Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Da putnici vide kud se voze, da vozač ima uvid šta se dešava iza njega, da u slučaju nesreće vozač može da izađe...
 
Sole gresis, na 89 je potreban zglob. Guzve izmedju Cukaricke padine i bloka 42 su nesnosne i svakodnevne. Kod belvila i buvljaka bus ne moze po pet minuta da zatvori vrata. Slicno je kod ade u suprotnom smeru u spicevima.
 
Evo upravo se vozim u 3284 na liniji 23, prošao je Higer 3388 sa 53, nadam se da ću se njime voziti za kojih sat vremena. U 3284 na displeju piše da je 08.12.2018.
 
Ево једног и од мене
86ff66758a18acec0e5ee65a2d4398b6.jpg


Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=672252#p672252:2kkt1o57 je napisao(la):
Darko78 » Tue Oct 22, 2019 9:16 am[/url]":2kkt1o57]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=672238#p672238:2kkt1o57 je napisao(la):
hiavata » Uto Okt 22, 2019 8:39 am[/url]":2kkt1o57]Svuda je isto po tim drzavnim firmama. Eno u Srbija Vozu vec 10ak onih ruskih dizel motornih vozova van stroja, cerupaju se, ni 10 godina nisu napunili.
Moze li se znati koji?

Iskopah post konacno, citat sa "Udruzenje ljubitelja zeleznice" FB stranice:

van saobracaja to su garaniture 009/010 i 011/012 i 013/014 i 015/016 i 017/018 i 005/006 i 059/060 i 063/064 i 037
 
Juce u Zarkovu zviznuo Konekto. Kad sam prolazio vec je bio zakacen za servisno vozilo. Pojma nemam koja je linija, gb 168 ili 186.

Edit: Zuti Konekto je u pitanju
 
Verovatno kanta 168. Vozio je 3 uzastopna dana na 307 i taj autobus je žalostan, jedva ide. A evo ga i 163 u kvaru u Vinči već drugi put za 2 nedelje na istom mestu

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
b543b3913ce844c3a3fca30b9d3038a7.jpg
 
Definitivno Iveco motor u kombinaciji sa Voith četvorobrzinskim menjačem.
Kolege su generalno zadovoljne sa busom, pregledan je i pomažu ugrađene kamere.


Meni se lično Voith ne sviđa, starije verzije su prilikom aktiviranja retadrera previše cimale/prejako kočenje dok ove nove recimo Iveco/Voith ima čak šest stepena kočenja i nikad nisi načisto sa retarderom. Ili ništa ne koči u prvim stepenima pa treba potezati do kolena ručicu pa onda ili krene da koči ili uopšte ne koči. Ludilo sa menjačem. I kad koči na većim bzinama 90 km/h nema konstantnost usporavanja već popušta za ponovo usporava. I samo četiri brzine pa često zna da vrati uzbrdo u nižu a to prati bukvalno usporavanje, kasni sa prabacivanjem.
Generalno daleko mi se više sviđa ZF sa šest brzina,vozio sam i MAN i Mercedes i Solaris sa tim menjačem i kad se potopi gas sa kick-down-om bukvalno poleti, lepo šalta i ima dobar raspored brzina. Retadrder je potupuno druga priča, snažan i koči kao na gradskom Solarisu do 12-13 km/h dok Voith već ispod 20 nema usporavanja. Tih 7 km/h zvuči malo ali nije, kod ZF bukvalno treba kočnica za 1-2 m da se vozilo zaustavi dok Voith traži daleko duže kočenje kočnicama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=672970#p672970:19l1nwow je napisao(la):
prostorni planer » Čet Okt 24, 2019 9:14 am[/url]":19l1nwow]Sole gresis, na 89 je potreban zglob. Guzve izmedju Cukaricke padine i bloka 42 su nesnosne i svakodnevne. Kod belvila i buvljaka bus ne moze po pet minuta da zatvori vrata. Slicno je kod ade u suprotnom smeru u spicevima.
Napisao sam u trenutnoj situaciji. A pod tim sam mislio da pretvaranje 52 u solo zarad zglobnih 53 ili 89 nije rešenje. A da je haos na Vidikovcu , Ceraku , Žarkovu , Skojevskom naselju , Filmskom gradu i Kneževcu , i da fali još neka postojeća linija da bude zglobna , fali. Ali , obzirom na to ko odlučuje o tome šta će da se kupi za GSP i za koju vrstu vozila će da se plaća privatnicima , na kraju nit' ćemo imati ljude koji će sva ta silna vozila da voze , nit' ćemo imati dovoljan kapacitet vozila. Zadnje vreme došlo kada se teraju solo busevi na 16 , 31 i 95.
 
Pozdrav iz Higera na liniji 707 zaglavljeni u guzvi kod SIVa ka Beogradu :)

Prvi utisci - ne odusevljava. Jeftino deluje kako krocite unutra, zavrsna obrada nedopustivo losa, paneli na plafonu lose uklopljeni, nesto stalno skripucka i pri najmanjem pokretu. Otpasce to brzo... Materijali jeftini na dodir. Iz ugla putnika skucen veoma, lose resen prostor, pun budza koje smetaju... Puno je nekih resetaka, coskova, kad se nakupi prasina izgledace uzasno. Prozori minijaturni, vazduha nema. Bus je prazan, nedopustivo je toplo. Sedista su udobna ali od lose plastike.

Iskreno ako mene pitate Higer vs BMC iz ugla putnika biram BMC!! Jedino dajem priznanje, motor zaista bolje i mirnije zvuci.

Da zakljucim, po meni bus daleko iza Ik-112M po svim parametrima, posebno enterijer, iz ugla putnika.

Vreme ce pokazati ostalo.
 
Ова возила скупо ће коштати ГСП у наредном периоду.
 
SBG, све што ГСП набави скупо ће коштати. Нисам се возио у Хигеру и зато не могу да тврдим било шта. Али да је квалитетнији од ИкарКРШа то стоји.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=672989#p672989:2q1x9cg4 je napisao(la):
Vinča307 » Čet Okt 24, 2019 9:10 am[/url]":2q1x9cg4]Verovatno kanta 168. Vozio je 3 uzastopna dana na 307 i taj autobus je žalostan, jedva ide. A evo ga i 163 u kvaru u Vinči već drugi put za 2 nedelje na istom mestu

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
b543b3913ce844c3a3fca30b9d3038a7.jpg
U 163 je zadnji deo busa toliko prljav kao da ga niko nije oprao mesecima
 
@ SplashBrotherBG
Једна реч: Космај... И млађани #3221 им је прљав и прашњав као да је возио off-road... :notok:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673160#p673160:vritx1nw je napisao(la):
Daxara » 24 Окт 2019, 19:23[/url]":vritx1nw]
SBG":vritx1nw je napisao(la):
110, 111, 112, 118, 119, 126 и 127 још раде.
Upravo viđen 110 na 308.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
110 је некад био редован на линији 308.
 
Нисам се возио у Хигеру и зато не могу да тврдим било шта. Али да је квалитетнији од ИкарКРШа то стоји.

Provozaj se i daj onda svoj sud :)

Ja sam napisao suprotno!! Pritom sam bez ikakvih predrasuda!! Ik-112m izgleda daleeeeko ozbiljnije i logicnije resen i projektovan u odnosu na ovog Higera. I to se bukvalno vidi kad krocite unutra. Zavrsna obrada Higera je tu negde kao kod Ikarbusa, sve zvecka i lupka, materijali su tu negde, zavrsna obrada sedista nedopustiva, nekoj dami ce sediste pocepati carape! Enterijer Ikarbusa i BMCa daleeeeko bolji i logicniji i prostraniji! Higer je generalno vrlo klaustofobican bus.

Iskreno sam ocekivao vise od Higera. Daleko vise!
 
@ markobg
Ако ја добро прочитах коментар, дакле, та седишта су само лоша копија пољских СТЕР-ових која виђамо и у Икарбусима (додуше другог облика), дакле нису оригинал?
 
Sagina Cobra je znatno bolji bus od Higera i Bmc-a i bilo bi bolje rešenje da su njih uzeli.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
@Miroslaves

Hvala na 1124! Ja sve hoću da ga uhvatim i nikako da nam se poklope putevi. Valjda ću ga uhvatiti pre rashoda..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673171#p673171:1hs7qsqr je napisao(la):
markobg » 24 Oct 2019 06:57 pm[/url]":1hs7qsqr]
Нисам се возио у Хигеру и зато не могу да тврдим било шта. Али да је квалитетнији од ИкарКРШа то стоји.

Provozaj se i daj onda svoj sud :)

Ja sam napisao suprotno!! Pritom sam bez ikakvih predrasuda!! Ik-112m izgleda daleeeeko ozbiljnije i logicnije resen i projektovan u odnosu na ovog Higera. I to se bukvalno vidi kad krocite unutra. Zavrsna obrada Higera je tu negde kao kod Ikarbusa, sve zvecka i lupka, materijali su tu negde, zavrsna obrada sedista nedopustiva, nekoj dami ce sediste pocepati carape! Enterijer Ikarbusa i BMCa daleeeeko bolji i logicniji i prostraniji! Higer je generalno vrlo klaustofobican bus.

Iskreno sam ocekivao vise od Higera. Daleko vise!

Nemo me štrecaš. :lol:

Pa od M.A.N šasija ništa neudobnije i skučenije nema. Poslednji put kad sam se vozio u jednom IK218M seo na sedište iza drugih vrata okrenut ka zglobu i bolje da nisam jer me ispod vrata sve bolelo kad sam ustao. Ovo kaže osoba visoka 180cm. Sedeo sam pod uglom od 40 stepeni.

Solaris je prava blagodet za noge. Ni IV. generacija nije izuzetak. Svaki red sedišta ograničen je na tačno 90cm pa ti sad vidi. M.A.N/Ikarbus na 75-80. Nije samo udobnije sedenje višim osobama već je i pristup sedištima do prozora olakšan. U tom smislu Solaris je ergonomski rešen dok Ikarbus nije. Bar ne za naše uslove. Neka izvoze u Kinu te autobuse za sitne ljude, ne da uvoze još gore iz Kine.

Solaris je toliko otišao konceptualno ideološki da je module dimenzionisao jednako nekoj prosečnoj visini putnika, što znači da dubina reda sedišta sa prostorom za noge ujedno predstavlja 1/2 ne samo raspona već i visine putnika. Ovo treba regulisati zakonom kako bi udobnost opšte populacije ostala na istom zavidnom nivou, odnosno povećavati raspone uz rast prosečne visine odraslog muškarca.

Ljudima treba da bude jasno koliko je zapravo Ikarbus zaostao za Solarisom.

Ikarbus ovo ***nje nije projektovao nego M.A.N ali jeste isti jeste odgovoran jer je nadograđivao baš te šasije, a Grad što je dozvolio da se raspiše tender koji nije isključio takva vozila. M.A.N ih je izbacio no ni ovaj novi nije ništa bolji po tom pitanju.

Sad lepo nek uslov tendera za zglobne bude 10cm veći prostor za noge pa da vidimo ko sme da se prijavi osim Mercedesa i Solarisa.

Inače što se samog Higera tiče meni su njegovi kapabusi delovali kvalitetnije od BMC, no ipak je to sve subjektivni utisak. BMC krcka na sve strane - onih 5 Higera ne toliko. Iako se nisam vozio zbog čega ne mogu suditi verujem da je navedeno tačno. U tom slučaju Higer je izgleda pokazao da je sposoban za dozvoljavanje pada završne obrade veće serije što ga ne udaljava od Ikarbusa. Ukoliko i jedan Higer može biti tako neozbiljan onda mogu da zamislim šta će nastaviti da izlazi iz zemunske fabrike u vlasništvu Yinlonga.

Da cela ova priča bude još crnja ne treba zaboraviti ni ne tako nisku nabavnu cenu dotičnih vozila.

Obrni - okreni i Solaris i to zglobni opet izađe najracionalnije rešenje za pokrivanje većine linija.
 
Vrh