[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601135#p601135:18unon1n je napisao(la):
Mitroslav » 09 Feb 2019 10:56 pm[/url]":18unon1n]Dve smešne,ali istinite slike.
O, pa to je pokojni Karaburmin NL202 #750 slikan na Trgu Republike dok je radio na liniji 26 tamo 2000 i neke.
Rasplakaću se sad. Poslednji put sam se vozio oko 2010. valjda ako ne i ranije u Kosmajevom #207 na 37. To je bio poslednji oproštaj. Morao sam sesti u njega makar crko. Otišao od Brda do P.Mosta i nazad. ZF 4 ili 5?HP500 odavno bio izvađen, zamenjen Voith-om. Autobus totalno izgubio zvučni karakter. Motor (D 0826 LUH) se čuo kao traktor. Karoserija je pak više ličila kao da je došla s ratišta nego iz Kneževca.
Inače taj je bio jedan od poslednjih ako ne i poslednji NL202 u funkciji. Unakažen je bio "mackanom" žuto-tamnoplavom bojom. Poskidan tapacirung sa sedišta. Raga od onakvog "konja".
Nikad mi nije jasno kako su pobogu smeli da polovan autobus u odličnom zatečenom stanju puštaju na linije koje su toliko bile preopterećene da je samo zglobna Avtomontaža u to vreme mogla valjano da obavi posao prevoza (ili zglobni Conecto koji nikad i nije bio naručen)? NL202 je svakako bio najnežniji od svih modela iz donacija i neadekvatne snage za brdske opterećene linije. Bilo ih je najviše (od polovnih donacija, dakle ne računajući Japance) i to u čak 3 pogona. To im je praktično bila smrtna kazna. Visokopodni su mogli da izdrže donekle teže uslove ali i Karaburma i Kosmaj su mazili samo mali broj vozila O405N/N2.
Autobus u konfiguraciji sa dvoja vrata (izbačajna), horizontalnim motorom/rampom, 40 sedišta i prostorom za kolica ispred drugih vrata/iza prve osovine poput NL202 i dan danas je neprevaziđen konceptualno za slabo opterećene linije. Čudio sam se zašto su tramvaji na 13 zvrjali prazni kad je 13A lepo sa NL202 mogla voziti do Dorćola SRC, 87 je isto bila zgodna za taj tip autobusa. Ima još ne tako mali broj linija na kojima su mogli da funkcionišu bez preteranih naprezanja.
Sam NL202 iz donacije Minhena zamišljen je kao vozilo kapaciteta 80 putnika (50% Urbina 18 sa duplo manjim brojem vrata uz isto vreme zadržavanja na stajalištima) sa odnosom sedenja/stajanja 50/50. Kao takav je zaista predstavljao niskopodnu verziju starijih koncepta "standardlinienbusa".
MVG #4843 kao muzejski primerak:
Slika sa
http://www.bus-bild.de.
Videvši taj 750 u >>pravilno izvedenoj<< crvenoj kolor šemi (gornji deo beo umesto krem) zaista budi sećanja. Kao da je juče bilo. I ne ponovilo se s obzirom na tadašnje stanje javnog prevoza. Mada koliko vidim ovi nesposobnjakovići 20 godina kasnije nisu mnogo daleko od scenarija iz 2000.