A valjda neće, iako su velike šanse da hoće.
@solecar
Naravno da ćeš formirati svoj stav na osnovu tebi dostupnih informacija. Ne moraš usvojiti moje mišljenje, niti se u svemu moramo složiti. Pišem kako mislim da stvari stoje, a kako sam tih "srećnih" DS-ovskih godina bio na terenu i radio u tom GSP-u, znam vrlo dobro koliko je "valjalo". Evo još par dopuna od mene, čisto da ne misliš da ja tu nešto posebno hejtujem jedne, a branim druge. Na kraju, u ovoj ili onoj formi motale su se slične garniture od petog oktobra do dolaska naprednjaka, s tim što je period DOS-a, opet moje mišljenje, daleko više obećavao od DS-a. Ovi potonji su se za sve pravdali svetskom ekonomskom krizom, i to je donekle i bilo legitimno, jer je apsolutno sve moralo pogoditi, pa i nas. No, stava sam da naš narod konkretno odavno pati od težih oblika amnezije, jer od prethodnih ima tendenciju da pamti samo dobro. Sve loše se apsolutno zaboravi. Tema nam je GSP trenutno, a stanje u firmi 2009 do 2011. godine, bilo je faktički u nivou stanja GRAS-a kada su mu gasili struju za napajanje trolejbuske kontaktne mreže. Autobuski pogoni na ivici kolapsa zbog dugogodišnje nabavke ničega. Sistem naplate je iznedrio samo dobro u vidu kvalitetnog i modernog, prema našim merilima jer do tad nismo imali ništa od toga, informacionog sistema putnika. I zaista mi je žao što su to ovi zeznuli na kraju. No, naplata je 2010. bila na istorijskom minimumu, pa s toga je pomenute godine utrostročen broj kontrolora, tako sam i ja ušao u GSP, al uz obavezu nošenja svetloodbojnih prsluka, kojih se izgleda malo ko seća. Kasnije 2011/2 godine veliki Đilas gasi deo Sektora u GSP-u, koji je držao kontrolu karata, i naplata prelazi u privatne ruke. Izgleda da se i toga ljudi često ne sećaju, koliko je to tada bilo pljuvano, pogotovo zbog 8% provizije Apexa. Naplatu nisu poboljšali, što je realnost, al bar smo dobili moderan sistem naplate. Zakonski okviri su tu daleko veći problem. To je video i veliki Đilas, pa nas je par godina maltretirao slanjem zaposlenih GSP-a da Apexu glume pandure usmeravajući putnike na početnim stajalištima sa sve ulaskom na prva vrata. Verovatno se ne pamti ni to. Stanje je bilo takvo da je GSP morao te 2011 da se prevede u JKP, ne bili opstao. Pošto cvonjka nisu imali za nove autobuse, a suprotno onome što tvrdi
@Vinča307, DS je taj koji je dodatno isekao snabdevanje vozilima devastirajući Ikarbus prodajom ruskom prevarantskom šljamu, ne mogu ni imena firme da se setim, valjda Avtodetal servis, čime je obustavljena proizvodnja u Ikarbusu, ili je postojala u fragmentima od 2009 pa sve do 2012. godine. Fabrika je desetkovana, tada joj je sudbina i bila zapečaćenja, jer je sa preko 700 radnika spala na malo preko 300, plus je 2008 sastavila oko 650 autobusa. Nikada se nije oporavila od tog udarca. Sve je ovo posle bilo na aparatima. Zamisli da jedan Solaris ugasiš faktički na tri godine. Teško da bi postao posle toga. Tako da apsolutno verujem da su argumenti na mojoj strani kad kažem da se godine nerada i zanemarivanja ne mogu oprati odjednom, onako i to igrom slučaja na kraju njihovog mandata. EU nam je dala pare preko EBRD-a, i to nas je spaslo. Nije ništa tu Đilas uradio, nego su nam drugi spasli kožu, kad su ih oni slepci jedva namolili. Ne pada mi napamet da ih hvalim i dižem u nebesa zbog toga. Što se mene tiče, nisu apsolutno ništa bili puno bolji od ovih sad, jer bez Ikarbusa nisu bili u stanju pet godina bar nešto da uvezu sa strane, neračunajući onih deset gasnih nesrećnika.
@Vinča307
Polasci nisu redukovani samo vama sa 307-ice. Pogledaj malo intervale i redove vožnji na svim linijama zadnjih 15 godina. Pad je svuda. Problem radne snage postoji odavno, a u većoj meri ga je upravo prethodna garnitura produbila ukidanjem redovnog vojnog roka. O tome sam već pisao. Kasnije ni ovi sada nisu puno toga uradili. Pati cela Evropa od nedostatka tog kadra, a pisao je i ovde
@marrecar o padu broja polazaka iz istog razloga i u jednom Beču. Nije to pojava samo kod nas, nažalost.