Konačno neko i ovo da primeti, katastrofa Solarise šalju na 83 i 601, ali sad se dolaskom letnjeg reda vožnje poboljšala situacija, skinuli su 3022 i 3033 i zamenili ih sa 3054 i 3096, dok su nešto ranije skinuli 3062 koji je tu bio skoro 4 godine i zamenili ga sa 3103
Istina. U petak prošao pored pogona Novi Beograd koji se praktično crveni od Solarisa, ako izuzmemo manje "žutilo" od Japanaca (koji su izgleda svi na parkingu bez praznih mesta između vozila). Solarisi nisu na klocnama, ali ih dosta leži duže nepomično na asfaltu. Čim je red vožnje redukovan automatski onaj "višak" aktivnih popunjava rupe pa se lakše diše, što upravo ukazuje na kombinaciju nedovoljnog broja aktivnih vozila koji utiču na izlaznost i svakako lošeg održavanja. Da održavanje nije tako loše postiglo bi se više i sa manjim brojem vozila. Treći problem naravno predstavlja manjak vozača i preforsirano ostalo osoblje što opet nepovoljno utiče na izlaznost i kvalitet usluge uopšte.
Žalosno je videti da su ih u takvom stanju vratili na linije koje su ranije pokrivali, ne samo što su izostavili brojne u istom delu grada i ujedno neravnomerno pokrili grad dobrim vozilima.
Jel ti palo na pamet nekad nesto da fotkas snimis da lakše dočaras atmosferu
Jeste, slikao sam, skoro i snimao, samo je teško snaći se na temama sa brzim gomilanjem novih postova. Osim toga to je najčešće kad su vozila prazna ili kada me niko ne gleda, a vredno je kačenja na internet.
Evo juče me baš dočekao praktično razvaljen Solaris na 18, dakle opet Novi Beograd. Samo sam na rubu vidnog polja pri prolasku u brzini video da je 30xx a ne Karaburmina donacija 31xx, dakle izvorno novobeogradski. Poprečna šipka na levoj ogradi zadnjih vrata nedostaje, unutrašnji poklopac motora zašrafljena na dva mesta samo, ali nisam mogao da slikam kad su ljudi sedeli naspram mene (gledaju te i kad ti gledaš kroz prozor).
МАЗ 215 би био супер за линије по центру града. 511 је ипак приградска линија, ту би чак зглобни аутобуси са троја врата били погоднији.
Ako posmatramo niskobudžetne konkurente Ikarbus IK218M s 5 vrata bi bio bolje rešenje za opterećena neuvučena ili uvučena stajališta na uključenjima (sad su dodali uključenje i na Sajmu, kao da bez uključenja nije bio dovoljan haos) imajući u vidu više sedišta pozadi i potencijalno veći prostor za stajanje.
Trovratni zglobovi mogu da se koriste i na mnogim drugim linijama za visno od broja i konfiguracije sedišta. Od poteza i lastinih linija (gde bi mogli i dvovratni zglobovi sa 60 sedišta, počev od 493 i 560) preko 37 bez promene takta (i pored zadržavanja sklonosti poremećajima nudili bi daleko veći prostor za stajanje), 72 (zbog prtljaga pogodno i za aerodromske i železničke konektore) pa sve do fidera, ekspresa, ugovorenog prevoza, šatlova za manifestacije tipa EXPO 2027. Imaju sigurno više smisla od četvorovratnih i na linijama poput 531 (manji broj kvarova, jeftinije održavanje), a svakako ne bi odmogli na pomoćnim linijama (tipa 30 ili 53). Evo juče 30 bio krcat, a 31-ice poređane pune ili dobro popunjene. Kažu ljudi nije ga bilo pola sata. Ne može zglob Medakovićevom, al mogao bi Mokroluškom da neko vodi računa o infrastrukturnim potrebama Dušanovca. 26-ice isto prepune pa kad se poremete preopterete već poremećenu 30.