Šta je novo?

Beogradske reke - rečni saobraćaj

За туристе има смисла само линија Земун-Дорћол и превоз до Винче. За домаће потребе би могли да имамо амфибијске аутобусе који би водили до Аде.
 
Po mom mišljenju, i prevoz kopnom od Zelenog venca do centra Zemuna nije niti nešto spor, niti neefikasan. Desetak minuta vožnje, u špicu malo više. Verujem da hidrogliseri mogli lepo da povežu Pristanište i Grocku na primer, a sa stajanjem u Ritopeku i Vinči. Smederevski put je baš preopterećen. Nekada su pomenuti hidrogliseri povezivali Beograd sa Tekijom i Đerdapom. Mada, veliko je pitanje cena, mislim koštaju ta vozila poprilično, pa je pitanje dal bi se mogli koristiti uz postojeće tarifne sisteme. Ona dva brodića jesu bila simpatična, putovanje njima ugodno uglavnom, al sporo je to bilo. Ja ne znam ni dal ona amfibija sa YouTube snimka može da razvije i 10 čvorova na sat. To mi više dođe kao turistička atrakcija, nego li efikasan i brz vid prevoza. Ok, možda ne bi bila loše rešenje za neke prelaze reka, al mi nisu za iole duža putovanja.
 
Riverbus amfibija je samo lokal voznja i to sto kraca.Sigurno ima neku primenu Beogradu.
Za medjugradski,treba nesto ozbiljno.
Hovercraft mi deluje kao neko resenje.Ovaj model bi bio idealan za nas;Cummins dizel motori,Bosch elektronika,odrzavanje maltene kao za bilo koji kamion, autobus.
Koristi se kako leti,tako i u najtezim zimskim uslovima/na zaledjenim vodenim povrsinama,znaci 365 dana u pogonu.

 
Poslednja izmena:
Koliko gradova u svetu znamo koji u javnom gradskom prevozu koriste amfibije? Ja videh reprezentaciju o onom MAN River Busu ali ne videh da su naveli gde i koliko se koristi i koji gradovi ga narucuju.

I koliko zemalja znamo koji za medjugradski prevoz koriste hoverkrafte? U stvari, za pocetak, koliko zemalja znamo da uopste koriste bilo kakve hoverkrafte?
 
Ona amfibija radi u Hamburgu valjda. Ne znam dal imaju redovnu liniju, ili eksperimentišu još uvek. Verovatno nema puno gradova u Evropi sa bilo kakvim vidom rečnog javnog prevoza. Za hoverkafte se i ja pitam isto. Dal ih iko koristi, jer koliko mi je poznato znaju da koštaju baš puno, i čine mi se nezgrapnim za naše uslove. Naravno ne moraju biti ogromni, al opet. Njihova prednost je valjda u tome što mogu lako sa vode preći na kopno, ako za tim postoji potreba, al ne znam dal mi imamo potrebe za tim.
 
Znamo za klasicna resenja,a ta resenja su 400 miliona evra,znaci negde postoji problem.
Hovercraft resava dva problema na nasim rekama:Zimski uslovi,kada plovidba nije moguca klasicnim brodovima,ili je otezana,i plutajuci otpad koji takodje predstavlja opasnost.
Takodje,moze kopnom da dodje do najblize BUS stanice,tamo gde bi to bilo izvodljivo,a ima par lokacija pogodnih za i za tako nesto.
Da bi se dobilo optimalno resenje,potrebna je rasprava i strucna debata,jer da je toga bilo,400 miliona evra nikada ne bi bila opcija koja se prihvata.
Sapiceva izjava,zapravo otkriva jos dva problema.Kada je rekao da on nece da stane iza 400 milona evra, za recni javni prevoz,on zapravo zaboravlja,da su i buduci metro i postojeci gradski prevoz totalni gubitasi,i da apsolutno nije moguce, da postanu samoodrzvi.GSP mozda,ali metro to nece biti nikada.
Mozda nije problem u 400 miliona evra,mozda je problem da se dobije treci gubitas u gradskom prevozu.
Niko od nas,jos nije svestan iznosa, koji ce se svake godine slivati za pokrivanje metro minusa.To ce direktno biti manje skola,puteva,infrastrukture u buducim budzetima.
 
Poslednja izmena:
Za 400 miliona evra moze da se kupi i uradi boga oca i da se povrsinski koneni prevoz iz temelja unapredi i stabilizuje.

Ne znam zasto se uopste razmislja o recnom transportu. To je bio Cuckovicev hir, koji je sada otkazan i to je to.

Cak su i mostovi potrebniji Beogradu nego recne linije. Svasta mu je potrebnije nego recni javni prevoz. Koji je pritom vec isprobavsn i pustan dva puta i oba puta je neslavno uginuo.

Ne moramo da sprovedemo svaku glupost koju neki politicmar zamisli. Sta ako sutra neki odlepi na dirizable pa predlozi to za Beograd? Otpisujmo sve drugo, zapostavimo kopneni prevoz i saobracaj jos malo i kupujmo dirizable...
 
Zbog toga je i nastala ova mini debata.

Ako je to tako,a razum kaze da jeste,onda daj bar dve amfibije u turisticke svrhe, ili samo kao letjni prevoz do ade,i dva hovercrafta kao ekspres medjugradski prevoz.Nikakva para,a bice neke koristi sigurno.Jos ako se pokazu dobro,eto resenja.
Beograd lezi na dve reke,ne na jednoj,a nemamo transport,zar to nije cudno samo po sebi?
 
Poslednja izmena:
Za turisticke svrhe da. Ako i proracun i praksa pokazu da je isplativo i prakticno.

Sto se ostalog tice, samo ulagati sto vise u dizel autobuse, trolejbuse i tramvaje ove decenije, dok se prevoz ne stabilizuje i ne stane na noge. I naravno, ulagati u kadrove.

Mi sada jedva opstajemo s ovim prevozom i ovim tehnologijama a vec bismo da eksperimentisrmo. Hajde da ove decenije bude fokus na obnavljanju postojeceg i sirenju u skladu sa mogucnostima. A posle mozemo i teleporte da isprobavamo ako nemamo pametnijih posla.
 
Mislim da si pogresio,ne dizel,nego CNG autobuse.Cevi svuda razvucene po gradu,a Sapic kuka kako nece da kupuje CNG buseve jer nema stanice za tocenje.Pa da li je to moguce.
Jedan GSP rasipnicki gubitas,za dan pojede jednu CNG tocionicu,a o namestenim tenderima po javnim i gradskim preduzecima ,da i ne govorimo.To za sat vremena pojede jednu tocionicu.
CNG staviti na sve linije koje prolaze najzagadjenijim ulicima,i to je nesto sto je urgentno.
Dve reke imamo,i samo ih gledamo,mada zbog Beograda na vodi,ni to vise nije moguce,od solitera i armiranog betona.
 
Бендере, ево један пример где се ховеркрафт користи у јавном превозу

 
Ne, samo dizel. GSP i JGP su tretnutno na infuziji. Poslednje sto im treba je majmunisanje sa laznim ekoloskim resenjima koja donose mizerni boljitak a mnogostruke cene.

Do 2030. prioritet JGPa u Beogradu treba da bude obnavljanje voznog parka dizel autobusa, trolejbusa i tramvaja. I grozne kadrovsko-tehnicke situacije.

Posle 2030. ako se reforma i stabilizacija sprovedu, mogu da se kupuju i autobusi na antimateriju ako neko toliko zeli.
 
Бендере, ево један пример где се ховеркрафт користи у јавном превозу

Eto, od 200 zemalja i hiljada gradova vecih od 50.000 imamo taj jedan primer.

Sad se postavlja sledece pitanje - koliko Isle of Wight ima slicnosti sa Beogradom ili Srbijom.

Dve reke imamo,i samo ih gledamo
Imamo i Avalu i jos mnoga druga brda sirom Beograda pa ne razapinjemo gondole. Iz prostog razloga sto nam ne trebaju, sto nisu prakticne i sto imamo XY precih problema.
 
Уместо одговора, обратио бих пажњу на цену 10минутне вожње.
Ховеркрафт је исто као и брод на подводном крилу скуп вид транспорта јер је и једном 8 другом за креирање силе која одиже пловило (лебдило) треба много енергије. Једино плус ховеркрафта је што он ради и на таласима и на леду, тј 24/365
 
Hovercraft je dat kao primer,cisto u smislu zamene za nekadasnje hidroglisere,koji su isto bili brzi , bucni i puno su trosili.Vozio sam se njima,pa znam kako je bilo.Cesto su stajali zbog otpada koji pliva,i bilo je problema zimi u otezanim uslovima.Oni su i tada delimicno sluzili u turisticke svrhe,dosta se putovalo do hotela Lepenski Vir.
 
Poslednja izmena:
Za glisere bih i ja bio da nisu ograniceni zbog tih granja i bezbednosti recnog transporta.

Ko zna, mozda i budr moguce da se uvedu od Zemuna do Vince. I to bih podrzao.
 
Imamo relativno blage zime poslednjih već koliko godina, pa samim tim i retku pojavu leda na rekama.

Mislim da si pogresio,ne dizel,nego CNG autobuse.Cevi svuda razvucene po gradu,a Sapic kuka kako nece da kupuje CNG buseve jer nema stanice za tocenje.Pa da li je to moguce.
Jedan GSP rasipnicki gubitas,za dan pojede jednu CNG tocionicu,a o namestenim tenderima po javnim i gradskim preduzecima ,da i ne govorimo.To za sat vremena pojede jednu tocionicu.
CNG staviti na sve linije koje prolaze najzagadjenijim ulicima,i to je nesto sto je urgentno.
Dve reke imamo,i samo ih gledamo,mada zbog Beograda na vodi,ni to vise nije moguce,od solitera i armiranog betona.

Ne koristi se CNG po gradovima Evrope toliko zbog zagađenja, odnosno ekologije, već zbog znatne uštede u razlici cena metan-dizel. Nama to baš i ne treba da bude prioritet po svaku cenu, jer prvo treba ispitati takva vozila u realnim uslovima eksploatacije na trasama brdovitog Beograda. Bilo je već reči o tome. Koriste se masovno, to bez sumnje, al određene karakteristike motora koji sagoreva metan nisu baš idealne za brda. Naravno, ima linija gde bi radili bez ikakvih prepreka, al to najmanje treba da bude zbog ekologije. Zaista, potpuno je nebitno na ovoliki grad, u smislu kvaliteta vazduha, dal nam autobusi troše dizel ili CNG. Za početak bi veliki ekološki korak bila kupovina autobusa sa E6 motorima, al na, sad već pomalo omraženi, dizel. Baš me zanima dal i ovi gasni BMC zglobnjaci troše dizel preko Webasto-a. Bolje da gledaju da prebacuju "brdske" linije na trolejbuse, i da što hitnije krenu sa širenjem tramvajske infrastrukture, nego li što odjednom toliko jure za metanom.
 
Gledas suvise usko.

Nije zagadjenost ista u svim delovima grada.Razlike su frapantne.CNG bi doprineo ,da najzagadjenije ulice,drastično smanje ne samo zagadjenost,vec i buku.Svi zaboravljaju buku.Niti je moguce da svi busevi budu CNG.
Buducnost je u CNG-u, ne u dizelu,ni E6, ni E99.
Problem GSP-a je sto je gubitas,pa bolje biti gubitas sa smanjenim zagadjenjem,nego gubitas sa najvecim zagadjenjem.
Pravo pitanje je ,zasto se nabavljaju busevi ciji radni vek ,daleko zaostaje za nekim drugim modelima,koji su dokazali vrhunski kvalitet?????
Zasto se dozvoljavaju modeli,koji na zadnjoj platformi ,imaju usko grlo,jedan putnik ne moze da prodje???
Zasto se dozvoljava masovno švercovanje.Od 100 slučajeva koje sam lično video u kontroli, samo je jednom napisana kazna,zasto??????
 
Razlike u zagađenju nekih delova grada jesu jako velike, al teško da tome u tolikoj meri doprinose samo autobusi. Sagorevanjem metana se isto oslobađa gomila raznih čestica, al manje onih poznatih kao PM, i nešto manje CO2. Ako su te ulice u nekoj udolini, uske, jako prometnog saobraćaja, neće ih spasiti ni CNG, ni LNG niti išta slično, dok god ima gomile automobila bez DPF filtera, bez katalizatora, a pride velika većina od starudije što se kod nas kotrlja, rasni su dizeli sa prosečno pola miliona pređenih kilometara. Vidim i jedno Užice spasoše CNG autobusi, i Skoplje isto tako. Kad je o buci reč, ona zavisi od mnogo faktora, i ako je nekad pored tebe prošao autobus ili kamion na CNG, mogao si primetiti da znaju da urlaju samo tako. Novi Conecti su recimo jako tihi, kako spolja, tako i u putničkom prostoru, a recimo BMC nije, a dizeli i jedan i drugi. Razlike su u motorima, izolaciji, izduvu, HPV-u itd. Čisto sumnjam da će ove naše gasne novajlije biti išta posebno tiše od solo im braće.

Generalno zagađivača je mnogo, od privatnih ložišta preko industrije, pa do saobraćaja, a kod ovog zadnjeg vozila javnog prevoza su tek jedan mali procenat. Nemam ja ništa protiv CNG-a, čak šta više smatram ga korisnim i to ne zbog manjeg zagađenja toliko. Pričao sam o tome već. Problem je što se kod nas kupi 100 vozila odjednom bez propratne infrastrukture, i bez da se proveri njihovo ponašanje u našim uslovima, tipa kupovinom manjeg kontinenta za probu. Dizel još uvek mora biti osnova kod nas kad su autobusi u pitanju, a CNG uvoditi postepeno, a prema uslovima na trasi i opterećenja po pitanju broja putnika. Možda se ovi i dobro pokažu kod nas, al u tome i jeste problem, možda, kao da se kupuju vozila od par desetina hiljada evra, i kao da javni prevoz može da trpi eksperimente i egzibicije u tolikoj meri.

A to što se kupuju vozila kakva se kupuju, mora se pitati Grad. Oni sklapaju razne političke dilove, podržavaju razne lobije. Kod njih su pare, i isključivo pravo odlučivanja i sprovođenja tih odluka, ne kod GSP-a.
 
Prosli smo kroz ovo sto puta na forumu na sto razlicitih tema. Saobracaj u Beogradu cini manje od 20% celokupnog aerozagadjenja. U Beogradu je dnevno u opticaju 700 do 800.000 vozila. Dizel autobusa ima oko 700. To je 1% od celokupnog aerozagadjenja.

Znaci kad bismo zamenili sve dizelase "ekoloskim" pogonima, zagadjenje od saobracaja bismo smanjili za 1%. A celokupno zagadjenje za 0.2%.

Toliko o tome.

Grejanje na djubre (i u kucnoj i u toplanskoj varijanti) i industrija su ti koji najvise zagadjuju Beograd. Dizel autobusi u tome ne cine ni 1%. A prevoze 100 do 160 ljudi svaki.
 
Више би се смањило загађење да се утростручи број дизел аутобуса и ГСП финансира од додатне таксе на бензин у БГ-у
 
GSP bi mogao da se tako finansira,da bude pristupavan,ili beneficiran, svim stanovnicima Beograda-izuzev gostiju,studenata,,itd.Povecati porez na komunalije,izuzev struje, procenat ili dva,tako nesto.
Komunalije su i ovako vezane za kvadraturu,stim u vezi, ujedno resiti i prijavljivanje clanova domacinstva po domacinstvu,sto je ujedno i obaveza za obracun potrosnje vode,i za te prijavljene clanove,eto bus-plusa,na primer.
Ovako kako je sada,nije odrzivo.Penzioneri,osnovci,srednjoskolci,studenti,gradjani, niko ne placa.Jedino firme sto nesto uplate.
Besplatno,moze biti samo za primaoce socijalne pomoci.
 
Poslednja izmena:
Ne povećavati ništa. Za dodatne pare obratite se naprednjačkom talogu, koji je zadnjih godinu dana bacio preko 1,2 milijarde evra u kanalizaciju, a baciće još par stotina miliona sigurno. 600 miliona je bačeno na fudbal, još 600 miliona na sanacije štete u energetici koju je Svinja sa Ibarske napravila. Potom će da ode još minimum 100 miliona na aerodrom u bestragijama Trebinja. Onda još 250 miliona na Nacionalni stadion. I još par desetina miliona na Jarbolčinu na Ušću.

Sve skupa, oko 2,6 milijarde evra bačene na gluposti i/ili brljotine i svinjarije kakve samo najveći degenerici mogu da uzrokuju. Za te pare, ceo javni prevoz je mogao da se dovede na nivo svetskih metropola. Da se vozimo u MANovima, Solarisima, Simensima... I da opet ostane dovoljno za jednu liniju ili jednu deonicu metroa.


Sledeći korak u iznalaženju para je reforma GSPa i suzbijanje korupcije, partokratije i nepotrebne administracije u njemu. Preduzeće u kome nestaju delovi, pa i čitavi autobusi, će biti neprofitabilno sve i da cena karte bude 300 dinara. Stoga, poskupljenja su besmislena ako se ne začepe crne rupe koje odvode sve pare koje neko ulije.


U Srbiji ima para za rešavanje skoro svakog problema. Problem je samo što ima manjka pameti i poštenja, a viška korupcije i partokratije. Ali neka mi niko ne govori da nema para. I da treba običan narod da plaća i vadi za još stvari povrh ovih hiljadu koje nosi na svojim leđima.
 
Poslednja izmena:
To o cemu pises, je tako od 1990 godine,narocito kada je GSP u pitanju.
Pogledaj koliko je partija bilo do danas.Svaljivati sve na poslednju vlast,apsolutno nije na mestu.
To je slika,oronulog drustva,sve su to isti ljudi,oni u vlasti,u GSP-u,ili u javnom prevozu.
Uvek je neko drugi kriv.
 
A ko je kriv? Ja i drugi koji uredno plaćamo kartu 20 godina i 2/3 tog perioda dobijamo nikakvu uslugu? Pa hajde onda da plaćamo još malo više, to će sigurno promeniti stvari na bolje. Neće. Promeniće se samo apetiti i dubina džepova pojedinaca koji kradu i srču.
 
Vrh