Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 300 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    317
stf":3phwo5t4 je napisao(la):
Низ чињеница доводи до осећаја да грејање и лети ради.

U nekim stvarno i radi. 100% sam siguran da se u IK-103 koje su došle 2006. u GSP ne može isključiti grejanje, a sada im ugrađuju i klime. Vozilo je opremljeno radijatorskim grejanjem salona, što je super za zimu (nema onih glupih kalorifera), ali pametne glave iz Ikarbusa su smislile da je dovoljan samo jedan ventil za dolaznu, ali ne i za odlaznu vodu. Pa tako pri visokim temperaturama, rashladna tečnost u motoru dostiže temperaturu oko 90 stepeni, pa prirodnim putem kroz jednu cevku širi i zagreva radijatore u dslonu :mad: ! Par puta sam u toku leta pipnuo radijatore i bili su vreli, a u autobusu pakleno :rolleyes:
 
... "Veolia" je u dosadašnjem petogodišnjem investicionom ciklusu nabavila 73 nova autobusa, i tako povećala flotu na 220 vozila. Investicije u prvih pet godina su iznosile 14 mil EUR, a do kraja godine uložiće dodatnih 3 mil EUR u nabavku 25 "Neobusovih" autobusa koji će raditi u sklopu beogradskog gradskog saobraćaja.

Da li posle preuzimanja preduzeća "Litas" i "Luv Braća Šarac", planirate kupovinu još nekog prevoznika u Srbiji?

- Zbog ekonomske krize, mi nismo učestvovali u kupovini drugih prevoznika. Ipak, ekonomska situacija se poboljšava, tako da razmatramo kupovinu još nekih kompanija. Zasada ne mogu reći sa sigurnošću kada i koje kompanije ćemo kupiti, ali će to najverovatnije biti u toku ove ili sledeće godine.

Zašto privatizacija "Laste" nije imala uspeha?

- "Lasta" je najznačajnije srpsko saobraćajno preduzeće. To je državna kompanija, veoma složene strukture. "Lasta" je veoma atraktivna, ali, kao i kada je "Jat" u pitanju, ona je opterećena dugovima, zbog čega mi u ovom momentu ne razmatramo ulaganje u tu kompaniju.

Kako ste zadovoljni poslovanjem u gradskom saobraćaju Beograda? Može li se taj posao poboljšati i na koji način?

- "Veolia" je izuzetno zainteresovana da učestvuje u gradskom saobraćaju u Beogradu. Iz tog razloga smo mi investirali 3 mil EUR u kupovinu 25 autobusa, koji će saobraćati u Beogradu počev od avgusta. Beogradski javni saobraćaj je jedno veoma unosno tržište, i mi imamo nameru da tu budemo prisutni.

Ceo tekst se može pročitati na:
http://www.ekapija.com/website/sr/page/441598

Dakle, sada imamo i zvaničnu potvrdu da je obavljanje javnog gradskog prevoza unosan posao, što je u suprotnostima što tvrde ostali prevoznici koji stalno traže povećanje cena! U suštini da nije Veolija prisutna, već bi organizovali štrajkove kako bi njihovi vlasnici mogli da namaknu što više para! :bash: Iz Veolije su čak izjavili da ako se ostalim ne isplati, neka im ustupe svoje linije, jer su oni više nego zadovoljni uslovima, čak imaju više zarade od zarada u ostalim evropskim gradovima gde učestvuju u gradskom prevozu.

Svedok sam da je požarevački Litas pre dolaska izgledao kao danas GSP. Vozila u poluraspadu, stara, kvarila su se često itd. Kada su došli, prvo su sva vozila komplentno sredili. Sanosi od preko 20 godina izgledaju kao novi, čisti uredni. Sada ih polako menjaju novim vozilima. Lokalni autobusi u braničevskom okrugu imaju klime, koje kao kod ostalih prevoznika ne služe samo za ukras već se stvarno koriste. Prvi su kod nas uveli beskontakni sistem naplate prevoza upotrebom RFID kartica, (poništavač stoji i dalje u ono, Veolijinom MB Conectu) i u svim Litas vozilima imaju GSM+GPS vezu za pozicioniranje vozila.

PRIVATNI PREVOZNICI HOĆE POVEĆANJE CENE RADA PO PREĐENOM KILOMETRU
Privatnici opet traže poskupljenje
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/256369/Privatnici-opet-traze-poskupljenje

Takođe je primetno da neko iz vlasti aktivno štiti Beobus, zbog čega i planirani tender za ovu godinu nisu održali, već dozvolili prevoznicima da obnove vozni park i nastave sa pružanjem usluga. Time se i sprečava da novi, možda bolji prevoznici dođu na tržište i oteraju ove sa krntijama iz rusije.
 
Ма Веолија је свуда озбиљан играч, исто тако и у Словачкој. Ја бих аутобуски превоз у БГДу поделио ГСПу, Ласти, Веолији и теоретски Транс-Југу и то би било то.
 
nenad78":8wq9160x je napisao(la):
I posle se neko (zbog ovako opisanih iskustava) čudi zašto ima ovoliko automobila na ulicama? :) Pa biće ih još više! :cool:
Zaobilazim GSP poslednjih 10 ili 11 godina i nemam želju više da ga ikada više koristim. Živeli automobili!!!

(Sad očekujem paljbu posle ovakvog komentara :))
Nema nikakve paljbe, potpuno si u pravu, u ovom slučaju, ali, ponavljam, u ovom slučaju. Gradski prevoz leti je u najgorem mogućem stanju, što zbog nedostatka klimatizacije, problema sa pregrejavanjem, zbog kojih vozila često ispadaju sa linija, a putnici se prže....itd.

Međutim, javni prevoz mnogo mnogo bolje funkcioniše u prelaznim periodima, tj. jesen i proleće, a i zimi je sasvim u redu. Letnji period je najgori, i potpuno podržavam korišćenje sopstvenog prevoza, ali u većem delu godine je suprotan slučaj.
 
Baš tako, recimo ja zimi obožavam da se vozim prevozom, leti izbegavam autobuse pokušavam više tramvaje da koristim pošto ima manje gužve a i prozori su veći ima više vazduha :)
 
Vozio sam se na 303 gb10 ocajan autobus posle jedne stanice morali da izađemo zato sto vrata nisu mogla da se otvore i lik na kraju ode a mogao je da nas odbaci do ustanicke.
GSP salje vozila i to u losem stanju na 302 i 303
 
Cuburac93":2xw0holf je napisao(la):
Vozio sam se na 303 gb10 ocajan autobus posle jedne stanice morali da izađemo zato sto vrata nisu mogla da se otvore i lik na kraju ode a mogao je da nas odbaci do ustanicke.
GSP salje vozila i to u losem stanju na 302 i 303
Evo, konačno neko iz samog grada da gvirne na ovu stranu periferije i konačno potvrdi ono što ja trućam sve vreme.

Ophođenje GSP-a prema periferiji je kriminal. Ali zato obavezno prave eksperimente i neke prohibicije, lov na veštice itd.....mogli bi da stave prst na čelo i malo se zamisle.

Taj GB 10 svaki dan, ali ponavljam, SVAKI dan crkne. Moraću da ga fotkam, da vidite taj Mad Max stil GSP-a. Razlika između ciganskih trabanata za sakupljanje kartona i ovog autobusa je u količini putnika koje prevozi, i tu se različitost završava.

....a....da.....danas sam sreo dve 302 kako pokvarene bleje pored puta...... :blah:
 
johnny_s":m4l375ue je napisao(la):
A zašto i GSP-u, radi reda? :)

Да, ради реда, или пак тотално искључити ГСП из аутобуског саобраћаја па нека остану са трамовима и тролама.
 
zaboravio sam da kazem da sam video dva pokvarena autobusa dok sam isao jedan je iz pravca ustanicke a drugi i pravca begaljice( predpostavljam da su to dva autobusa o kojima si napomenuo)
 
RockerSVK":20w3hw5k je napisao(la):
johnny_s":20w3hw5k je napisao(la):
A zašto i GSP-u, radi reda? :)

Да, ради реда, или пак тотално искључити ГСП из аутобуског саобраћаја па нека остану са трамовима и тролама.
Podržavam. autobuske pogone privatizovati. a GSP'u da ostane elektro pogon, zbog infrastrukture.
RockerSVK":20w3hw5k je napisao(la):
zaboravio sam da kazem da sam video dva pokvarena autobusa dok sam isao jedan je iz pravca ustanicke a drugi i pravca begaljice( predpostavljam da su to dva autobusa o kojima si napomenuo)
Jok, oba su bila prema gradu, što znači da smo regostrovali 3 ispadanja na potezu 300. A verovatno ih je bilo još.
 
Međutim, javni prevoz mnogo mnogo bolje funkcioniše u prelaznim periodima, tj. jesen i proleće, a i zimi je sasvim u redu. Letnji period je najgori

jedan od razloga je i fenomenalna ideja ''letnjeg reda voznje''. Nema veze sto se saobracaj u gradu raspada, ajde da vozimo po letnjem redu voznje i da blejacimo na okretnicama i hladimo se uz pivo... Kao sto postoje kontrolori za putnike, treba uvesti kontrolore za vozace i vozila. I to ne njihove ortake, komunalne policajce i slicne, vec napraviti neki sajt ili nesto, mozda ovde napraviti zasebnu temu gde bi se ljudi zalili, stavljali snimke itd. Mozda se secate, ali jedan vozac je dobio otkaz posto je neko poslao snimak beogradskoj hronici kako resava ukrstene reci dok vozi.

Ja sam dva puta prisustvovala sceni gde autobus zamalo nije zgazio zenu dok je prelazila pesacki prelaz na zeleno za pesake, jer je ludak za volanom gledao u stranu i prosao na crveno, i drugi put kod ade, isto zeleno za pesake, prelazi lik na biciklu, a 89-ka na njega, izbegne ga za 10 cm, i jos mu svira!
 
i onda kad nestane struje sledeci put, nece biti vazno sto semafori ne rade :laugh:
 
Али стварно ово са одузимањем аутобуса ГСПу је одлична идеја, неко од форумаша ко има везе у градској власти, нека стави овај предлог Ђилету на разматрање...
 
RockerSVK":2yzjs9xj je napisao(la):
Да, ради реда, или пак тотално искључити ГСП из аутобуског саобраћаја па нека остану са трамовима и тролама.

мој предлог за приватизацију ГСП-а: подели се на електнрични саобраћај (троле и тамваји) и аутобуски, онда се аутобуски издели тако да сваки погон буде засебно предузеће и сви се онда продају :) у градској надлежности остану само троле и трамваји

vucko":2yzjs9xj je napisao(la):
Svidja mi se,ili da ga nazovemo pomalo anarhicno Strujovoz! :)

најбоља идеја :)
 
Interna kontrola GSP-a je dobra, samo im treba prijavljivati slučaje. Neki vozači se osećaju jako moćno za volanom, vole da se svađaju i da ne urade onaj minimum koji se od njih traži: da ostvare polazak i stanu na svakoj stanici (osim ako jasno vide da niko neće izaći).
 
Шта је било са тендером гсп-а о набавци 25 зглобних аутобуса? Надам се да ће тај тендер добити икарбус, да упослимо мало људе, да добију неку плату
 
Aleksandar jedno sam se opekao u sred ljeta na tu radiatorsku cjev kad sam prisao soferu i rekao da radi grijanje reko je da zna i da nemoze nista.Kad sam mu rekao da iskljuci bus a ne da se kuvamo.Rekao mi je da nece jer ce mu dati neki krs :bash:
 
Ја се не надам да ће бити мерцедес, јер он и онако поред одржавања у гсп-у пропадне исто као икарбус. Веолиа је доказала да и икабус може да буде добар аутобус, ако се добро одржава. Мислим да треба упослити наше људе, а не бацати паре и подстрекивати увоз, а после кукати како нам је велики дефицит, како нам радници остају без посла и сл. Ту у производњу није укључен само икарбус већ и велики број домаћих коопераната.
 
Vrh