Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Ja sam od čoveka koji radi u GSP čuo da inspekcija nije dala dozvolu za rad punionice, a kao razlog mi je kroz sarkazam rekao da je problem zbog blizine naselja i zgrada, ali su u pitanju verovatno neki bratski dogovori. Ovo sa zgradama je samo zvaničan razlog.
Isto sam i ja čuo od kolega još i ranije. Mislim moguće da je i u tome problem, al baš samo u tome, jer ako i jeste o tome je moralo mnogo ranije da se misli. Ruku na srce i nema baš nekih CNG punionica do samih zgrada.
 
Isto je kao sa tramvajima, ta cena je stavljena kao ukupno odvojen novac za nabavku vozila u ovoj godini, a tacna cena nije otkrivena i obrazloženje gsp-a je da je to strateški plan. Cena Bmc Cng je pre 3 godine bila 325k evra po komadu, dok je Solaris poslao ponudu od 280k evra. Ovaj put očekujem cenu i do skoro 350k evra, što je za samo 30k evra manje od jednog Citara, a mislim da onda solo neće ići ispod 280k po komadu, a to je cifra koju je Solaris pre te 3 godine nudio za svoje zglobove.
 
Ja sam se skoro vozio BMC-om na linijama 17 & 31...i mogu da vam kažem da kada dođe do DZ Voždovac ka Konjarniku, tako nenormalno uspori da je ono muka živa, jedva izvuče gore do Konjarnika.
A bilo je vala 5-7 različitih BMC-ova.

Par puta nas je puniji Solaris iza zaobišao.

Ja lično nisam zadovoljan ni performansama ni enterijerom, ni klimom.

Neka nam je svima Bog u pomoći zbog škrtosti "grackih oca" 😬
 
Ako ja dobro vidim solo BMC Procity 12 CNG ne zadovoljava osnovni uslov na tenderu. Na tenderu se traži dužina od minimalno 12.000 mm, a solo BMC je dugačak 11.970 mm. Postoji verzija Procity +12 , koja je dugačka 12.090 mm, ali u ponudi nemaju CNG.
 
Ako ja dobro vidim solo BMC Procity 12 CNG ne zadovoljava osnovni uslov na tenderu. Na tenderu se traži dužina od minimalno 12.000 mm, a solo BMC je dugačak 11.970 mm. Postoji verzija Procity +12 , koja je dugačka 12.090 mm, ali u ponudi nemaju CNG.
Nikad im to nije bitno, bitne su samo pare.
Tj grešim, nisu, bio je Solaris jeftiniji od BMC-a, pa je ekonomska politika učinila svoje 🙌

A daj šta daš, Beograđanima ionako to nije najbitnije, reče Vodonačelnik 🤩
 
Koji je konkretno motor i menjač u našim zglobnim BMC ??
 
Cummins, не знам ознаку и јачину а мењач ZF Ecolife.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Nikola Jovanovic je najavio zglobne Bmc i solo Akie, e sad je pitanje da li tender mogu dobiti 2 proizvođača, jer tender za zglobna i solo vozila je pod jednim tenderom, nije podeljen.
 
Tender je oblikovan po partijama. Jedna partija zglobni autobusi, druga partija solo autobusi. Partije mogu dobiti različiti ponuđači, odnosno nadmetanje za zglobna vozila jedan ponuđač, nadmetanje za solo vozila drugi ponuđač. Jedan ponuđač može dobiti i više patija, osim u slučaju da naručilac to onemoguči, što ovde nije slučaj.
 
Poslednja izmena:
Akia u Ultru CNG ubacuje kineske Weichai WP7NG motore koji zadovoljavaju EURO 6 standard. Cummins su izbacili iz ponude. Taj motor apsolutno ne zadovoljava uslove tendera. Ima snagu od 206 kW (na tenderu je traženo da snaga ne sme biti manja od 230 kW) i obrtni moment od 1150 Nm (na tenderu je traženo da ne sme biti manji od 1300 Nm).
 
Сачекај исход тендера и не веруј којекаквим стручњацима са квазифорума, Нове, N1, режимским медијима и осталим блатоидима.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Opa, onda ovo znači nešto drugačije, živo me zanima ko bi mogao da se prijavi.
 
Akia u Ultru CNG ubacuje kineske Weichai WP7NG motore koji zadovoljavaju EURO 6 standard. Cummins su izbacili iz ponude. Taj motor apsolutno ne zadovoljava uslove tendera. Ima snagu od 206 kW (na tenderu je traženo da snaga ne sme biti manja od 230 kW) i obrtni moment od 1150 Nm (na tenderu je traženo da ne sme biti manji od 1300 Nm).
Mogu oni da ponude model sa drugačijim motorom, ne verujem da im to predstavlja problem. Džabe se bavite analizima, kad se zna da je tender namešten za Bmc i Akiu.
 
Obzirom da su specifikacije kao pisane za Cummins L9N E6 motor predviđam 2 opcije:
1. BMC traži da se promeni uslov o dužini vozila, GSP uslov uvažava.
2. BMC pravi Procity +12 CNG i prvi kupac je GSP Beograd.
 
Vrh