Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Počeo ko političari. Ne smeš da reciziraš koja decenija je u pitanju. :D
 
Ove, naravno. Mislim da je više nego očigledno. U pretrazi se može naći bar 10 mojih postova u kojima jasno preciziram da do 2030. prioritet treba da bude buđenje GSPa iz kome sa ovakvim postojećim pogonima i konfiguracijama, a tek posle toga se može igrati i eksperimentisati sa novotarijama.
 
Poslednja izmena:
Dva još iz jula:
Za turisticke svrhe da. Ako i proracun i praksa pokazu da je isplativo i prakticno.

Sto se ostalog tice, samo ulagati sto vise u dizel autobuse, trolejbuse i tramvaje ove decenije, dok se prevoz ne stabilizuje i ne stane na noge. I naravno, ulagati u kadrove.

Mi sada jedva opstajemo s ovim prevozom i ovim tehnologijama a vec bismo da eksperimentisrmo. Hajde da ove decenije bude fokus na obnavljanju postojeceg i sirenju u skladu sa mogucnostima. A posle mozemo i teleporte da isprobavamo ako nemamo pametnijih posla.
Ne, samo dizel. GSP i JGP su tretnutno na infuziji. Poslednje sto im treba je majmunisanje sa laznim ekoloskim resenjima koja donose mizerni boljitak a mnogostruke cene.

Do 2030. prioritet JGPa u Beogradu treba da bude obnavljanje voznog parka dizel autobusa, trolejbusa i tramvaja. I grozne kadrovsko-tehnicke situacije.

Posle 2030. ako se reforma i stabilizacija sprovedu, mogu da se kupuju i autobusi na antimateriju ako neko toliko zeli.
 
Pa evo Kosmaj prvi, nije ni poslao jedan bus kod mene, a ono 20 tak ljudi po stajalištu.
Truo pogon.
 
Zna li neko koliko bi po aktuelnom redu vožnje Kosmaj trebalo da izbacuje vozila, a koliko mu se registrovanih vodi na stanju?
Ovo sve polako počinje da liči na GSP u kojem sam radio, GSP sa kraja devedesetih nakon jedne decenije haosa, konstantnog preopterećenja sistema i nemogućnosti ozbiljnog održavanja.
Razlika je u tome što je ondašnji aistam koliko-toliko držao do struke i što je tada, iako na aparatima, postojala nekakva domaća industrija koja je bila u stanju da bar pokuša supstituciju nedostajućih delova, kapitalni remont izjanđalih vozila, kakav-takav Ikarbus...
Dobar korektivni faktor bili su i česti štrajkovi zaposlenih (šta god ko o njima mislio).
Danas, ne događa se ništa. Zaposleni ćute, putnici takođe, vozila posle nepune 3 godine idu na klocne i čerupanje, kupuju se neadekvatne konfiguracije i kvalitet, i ono što se još kotrlja, pitanje je do kada će. Rukovodeća mesta popunjavaju se poslušnima, ili im to služi kao nagrada za ranije zasluge, vozača nema I očito, svima odgovara, jer niko ne diže glas. A da li je baš tako?
 
"Šapić se osvrnuo i na problem javnog prevoza u glavnom gradu i najavio da će sledeće nedelje u saobraćaj biti pušteno 100 novih autobusa na gas. To će biti novi i moderni autobusi koji će doprineti smanjenju zagađenja u našem gradu, ali i podići kvalitet saobraćaja."
 
Juče prošla dva Bmc-a autoputem kod Franša, išli ka Novom Beogradu sa turskim tablicama
 
Impresije od prethodnih par dana:
Jedna standardna, reklo bi se svakodnevna pojava, koja verujem jako nervira, a to je da dok cekate vas prevoz, a aplikacija jos kaze da stize ubrzo, on prosisa naravno bez putnika, pod oprobanim izgovorom kako se " uklapa" u red voznje.
E sad, da me neko ne razume pogresno, ok je kad stvarno, ali stvarno postoji opravdana potreba za tim( zastoj, radovi..
), ali ako se to desava jako cesto, nebitno koji je period dana, bez opravdanog razloga, to izaziva sumnju u opravdanost same radnje .
Dva dana zaredom gledam isti bus, na istoj liniji ( 27E) kako radi istu stvar u razlicitim vremenskim intervalima i smerovima ( nije Higer, nije conecto, nije man...), prosto privukao mi je paznju.
Nazalost, zalomilo mi se.
Linija je, sto je dobra stvar, vracena na stari ( bolji) red voznje od pre koji dan , gde joj je vraceno jedno vozilo.
 
Da, to se i meni desava s vremena na vreme. Protutnji autobus koji ide za depo i kome je vozac uredno iskljucio displej ali ocigledno se negde nesto vodi kao da je i dalje na trasi.

Ima jos anomalija. Ponekad mi BusPlus SMS servis javlja da mi vozilo stize za 2 stajalista a posle minut ga odjednom nema, javlja mi za neko skroz pozadi. Isto tako, uvece posle 23, nekad cak i vec od 22:30, kada se posalje poruka skroz brljavi, umesto da javlja "nema vozila" ili "prosao je poslednji polazak", javlja mi da je kao na 20-30 stajalista. A onda se vozilo samo pojavi niotkuda. Sto znaci da se covek vec posle 23h ne moze oslanjati na BusPlus. A vrlo je bitno da i tada radi, da neko zna da li da ceka na zeljenoj liniji, ili da juri alterna

Ne znam od cega to zavisi, vec duze vreme hocu da uzmem i proucim informacioni sistem BusPlusa. Ako neko zna gde ima da se nadje vise o tome neka javi. Ja sam jos bio "zelen" kad su ga uvodili pa nisam ispratio.


Inace, videh sad #990 na nekoj od linija na Zelenom vencu. Ziiiiv jee. 🤘
 
Dal će se videti na Bus plus aplikaciji, trebalo bi da zavisi od vozačke kartice, koja se ubacije u aparat sličan validatoru. Valjda nekim svojim brojem vozač treba i da se prijavi. Ni meni nije jasno zašto se autobusi, praćeni "preciznim" GPS-om nekad ne vide, pa odjednom se pojave na aplikaciji malo pre stanice na kojoj sam čekao taj bus. Za ta neka kraćenja, uklapanja itd., i nekako, iako me iznervira tako kad ga očekujem, a on samo prođe prazan pored mene, al možda moraju da se prijave da bi se videli. Već to čudno nestajanje buseva sa mape ne mogu da prokljuvim, kao i to što se registruju negde gde nekom logikom ne bi mogli da se nađu, pa sve i da nisu na liniji.
 
Zemunski seljobusi i dalje u akciji, pre nekoliko dana upecan, samo što je ovaj crven, farba se spolja ljušti ko trula jabuka zadnji deo harmonike spao u odnosi na prednji, na svaku rupu poskakuje unutra smrdi od gasova...... Užas.

cc.jpg

b.jpg
c.jpg



bb.jpg
bbb.jpg
 
Bolje od kineskog krša koji nenormalno lupa na svakoj rupi, grejači na svima pocrkali i sad se smrzavamo svako jutro u njima, a ja redovno izlazim i presedam na neku drugu liniju gde mi naleti nego drugo vozilo, danas je na sreću naleteo Conecto 181 u kom je grejanje radilo super. Bez ikakvog razloga je sklonjen Ik 112M 3239 sa 307 koji nije bio pouzdan, ali znatno bolji od kineskog krša 3491 koji je još manje pouzdan i jop gori, totalno raspadnut za 3 godine rade. Redovni Higeri na 307 se menjaju kao čarape jer stalno crkavaju, pa stavljaju druga vozila, jedino je 3531 ostao na liniji od dolaska u Kosmaj.
 
Ako gradonacelnik ispuni obećanje verovatno im je iduća nedelja poslednja nedelja rada, slabo ih vidjam, a propali su jako, generalno u ta starija vozila se ne primećuje da se ista ulaze, bez obzira što će skoro (već više od pola godine) svi uskoro otići ne treba da budu ko sa otpada, žuti je verovatno svoju karijeru završio nisam video ovde da se pise o njemu.
A neuporedivo je lepsa vožnja u novom autobusu a kvalitet je obrnuto nažalost kad se uvozi šta se uvozi.
 
Чуо сам причу да ће на крају да унифицирају возни парк по погонима, Карабурма сви БМЦ, НБГ сви Солариси и Хајгер, Космај Мечке и Хајгери и Земун сви Икарбуси.
 
Није изводљиво. Не може Карабурма са само 100 зглобова да држи онолико линија.
 
Наводно ће бити и дељења линија међу погонима.
 
Чуо сам причу да ће на крају да унифицирају возни парк по погонима, Карабурма сви БМЦ, НБГ сви Солариси и Хајгер, Космај Мечке и Хајгери и Земун сви Икарбуси.
GSP? Standardizacija? Neki šablon u organizaciji umesto slepog natrpavanja i smandrljavanja ko gde kako stigne? :oops:

look-holy.gif


Auuu pa to ako se ostvari, biće čudo veka. Prvi put posle X decenija da GSP upotrebi mozak i standardizuje nešto.
 
Ne može GSP da standardizuje ništa, pošto ništa i ne kupuje na svoju ruku. Nego, ne čini se logičnim da ide samo 170 vozila u Karaburmu, koliko ima BMC-a ukupno, odnosno toliko će ih biti. To je malo, a opet na Novi Beograd jedno 240? Što je, opet, previše, i ne znam kakvo bi svo tumbanje po linijama morali da naprave. S druge strane, sva vozila na CNG na Karaburmu, pa bilo bi logično, pošto se punionica tamo radi. Videćemo još šta će na kraju uraditi.
 
Можда остане део Солариса на Карабурми, нпр. 40-50 комада, а остатак на НБГ, видећемо. Питање је и да ли ће Манови преживети долазак зглобних БМЦ.
 
Vrh