Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 294 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    309
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=690431#p690431:2ros6avh je napisao(la):
DULE5 » Čet Dec 19, 2019 1:19 am[/url]":2ros6avh]Šta se dešava sa rasčerupanim solarisima koji su poslati na kompletiranje?

Zna li neko da li se vratio koji i kada će na ulice ponovo od prilike...

3078 se vratio i pusten je u saobracaj ima vec mozda 15 dana. Takodje i 3040 se skoro vratio, verovatno je na 77 da ide. Odvucen je jos i 3054 i 3045 na sredjivanje.
 
Da na 18, tamo gde je i bio. Hteo sam da kazem da ce 3040 verovatno na 77 biti. Juce je valjda dosao, nema tablice.
 
Moguće da ovi Manovi rade privremeno samo na 77, viđam svaki dan po 2-3 komada.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Pa rade 3280,81,82 i 63 valjda redovno i ponekad vidim i 3283 na 77. Koliko sam video u temi Trolejbusi svi su zadovoljni sa radom 77ice.
 
Ne brinem se ja gde ce ga udomiti, al meni se takva 77ica sa Solarisima i M bas svidja :)
 
U poslednje vreme baš ređe viđam IK-201 na 31, možda 1/2 u toku dana (špica), dok sam ih pre par meseci viđao sigurno 3 komada i to često.
Sad su tu 95% Solarisi, 4% IK-208N (mešam ih, ali mislim da su ovi iz 2008.) i 1% IK-218M ili MAN, ćešće ovo drugo.

Na 17 90% Solaris, ostalo Japanci, uleti nekad 218M.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Redje ih vidjas jer je Karaburma dosta starih IK-201 rashodovala, ostalo je jos nekoliko komada. Tu su Ik-218N uz Solarise najcesce, Karaburma vise salje te 218M na 95 i 16.
Na 17 su Japanci u sihti i jedini redovan 218M je 3283, kad ne izadje na 17 on je skoro sigurno na 77.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691186#p691186:12vfbpw5 je napisao(la):
branik » Sub Dec 21, 2019 3:14 pm[/url]":12vfbpw5]U pravu si. Onda ne prilaze dovoljno. Možda su samo poderane

Sigurno vozač prođe brzo i četke ne stignu da odrade zadnju stenu a perači koji posle ručno dorađuju se ili ne trude ili ne mogu da dohvate taj deo oko auspuha.
 
Danas opet 3459 na 30 u znatno lošijem izdanju. Pored njega danas na 30 radio još jedan Higer 34x7. Tanak font u prolazu po mraku nije baš najjasniji. Sada osim toga što zveckaju stakla i u zadnjem delu, što celo vozilo još više krcka primetno je mukanje hladnjaka. Znatno je bučniji, stiće i BMC. Iznenadio sam se. Takođe primetio sam jako lošu završnu obradu lepljenih otvora na prozorima, toliko da viri lepilo debljine pola prsta u horizontali. Nije na jednom prozoru. Vidno se trese. Vozi ga kao po jajima, valjda da se ne bi raspao.

Razlika u odnosu na Otokar Kent C kojim sam se vozio samo 15 minuta ranije je kao nebo i zemlja. Ili je autobus brzo propao za tako kratko vreme ili je Kosmaj drastično popustio. Kosmaj više nema šta da uprska s obzirom na to da je dno dna. Ovaj 3459 sad deluje kao najgori primerak kojim sam se vozio. Nadam se da je jedini. Ne mogu da verujem, uopšte nisam ovo očekivao od Higera.

3035 danas na 52. Prljav za medalju. Smrdi bukvalno. Novi Beograd sve brljiviji što se higijene tiče. Tresnuo u rupu tolikom silinom da sam mislio da je karoserija lupila u asfalt iako nije. Baš se osetio jak udar. Šokantno, ali ne samo što se konstrukcija nije značajno zatresla već nije bilo nikakvog lupanja osim jednog nepričvršćenog otvorenog prozora.

Solaris udara li udara po rupetinama ali lupaju mu samo točkovi. Sve iznad stoji čvrsto kao sanduk kipera. Ono kao da nije napravljeno za prevoz putnika već tereta. Konstrukcija Urbina kao da je pravljena za oštre kratkotrajne udare karakteristične za šinske sisteme (kad Katica drnda preko skretnica). Ma ni stakla se ne tresu toliko. Sve živo na tom vozilu je čvršće nego na nešto jeftinijim novim krntijama.

Solaris je postavio brojne standarde tako da će Beograđani teško išta lošije prihvatiti.

Između Otokara i Higera, pa i BMC-a primetna je razlika u krckanju. Kod Otokara je neprimetno. I da ne nabave Conecte bio bi zadovoljan Kentom C 18m. A Novom sadu nek je Bog u pomoći s gasnim zglobnim BMC-ima.
 
Sa Higerima sledećih 3 ili 5 godina (koliko traje garancija) GSP nema ništa osim pranja a ni sa pranjem jer to drži privatnik.
Tako da sve ide na recku kinezima.
Ne može kinez još 10 godina da napavi kvalitetan bus koji će parirati evropskim top busevima.
 
Verovatnije neće nikad.
Nekoliko noći sam nekad davno kao poklon od Dorćola parkirao na N. Bgd. Bila je neka fora sa četkama, ne mogu sad da se setim i jedna polovina zadnje strane ostane neoprana (prebrzo krene ili prerano). Isto, trebalo je malo veštine da retrovizori na početku ostanu čitavi.
 
Sećam se toga, moraš prednjim desnim retrovizorom da gurneš četku ili da prođeš pre nego što krene da se okreće inače ako četka uhvati retrovizor lomi nosač ko ništa. E to je trebalo Ikarus/busu da uđe debelo u 2000-te i da ubacuje nosače retrovizora koji se skidaju tzv laste. Do tada večito lomovi ili klimavi retrovizori, bušenje novih rupa jer puknu šrafovi, razlokaju rupe. U tom majstorluku često se probuši i crevo za vazduh vrata pa se izvlači novi vod ali pored vratila vrata. :bash:
Sanos je to imao preko 20 godina ranije. :grand:

E da nizak nosač desnog retrovizora je uvek predstavljao rizik da se nekom na stajalištu prilikom ulaska napravi razdeljak po lobanji. :notok:
 
Па ко је крив појединим путницима што се редовно набијају уз ивичњак када долази бус? Безбедносни прописи, а и култура налажу да се одмакнеш од ивичњака пре уласка у возило како би ови други путници могли неометано да изађу, а и да те аутобус не би ударио. Без цинизма.
 
Pričaju ljudi na jednoj fejsbuk grupi da su 2 Higera dobila turažu, jedan u garaži u Karaburmi, a jedan na liniji 105l, ali je vozač iskusan, dobro je odreagovao i ni do kakve štete nije došlo.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
GSP da ih pošalje na inspekciju pod hitno. Arrivine Temse su isto turirale pa je cela flota tih Temsi bila povučena iz saobraćaja dok nije sve bilo provereno. Nadam se da će to i oni da urade i pritom da se uvere kakve su nam krševe uvalili Kinezi.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691258#p691258:o40ekux0 je napisao(la):
Žika » Sub Dec 21, 2019 11:08 pm[/url]"

E da nizak nosač desnog retrovizora je uvek predstavljao rizik da se nekom na stajalištu prilikom ulaska napravi razdeljak po lobanji. :notok:
Iskusio sam to. Na nekadašnjoj kalemegdanskoj okretnici sam želeo trolejbus da nakon krivine privučemnuz ivičnjak, pa sam prednjim točkom prišao uz ivičnjak, dok je prepust i retrovozor uveliko izašao na trotoar. Tada je jedan dedica ostao bez kačketa. Smrzao sam se. Da sam panično nagazio kočnicu, raspolutio bi ga.
Sa kinezima će svakako biti zanimljivo. Složili smo se još letos da tu ne treba očekivati nikakav kvalitet. Samo je pitanje kako će se taj nekvalitet ispoljavati. I nadajmo se da niko zbog toga neće stradati.
 
Pričaju ljudi na jednoj fejsbuk grupi da su 2 Higera dobila turažu, jedan u garaži u Karaburmi, a jedan na liniji 105l, ali je vozač iskusan, dobro je odreagovao i ni do kakve štete nije došlo.
:shock: Ово ни у најлуђим сновима нисам очекивао, Ивеков мотор ми је ипак уливао какву-такву наду да до тога неће доћи... Ако је заиста истина, проверити их све до једног.
Мислим да Новосађани ипак нису луди што су узели Мечке. Нема доброг аутобуса без Мерцедеса, МАН-а или Волвоа. :grand:
 
To nije istina. To je neko pustio buvu. Brat mi je vozac na Karaburmi. Osim dva slupana primerka,Karaburma nije imala problema sa motorima,dok je na Kosmaju 3401 prolupao posle 10 dana

Послато са SM-A405FN помоћу Тапатока
 
Зато сам и написао ,,ако је заиста истина", што значи да сам оставио простора и за овај други, позитиван сценарио, тј. да је информација лажна. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691314#p691314:2ceoqpgy je napisao(la):
Рипањац 405 » Ned Dec 22, 2019 6:40 am[/url]":2ceoqpgy]Па ко је крив појединим путницима што се редовно набијају уз ивичњак када долази бус? Безбедносни прописи, а и култура налажу да се одмакнеш од ивичњака пре уласка у возило како би ови други путници могли неометано да изађу, а и да те аутобус не би ударио. Без цинизма.

Sve si lepo napisao ali u po zakonu (i svim ostalim /mislim) vozač je kriv ako udari pešaka/putnika na trotoaru , stajalištu.
Isto je vozač kriv ako stane preko 25 cm od ivičnjaka a nešto se desi prilikom ulaska/izlaska putnika.
I sad ti balansiraj između ove dve krajnosti.
Doduše u praviniku za vozače GSP-a stoji da ako vozač ne može da stake propisno u stajalište da na to stajalište uopšte ne staje već produžava do sledećeg. Mogu misliti kakav bi linč nastao.
 
Meni pre 3 nedelje vozac sa 81 ili 81L otvorio vrata na putu ispred stanice, nije usao u nju. Ja sam krenuo da izlazim i srecom pogledam uvek levo i desno, mahinalno, jer je neka bu**** obilazila bus kroz stanicu, sa desne strane. Ja to u zivotu nisam video. Ja izasao i lik jos poceo da se dere na mene i da mi preti kako ce me pregaziti. Da sam bio malo sporiji ili nisam gledao pri izlasku sigurno bi me pokupio jer je dao gas do kraja u prvoj brzini..Inace stanica je bila prazna i mogao je regularno da udje i ostavi putnike ali to nije uradio.
 
Dva debila.
Osnovno pravilo ispuštaš putnike na stajalištu i maksimalno blizu ivičnjaka.
 
Vrh