Dva miliona za "razradu" menzi GSP
GSP sklopio ugovor o kupovini opreme za evidenciju korišćenja usluga u svojim kantinama. Od uloženog novca - programi, obuka kasira i menadžmenta u sedam restorana. Vitrine u restoranima poluprazne
GRADSKO saobraćajno preduzeće sklopilo je pre dva dana ugovor o kupovini opreme za evidenciju korišćenja ugostiteljskih usluga u menzama vredne više od dva miliona dinara! Tako je dato još novca na kantine koje većina vozača ne može da koristi i u kojima, ni posle više od dva meseca, nema raznovrsne hrane koja bi zadovoljila potrebe korisnika.
Zbog zahteva najvećeg Samostalnog sindikata u ovom preduzeću, i po potpisivanju kolektivnog ugovora, zaposleni u GSP su, umesto povećanja plata, u novembru dobili bonove za ishranu u menzama. Po aktuelnom kolektivnom ugovoru, koji su radnici GSP potpisali 12. oktobra, svakodnevno im sleduje po 500 dinara za topli obrok. I dok 300 dinara dnevno dobijaju zajedno sa platom, ostatak, umanjen porezom, odnosno 140 dinara, primaju u obliku bona za ishranu u kantini. Ova odluka razljutila je vozače, otpravnike i terenske mehaničare koji zbog smena, mesta rada i vožnji ne mogu da iskoriste bonove. Ujedno, novčanik im je lakši za oko 3.500 dinara mesečno, pošto hranu moraju da kupuju u prodavnicama i pekarama.
Uprkos činjenici da se za ishranu 5.800 zaposlenih u kantinama, koju su mnogima nedostupne,
svakog meseca izdvaja oko 200.000 evra, Samostalni sindikat je želeo da menze oživi kako bi se sačuvalo 56 radnih mesta.
- Molim sve da budu strpljivi, dok se proces javnih nabavki ne završi. U decembru će biti svega, kuvanih jela i suhomesnatih proizvoda. Čak i bureka i peciva. Oni koji ne mogu da iskoriste bonove u restoranu svakog dana, mogu da dođu u menzu kao u prodavnicu, da uzmu šta žele i to odnesu kući - govorio je pre dva meseca Zoran Antić, prvi čovek Samostalnog sindikata, koji ima 3.100 članova.
Vozači tvrde da hrane u menzama i dalje nema. Iako je jasno da sistem ne funkcioniše,
GSP sada daje dva miliona dinara na kupovinu kompjuterskog programa, štampača, čitača i druge opreme kako bi se vodila evidencija o korišćenju menzi. U tu cifru ulazi i obuka kasira u sedam restorana kao i menadžmenta. U odluci o dodeli ugovora navodi se i da se nabavka finansira iz sopstvenih prihoda, odnosno od novca zarađenog prodajom proizvoda i usluga ostalim preduzećima.
Podsećamo, rukovodstvo GSP nije želelo ni tada da komentariše uvođenje bonova za menze, uz sugestiju da se obratimo
predstavnicima samostalnog sindikata.
NOSE HRANU OTPRAVNICIMA?
Ideja je, kako je rekao Zoran Antić, da se u prvoj fazi napune menze, a u drugoj bi trebalo da razmotre kako da hranu dostavljaju i na terminuse. To bi najviše značilo vozačima, koji ne mogu da stignu do menzi tokom smene, i otpravnicima, kojima su pogoni u kojima se kantine nalaze daleko. Ipak, i čuvanje hrane predstavljalo bi problem, pošto neke otpravničke kućice nemaju ni toalet, a kamoli neke druge uslove.