Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 300 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    317
Nema U kijevu naravno.
Od kada je počeo rat vozovi idu na 3 minuta. Pre rata, vozovi su išli na minut ipo. Sasvim dovoljno da svi ljudi stanu u voz koji stiže.
 
Иначе, у делу градова које си навео јавни превоз је катастрофалан. Јереван је оно што ће имати Београд: метро линија на којој вози један вагон, плус... ништа. То и јесте пут који смо зацртали. Став "имати метро" уместо "имати добар превоз" је карта у том правцу.
Ima Jerevan i trolejbuse, i autobuse, jedino je tramvaj ukinuo tek 2004. godine, a metro je dobio 23 godine ranije, tako da veze jedno sa drugim nema. Sveukupno ima bolji javni prevoz od Beograda, iako je od njega osetno manji i siromašniji.
Не знам за Кијев, то има у Токију, па људи блену у те слике ко телад и понављају. "Како Токио има добар меееетро..."

А има, заправо, ђубре од метроа у који људи у белим рукавицама товаре путнике као сардине. Тј. метро са ваљда из авиона видљивим катастрофалним недостатком капацитета. То је ниво Београда из 1993, само без гурача.
Inače, to što se obično na slikama vidi u Tokiju sa tim famoznim guračima, nije metro, već jedna od ukupno 158 linija gradsko-prigradske železnice, koja doduše funkcioniše na veoma sličan način. Tokio ima 2 metro sistema, stari gradski metro iz 1927. sa 9 linija i Toei metro iz 1960. sa još 4, ima 3 metroa ako se računa i onaj u Jokohami, a mimo svega toga još preko 150 linija njihovog "BG Voza" koji pak ide na 2 minuta u špicu i 4 minuta van špica, češće nego mnogi metroi u svetu. Posebno je zagušena kružna Jamanote linija, i tu gurači najviše imaju posla. Uvedena je još 1880-tih kada je Tokio bio manji od današnjeg Beograda, a elektrifikovana pre Prvog Svetskog Rata. Teško da jedan supergrad od 35 miliona stanovnika ikada može imati šinski prevoz dovoljnog kapaciteta za toliku ekstremnu masu putnika, ali grad od 2 miliona bi itekako mogao.

Da se vratimo na temu autobusa, oni u Tokiju kao vid gradskog prevoza jedva da uopšte postoje. Ima ih samo u delovima grada koji nisu pokriveni železnicom i metroom, a njih je veoma malo, ima nešto i međugradskih autobusa, ali i to je opet ništa spram železničkih mogućnosti pored kojih naš Soko izgleda kao igračka. 158 Linija gradske/prigradske železnice, 15 linija svih metroa u urbanoj zoni, 1 linija tramvaja i 1 linija LRT-a, to je osnova tokijskog javnog prevoza. U tom gradu praktično nema saobraćajne gužve na ulicama i autoputevima, jer malo ko vozi, gužve u stanicama metroa i železnice kao i po vozovima su drugi par rukava.
 
Poslednja izmena:
Viđen je trolejbus 29 kako ide Bulevarom kneza Aleksandra Karađorđevića ka Banjici. ;)
 
Ne pišem često u temama vezanim za gradski prevoz, obzirom da ne koristim isti desetak godina, ali noćas mi je pala na pamet zaninljiva ideja kako bih rešio pitanje autobusa u BG (na nivou grada, ne mislim konkretno na GSP, mislim i na privatnike).

1. Propisao bih da su dozvoljeni autobusi iskljiĉivo brendova Mercedes, MAN, Solaris, Iveco i eventualno još neki koji je u istoj klasi sa njima, time bih pritisnuo i GSP i privatnike ds iskljuĉivo nabavljaju kvalitetna evropska vozila;

2. Ostavio bih mogućnost da 10% voznog parka mpgu da čine i autobusi turskih, kineskih i drugih proizvođača, ali i tu bi takođe bio vrlo selektivan i ostavio bih malo mogućnosti za vrdanje i sve bi izbor na Otokar, Isuzu, BYD i eventualno ako ima još da valja u toj klasi.

3. Aktuelne BMC i Higer autobuse bih revidirao, i polako bi ih povlačio iz saobraćaja u BG (ne ispunuavaju uslov da su u istoj klasi sa Mercedesom, MAN-om, Solarisoma), i ono što je u lošem stanju odmah bi oterao u rashod.

4. Deo BMC, Hieger i ostalih koji ne ispunjavaju kriterijume bih stavio u oglase i prodao (verujem da oni lagano mogu da se prodaju siromašnijim prevoznicima po Srbiji i regionu.

5. Možda i najnesvakidašnjiji predlog: deo BMC, Hieger ostalih koji ne ispunjavaji kriterijume da se voze u BG bih dao u najam. Praktično rent a bus, kroz posebnu poslovnu jedinicu ili čak posebnu firmu sa osnovnom delatnošću Iznajmljivanje i lizing ostalih mašina, opreme i materijalnih dobara
(šifra delatnosti 7739), kako bi se ostatak autobusa ponudio na tržištu Srbije, ali i regiona (npr. zemlje koje su u otvorenom balkanu) za rentu, i na taj način donosio pasivne prihode GSP ili privatnicima koji bi bili u rent-a-bus mreži.

Nadam se da vam se predlog dopada.
 
Konkretno model koji sam pomenuo se proizvodi u Turskoj.
 
Опет неће то нико да купи.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Danas oba 201 gaze kilometre na liniji 16! što je najsmešnije/najtužnije, 939 menja BMCa a 937 218N.
 
Bilo bi dobro kad bi to tako moglo. Ideje su na mestu, al ne vidim zakonsku potporu u favorizovanju bilo koga. Ako već istupate javnom nabavkom, ne možete unapred odrediti brendove koji smeju da se prijave. To bi palo istog sekunda. Zato postoje drugi načini, al džaba ako se unapred za nekog pripremi, mislim tender. No, to je opšta pojava svuda u svetu, ne samo kod nas. To se u slučaju forsiranja domaćih proizvođača jasno vidi. Češka faktički u 90% slučajeva tera domaće tramvaje, i autobuse SOR-a i IVECO-a. Skori primer gradova Azurne obale gde Heuliez (Ulije) dominira, i na utikač i na dizel. Alstom je tu kroz tramvaje. Mislim to su i normalne stvari. Svako štiti sebe koliko može.
 
Bilo bi dobro kad bi to tako moglo. Ideje su na mestu, al ne vidim zakonsku potporu u favorizovanju bilo koga. Ako već istupate javnom nabavkom, ne možete unapred odrediti brendove koji smeju da se prijave. To bi palo istog sekunda. Zato postoje drugi načini, al džaba ako se unapred za nekog pripremi, mislim tender. No, to je opšta pojava svuda u svetu, ne samo kod nas. To se u slučaju forsiranja domaćih proizvođača jasno vidi. Češka faktički u 90% slučajeva tera domaće tramvaje, i autobuse SOR-a i IVECO-a. Skori primer gradova Azurne obale gde Heuliez (Ulije) dominira, i na utikač i na dizel. Alstom je tu kroz tramvaje. Mislim to su i normalne stvari. Svako štiti sebe koliko može.
Prosto diskvalifikujes losije proizvođače time što prvo staviš uslove koji im ne odgovaraju u tehnickim specifikacijama, a onda i staviš mali broj pondera za cenu, a veći za kvalitet.
 
Ma naravno da postoji način, mogu se pogurati oni bolji, al ne previše providno, jer kao što već rekoh, to se mnogo lako obara, i onda imamo nabavku koje se oteže unedogled.
 
Tražiš hybrid koji većina proizvođača nema, a nudi ga Solaris, Mercedes i Man i eto rešeno pola posla.
 
Vrh