Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Da je komplikovano presedanje jeste, pogotovu za starije, al ne znam dal je potrebna baš frekventna linija do groblja. 53 pre nego 89 svakako, al nisam iskreno ni za jednu od te dve opcije. Ne znam dal bi mogao 501 da posluži? Inače ide na 60 minuta. Moguće da bi se uklopio u sličnu turažu. Možda bi i 533 mogao preko Ratka Mitrovića, Ceraka i Vidikovca do Orlovače? Jeste bliže ovako pravolinijski, al činjenica da je i ta linija većim delom dana prazna.
 
501 ne deluje kao loše rešenje, ali uz produženje bi bilo potrebno i pojačanje (mada ne bi bilo na odmet pojačati je i bez produženja), ali ne verujem da bi Sekretarijat dozvolio produženje, zbog minibusa, jer je iz istog razloga odbijeno "spajanje" 34 i 505L (čini mi se).
Preusmerenje 533 mi isto deluje OK, jer bi tako zahvatila više naselja i plus bi mogla poslužiti kao lokal.
Takođe ne bi bilo loše razmisliti o izgradnji stajališta + pasarele u visini AzVirt-a na Ibarskoj magistrali, na kojoj bi stajali 531, 532, 534 + 581, 860V i 860Š.
 
501 не јер повезује Роловић и Кијево.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Misliš na osnovnu školu verovatno. Zar nemaju bližu u Kneževcu? No, nije ni bitno. Ako im ja te veza važna, ne mora da se dira. Samo sam predložio.
 
533 može da se preusmeri da saobraća od iskuljenja za Labudovo brdo / Vidikovac trasom linije 534 do okretnice Cerak Vinogradi, pa dalje trasom linije 52 do Jablaničke i onda dalje svojom redovnom trasom preko Žarkova.

Drugo, ne znam da li bi bilo isplativo produžavati 533 do Prokopa, preko Požeške, petlje Hipodrom, Teodora Drajzera, Bulevara Kneza Aleksandra Karađorđevića i Dragana Mancea, pa se dobija veza sa NBG, Zemun i centrom.

Što se tilče linija 53 i 89, ne bih njih dirao, jer i ovako znaju da budu opterećene, plus što linija 89 vrlo često ispada iz reda vožnje.​
 
Moguće da bi se uklopio u sličnu turažu. Možda bi i 533 mogao preko Ratka Mitrovića, Ceraka i Vidikovca do Orlovače? Jeste bliže ovako pravolinijski, al činjenica da je i ta linija većim delom dana prazna.
533 može lagano da se ukine ili da se stave minibusi.
Dal uopšte postoji potreba da i jedna ide do Orlovače? Možda je to tako urađeno i zbog stajališta "Naselje Petlovo brdo". Mada prolazi tu dovoljno linija i bez 502-jke.
Pa i možda jer zadnje vreme kada se zadesim na Labudovom brdu pre uđem u 502 pa presedam na Ibarskoj jer 56 nešto često ispada iz reda vožnje zadnje vreme.
 
Pa dobro baš ne mora 533 da se ukida, al eto može da se preusmeri, čime će sigurno dobiti i više putnika. Značilo bi da se 502 oslobodi.
 
Kako je krenulo sa licitajom, sve linije će da se pretvore u linije sa biciklima dvosedašima, osim linija 23, 37, 53, 56, 89 gde će da saobraćaju nekoliko trozglobnih vozila spojenih u jednu kompoziciju, na svakom polasku.​
 
Evo ga Saboterski Propalitet Košmar.

Nema polaska na ovoj mojoj prokletoj liniji u 13:31...čekalo se od 13:15 do 13:46 sledeći #3448.

To je realnost, ubode ga nekad da se ispoštuje redukovani red vožnje.

Higer #3386 za zimske uslove preodličan, jes da im ne radi grejanje ali zato dobijete bonus svež vazduh.

IMG_20230129_155741.jpg


Kopija od #3450 koji izgleda isto.
 
Возим се у једном QRC-у на 17. Вожња је идентична Цврчковим Мазом 215.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Ne znam zasto, ali imam utisak kao da su danas nestali BMCovi sa 65. 937 konjose ceo dan, tu su i N serije, solarisa bar 5-6, cak i higer. Ne znam sta se desava ali izgleda da vec imamo gadan problem sa bmcovima cim rasporedjuju sve zivo na "full BMC liniju". I to ne samo sa njima. Na 77 sam video 1360 za koji nisam znao da je jos uvek ziv. Japanaca na 16 koliko hocete, ima I par N, solarisa skoro I nema.
Vozac mi rece da su 937 danas izvukli iz rashoda samo da bi obezbedili polazak. Ako je to tacno, govori dosta o tome koliko je teska situacija. Izgleda da je prilican broj vozila u kvaru ili GSP oslobadja tehnoloski visak vozaca. Potrebno je jos vozila (ili vozaca) pod hitno jer gsp izgleda puca po savovima. Ali ko ce narod slusati...
 
Enigma u GSP: Privatniku 30 miliona za farbanje autobusa, a sami bi mogli za 15

Za ljubitelje zagonetki evo jedne logičke: Plaćamo 30 miliona dinara privatnoj firmi za farbanje 100 autobusa GSP Beograd, a zapravo ih farbamo 45, iako bi GSP mogao da ih ofarba sam uz investiciju od 15 miliona. Investicije će biti, ali tek nakon što posao završi privatnik. "Da se sačeka sa poslovima ako je moguće, pa ta nova lakirernica da vam uštedi novac, da se domaćinski raspolaže gradom. Mi imamo to da se taj posao odlaže da bi neko blizak SNS-u taj novac pribavio za sebe. Ja nemam drugi komentar osim da je to nešto što je neprihvatljivo", kazao je Radomir Lazović iz pokreta Ne davimo Beograd. Šta je sporno u najnovijem tenderu GSP-a i postoji li rešenje ove logičke zagonetke?

„Očitajte svoju kartu prilikom ulaska“ (čuje se kako aparat iz autobusa to izgovara) poručuje svakodnevno putnicima GSP Beograd, koji svoju finansijsku kartu nije očitao prilikom ulaska u novu poslovnu godinu, pa tako mimo svake poslovne i ekonomske logike farba autobuse marke Solaris kod privatnika, iako bi taj posao mogao da radi sam.

„GSP se raspada, i sve što radi gradska vlast danas, svi pokušaji da se prikaže da GSP funkcioniše, su samo estetska hirurgija“, kaže Mila Popović iz SSP-a.

„Možda najbolje govori slika Solarisovog autobusa koji je sa strane ofarban u crveno, a gore i napred je žut. Čak ni tu skupu farbu ne dobijamo na svim stranama autobusa. To govori o stanju u preduzeću“, opisuje Radomir Lazović.

A da računanje GSP-u nije jača strana govori podatak da je za modernizaciju pogona za farbanje potrebna investicija od 15 miliona dinara, dok će privatniku za farbanje platiti najmanje 30 miliona bez PDV-a, odnosno 36 miliona sa PDV-om.

„Ovaj posao je mogao da radi GSP da je uloženo u alat. Za ovih 36 miliona, polovina je predviđena za komoru za farbanje, ali tek kada se svi autobusi ofarbaju“, rekao je Ivan Banković iz Sindikata GSP Centar.

Pored računanja, ni logika nije jača strana čelnika GSP-a, pa će tako nakon što potroši 36 miliona dinara uložiti i neophodnih 15 miliona za modernizaciju. Pitanje je zašto GSP jednostavno nije odmah uložio tih 15 miliona i autobuse ofarbao sam?

„Logike nema, na to ukazujemo dugi niz godina, sedam ili osam godina. Vi u GSP-u imate službe koje se time bave, imate radionice i radnike poput bravara, limara, ali i lakirera. Ali nemate komoru, adekvatno opremljen prostor, alat“, naglasio je Banković.

„To vam je ista ona logika kada kupujete turske BMC autobuse na gas, a nemate gasnu stanicu. Pa onda prvo nabavite autobusa, pa tek onda ulazite u posao ugovora sa gasnom stanicom, a onda taj privatnik koji je dobio posao da treba da obezbedi gasnu stanicu, to ne može još narednih godinu dana da obezbedi tu stanicu i onda vam BMC autobusi stoje na parkingu i propadaju. To je ta odluka, to je SNS logika“, ocenjuje Mila Popović.

Autobusi se farbaju zbog toga što je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić doneo ad-hok odluku o uklanjanju reklama sa vozila javnog prevoza, što su zaposleni GSP-a i učinili, ali potpuno nestručno i bez alata za rad, pa je boja bila oštećena, tvrde naši sagovornici.

„Posao skidanje reklama je urađen preko noći zbog odluke Aleksandra Šapića, GSP i drugi prevoznici su imali jako malo vremena da to urade, zato je posao i urađen tako. Reklame je uklanjao GSP koji nema alata za tako nešto, ali su ih uklanjale i neke agencije. Šteta je ostala GSP-u i platiće je građani Beograda iz kase GSP-a“, naglasio je Banković.

„Iako su oni pod garancijom, garancija ne važi, jer je šteta nastala prilikom uklanjanja reklama i zato plaćamo novih 30 miliona dinara za farbanje tih autobusa“, dodaje Popović.

Poslove održavanja karoserije vozila GSP-a već godinama dobijaju iste firme: Autoremont Pivašević, Kordun metali, SDT Group i Srbo auto, čiji je aktuelni generalni direktor Milan Sofronić bivši tehnički direktor GSP-a. Kažu naši sagovornici – u pitanju je „dil“ ekonomija.

„Mi smo imali i prethodnih godina ovo i može reći da su ovo korupcionaški dogovori u kojima se čine usluge za korist ljudi bliskih SNS-u. To govori da se radi o lošem vođenju i firme i grada“, navodi Lazović.

„Uvek iste firme dobijaju posao i svaka nabavka je kao skrojena za te firme“, dodaje Banković.

Firma SDT Group je prema našim informacijama, dobila ovaj posao 20. januara i to ekspresno, samo par dana nakon otvaranja ponuda. Ivan Banković kaže, tender je za SDT Group bio nacrtan, jer je ova firma i ranije dobijala poslove farbanja Solarisovih, ali i nekih drugih autobusa.

„Na žalost, jesmo znali iako je u pitanju tender, kada vidite tehničku specifikaciju, da je to napisano za SDT group“, kaže Banković.

I to nije jedini problem.

„Prvobitna zamisao je da farbamo 100 vozila, a kada preračunate i vidite da je cena oko 800.000 dinara po jednom autobusu, vi ćete imati 45 ofarbanih vozila, jedan više-manje, ali će ova štetna praksa biti nastavljena“, računa Banković.

Šta će biti sa preostalih 55 autobusa koji zbog visoke cene neće biti ofarbani, iako je planirano, kao i zašto ove poslove nije odradio GSP – nije poznato, jer niko od predstavnika ove firme nije odgovorio na naša pitanja, kao ni gradonačelnik Šapić.

Izvor: n1info.rs
 
Ne znam zasto, ali imam utisak kao da su danas nestali BMCovi sa 65. 937 konjose ceo dan, tu su i N serije, solarisa bar 5-6, cak i higer. Ne znam sta se desava ali izgleda da vec imamo gadan problem sa bmcovima cim rasporedjuju sve zivo na "full BMC liniju". I to ne samo sa njima. Na 77 sam video 1360 za koji nisam znao da je jos uvek ziv. Japanaca na 16 koliko hocete, ima I par N, solarisa skoro I nema.
Vozac mi rece da su 937 danas izvukli iz rashoda samo da bi obezbedili polazak. Ako je to tacno, govori dosta o tome koliko je teska situacija. Izgleda da je prilican broj vozila u kvaru ili GSP oslobadja tehnoloski visak vozaca. Potrebno je jos vozila (ili vozaca) pod hitno jer gsp izgleda puca po savovima. Ali ko ce narod slusati...
Znači, 937 je po drugi put "vaskrsao" s obzirom da je prvi put otišao u rashod prilikom dolaska BMC-a pa je stajao u Kosmaju i skupljao prašinu dok nije opet vraćen u Karaburmu. I pored toga što se BMC pokazao kao vozilo ispod svakog očekivanja, i dalje nastavljaju sa trendom rashodovanja starih zglobova. Te "nadležne" koji donose takve odluke, ne da treba smeniti, nego ih treba tući go*njivom motkom sve redom. Jezivo mi je da gledam one ikarbuse kako trunu na onom placu dok BMC-i crkavaju.
Javni prevoz je očajan i pretužan. Za grad kao što je Beograd, neviđena sramota. BMC-i se masovno kvare, u Higerima ledara, a Solarisima se sve više vide godine svakodnevnog rada i dosta njih nema ispravno grejanje, a i na oko sve gore izgledaju kako spolja od skidanja reklama, tako i iznutra usled sve manjeg održavanja.
 
Znači, 937 je po drugi put "vaskrsao" s obzirom da je prvi put otišao u rashod prilikom dolaska BMC-a pa je stajao u Kosmaju i skupljao prašinu dok nije opet vraćen u Karaburmu. I pored toga što se BMC pokazao kao vozilo ispod svakog očekivanja, i dalje nastavljaju sa trendom rashodovanja starih zglobova. Te "nadležne" koji donose takve odluke, ne da treba smeniti, nego ih treba tući go*njivom motkom sve redom. Jezivo mi je da gledam one ikarbuse kako trunu na onom placu dok BMC-i crkavaju.
Javni prevoz je očajan i pretužan. Za grad kao što je Beograd, neviđena sramota. BMC-i se masovno kvare, u Higerima ledara, a Solarisima se sve više vide godine svakodnevnog rada i dosta njih nema ispravno grejanje, a i na oko sve gore izgledaju kako spolja od skidanja reklama, tako i iznutra usled sve manjeg održavanja.
ne znam...kad pogledam situaciju napolju I procitam ovo, jedino sto mogu je da zaplacem. mada I to vise ne mogu jer su oci vec presusile....
 
Znači, 937 je po drugi put "vaskrsao" s obzirom da je prvi put otišao u rashod prilikom dolaska BMC-a pa je stajao u Kosmaju i skupljao prašinu dok nije opet vraćen u Karaburmu. I pored toga što se BMC pokazao kao vozilo ispod svakog očekivanja, i dalje nastavljaju sa trendom rashodovanja starih zglobova. Te "nadležne" koji donose takve odluke, ne da treba smeniti, nego ih treba tući go*njivom motkom sve redom. Jezivo mi je da gledam one ikarbuse kako trunu na onom placu dok BMC-i crkavaju.
Javni prevoz je očajan i pretužan. Za grad kao što je Beograd, neviđena sramota. BMC-i se masovno kvare, u Higerima ledara, a Solarisima se sve više vide godine svakodnevnog rada i dosta njih nema ispravno grejanje, a i na oko sve gore izgledaju kako spolja od skidanja reklama, tako i iznutra usled sve manjeg održavanja.
ne treba verovati baš svemu što vozači kažu, ima tu talenata za dramsku sekciju a i gluvih telefona. 937 i 939 su tu otkad su vraćeni i rade kad treba, možda ih ne viđate baš prečesto jer ih je samo 2, dakle teorija verovatnoće.
za ostalo si apsolutno u pravu i ja sam tupio o tome ovde još u vreme dok je imalo smisla tupiti. sad kad je to sve u ikarbusu manjeviše isečeno ili porasturano je već svejedno. oni su na taj plac oterani po nekim više formalnim nego suštinskim kriterijumima bez namere da ih ikada vraćaju, ali zašto su u situaciji u kojoj stvari ne idu po planu rasturani ovako navrat nanos nemam objašnjenje, jer dobro pamtim da se tako nikada ranije nije radilo. sve u svemu jedan čudan niz pucnjeva gsp-u u noge negde od septembra.

ozbiljniji problemi sa solarisima su krenuli pre oko godinu dana što ste verovatno i sami mogli kao putnici da osetite. ima tu do godina rada a ima i do nepravovremene nabavke delova i prolongiranja opravki koje su se ranije radile po hitnom postupku. sigurno im neće pogodovati ni to što su neki sada rezerve jer to ne prija nijednom busu. zavisi od primerka do primerka, ali to su i dalje u većini odlični busevi. da su bmc valjali i da su raspoređeni na neki razumniji način ne bi ni bilo potrebe da solarisi na teškim linijama poput 16, 27, 56, 95... rade svakodnevne polaske od 20 i kusur sati. ovako... biće tu problema preko glave.
 
Razumem ja to, al to je loša filozofija za organizaciju javnog prevoza. Nije fora ni štedeti na osoblju i sredstvima po svaku cenu. Mnogo je torcifrenih linija, koje bi tako mogle da se prepolove, a nije baš da nema ni dvocifrenih za primenu takvog koncepta. Intervali su izuzetno bitni za sve linije sa razvučenim taktom. Time bi vrlo moguće preorijentisao dosta sadašnjih korisnika javnog prevoza na kola. Gledam i po sebi. U nešto što ide na 20 minuta do pola sata, čovek može i da se uklapa, a bez preterano mnogo stresa. Što ideš više, tamo na 45 minuta, ceo sat i preko, to je katastrofa za uklapanje. Živeo sam i ja u prigradu deset godina i znam šta to znači. Mnogo mora da se kalkuliše, i onda kola budu mnogo češća opcija, nego kad imaš linije sa čestim polascima u toku dana.
postoji još jedan problem s organizacijom prigradskih linija. one imaju zaista mnogo veću razliku u broju putnika između polazaka u špicu i van njega (na centralnim gradskim je to ujednačenije). u špicu tu u isto vreme nagrnu horde putnika i svima se žuri kući jer i tih 20 minuta je veliko kada dnevno gubiš po 3-4 sata u prevozu. i svi oni imaju mnogo manje alternativa ili ih nemaju uopšte, jer za ta naselja najčešće ide samo po jedan bus.
na trocifrašima ni ova organizacija šihtaša nije dobra, jer bi pojačani režim na prigradskoj morao da bude na snazi bar od 12 do 6-pola 7 popodne tj. skoro jedna cela smena. onaj ko treba da stigne na drugu smenu na fax ili posao često kreće već oko 12 od kuće, a popodne dok se oni iz 9to5 smene s nekog nbg probiju do ustaničke ili trošarine većina šihtaša je već po garažama.
takođe treba imati u vidu da higer nije normalan solo bus tj da ima značajno manji kapacitet. ne znam zašto to ljudi uporno zaboravljaju ali vrlo ozbiljno se taj manjak od 20ak putnika oseća.
 
Једини разлог што ту стаје 42, да би потез који покрива 42 имала везу са Миљаковачком пијацом. Ни због чега другог.

Чини ми се да је већи разлог спортски центар који је у близини стајалишта “Варешка” него да би 42 користили становници Миљаковца.
 
Vrh