Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 242 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,7%

  • Ukupno glasača
    254
Dokle više ove gluposti oko solo 52? Da je sreće i 53 i 89 bi bili zglobni, pa da se ljudi voze kao ljudi, a ne u solo konzervama. Čudi me da Igor kao admin dozvoljava ove dečje prepirke.
 
20221229_093034.jpg

Izvolite sliku prazne zglobne 52 pa onda pričajte kako je solo 52 budalaština.
 
Sve može da se predstavi kako kome odgovara, pa tako primera radi, da neko prikaže 100 fotografija prazne 52 a 53 sa putnicima koji se prelivaju iz iste, a da neko drugi prikaže isto tako 100 fotografija koje će da prikažu potpuno suprotnu sliku.

Jedno su želje, a drugo je realnost. A realnost nije uopšte onakva kakvu bi želeli neki forumaši da bude. Realnost je takva da ne mogu da se ispune sve naše lepe želje, o kojima smo pričali više puta, sa osvrtom na Borsko - Vidikovačko - Cerski potez.​
 
Da li se zna za kad je raspisan tender za kupovinu novih autobusa?
 
Ne znam šta zovete tom internom saobraćajnicom.
1995, 1996.vozio sam 52 i iz Jablaničke skretao levo kod tačke 1 do okretnice kod 2 (relativno blizu pijace).
Okretnica je diskretno sakrivena između bregova kako zvukom ne bi ometala naselje pored koje je još iz doba SFRJ bilo primer naselja po meri čoveka.
Ta ulica je bila sporna jer nije bila osvetljena, poorilično uska i sa nekoliko krivina, gde je mimoilaženje sa drugim autobusom bilo otežano, posebno ako bi iskočio iz neke od krivina
IMG_20230128_215206.jpg
 
Ne znam šta zovete tom internom saobraćajnicom.
1995, 1996.vozio sam 52 i iz Jablaničke skretao levo kod tačke 1 do okretnice kod 2 (relativno blizu pijace).
Okretnica je diskretno sakrivena između bregova kako zvukom ne bi ometala naselje pored koje je još iz doba SFRJ bilo primer naselja po meri čoveka.
Ta ulica je bila sporna jer nije bila osvetljena, poorilično uska i sa nekoliko krivina, gde je mimoilaženje sa drugim autobusom bilo otežano, posebno ako bi iskočio iz neke od krivina
E bas to zovemo internom saobracajnicom. Projektom naselja je planirano da se gradski prevoz krece Jablanickom, ibarskom, Kneza Viseslava i ulicom pored pijace kojom danas ide 534. Naknadno je ubudzen 52 u ulicu koja sluzi kao veza parkinga sa okolnim glavnim saobracajnicama, ulica je uska, krivudava i nedovoljne nosivosti pa je zato stalno deformisan kolovoz. Slicno kao budzenje trase 49 u Stepi, ulicama kojima takodje nije namenjen saobracaj gradskog prevoza zbog svoje sirine.
 
Na mnogim mestima po gradu ulice nisu projektovane za gradski prevoz, pa opet isti ide tuda. Da se poštuje strogo pravilo projektovanja, istočni deo Beograda u 90% odsečen od ostatka grada.​
 
Na mnogim mestima po gradu ulice nisu projektovane za gradski prevoz, pa opet isti ide tuda. Da se poštuje strogo pravilo projektovanja, istočni deo Beograda u 90% odsečen od ostatka grada.​
Dobro, to je druga krajnost, nasledjena matrica i ulicna mreza, ali Cerak i Cerak Vinogradi su planski gradjena naselja od nule. Nije bilo bas potrebe za budzenjem, bilo je mnogo boljih resenja.
 
Не знам колико вас зна да 42 стаје на Варешку у оба смера где стаје и 3А, чисто да вас обавестим.
 
Једини разлог што ту стаје 42, да би потез који покрива 42 имала везу са Миљаковачком пијацом. Ни због чега другог.
 
Слажем се да пијаца на Миљаковцу није толико атрактивна као Видиковац и Бањица, али не знам ко користи 42 на Миљаковцу као везу до града, када постоје 47, 48 и 59, које су знатно чешће и имају нормалнију трасу до Славије. 42 се користи у крајњој нужди, али опет се преседа код Пере Велимировића или Мишка Крањца где стају још и 50 и 94. Друга је ствар када идеш на путањи где покрива само 42, али и то се одвија путем преседања. Искључио бих и опцију преседања на Бг Воз, јер иако у теорији изгледа лепо, Миљаковчани иду углавном пешке или 47/94 до цркве. Чак и 3А има солидан интервал.

Мислим да би становницима Кнежевца више одговарало да 42 иде кроз Миљаковац и Канарево брдо него кроз Стари Кошутњак. Јесте да би била оптерећенија, али не би упадала у гужве код Патријарха Димитрија у јутарњем и поподневном шпицу, где се доста времена губи, а кроз Борску би се стизало чак и 15 минута раније у шпицевима.

Сећам се да су радили, чини ми се чак радио и Ик-218Н, али ми је остало чудно како је зглоб пролазио кроз Михајла Аврамовића, јер је на једном делу прилично уска а на сличним улицама пролазе само минибусеви. По броју путника, 42 не може да се пореди са 48, 50 и 59, па чак и са 47. Можда је био потребан док није постојала 502.
 
Poslednja izmena:
U teoriji, interval 42-jke radnim danima uopšte nije loš. Ide na 12 minuta. To da bi bila mnogo brža veza Borskom nisam baš siguran. Išao svakako bezbroj puta i 42-jkom. Stvaraju se gužve i na Kanarevom brdu u popodnevnom špicu, tako da se ne leti ni Borskom. Od Dragiše Mišovića je nekad brže trasom 42-jke, nego na izgled najkraćom putanjom koju koriste sve ostale linije. Samo parče od bolnice do prve sledeće stanice, zna da se otegne taman toliko da 42 već izbije kod VMA. Nije problem u njenoj trasi toliko, koliko u neredovnosti zbog aljkavog prevoznika, koji ni vikendom nije u stanju da održi interval od čak 24 minuta. Radnim danima se bar može vaditi na gužvu. Otokari su mu postali teški lomovi. Ne zna se odakle dopire veća buka. Trapovi zvone taman toliko da se bus najavi iz solidne daljine. Ne mora aplikacija da se gleda. 502-jka dosta spasava Kneževac. Vikendom je čak i češća. Samo kad se ne bi slala na Orlovaču bez veze.
 
Зато треба поделити 502 на пола. 2 возила до Церака кроз Видиковац и једно до Орловаче.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Ne znam dal je to dobro. Trebalo bi da idu u pravilnim razmacima. Dal uopšte postoji potreba da i jedna ide do Orlovače? Možda je to tako urađeno i zbog stajališta "Naselje Petlovo brdo". Mada prolazi tu dovoljno linija i bez 502-jke.
 
Mislim da je sasvim jedno vozilo dovoljno ka Orlovači, jer, sem za Zadušnice (kada se lako da pojačati), mali broj gravitira ka Orlovači i to samo u određenom periodu dana, dok ga Vidikovcu gravitira veći broj ljudi, tokom celog dana, koji trenutno moraju ili da planinare do istog ili da presedaju. Ako sam dobro izračunao obrtaj do Orlovače i do Cerak Vinograda je isti, pa bi se u periodu od 7 do 16 č. 502 mogla podeliti npr. na 502 (Miljakovac 1 - Cerak Vinogradi) na svakih 30 minuta i 502G (Miljakovac 1 - Orlovača /groblje/) na svakih 60 minuta (saobraća od 7 do 16 č., nakon čega vozilo prelazi na 502), odnosno ka Miljakovcu na svakih 20tak minuta kao i do sada.
 
Svakako da ne treba više od jednog vozila za Orlovaču, nego dal treba i to jedno. Na to sam mislio. Ako bi mogli nastaviti kao i do sada u istom neporemećenom intervalu, pa što da ne. Daleko je potrebnija veza sa Vidikovcem i Cerakom, nego li sa Orlovačom.
 
Mislim da bi trebalo da ostane 1 vozilo, za one kojima je lakše da imaju direktan prevoz ili komplikovano da presedaju (mora se menjati barem 3 autobusa, npr. 59 >>> 521 >>> 533). Takođe, kad smo kod toga, koliko sam primetio od svih većih groblja Orlovača je najgore povezana - ima li smisla produžavati 53 ili 89 (uz održanje istog intervala) do Orlovače?
 
Vrh