Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Danas sam se sa Zelenog venca vozio sa 52 do Kanadske ambasade. Nailazi solo vozilo, u koje smo se nekako svi potrpali, a malo pre toga prošlo solo vozilo sa 53. Kod vaznesenjske crkve su svi uspeli da uđu, ali je vozilo bilo toliko puno, da se stajalo na vratima. Na stanici kod Kanadske ambasade, iz stanice izlazi solo 52, a pristiže zglobni 52, na kome su sva sedišta bila popunjena i po koja osoba da stoji. I to sve u vreme popodnevnog špica.​
Ja mislim da ti Sole hoces da kazes da je i taj drugi 52 trebao biti solo. Slazem se 😂
 
Desilo se i meni na 88 30.09 oko pola dva kod Ade u smeru ka Zemunu. Odu dva Solarisa, nema ga 10min pa dođe prepun BMC 3347 s ugašenom klimom na 26C. Imam i slike:

20220930_132808_800.jpg20220930_132805_800.jpg

Najviše su se zgusnuli kod vrata, a najviše mesta je bilo na prostoru prekoputa ona četiri sedišta iza drugih vrata. Bilo ih je dosta u zoni prvih i trećih vrata, kao i prekoputa drugih. Verovatno izbegavaju taj deo zbog udaljenosti vrata i loše ergonomije usled nedovoljno šipki. Horoizontane šipke su jako visoko, vertikalnih na tako dugačkom rasponu između prve i druge osovine sa leve strane uoppte nema!!!, a viseći rukohvati su labavi toliko da se svi koji se za njih drže šetaju napred-nazad.

Vozila sa jako lošom ergonomijom iako su navodno predviđena za velika opterećenja.

Inače to je bilo oćekivano kada zlikovci ne mogu da naprave razliku između 87 i 88. Na zapadu neretko bacaju zglobne gde stignu na linijama koje saobraćaju na pola sata isto kao Lasta, tj. mešaju ih sa solo iz prostog razloga što je razlika neprimetna ako u vozilu sa 40 ili 50 sedišta imaš 30 ili 35 putnika na maltene svakom polasku. Ovde kod nas na poremećenim linijama može da ode zglob prazan, a da se solo već na sledećem, prilično zakasnelom polasku pojavi prepunjen. To srozava kvalitet prevoza i uništava vozila.
 
Lineini Mazovi sa 37 krenuli da greju na 27°C. Izgleda da nešto ne štima kod održavanja.
 
Doneli odluku da greju, shodno uredbi premijerke da lokalne samouprave same odlučuju da li će grejna sezona početi 15 i 31 oktobra. :D
 
707, какав крш, смрди као да се издувни гасови испуштају унутра, једва се дише, гуши, пече грло,
IMG_20221024_162903.jpg
IMG_20221024_163045.jpg

на средини се види асфалт доле, рупе на, све стране,
кад сам изашао опио ме чист ваздух, па сам заборавио да сликам споља
 
707, какав крш, смрди као да се издувни гасови испуштају унутра, једва се дише, гуши, пече грло, Pogledajte prilog 147528Pogledajte prilog 147529
на средини се види асфалт доле, рупе на, све стране,
кад сам изашао опио ме чист ваздух, па сам заборавио да сликам споља
Ništa novo za Zemun.
 
Ništa novo za Zemun.
Danas 322 videh bez upaljenih farova na Zelenjaku, sablasno izgleda i još par puta sam video ta smeća bez farova, dok se putničkim kolima piše kazna odmah, ali de ce drzava da kazni samu sebe u ovom slučaju, još malo strpljenja i ode svo to zlo u nepovrat bolje i bmc ali bar da se vozimo u autobusu dostojnom čoveka a ne u busnim auspusima.
 
@Bracajerkovic

Mene napali kad sam rekao da je bolji zglobni BMC od zglobnog ikarkrša ili bilo koje solo srpske ili turske konzerve. Samo oni neka ih puste u saobraćaj, dobro će doći iako ne mogu da zamene Solarise. Mnogi EU gradovi sve više nabavljaju turska vozila u svrhu proširenja sekundarnog voznog parka radi smanjenja kapitalnih ulaganja. Osim Conecta u Varšavi, Torinu i Budimpešti imamo Otokar u Valensiji, Isuzu u Barseloni i BMC u Pragu, samo što je njihova masovna primena na gotovo svim linijama, uključujući i najopterećenijim islključivo beogradska praksa van Turske. Ovdašnji političari nikako da shvate gde koja vozila kakvog kvaliteta treba racionalno iskoristiti.

Lineini Mazovi sa 37 krenuli da greju na 27°C. Izgleda da nešto ne štima kod održavanja.
Eh da su samo oni. Danas 3139 na 23 greje (davanjem gasa sve jače) u podne jer je vozač verovatno zaboravio da ugasi grejanje koje je bilo potrebno samo u ranim jutarnjim časovima. A u praznom 3343 na 18 (koji je bio iza ekstremno prepunjenog Solarisa sa ugašenom klimom) ledara zbog klime postavljene na maksimum.

Inače danas sam opet uhvatio prepun Solaris na 52 u koji sam jedva uspeo da uđem, za razliku od standardno nasardinisanog 55 koja je odavno za zglob. Nema dana kada se MAZ ili Isuzu ne muče da zatvore vrata na Mostaru ili Autokomandi. 55 pravi mini zastoje redovno na najprometnijim stajalištima.
 
894 црко пре 2 сата отприлике а имао је и мањи пожар.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Danas ulazim u #741 na 29A i neki čovek se dere na vozača da ugasi grejanje jer pozadi ima 40 °C.
I tako su se neko vreme svađali, čovek uporan, a vozač govori da nije grejanje.

Ne kapiraju ljudi da te konzerve greju zbog jadne toplotne izolacije.
Inače je bila toliko prepunjena sa nije bilo humano. Nakrivljena skroz na levu stranu, jedva ide.
 
Inače danas sam opet uhvatio prepun Solaris na 52 u koji sam jedva uspeo da uđem, za razliku od standardno nasardinisanog 55 koja je odavno za zglob. Nema dana kada se MAZ ili Isuzu ne muče da zatvore vrata na Mostaru ili Autokomandi. 55 pravi mini zastoje redovno na najprometnijim stajalištima
Mislim da nema dovoljno dobre infrastrukture u Starom Železniku da bi išao zglob tu, i ako je išao kratko na 55, ali to su bili IK 201, 202 i 203 koji su puleri.
 
Спорно је и скретање тужни булевар-господара Вучића.
 
Може пушер али једва. Провозајте се Јапанцем на 29 па процените сами.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Нисам пролазио аутобусом кроз Стари Железник, али стекао сам утисак да није проблем да пролази Соларис. Свете Милутиновића сасвим довољно широка улица. Ако могу Ластини зглобови могу пролазити кроз разноразне улице, што не би могао и туда, а свакако Свете Милутиновића није ништа прометнија улица, наспрам оних где пролази Ласта са зглобовима. На 55 су радили зглобови, углавном шихте, а радио је и Ик-218Н. Мислим да је разлог што нису слали Соларисе је Ђердапска улица, а не Стари Железник.

Исто бих поменуо улицу Витезова Карађорђеве звезде на улазу у Миријево. Дефинитивно је једна од најстрмијих главних улица у Београду и поред тога, има и велику кривину између Клуза и Миријевског венца. На 46 нису саобраћали Солариси, али туда сам често виђао Соларисе са 31 како иду за гаражу. Такође, овог лета сам видео сезонску линију за Аду, а да су саобраћали Солариси. По мом мишљењу, Витезова Карађорђеве звезде је гора деоница за пролазак него Ђердапска, што наравно не мора да значи да је Соларис адекватан да пролази Ђердапском. Чини ми се да дирекцији за јавни превоз и не занима превише, где какав тип возила може да прође одређеним улицама. Виђено је на терену много пута.
 
Mislim da nema dovoljno dobre infrastrukture u Starom Železniku da bi išao zglob tu, i ako je išao kratko na 55, ali to su bili IK 201, 202 i 203 koji su puleri.
Спорно је и скретање тужни булевар-господара Вучића.
Zavisi u kom bi obliku bila zglobna, tako da uslovno nije problem ništa osim u glavi nadležnih. Bar mi možemo biti otvoreni prema mogućnostima.

Diskutovalo se o 55 više puta. Recimo da može i ovako da se uz rotaciju s pojačanom 58 skrati do Žarkova, a na drugom kraju da se pomeri u Maksima Gorkog gde postoji mogućnost isturenja na pešački prelaz na suprotnoj strani. Ako može Lasta da mota 75cm duže autobuse po Vrčinu i Vraniću može i GSP po Beogradu. Not a big deal. Kad se proširi Južni bulevar vrati se tamo, a kad se izgradi tunel ispod Senjaka onda kao ekspres do Autokomande. Zbog smanjene dužine (i u ekspres režimu povećane srednje brzine) biće moguće pojačanje takta i pored smanjenog broja vozila.

Nema sumnje da će ta linija u izmenjenoj varijanti biti jedna od važnijih u sistemu s metroom.

Inače, imajući u vidu trenutnu apokaliptičnu situaciju na toj liniji, imali su dovoljno vremena da nabave ergonomičnija solo vozila sa troja vrata, ili čak da traže četvorovratna. Da izvinete, boli ih ona stvar za saobraćaj i za putnike. Juče su posle 55-ice uključenje na Autokomandi paralisala dva međugradska autobusa od kojih je jedan bio radnički. O Lasti i da ne govorim.
 
Evo ga danas konačno jedan bus sa grejanjem ujutru i to mutant gb. 78 na 307, bilo je baš prijatno unutra, uz njega bio i mutant 84 na 307 i dva remontovana Conecta 182 i još jedan kom nisam video garažni broj. Što manje Higera bude zimi, to bolje jer imaju očajno grejanje
 
I za isti taj autobus u kome ujutru radi grejanje, neko će popodne kukati što radi, jer je preko 20 stepeni napolju.
To je problem ovih prelaznih dana sa velikom razlikom temperatura u toku dana. Malo je to uključivanje i isključivanje komplikovanije na autobusima. Ne znam kakav sistem ventila imaju ovi najnoviji, ali pretpostavljam da mora ručno iz motorskog prostora (bar tako je nekad bilo i tako je na 15 godina starom berkofu kog povremeno vozim).
Voleo bih da se javi neko od aktuelnih vozača da objasni
 
I za isti taj autobus u kome ujutru radi grejanje, neko će popodne kukati što radi, jer je preko 20 stepeni napolju.
To je problem ovih prelaznih dana sa velikom razlikom temperatura u toku dana. Malo je to uključivanje i isključivanje komplikovanije na autobusima. Ne znam kakav sistem ventila imaju ovi najnoviji, ali pretpostavljam da mora ručno iz motorskog prostora (bar tako je nekad bilo i tako je na 15 godina starom berkofu kog povremeno vozim).
Voleo bih da se javi neko od aktuelnih vozača da objasni
U pravu si, u Solarisima istog dana bio pakao unutra, a ujutru ako ne uključe bude ledara
 
I za isti taj autobus u kome ujutru radi grejanje, neko će popodne kukati što radi, jer je preko 20 stepeni napolju.
To je problem ovih prelaznih dana sa velikom razlikom temperatura u toku dana. Malo je to uključivanje i isključivanje komplikovanije na autobusima. Ne znam kakav sistem ventila imaju ovi najnoviji, ali pretpostavljam da mora ručno iz motorskog prostora (bar tako je nekad bilo i tako je na 15 godina starom berkofu kog povremeno vozim).
Voleo bih da se javi neko od aktuelnih vozača da objasni
Evo javlja se aktuelni vozac Solarisa. Ti si @branik vozac pa znas, ali evo da pojasnim/potvrdim ostalim forumasima. Sklopke u kabini vozaca za grejanje/hladjenje odavno nisu ispravne ni na jednom Solarisu. Pozadi ima dva ventila koja mogu samo iz kanala da se odvrnu/zavrnu. Znaci, ako je odvrnut ventil za grejanje iz motornog prostora - dzabe sto je na tockicu kod vozaca iskljuceno grejanje (tockic na plavom), jer ce i dalje radijatori biti topli. Cak i klima da bi hladila mora dole biti zavrnuto grejanje. A kaisevi sa kompresora za klimu na Solarisima su poskidani od kako je proslo kalendarsko leto. Ja uvek kad je napolju toplije pustim ventilaciju da izvlaci vazduh iz putnickog prostora i otvorim sibere (ako su ispravni) da koliko toliko bude prijatnije u busu, ali putnici koji se guzvaju u busu i nervozni su zbog saobracaja i dugog cekanja misle da je ventilacija koja se cuje ukljuceno grejanje. Eto nadam se da sam pojasnio ostalima da nije do vozaca sto su topli radijatori i da majstori sa nocnog pregleda ne smeju da koriste svaki cas ventile zbog habanja, postoji i naredba majstorima da se ventili samo dva puta godisnje mogu koristiti (kad je leto zavrnuti grejanje - kad je zima odvrnuti ga). Osim ako crevo za rashlanu tecnost pukne, onda terenski majstor na liniji ili majstor na nocnom pregledu zavrne ventil dok se ne zameni crevo. To je cela poenta.
 
Sklopke u kabini vozaca za grejanje/hladjenje odavno nisu ispravne ni na jednom Solarisu.
Zbog čega ne rade i, još bitnije, zašto se ne popravi to?

Ništa lično, hvala na detaljnom objašnjenju, ali mi to sve zvuči kao da nekoga mrzi da sve to popravi i dovede u red. U fazonu, ne radi mi šalter za svetlo, nešto se pokvarilo, pa onda moram da uzmem merdevine da bih došao do lustera i odvrnuo/zavrnuo sijalicu, pa onda ostavim upaljenu sijalicu celu noć jer je ipak mrak, mada teže spavam zbog toga - jer me mrzi da popravim šalter.
 
Vrh