Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Danas 3567 na 88 najbolje vukao otkad su izašli na ulice, potpuno isto ko u Istanbulu. Tek kad menjač i osovina krene da urla počne silovito da vuče. Interesantno da je motor ostao tih bez izraženog brujanja i vibracija. Doduše nije bio pun (jedno 45 putnika).

Zašto je to tako govore grafikoni sa Kaminsovog i M.A.N-ovog sajta. Oznaka BMC-ovog CNG/LNG/RNG motora je Cummins L9N 320 E6, a dizel Ikarbusovog M.A.N D2066 LUH48 EEV (čije su specifikacije na 21. strani priloženog linka sa M.A.N-ovog sajta).

Prema proizvođačkoj specifikaciji BMC/Cummins postiže najveći obrtni moment između 1300 i 1400 obrtaja (1356Nm@1300rpm) i to tako da se brže penje do 1300 nego što pada posle 1400, što inače dovodi do 1050Nm@1000rpm u slučaju "eko vožnje" ili 1125Nm@2000rpm u slučaju "patosiranja" (muči se i pri malom i pri velikom broju obrtaja, uz veći gubitak vučnih sposbnosti pri malom). Takoreći je projektovan da bude tiši od ostatka pogonskog sklopa u najefikasnijoj zoni rada. Sa druge strane M.A.N je projektovan tako da pri svega 1000rpm postiže masimalnih mnogo većih 1800Nm, pa je kao velikolitražni dizel i pogodan za "eko vožnju" u našim uslovima. On vrlo mirno bez prevelike buke sa lakoćom gura opterećeno gabaritno vozilo na velikom usponu (zbog čega nije preporučljivo da pokrivanjem zemunskih linija izostavi brdovite delove grada).

Dakle uobičajena praksa eko vožnje prihvaćena prethodnih godina nikako nije primenjiva i kod novog modela na gas, pri čemu ni preterivanje sa obrtajima blizu maksimuma ne garantuje najbolju vuču. Upravo se bilo zbog premalog ili prevelikog broja obrtaja i vuku prazni uz beogradska brda, što su mnogi svedočili na ovoj temi, tako da eko vožnja ima drugo značenje za nove BMC.
 
Ne možeš porediti obrtne momente dizel motor i motora na cng.
Logika menjača, režim rada, finalni prenos moraju biti drugačiji i prilagođeni karakteristikama motora. Osim, ako...
Osim ako nisu kupili vozila sa dugim prenosima, predviđenim za ravnicu.
Kako su išli nekadašnji autobusi sa dvestotinjak ks i 600-800Nm? Prilično dobro, zahvaljujući kratkim odnosima u menjaču i još kraćem glavnom prenosu u diferencijalu
 
Na putu do Surčina od Fransa do Surčina sam video 3 pokvarena autobusa, prvo Ik 103 295, najverovatnije na 70, pa neki dumecov maz kod savskog parka i onda na Ledinama stoji pokvaren ik 218M 3286 na 610
 
Zapalio se Solaris (ne znam gbr) na gazeli veceras na liniji 18.
 
Može li neko da pomogne- kojim busem najbrže stići od Pančevca do Gospodara Vučića? Ima li nešto bolje od kombinacije 48/33 do Autokomande pa hvatanje 46ice?
 
Пешице горе до Богословије, па на 25-25П до Економске школе.
 
Oнда је најбоља опција 33-48 до Славије па трола 22.
 
Solaris 3191 u Bulevaru Despota Stefana:
DSC_0949 (2).jpg


31 je BMC linija, nije teško uslikati ih;):
DSC_0918.jpg


DSC_0919.jpg
 
Bio je #741 kod mene juče na 305.
Gari ga Boki ko zmaj, osvetljenje radi, vuče fino 😁

Kad vidim Conecto #152 I #155, ne bude mi dobro 🙄

Evo vam slika od Higera #3526, redovnog na liniji 303.

IMG_20230118_154007.jpg
 
708-ca opet "pala"
 

Prilozi

  • 20230118_174249.jpg
    20230118_174249.jpg
    97,8 KB · Pregleda: 156
  • 20230118_174242.jpg
    20230118_174242.jpg
    89,9 KB · Pregleda: 156
Vrh