Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Teško da je Higer na 17, Novi Beograd ih ne poseduje.

I mislim da generalno više nema smisla i peonte da svaki dan iznova pišemo koji garažni broj od solo autobusa je na zglobnoj liniji. Mislim, to je već dva meseca od 1. septembra svakodnevna pojava koja mene lično više ne uopšte ne čudi a verujem i druge. Sad moramo prihvatiti da je to tako, to je očigledno sada svakodnevnica koja je postala “normalna” pojava i tako će biti do dolaska BMC-a, ako ti autobusi ikad dođu.
 
Teško da je Higer na 17, Novi Beograd ih ne poseduje.

I mislim da generalno više nema smisla i peonte da svaki dan iznova pišemo koji garažni broj od solo autobusa je na zglobnoj liniji. Mislim, to je već dva meseca od 1. septembra svakodnevna pojava koja mene lično više ne uopšte ne čudi a verujem i druge. Sad moramo prihvatiti da je to tako, to je očigledno sada svakodnevnica koja je postala “normalna” pojava i tako će biti do dolaska BMC-a, ako ti autobusi ikad dođu.
Istina, to je već postalo normalno, meni je jedino iznenađenje kad vidim nekog Ikara ili Japanca na 31, to se stvarno jako retko dešava
 
@Toma
Tu je većina, ako ne i svi BMC-i na parkingu distributera Temse na autoputu Beograd-Zagreb. Tragedija koliko oni dugo ne mogu da uvedu te autobuse u saobraćaj. Neka ih je i samo 50 na parkingu. Svaki zglob bi sad značio. Bitno da ovaj vaterpolista pljuje svog prethodnika, koji naravno ide na bolje, kao da ih iste liste nisu dovele, umesto da rešavaju tu punionicu što je brže moguće. Napravio je tešku glupost ovom nabavkom, mislim na Vesića naravno, al šta sad, da se bace ta vozila? I ovako stoje nova na parkingu, sa mogućnošću da ponešto od tolikog stajanja i strada. Neka kupuju vala i BMC, kad za bolje ne znaju, a nisu se nešto ni ovi solaći proslavili, al nek ne izmišljaju toplu vodu više. Dizel i ćao. Čak mi se iz ove perspektive čini, da bi i sa e-busevima pre znali kako i šta. Samo neka već jednom krenu sa redovnom nabavkom novih vozila posle xy godina. Neka dovoze i "Turke", al da se onda ne planira rad duži od 12 godina, recimo. Hoćete jeftinije, e pa onda bar češće kupujte. Vidi se iz ove perspektive da je Ikarbus ipak bio od nekog značaja za Beograd. Uletalo bi s vremena na vreme ponešto i iz te fabrike. Ok, nisu to ne znam kako kvalitetna vozila, al sa primerima iz bratske nam Kine, videli smo da to može i dosta gore.
 
Dizel je zakon. Tu priču sa CNG busevima zbog zagađenja mogu samo da batale. Kao 700 000 automobila sa ko zna kojim e-normama i ko zna kojim godištima ne utiče na kvalitet vazduha, ali zato 1500 autobusa koji prevoze po 150-200 ljudi da. Smejurija, to se tako ne rešava, ovo je samo mazanje očiju koje jedino može da prođe kod čitaoca Informera i gledaoca Pinka.
 
Poslednja izmena:
Što se tiče tog toliko pominjanog zagađenja, šlažem se sa tobom apsolutno. Nebitan faktor u sveukupnom saobraćaju u Beogradu. No, to i ne treba da bude podsticaj za prelazak na CNG. Manje zagađenje treba da bude samo dodatni plus, a glavni razlog mogućnost znatnijih ušteda, jer to već jeste jako bitan faktor u prevozu ljudi i tereta. Prelaze se milioni kilometara godišnje, i tu razlike u ceni i potrošnji goriva stvarno igraju veliku ulogu. No, kako se ovde barata javnim prevozom, teško da bi eventualne uštede učinile neki pomak na bolje, tim pre što je situacija sa energentima u svetu vrlo nestabilna, a bez naznaka da će se u skorije vreme to vratiti u neke tokove od pre par godina.
 
Зашто су расходовали старе зглобне Икаре и МАНове, што нису сачекали прво увођење зглобних БМЦ у службу? Ово је баш непоштовање путника. Као када би неко носио теснију обућу зато што нема његов број.
 
Pisao sam ja već zašto su ta vozila rashodovana. Ne treba ovde tražiti krivca u GSP-u. Kao i kod privatnih kola. Znači, nešto što si predvideo za rashod usled dotrajalosti, ne tretiraš kao nešto što ćeš da zadržiš. Ne radiš skupe remonte delova (motor, HPV, kompresor, hidromotor itd.), ili njihovu zamenu. Sama registracija autobusa košta dosta, plus tehnički pregled i mlaćenje oko istog, a predviđeno vozilo za rashod. Ni jedan tu nije rashodovan zato što je valjao. Novi autobusi su bili predviđeni za puštanje u rad, bar veći deo, za početak septembra. Znači, neko je zeznuo GSP, a ne GSP korisnike svojih usluga. Radio je ono što bi radio svaki drugi prevoznik. Takođe, sam rashod vozila je i te kakav proces, koji ne može da se odradi za jedan dan. Lamele moraju da se očiste da prime nova vozila. Nije to deset autobusa, pa ajde. Sad što je neko, zna se ko, bio pametan, pa naručio gasne autobuse, to stvarno nije problem GSP-a, a da nije predvideo šta posle sa njima. To je ono što sam pisao toliko puta do sad. Drugi određuju šta i kako, naprave tešku glupost, pa onda kriv GSP, i samom Gradu i svojim putnicima. Kad su stizali novi dizelaši, toliko puta do sad, prelaz sa starih na nova vozila se nikada nije osetio u ovoj meri. Dok god samo politika bude gurala svoje pipke u javni prevoz, a ne struka, biće nam ovako kako nam je već duži niz godina.
 
nije bilo potrebe da se izmislja topla voda, ne stizu novi autobusi prvi put i ne kasne novi autobusi prvi put. deo isporucenih solarisa 2013. nije pusten na vreme zbog nekog navodnog carinskog problema ako se dobro secam, jer je sns republicka vlast ucenjivala tadasnju djilasovu da bi izdejstvovala smenu na gradskom nivou (valja podsetiti na sramnu ulogu nekih gsp sindikata u tom periodu i onom koji je usledio, ali to nije za ovu temu). higeri su isto kasnili u odnosu na predvidjene datume isporuke. nijednom od ta dva puta se nije desilo ovo sto se desilo ove godine, oba puta su aktivni autobusi regularno prolazili tehnicke preglede i registrovani su, iako se vec zagazilo u period kada su novi trebali da stignu. po dolasku higera 2019. je dosta kosmajevih mutanata stajalo skoro registrovano, vazile su im registracije cak i kad je odluceno da se vrate u saobracaj 7-8 meseci kasnije (mada su nekima obnovljene i dok su stajali). neki tada povuceni karaburmini ik-201 su isto bili tek registrovani, dva su posle i vracena s vazecim registracijama, samo su terani na tehnicki.
prica o dotrajalosti isecenih vozila je takodje slozenija i ni izbliza tako katastroficna kakvom se obicno predstavlja, ali pomalo mi je dosadilo da to ponavljam svaki put.

ovo sto se desilo ove godine je realno skandal i u tome svi akteri imaju deo svoje odgovornosti, pa i gsp. odgovornost nije jednako podeljena, ali ima je na svim stranama. ranije je 1.9. bio svetinja, za taj dan je morao da se ima spreman dovoljan broj aktivnih vozila (spremala su se jos od maja-juna za taj dan), pa sad sta od toga otpadne tokom sezone otpadne. ovo je prvi put u istoriji da se u skolsku godinu uslo s kalom od nekoliko desetina buseva, a imali smo i perioda sa zastarelijim i zapustenijim voznim parkom.
 
Poslednja izmena:
Зашто су расходовали старе зглобне Икаре и МАНове, што нису сачекали прво увођење зглобних БМЦ у службу? Ово је баш непоштовање путника. Као када би неко носио теснију обућу зато што нема његов број.
dobro poredjenje :D, ali pored ovih solo buseva koji voze umesto zglobnih ima i na desetine sihtasa koji nisu izasli mesecima. verovatno su i rasporedu zaboravili gde su knjizice i turazne tablice za neke polaske...
 
Samo što ovde autobusi očigledno ne kasne, bar ne veći deo od naručenih 100 komada. Ne izlaze zbog goriva koje troše. Drugog logičnog objašnjenja nema. Punjenje CNG-om traje, i ne može se tek tako puniti 100 autobusa, što verovatno i sam možeš da pretpostaviš. Kao što rekoh u postu gore, sve da je samo i 50 stiglo, što ne bi izašli dok ostali ne dođu? Ponešto stoji još od kraja avgusta. Bilo je više slučajeva povlačenja celih serija nekog od tipova autobusa, što je opet logičan potez, kao u slučaju 201-ica sa samog početka 2000-tih, pa i Mutanata iz dosta skorije prošlosti. Posle se ispostavilo da su prerano krenuli da se oslobađaju, ipak, dotrajalih i većinom baš izvoženih vozila. Valjalo još tu i tamo po koji komad, al realno je potpuno nepraktično ostavljati po dva tri vozila jednog tipa. Da su sve Japance sad povukli, onda svakako da, znao bih da je tu nastradao i poneki još solidan primerak. Možda je među rashodovanima bio i po neki još sposoban za aktivan rad, al onda već ne mogu da razumem po kojem se tačno šablonu teraju vozila u rashod. Registracija može da bude dobar razlog kako pisah gore. Takođe, jako je teško ostavljati vozila koja bi samo povremeno izlazila. Pisao i Branik o tome. Propada od stajanja najjednostavnije rečeno. Trebao bi neko da gleda da dobije zaduženje bar jednom u toku nedelje, a čemu to ako postoji znatno mlađe i funkcionalnije vozilo? U ovoj nabavci konkretno, ne vidim odgovornost GSP-a, a o sindikalnim aktivnostima ne želim stvarno da trošim reči.
 
Kad smo već kod registracija popularni autobus 322 trenutno je stacioniran kod ograde uz fudbalsko igralište i istekla mu je registracija u petak prošli, ali je u subotu on vozio na 73, i za to niko neće odgovarati ?! Dok kad bi nas obične smrtnicike uhvatila policija oprali bi nam džepove.
Velika je sramota i nipodaštavanje vozača ako onom truležu produže registraciju, a ljudima kožu deru na tehničkom zbog obicne lajsne na kolima.
 
Videćemo ako prodje nazovi "tehnički pregled", stoji tamo zatrpan u gomili buseva u kvaru,
To je sramota za zemlju i gsp, da 60 - 70 % voznog parka ne bi prošlo pravi tehnički pregled.
 
Samo što ovde autobusi očigledno ne kasne, bar ne veći deo od naručenih 100 komada. Ne izlaze zbog goriva koje troše. Drugog logičnog objašnjenja nema. Punjenje CNG-om traje, i ne može se tek tako puniti 100 autobusa, što verovatno i sam možeš da pretpostaviš. Kao što rekoh u postu gore, sve da je samo i 50 stiglo, što ne bi izašli dok ostali ne dođu?

Za ovo ne vidim opravdanje,to je trebalo da se resi ne juce,prekljuce. Cim su resili (to oni znaju zasto) da ce vozila biti na CNG punionice su odavno trebale biti tu,ne grade kosmodrom. Seti se kako zu se razvlacili sa onimgMAZovima.
 
Pre dve nedelje sam išao nešto do Prvomajske i u povratku posle jedno 20 minuta čekanja 15-ice (u tom periodu nije prošla nijedna 18-ica, da dodam) naiđe mi ovaj žuti bus o kome se ispredaju tragedije. Prošao sam onako kroz ceo iz radoznalosti i da odavde ne znam da je jedini, mislio bih da uopšte nije isti bus u pitanju. Naime, bus od ozbiljnijih nedostataka ima samo dotrajali izduv, pa se malo oseća iznutra. Od smešnih nedostataka, iz kategorije popravlja se za pola sata sve zajedno, a nešto ne mora ni da se popravlja nego se uzme s nekog rashodovanog: ima jedno krilo vrata koje se ne zatvara skroz (luft od par cm), dva prozorska šibera koji ne mogu da se otvore zato što je neko polomio ručke i jedan podni poklopac koji se malo klati.

Ovako u vožnji je miran, neobično je tih čim dohvati brzinu, ne nabada pri kočenju, vozač uopšte nije delovao kao da se muči s njim. Kineski kojim sam otišao npr. razbija više preko onih spojeva na Brankovom od njega. Sve ostalo sasvim prosečno za zapušteni bus od 20+ godina, svakako nije savršen i bilo bi glupo da to neko tvrdi, ali još svakakije nije nešto u čemu se gine ili je nebezbedno. Na osnovu slika koje su kačene ovde čovek bi pomislio da je unutra pod rupa do rupe i da je korozija na sve strane, što naravno nije ni blizu istini.

Meni stvarno ni iz džepa, ni u džep, 15-icu koristim par puta godišnje, te mi je daleko žalije onih odličnih IK-201 sa moje 23-ojke koji su nepravedno otišli na onaj svet ili će tek. Možda ovaj bus neće ni vraćati, jer uskoro konačno kreće to neko BMC blagostanije, ali bila bi nepravda da neko odluči da ga rashoduje samo zbog ovdašnjeg udarničkog pisanija.
 
Poslednja izmena:
Jel se makar krenulo sa radom na gasnoj punionici? Ili to sve i dalje stoji?
 
Teško da je Higer na 17, Novi Beograd ih ne poseduje.

I mislim da generalno više nema smisla i peonte da svaki dan iznova pišemo koji garažni broj od solo autobusa je na zglobnoj liniji. Mislim, to je već dva meseca od 1. septembra svakodnevna pojava koja mene lično više ne uopšte ne čudi a verujem i druge. Sad moramo prihvatiti da je to tako, to je očigledno sada svakodnevnica koja je postala “normalna” pojava i tako će biti do dolaska BMC-a, ako ti autobusi ikad dođu.
Ćutanjem se popušta, normalizuje, takoreći kapitulira. Tako se najlakše dolazi do Dejlija ili auto rikše.

Prekasno naručili, premalo naručili, zakasnili sa puštanjem u saobraćaj. U međuvremenu gomila vozila rasturena, gomila rapidno propada (i zglob i solo), svi stare iz dana u dan (i postaju sve manje pouzdani) tako da će teško tolke rupe pokriti i sledećom nabavkom od 100 vozila koja takođe mogu ležati u garaži iz ovih ili onih razloga. Kako vreme odmiče i tiranija će se razvući, tako da mislim da tu nema mesta za toleranciju neodgovornosti. BG prevoz RIP.
 
Стигло још десетак гасних комора.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Vrh