Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Ma uopšte nije namešten tender sa Strelu. A kažu da previše tražimo što hoćemo Citaro, a ne Conecto i Cobre, a za 46 miliona godišnje mislim da uopšte ne tražimo mnogo.
 
Screenshot_20240412_130745_com.instagram.android.jpg
 
Iznenadio bi se koliko ljudi nemaju pojma da razlikuju GSP od privatnika. Mene su na tviteru ubeđivali da je direktor GSP-a odgovoran i da treba da da ostavku zbog one tragedije sa točkom. Kada sam lepo predočio da on nema veze sa tim, nego privatnik, posle trećeg puta su nešto kao razumeli, ali su i dalje stajali ispred toga da on treba da da ostavku, jer snosi odgovornost za to što voze privatnici u Beogradu i da je on birao koji će privatnici da voze.
Ludilo.
 
Iznenadio bi se koliko ljudi nemaju pojma da razlikuju GSP od privatnika. Mene su na tviteru ubeđivali da je direktor GSP-a odgovoran i da treba da da ostavku zbog one tragedije sa točkom. Kada sam lepo predočio da on nema veze sa tim, nego privatnik, posle trećeg puta su nešto kao razumeli, ali su i dalje stajali ispred toga da on treba da da ostavku, jer snosi odgovornost za to što voze privatnici u Beogradu i da je on birao koji će privatnici da voze.
Ludilo.
Neupućenost velike većine građana ovoga grada i jeste jedan od glavnih problema, a i uzvora opšteg javašluka. Nije baš realno i za očekivati da ljudi toliko, poput nas ovde na forumu, budu u ovoj tematici, al bi trebala da postoji neka elementarna informisanost svih korisnika javnog prevoza. Mislim, tako bi se možda nešto i činilo da se stvari pomeraju na bolje. Ovako kad se sistem sam po sebi skoro pa uopšte ne razume, onda je teško upućivati na konkretne probleme i manjkavosti.
 
Ima li.neko ko.je.upuceniji komentar.na.bankrot Van Hool-a?Meni je vest neverovatna, ali ja sa strane samo posmatram taj svet, sto rece pesnik..
 
Nisam baš pratio, ali s obzirom da ih preuzima VDL, nešto se pisalo u Holandskoj štampi o tome.

Nakupili su gubitak od 400 miliona evra i Bekgijski sud im je proglasio bankrot.
Klasika, zaduženja su se nagomilava za vreme Korone, a po vestima se može zaključiti i neki sukob porodice u vlasničkoj strukturi.

Jedan od uzroka je bio i nemogućnost da budu konkurentni u gradskom segemntu električnih autobusa, žalili su se na Kineze kako im uzimaju tržište, a takođe i na MAN/Solaris. Zbog toga su morali da napuste to tržište i time ostanu bez bilo kakve nade za profitom.
Inače, u Zapadnoj i Srednjoj Evropi gradski autobusi na konvencionalne energente su u potpunosti prevaziđeni, elketrični su sada dominantni, uz autobuse na CNG.

Pored VDL-a udela će imati i Nemački Schmitz Cargobull, trebalo bi da pogon u Skoplju nastavi da radi, otpuštanja bi bila najviše u Belgiji.
 
Korona je najviše pogodila takve poput VanHool-a, koji većinski deo proizvodnje bazira na turističkim autobusima. Pride spadaju u sam premijum, a to nije baš najatraktivnije u vreme krize. Neoplan je deo mnogo veće grupacije, Setra takođe, dok je VanHool jedan od retkih preživelih, a da su samostalni. Da, pogon u Makedoniji nastavlja sa radom verovatno. Videćemo šta će se događati sa fabrikom u matičnoj zemlji, al se iskreno nadam oporavku jednog vrlo specifičanog proizvođača. A svakako da u gradskom segmentu elektro pogon uzima primat, i to baš debelo, plus hidrogen, nešto hibridi i CNG. Kinezi odavno rade električare, pa evropljani malo jure njih, pošto Kina nije imala nikakve šanse sa konvencionalnim pogonima. Ovakve revoluciju u industriji baš dobro mešaju karte, i realno dovode i do reseta cele industrije. Zato mi ta preterano zelena politika EU ne ide baš u glavu, jer svoje proizvođače bacaju u blato. Da, ubrzali su se svi, al mnogo je tu logističkih problema, velikih ulaganja u nategnutom vremenskom periodu, što će reći da ipak treba više tu vremena za kompletan preokret proizvodnje. No, sa gradskim autobusima se još to i odvija brzo, i jednostavno električni autobusi tu vuku velike prednosti u odnosu na dizel, pa sve i bez da su kupci posebno pritisnuti regulativama i uslovima na tržištu. Za kola to već ide malo teže. Borba za ostala komercijalna vozila za dugolinijski prevoz robe i putnika tek predstoji. Mada tegljači na struju se samo nižu, i to sa već sad malo ozbiljnijom autonomijom. Valjda će u međuvremenu i sintetička goriva, dosta skupa trenutno zbog potrebe za velikim količinama vode u proizvodnom procesu, uzeti malo većeg udela kod proizvođača, plus i vodonik koji se direktno sagoreva u klasičnim motorima. Razvoj je dug i skup, pa nam ostaje da vidimo pobednike na kraju ove industrijske trke.
 
Misliš da ovaj IG profil wanna be tabloid zna. On komotno može da se zaposli na pink ili u informeru kako lupeta.
Ne lupeta on, već ljudi koji mu šalju sve ove slike i snimke, oni napišu u poruci a ovi samo tako objave. Tako da to pokazuje koliko ljudi ne znaju razliku...

Sent from my RMX3710 using Tapatalk
 
Ne znam šta je tu dobro, po ovakvim vrućinčinama da ti naiđe ik103, a pored njih tu je i 711 na 65, cirkus stvarno...
 
Ja lepo kažem da je u šapić u pravu i da ljude stvarno ne zanima jel autobus privatnika ili gsp-a, bitno je da radi klima i to je to.
Људи мисле што је градска линија,да све ради ГСП.Мало сутра.Колико би само ГСП-у било потребно возила да покрије све градске линије,људи не виде да пишу на возилима имена превозника,за обичне путнике не постоје Сага,ББ Линеа,Банбус,Мобилитас,Транспродукт.Добро,не морају да знају,али бзвз се износе лажи на рачун ГСП-а.
 
Nekima nisam mogao da objasnim šta su privatnici i kako se isto plaća za vozila privatnika i gsp-a, a ne kao 2000ih kad se posebno plaćalo za vozila privatnika.
 
Ne znam šta je tu dobro, po ovakvim vrućinčinama da ti naiđe ik103, a pored njih tu je i 711 na 65, cirkus stvarno...
što je najgore, u ik103 je još i ok osim ako nisi na sedištu do motora ili na 1-2m oko motora, premda je i on loš, ali je svakako bolji od 112n gde je pola autobusa rerna zbog loše izolacije
 
Ma kakvi vozio me 295 prošle godine u sredini sam stojao, kao u rerni da sam bio. Svakako je sramota što oni idalje voze.
 
Људи мисле што је градска линија,да све ради ГСП.Мало сутра.Колико би само ГСП-у било потребно возила да покрије све градске линије,људи не виде да пишу на возилима имена превозника,за обичне путнике не постоје Сага,ББ Линеа,Банбус,Мобилитас,Транспродукт.Добро,не морају да знају,али бзвз се износе лажи на рачун ГСП-а.
За обичне путнике постоје ГСП И Ласта у већини случаја
 
Vrh