Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Ниси ти то лепо видео, то је био Икарбус ;)

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
 
Видех слику пре једно 2 недеље, Ивеков аутобус у Новом Саду се уљенисао скроз а нема 10 месеци. Што би занчило да наша Н серија и није толико ђубре, први примерци су горели са неких 5-7 година :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601168#p601168:3mxdkq51 je napisao(la):
Express » Ned Feb 10, 2019 12:12 am[/url]":3mxdkq51]
O, pa to je pokojni Karaburmin NL202 #750 slikan na Trgu Republike dok je radio na liniji 26 tamo 2000 i neke.

Rasplakaću se sad. Poslednji put sam se vozio oko 2010. valjda ako ne i ranije u Kosmajevom #207 na 37. To je bio poslednji oproštaj. Morao sam sesti u njega makar crko. Otišao od Brda do P.Mosta i nazad. ZF 4 ili 5?HP500 odavno bio izvađen, zamenjen Voith-om. Autobus totalno izgubio zvučni karakter. Motor (D 0826 LUH) se čuo kao traktor. Karoserija je pak više ličila kao da je došla s ratišta nego iz Kneževca.

Inače taj je bio jedan od poslednjih ako ne i poslednji NL202 u funkciji. Unakažen je bio "mackanom" žuto-tamnoplavom bojom. Poskidan tapacirung sa sedišta. Raga od onakvog "konja".

Nikad mi nije jasno kako su pobogu smeli da polovan autobus u odličnom zatečenom stanju puštaju na linije koje su toliko bile preopterećene da je samo zglobna Avtomontaža u to vreme mogla valjano da obavi posao prevoza (ili zglobni Conecto koji nikad i nije bio naručen)? NL202 je svakako bio najnežniji od svih modela iz donacija i neadekvatne snage za brdske opterećene linije. Bilo ih je najviše (od polovnih donacija, dakle ne računajući Japance) i to u čak 3 pogona. To im je praktično bila smrtna kazna. Visokopodni su mogli da izdrže donekle teže uslove ali i Karaburma i Kosmaj su mazili samo mali broj vozila O405N/N2.

Autobus u konfiguraciji sa dvoja vrata (izbačajna), horizontalnim motorom/rampom, 40 sedišta i prostorom za kolica ispred drugih vrata/iza prve osovine poput NL202 i dan danas je neprevaziđen konceptualno za slabo opterećene linije. Čudio sam se zašto su tramvaji na 13 zvrjali prazni kad je 13A lepo sa NL202 mogla voziti do Dorćola SRC, 87 je isto bila zgodna za taj tip autobusa. Ima još ne tako mali broj linija na kojima su mogli da funkcionišu bez preteranih naprezanja.

Sam NL202 iz donacije Minhena zamišljen je kao vozilo kapaciteta 80 putnika (50% Urbina 18 sa duplo manjim brojem vrata uz isto vreme zadržavanja na stajalištima) sa odnosom sedenja/stajanja 50/50. Kao takav je zaista predstavljao niskopodnu verziju starijih koncepta "standardlinienbusa".

MVG #4843 kao muzejski primerak:

man-nl-202-ehem-muenchner-65855.jpg


Slika sa http://www.bus-bild.de.

Videvši taj 750 u >>pravilno izvedenoj<< crvenoj kolor šemi (gornji deo beo umesto krem) zaista budi sećanja. Kao da je juče bilo. I ne ponovilo se s obzirom na tadašnje stanje javnog prevoza. Mada koliko vidim ovi nesposobnjakovići 20 godina kasnije nisu mnogo daleko od scenarija iz 2000.

Bio je to odličan bus, i trebali su da ga daju na prigradske linije a ne ga da rokaju na recimo 46. Šteta.
Mada su to bile godine posle raspada GSP-a kada se vozni park dizao i kroz veliki broj donacija pa nije bilo velikih izbora već da se popunjavaju linije.
 
Jutros mi poslaše link gde se pominju. Vozači Kosmaja i Novog Beograda u Minhenu. Išli su u dve grupe, Aca je bio u drugoj.

Evo ih kad su došli na probnu vožnju, lekarski



video

http://www.rts.rs/upload/storyBoxFileDa ... 100219.mp4

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... nija-.html


Koliko ljudi svakodnevno napušta zemlju, nema preciznih podataka jer neki odlaze kao turisti, ostaju po nekoliko meseci ili rade neprijavljeni. Procenjuje se da se za dve godine iz Srbije u Nemačku iselilo više od 51.000 ljudi, a u prvoj polovini 2018. godine, gotovo 19.000 radnika iz Srbije imalo je dozvolu boravka u Nemačkoj, što je dve hiljade više nego u istom periodu prethodne godine, podaci su nemačke Savezne službe za migracije.

Samo u jednom danu, šest vozača beogradskog GSP-a dobilo je posao u minhenskom gradskom prevozu. Uz četiri puta veću platu, bolje uslove rada, školu jezika koju obezbeđuje poslodavac, u nekim slučajevima i smeštaj - motiva za promenu adrese je dosta.
Vladimir Đorđević kaže da je je u Beogradu vozio autobus broj 88.

„U jednom pravcu, na primer, u špicu od 15.45 do 17 časova, pola pravca do Železnika, prevezem toliko putnika da Nemačkoj ne mogu da prevezem za 15 dana", ispričao je Đorđević.

"Večito neka odricanja, sve gledaš gde ćes da uštediš, i došao je taj momenat da nema više gde", kaže Aleksandar Radović.


Iseljavanja iz Srbije počela su još s ratnim godinama, posle 2000. godine broj onih koji odlaze stagnira, da bi se iseljavanje pojačalo sa svetskom ekonomskom krizom i ponovo s migrantskom krizom. Bez obzira na oscilacije, Nemačka ostaje najprivlačnija srpskim radnicima.

Profesor Vladimir Grečić, stručnjak za migracije kaže da se 2008. godine iz Srbije iselilo, prema podacima OECD-a 7.000, da bi 2015. taj broj dostigao 60 hiljada godišnje, 2016. 44 hiljade.

Statistika, međutim, pokazuje i da se, na primer, 2016. i 2017. hiljadu Srba više iselilo iz Nemačke nego što ih je dobilo boravišnu dozvolu, ali ne registruje gde su otišli.

Jorg Heskens, savetnik predsednika Srbije za privredu kaže da sigurno ima branši, kao što su medicinski sektor i sektor vozača, gde u Nemačkoj nema dovoljno truda da obuči svoje ljude za taj posao.

"Ali generalno, Srbija sve bolje stoji i za ove ljude biće atraktivnije da ostanu ili da se vrate iz Nemačke, kada imaju znanje nemačkog jezika i potencijalnu mogućnost za posao, njima ovde 500-600 evra više znači nego 1.500 u Nemačkoj", kaže Jorg Heskens.

Nijedna zemlja ne uspeva da spreči ekonomske migracije, posebno mladih i obrazovanih. Međutim, Irska, Kina i Indija uspele su da vrate deo stručnjaka.

"U Indiju se mnogo vratilo iz SAD, naročito iz Silicijumske doline. To se ne može učiniti preko noći, te zemlje su puno ulagale, ali je bitno da je zemlja mora biti posvećena tome da problem ublaži", kaže Grečić.

To je moguće, smatraju poznavaoci, ako se ulaže u istraživanje, razvoj i znanje. Problem ne ublažavaju zakoni poput nemačkog, koji zapravo znači oštriju selekciju radnika, i podrazumeva stručnije ljude među onima koji odlaze.
 
Evo nekih jucerasnjih fotki iz Zemuna.. Suncano jutro pa reko sto da ga ne istoristim :D

#3066
Solaris Urbino 18 by busspoter, on Flickr

#172
Mercedes-Benz Connecto O345 by busspoter, on Flickr

#372
Ikarbus IK-218M by busspoter, on Flickr

#1388
Ikarbus IK-218M by busspoter, on Flickr

#446
Ikarbus IK-218 by busspoter, on Flickr

#3283
Ikarbus IK-218M by busspoter, on Flickr

#3288
Ikarbus IK-218M by busspoter, on Flickr

I za kraj, #893 koji je krenuo put garaze...
Ikarbus IK-218M by busspoter, on Flickr
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601400#p601400:2545z6y6 je napisao(la):
Mare111116 » Ned Feb 10, 2019 10:27 pm[/url]":2545z6y6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601377#p601377:2545z6y6 je napisao(la):
Mitroslav » Ned Feb 10, 2019 9:13 pm[/url]":2545z6y6]Zna li neko šta je ovo?Je l' ovo neka Ikarbus jedan jedini na svetu(Poput IK 103 sa 4 vrata ili IK 106)šklopocija,GSP šklopocija ili neki model njihov?Pošto vidim da ima GSP oznaku i garažni broj,da li je još uvek živ,koji je pogon i ako neko zna na kojoj liniji vozi?
:lol: :lol: Nazalost samo lepa montazica steta to ne postoji u stvarnosti bio bi bas interesantan :D .Molim te mi reci gde si nasao ovu sliku?Kako se zove ovaj fotosop pomoću kojeg je ovo namontirano posto uporno trazim neki takav da bi namontirao cetvorokrilna vrata na neki autobus :mrgreen: :mrgreen:
Našao sam na nekom omsi forumu,ako te zanima ukucaj u Google slike ikarbus ala neoplan
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601502#p601502:1d2awbxc je napisao(la):
Mitroslav » 11 Феб 2019, 13:14[/url]":1d2awbxc]Šta reći na ovo?
file.php

file.php
Лу(д)и травел је заглавио оба крила задњих врата слабашним моткама на једној кршини од ИК112 (ако се уопште може тако назвати) тако да ништа ново.
 
Lepe vesti :D mada sam ocekivao da ga poprave bilo bi previše da bace sasvim ok vozilo bolje da se baci 464 on mi se nesto mnogo kvari u zadnje vreme.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601587#p601587:3gjwfrqi je napisao(la):
Stanislav » Pon Feb 11, 2019 8:56 pm[/url]":3gjwfrqi]Da li je JKP "GSP BEOGRAD" rashodovalo sve IK.206 autobuse?
GSP Beograd nije nikad imao IK206 već SP Lasta.Vidjam poneki nekad na 560,581...GSP je od zglobova imao IK-5,IK161,IK166...,a uskoro će i IK203 da iščezne posto su ostala samo dva primerka :(
 
Можда под ик206 подразумеваш ик201 из 2006 пошто су идентични, и ја их једва разликујем. Ту су 303, 304, 936, 937, 939, 1193, 1194, 1195, 1196. Сви сем 938.
.
Земун: 303 (ремонт), 304, 936, 1194, 1195, 1196
Карабурма: 937 и 939
Нбгд: 1193
.
303 и 304 су изворни Земунци, 1193, 1194, 1195, 1196 су Новобеогрђани а 936, 937, 938 и 939 су Карабурци. Радили су на испомоћи Космају 2014/15 године, па су углавном сви пребачени у Земун (303, 304 враћени, 936 и 938 са Карабурме, 1194/5/6 са Нбгд). 1193, 937 и 939 задржали су свије матичне погоне.
 
Nije, to je IK201 iz 2006. godine... Kao gb 303,304,936,937,939,1193-1196...

edit:
Arso, razlika je u polozaju motora, kod ik201 je u prednjem delu, i skrece mu treca osovina dok je kod ik206 u prikolici motor..
 
Ајао јесте, Ластини ик206 имају позди онај поклопац мотора. Хвала!
 
Hvala na ispravkama. Mislio sam da je ovaj IK.201 IK.206, ali sam se setio da IK.206 ima veću signalizaciju na pozadini.
 
Управо обиђох Ластин Отокар и неки камиончић у лакшем "клинчу" на аутопуту.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=601749#p601749:ppixeu5i je napisao(la):
Miroslaves » Uto Feb 12, 2019 6:07 pm[/url]":ppixeu5i]478 na klocnama
IMG-20190212-145831.jpg

Koliko je zadnji kraj niži u odnosu na prednji ???
I pukao krov kod srednjih vrata.
 
Vrh