Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Osim Solarisa, želim i ovo u Beogradu:

Screenshot_20230627-011625~2.png

Novatronic LED ekrani 😀
 
Mnogo bi bilo lepo da stave one monitore iza prvih vrata, na kojima ce se videti mapa sa vozilom u pokretu a ispod stajalista.... da budemo kao sav normalan svet.
Na zalost, to bi ukrali za 2 dana kod nas u ovoj dzungli i stavili na kupujem/prodajem :LOL:
 
Ja sam juče bio kod okretnice (28, 40, 77) na Zvezdari i tu sam video autobus na kome je pisalo 76 (a trebalo bi da je 77).
 
Nije baksuzan dan, to je svakodnevnica samo se to ovde ne javlja tako često. Pre neki dan je i 3111 zaribao, defektaža motora, a na 3100 je neki problem oko bregaste.
 
Nije baksuzan dan, to je svakodnevnica samo se to ovde ne javlja tako često. Pre neki dan je i 3111 zaribao, defektaža motora, a na 3100 je neki problem oko bregaste.
Kapiram nego kontam da se ne desi cesto jednom vozacu da promeni vise od 1, nekad eventualno dva vozila tokom dana, osim ako nisu u pitanju neki lesevi koji jedva idu...
 
Uf, vozači u uniformama, lepa kolor šema, električni Solarisi, kamere umesto retrovizora, uredno i čisto sve sa sredstvom za pranje ruku...Deluje kao Jevropa.

Čekam ovakav video recimo u Kosmaju.
Drugi narod.

A inače ovih dana sam bio u prilici da vidim sva lica Beogradskih vozila. Prošle nedelje jedan Solaris istovremeno ne znaš dal škripi il šišti, glavno probija uši narodu koji beži od straha, najnoviji tramvaji tandrču ko nenormalni. Pa tako i juče, samo što sam video broj te nesreće s 52 - 3092, ponos i dika Novog Beograda, a "drndavi CAF" mi promakao. Aj što spolja plaši ljude, već što unutra zbog odvaljene pregrade ima polomljene i spojeve šipki. Najkvalitretniju moguću plastiku (istu koja se ugrađuje i u novi model) uspeli da pokrljaju jer nisu 5 godina mogli da se sete da zavrnu dva šrafa koji drže donji deo vertikalne šipke desne pregrade trećih vrata. Kako se klatilo (plus kad se obesi njih 10) vremenom dovelo do zamora materijala pa spojevi pukli na najtanjem delu tačno na mestu gde se vezuju za pregradu. Leva horizontalna šipka (visoko postavljena iznad ulazišta) odvaljena desno, a desna (iznad desnog pogoskog točka) levo. Pa i kao takav nije drndav, što me svaki put iznova iznenađuje. Solaris odiše kvalitetom i polomnljen. Recimo da se sve tri odvaljene šipke manje tresu a staklo manje landara od daleko mlađih vozila bez ikakvih lomova enterijera.

Danas skoro ista priča, sa prijatnim izuzetkom. Jedan BMC ko taljige, drugi ko imt kiperka, C&LC najstariji zglobni MAZ 2015 kao sa otpada da je doteran (haha ne pamtim kad nisam mogao dobro da čujem sagovornika na telefonu od klepetanja i treskanja), drugi noviji sasvim pristojan (bolji od pozamašnog broja solo), ali me potpuno ostavio pozitivno zatečenog Trans-Jugov Otokar P42629 sa 51.

Bukvalno sam preseo iz BMC u njega u Požeškoj i to je bilo otkrovenje. Za razliku od najnovijeg GSP-ovog sanduka za šljunak ovaj autobus preko istih onih kratera ništa ne oseća, ništa živo da krcne, ništa da lupi. Kao avion, kao Citaro. Malo muče ali motor je prilično tih, mirno radi. Autobus jeste startan, međutim lepo ubrzava i koči (ne moraš ni da se držiš za šipku). Relativno je čist, samo ima nekoliko žvaka na podu, i jednu zalepljenu na crni poklopac vertikalne okretne šipke drugih vrata. Samo jedan grafit ima iza trećih vrata. Klima radi. E da, kad smo već kod vrata Bodo i ono njesra u BMC je ko nebo i zemlja. Bode-Dogrusan je turski ogranak pre-mergera nemačkog Schaltbau-Bode što dosta govori o kvalitetu. Totalno zaboravio za njih, ali mislim da su njihovi solo Mazovi najbolji. Kad sam branio MAZ, verovatno sam na njihove autobuse i mislio.

Toliko sam se šokirao da čak i Lastini zglobovi neznatno krcnu oko zgloba. Ima opasno dobrih Otokara i na 42, 55. Ubedljivo najbolja budžetna solo vozila koja nisu MB Turk, by far.
U tom trenutku nije bilo slobodnih solaca, juce sam iskljucio 3291(kocnice), 3333(pomesao ulje i naftu) i 3315 planula mu plocica.
Upravo je zbog toga nekad NBG i bio dobar. Zglobova bilo mnogo, pa su slani i na solo linije, a sada je uglavnom obrnuto sve dok ne pokrljaju i gomilu solo. Koliko smo puta pričali da na bilo koji antibiotik može i midi i zglob, da se neće povećati gužva, ali da treba bežati od solo na 95 ko đavo od krsta. Al ne, kad se neko pravi pametan *kaboom*. Stradaju vozila, red vožnje, komfor, otežava se rad vozača i mehaničara i ceo se sistem urušava paralelno sa učestalim rasipništvom. Taj bi zglob duže trajao da povremeno pokriva i 76, nego da samo vrti na 18, 56, 88, 95. Viđam sad Solarise i na 601, očigledno su ih makli iz Požeške dolaskom BMC, ali baš su u očajnom stanju. Ne zna se dal je gori spolja il iznutra, ili motor. Karaburma je dno dna, ali ni NBG nije na visokim granama, bar ne više, to je očigledno u poslednje vreme.

Iskreno se nadam slanju preostalih Solarisa na ljudski remont, i kvalitetu održavanja bar na nivou od pre 5-6 godina.
 
Чуди ме да нико није приметио да су 94 преусмерили да иде кроз Варешку и ЖС Раковица.


Апдејт: тек сам сад видео на другој теми моја грешка
 
Moram da napisem nesto sto sam primetio danas. Danas sam se neko vreme zadržao na novoj okretnici zemunskih linija u Paviljonima. Ono što mi se dalo primetiti je da jedan deo vozača BMCova ima određene poteškoće da okrene autobus tamo. Da li je to jer nisu navikli ili je malo i do samog busa?
 
Ja danas u Bulevaru Despota Stefana ne videh nijednog Japanca, a poprilično dugo sam bio. Obično ih prođe bar 5-6 na različitim linijama (16, 43, 95, 96). Ni na 18 ih nema. Izgleda da su ih dosta povukli letnjim redom vožnje.
 
Viđam sad Solarise i na 601, očigledno su ih makli iz Požeške dolaskom BMC, ali baš su u očajnom stanju. Ne zna se dal je gori spolja il iznutra, ili motor.
Konačno neko i ovo da primeti, katastrofa Solarise šalju na 83 i 601, ali sad se dolaskom letnjeg reda vožnje poboljšala situacija, skinuli su 3022 i 3033 i zamenili ih sa 3054 i 3096, dok su nešto ranije skinuli 3062 koji je tu bio skoro 4 godine i zamenili ga sa 3103
 
Drugi narod.

A inače ovih dana sam bio u prilici da vidim sva lica Beogradskih vozila. Prošle nedelje jedan Solaris istovremeno ne znaš dal škripi il šišti, glavno probija uši narodu koji beži od straha, najnoviji tramvaji tandrču ko nenormalni. Pa tako i juče, samo što sam video broj te nesreće s 52 - 3092, ponos i dika Novog Beograda, a "drndavi CAF" mi promakao. Aj što spolja plaši ljude, već što unutra zbog odvaljene pregrade ima polomljene i spojeve šipki. Najkvalitretniju moguću plastiku (istu koja se ugrađuje i u novi model) uspeli da pokrljaju jer nisu 5 godina mogli da se sete da zavrnu dva šrafa koji drže donji deo vertikalne šipke desne pregrade trećih vrata. Kako se klatilo (plus kad se obesi njih 10) vremenom dovelo do zamora materijala pa spojevi pukli na najtanjem delu tačno na mestu gde se vezuju za pregradu. Leva horizontalna šipka (visoko postavljena iznad ulazišta) odvaljena desno, a desna (iznad desnog pogoskog točka) levo. Pa i kao takav nije drndav, što me svaki put iznova iznenađuje. Solaris odiše kvalitetom i polomnljen. Recimo da se sve tri odvaljene šipke manje tresu a staklo manje landara od daleko mlađih vozila bez ikakvih lomova enterijera.

Danas skoro ista priča, sa prijatnim izuzetkom. Jedan BMC ko taljige, drugi ko imt kiperka, C&LC najstariji zglobni MAZ 2015 kao sa otpada da je doteran (haha ne pamtim kad nisam mogao dobro da čujem sagovornika na telefonu od klepetanja i treskanja), drugi noviji sasvim pristojan (bolji od pozamašnog broja solo), ali me potpuno ostavio pozitivno zatečenog Trans-Jugov Otokar P42629 sa 51.

Bukvalno sam preseo iz BMC u njega u Požeškoj i to je bilo otkrovenje. Za razliku od najnovijeg GSP-ovog sanduka za šljunak ovaj autobus preko istih onih kratera ništa ne oseća, ništa živo da krcne, ništa da lupi. Kao avion, kao Citaro. Malo muče ali motor je prilično tih, mirno radi. Autobus jeste startan, međutim lepo ubrzava i koči (ne moraš ni da se držiš za šipku). Relativno je čist, samo ima nekoliko žvaka na podu, i jednu zalepljenu na crni poklopac vertikalne okretne šipke drugih vrata. Samo jedan grafit ima iza trećih vrata. Klima radi. E da, kad smo već kod vrata Bodo i ono njesra u BMC je ko nebo i zemlja. Bode-Dogrusan je turski ogranak pre-mergera nemačkog Schaltbau-Bode što dosta govori o kvalitetu. Totalno zaboravio za njih, ali mislim da su njihovi solo Mazovi najbolji. Kad sam branio MAZ, verovatno sam na njihove autobuse i mislio.

Toliko sam se šokirao da čak i Lastini zglobovi neznatno krcnu oko zgloba. Ima opasno dobrih Otokara i na 42, 55. Ubedljivo najbolja budžetna solo vozila koja nisu MB Turk, by far.

Upravo je zbog toga nekad NBG i bio dobar. Zglobova bilo mnogo, pa su slani i na solo linije, a sada je uglavnom obrnuto sve dok ne pokrljaju i gomilu solo. Koliko smo puta pričali da na bilo koji antibiotik može i midi i zglob, da se neće povećati gužva, ali da treba bežati od solo na 95 ko đavo od krsta. Al ne, kad se neko pravi pametan *kaboom*. Stradaju vozila, red vožnje, komfor, otežava se rad vozača i mehaničara i ceo se sistem urušava paralelno sa učestalim rasipništvom. Taj bi zglob duže trajao da povremeno pokriva i 76, nego da samo vrti na 18, 56, 88, 95. Viđam sad Solarise i na 601, očigledno su ih makli iz Požeške dolaskom BMC, ali baš su u očajnom stanju. Ne zna se dal je gori spolja il iznutra, ili motor. Karaburma je dno dna, ali ni NBG nije na visokim granama, bar ne više, to je očigledno u poslednje vreme.

Iskreno se nadam slanju preostalih Solarisa na ljudski remont, i kvalitetu održavanja bar na nivou od pre 5-6 godina.
Jel ti palo na pamet nekad nesto da fotkas snimis da lakše dočaras atmosferu
 
Ja na 77 uveče vidjam neke ocajne solarise, a ranije su čini mi se bili bolji. Ima jedan sto ide nešto uveče, strokav, pravi neke čudne zvuke, smrdi unutra, možda je neki iz Karaburme, ako neko zna?
 
Ja mislim da niko nije rekao da Turke ne treba kupovati uopšte, već da ne treba praviti vozni park tako da se isti oslanja na Turke i Kineze.

Okej je sporadično uzeti, za neke antibiotik linije i ta neka jeftinija vozila, ali brate mili, da se prevoz u dvomilionskom gradu bez metroa oslanja na Rakije, BMC, Kobre, Higere, MAZ-ove... I ti gradovi na zapadu, garantujem da u voznom parku imaju 100 zapadnih vozila na 1 Turski krš.
 
Sad sam malo istraživao i vidim da Otokara ima i u Italiji (Napulj) i u Španiji (Valensija), i Slovaĉkoj (Bratislava). Ali slažem se da kod nas to treba da budu backup busevi, a ne osnovni.
 
Кад смо већ код Турака, и наши Манови и Мерцедеси Конекто су уствари произведени у Турској.
 
Ima "Turaka" baš svuda po Evropi, a u Italiji pogotovu. Slabije su verovatno prisutni u skandivaskim zemljama, al tamo ima električnih Higera zato. Nisu baš osnov prevoza u većini većih evropskih gradova, al ne dolaze baš ni u malim brojevima. Takođe, nisu ni svi "Turci" isti, što verovatno svi primećuju. Akia nije dobar primer. Što Otokar i Isuzu ne mogu da rade kao Mercedes i MAN, na primer? Generalno gledano, nisu baš toliko ispod njih. Pa čime smo se mi ovde sve vozili, pojedini "Turci" su stvarno veliki iskorak napred. Uvek sam protiv generalizovanja. Otokar se, pogotovu, kupovao u velikim lotovima za pojedine gradove. Čak i kod nas omraženi BMC, pa nije da ga nema po Evropi, i to u ozbiljnim evropskim gradovima. Jedna Češka toliko tera domaći SOR, pa imaju odličan javni prevoz, i to ne samo u glavnom gradu. Slovačka, takođe, dosta koristi SOR. Ispada da javni prevoz može biti dobar, samo ako se kupuju autobusi onog krem dela te industrije. Gomila primera govori suprotno, kao što već napisah. Čak i jedan Karsan ima solidan proboj, a nije da prave baš "krševe". Midibusevi su im dosta ozbiljna priča, a električni koriste tehnološka rešenja jednog BMW-a.

Mi pre svega imamo problem konfigirisanja vozila koja se poručuju. Na primer, uzmemo gasne BMC autobuse, na stranu sad kvalitet, i iste teramo na brdske linije. 23 ima ozbiljne uspone na trasi. Ne postoje baš preterano potentni autobusi na metan. Prosto mu se smisao gubi, ako je teren topografski previše zahtevan. Naravno, bilo bi bolje sa su uzeti Solarisi umesto BMC-a, tim pre što su imali bolju ponudu na tenderu, al vrlo moguće da bi došli sa istim motorima i menjačima, pošto i oni koriste agregate Cummins-a za solo i gasne autobuse. Znači, ne bi ni Solaris bio adekvatno konfigurisan za jednu 23-jku, a poenta da bi možda i sa tim busevima imali više problema zbog toga, nego što bi trebalo. Pa i ovi koje imamo, realno slabi su za naše uslove. Ravan Berlin, pa je uzimao varijante sa 360ks, a iz istog pakarovog motora. Možda bi se na zahtevnim trasama bolje pokazao zglobni Otokar sa MX11 motorom, a opet poenta da treba znati svoje potrebe kad se kupuje i od onih zvučnih imena. Nije samo fazon dati više para. Naravno, da postoji i Solaris sa istom mehanikom, al mora prvo kupac znati šta je najbolje prema potrebama, a kod nas su kupci u većini čisto političke ličnosti, što je i opšte poznata stvar.
 
Vrh