigledno je da je kvalitet osrednji, što možemo da vidimo i sami. Činjenica je da je i sam Ikarbus GSP navikao i na kilavije serije, pa BMC nije toliki bauk, a ovo za punjenje tih vozila jeste težak idiotizam.
 
Беше не могу да се договоре чија је пунионица и да зато не ради?
 
Kao ne da inspekcija upotrebnu dozvolu. Verovatno je neko uleteo kes inspekciji i sada mogu zauvek tako.
 
Inače ovaj tender je na istu foru kao i prošli. Vozila se kupuju putem finansijskog lizinga i postoji uslov da ponuđač mora biti ovlašćen za obavljanje poslova finansijkog lizinga, što u prevodu znači da proizvođač autobusa mora nastupiti u zajedničkoj ponudi sa lizing kućom, bankom...
Sećam se da se Solaris prošli put žalio na taj uslov i pisao da je praktično nemoguće za mesec dana (koliko je otprilike i rok za podnošenje ponuda) spremiti svu potrebnu papirologiju kako bi proizvođač autobusa i lizing kuća zajednički učestvovali na tenderu i da se takva mogućnost otvara jedino proizvođaču koji je unapred znao kakvi će uslovi na tenderu biti.
Zbog tog uslova je Solaris i odbijen, bez obzira što je ponudio osetno manju cenu.
Obzirom na to, kao i na činjenicu na kratak rok za isporuku prvog lota, očekujem samo jednog ponuđača na tenderu.
 
Pa znaš kako, kao i za sve podeljena i oprečna mišljenja i stavovi. Na solo su dosta kukali pre, sad nešto manje, a rade im i noćne linije. Sa Solarisom svakako neuporedivo, al opet su pouzdaniji zglobni BMC, jer su prosto mlađi. Za zglob je bilo manje kukanja, bar na početku, a sad nemam neke posebne informacije. Rade kud i kamo korektno, al očigledno je da je kvalitet osrednji, što možemo da vidimo i sami. Činjenica je da je i sam Ikarbus GSP navikao i na kilavije serije, pa BMC nije toliki bauk, a ovo za punjenje tih vozila jeste težak idiotizam.
i ima odličnu klimu i grejanje.
 
Završna obrada im je jadna, kao i kod većine Turaka, ruku na srce makar je i imaju za razliku od Liaza.

Nepricipijelnost u završnoj obradi se vidi u tome što se BMC autobusi iz istog pogona sa sličnim zaduženjima dosta razlikuju, neki su rasklimatani ubi bože, dok se neki još solidno drže.
Najbolja slika tog autobusa jeste panel iznad vratiju koji se konstantno trese i vibrira preko neravnina, i to nije nešto što je od juče, nego su sa tim problemom došli iz fabrike, neozbiljno skroz.

Turcima je pala sekira u med sa Beogradom, ogromno tržište u kojem su favorizovani, a ima mesta za sve proizvođače. Ne znam za Glavni Grad sa toliko Turskih autobusa u ovom delu Evrope. Bruka živa...
 
Sada se vide razlike, ali za par godina kad ih budu šetali po linijama, svi će biti jednako raspadnuti kao Higeri. A identične probleme sa skripanjem panela imaju novi Strelini Mb Conecto, kao i Transproduktov električni Otokar.
 
Gde idu, jedva vuku po uzbrdicama, jedino idu ako su prazni.
Svaki dan radim sa BMC-om (nažalost), ali niko ne može da ospori da ti busevi idu nenormalno dobro. Cummins je odličan motor, ovde ocrnjen zbog ibertura za koje nije kriv, a za šta malo ljudi zna.
 
Ma to što škripucka e-Kent je sitna stvar. Vidi se sveukupna utegnetost koja je na dosta zadovoljavajućem nivou. Možda smo tu svi malo i prestrogi. Gde god da sam putovao, i sve to od renomiranih zna i te kako da škripucka unutra, i Lion's city, i e Citaro, i Ulije itd. Ništa nije baš bešumno preko rupica i neravnina. Bitno je da to sve stoji na mestu dovoljno dugo, da se oseća čvrstina same konstrukcije, i da se isto tako oseća povoznost, a tu se već vide razlike između određenih Turaka i onih renomiranih, mislim nisu ni svi ti Turci uopšte na istom nivou. Baš ono što i @Jelancha kaže, veći je problem u nedoslednosti od vozila do vozila, a nije baš da se i taj BMC toliko raspada. Mislim tu na sveukupnu čvrstoću, a završna obrada jeste vrlo šarolika.
@Busloverbk
Pa jesu ok i sa klimom i sa grejanjem, a performanse su u nivou sa pogonom. Solo idu dosta dobro, zglob malo slabije, al sa pogonom na CNG ne leti ni MAN, pogotovo na usponu.
Беше не могу да се договоре чија је пунионица и да зато не ради?
Ne znam ni sam šta je toliko problem tu, al baš sve vezano za punionicu i nabavku CNG autobusa deluje jako neozbiljno i diletantski.
 
Svaki dan radim sa BMC-om (nažalost), ali niko ne može da ospori da ti busevi idu nenormalno dobro. Cummins je odličan motor, ovde ocrnjen zbog ibertura za koje nije kriv, a za šta malo ljudi zna.
Новосадски CNG уз Поповицу не може да се попне без кик дауна а не сме ни да успори на лежећи.
 
Istina da je problem i do Cng pogona i tvrdim da je Hybrid mnogo bolje rešenje, ali naši “stručnjaci” misle drugačije. Hybrid je tiši, snažniji i sa njim ne bi bilo problema sa punjenjem. Opet je činjenica da Bmc ne ide sad kao metak, nego da jedva prosečno vuče i ponekad jedva izvlači uzbrdice, što je pretpostavljam do neke neispravnosti vozila. To da se jako muče uzbrdo i pregrevaju je najčešće bio slučaj tek kada su stigli u garaže.
 
Istina da je problem i do Cng pogona i tvrdim da je Hybrid mnogo bolje rešenje, ali naši “stručnjaci” misle drugačije. Hybrid je tiši, snažniji i sa njim ne bi bilo problema sa punjenjem. Opet je činjenica da Bmc ne ide sad kao metak, nego da jedva prosečno vuče i ponekad jedva izvlači uzbrdice, što je pretpostavljam do neke neispravnosti vozila. To da se jako muče uzbrdo i pregrevaju je najčešće bio slučaj tek kada su stigli u garaže.
treba ih prebaciti na neke ravničarske linije ili sa malo uzbrdica.
 
Ja sam od čoveka koji radi u GSP čuo da inspekcija nije dala dozvolu za rad punionice, a kao razlog mi je kroz sarkazam rekao da je problem zbog blizine naselja i zgrada, ali su u pitanju verovatno neki bratski dogovori. Ovo sa zgradama je samo zvaničan razlog.
 
Vrh