[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673171#p673171:1hs7qsqr je napisao(la):
markobg » 24 Oct 2019 06:57 pm[/url]":1hs7qsqr]
Нисам се возио у Хигеру и зато не могу да тврдим било шта. Али да је квалитетнији од ИкарКРШа то стоји.
Provozaj se i daj onda svoj sud
Ja sam napisao suprotno!! Pritom sam bez ikakvih predrasuda!! Ik-112m izgleda daleeeeko ozbiljnije i logicnije resen i projektovan u odnosu na ovog Higera. I to se bukvalno vidi kad krocite unutra. Zavrsna obrada Higera je tu negde kao kod Ikarbusa, sve zvecka i lupka, materijali su tu negde, zavrsna obrada sedista nedopustiva, nekoj dami ce sediste pocepati carape! Enterijer Ikarbusa i BMCa daleeeeko bolji i logicniji i prostraniji! Higer je generalno vrlo klaustofobican bus.
Iskreno sam ocekivao vise od Higera. Daleko vise!
Nemo me štrecaš. :lol:
Pa od M.A.N šasija ništa neudobnije i skučenije nema. Poslednji put kad sam se vozio u jednom IK218M seo na sedište iza drugih vrata okrenut ka zglobu i bolje da nisam jer me ispod vrata sve bolelo kad sam ustao. Ovo kaže osoba visoka 180cm. Sedeo sam pod uglom od 40 stepeni.
Solaris je prava blagodet za noge. Ni IV. generacija nije izuzetak. Svaki red sedišta ograničen je na tačno 90cm pa ti sad vidi. M.A.N/Ikarbus na 75-80. Nije samo udobnije sedenje višim osobama već je i pristup sedištima do prozora olakšan. U tom smislu Solaris je ergonomski rešen dok Ikarbus nije. Bar ne za naše uslove. Neka izvoze u Kinu te autobuse za sitne ljude, ne da uvoze još gore iz Kine.
Solaris je toliko otišao konceptualno ideološki da je module dimenzionisao jednako nekoj prosečnoj visini putnika, što znači da dubina reda sedišta sa prostorom za noge ujedno predstavlja 1/2 ne samo raspona već i visine putnika. Ovo treba regulisati zakonom kako bi udobnost opšte populacije ostala na istom zavidnom nivou, odnosno povećavati raspone uz rast prosečne visine odraslog muškarca.
Ljudima treba da bude jasno koliko je zapravo Ikarbus zaostao za Solarisom.
Ikarbus ovo ***nje nije projektovao nego M.A.N ali jeste isti jeste odgovoran jer je nadograđivao baš te šasije, a Grad što je dozvolio da se raspiše tender koji nije isključio takva vozila. M.A.N ih je izbacio no ni ovaj novi nije ništa bolji po tom pitanju.
Sad lepo nek uslov tendera za zglobne bude 10cm veći prostor za noge pa da vidimo ko sme da se prijavi osim Mercedesa i Solarisa.
Inače što se samog Higera tiče meni su njegovi kapabusi delovali kvalitetnije od BMC, no ipak je to sve subjektivni utisak. BMC krcka na sve strane - onih 5 Higera ne toliko. Iako se nisam vozio zbog čega ne mogu suditi verujem da je navedeno tačno. U tom slučaju Higer je izgleda pokazao da je sposoban za dozvoljavanje pada završne obrade veće serije što ga ne udaljava od Ikarbusa. Ukoliko i jedan Higer može biti tako neozbiljan onda mogu da zamislim šta će nastaviti da izlazi iz zemunske fabrike u vlasništvu Yinlonga.
Da cela ova priča bude još crnja ne treba zaboraviti ni ne tako nisku nabavnu cenu dotičnih vozila.
Obrni - okreni i Solaris i to zglobni opet izađe najracionalnije rešenje za pokrivanje većine linija.