Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 267 95,4%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,6%

  • Ukupno glasača
    280
On je, čini mi se, i rekao da će sva nova vozila JP-a u Beogradu biti niskopodna :rolleyes:
 
Ја бих тако радо и са задовољством отерао ове мућкове (приватнике) из ИТСа. Уосталом, ако хоће Београд бечки варијант ЈГП, требао би ове лопуже отерати што пре и постављати сам стандарде (било приватизован, или јавни), али без ових, на темељима деведесетих, изграђених приватника, који умеју веома добро да крадуцкају, што би реко Веља.
 
Tako je, u Beču, privatnik kao što "Dr. Richard" ne samo da mora da zodovolji sve uslove propisane o izduvnim gasovima i visinom poda, već im grad određuje kakva vozila moraju da kupe. Boja je isto standardna, ne sme se razlikovati od matične kompanije.


Richardov autobus
Bus_Dr_Richard_Wien_Nl313-15m.jpg


Wien Linien bus
Bus_Wiener_Linien_Ng273-8270.jpg


Za sada bih ostavio samo Lastu, jer oni poštoju kada im se kaže da na 17, 18, 95 idu zglobovi i možda Veoliju, za koju polažem nade da će konkurisati s normalnim vozilima. Oni su naime, kada su prošle godine ostali prevoznici hteli da oranizuju protest kako bi im se podigla cena po vozilu, da u Beogradu sasvim lepo zarađuju i da su zadovoljni uslovima, te ukoliko ostali izađu iz ITS-a, oni mogu preuzeti sve linije. Mislim da od tada nijedan prevoznik nije tražio povećanje naknade, što govori da su dosada imali monopol i da su mogli kako su hteli, da grabe što više.

Pretnja da će da izađu iz ITS-a, mart 2010.
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/107631/Sa+markicom+samo+u+GSP.html
 
Јесте, др Рихард је супер, стварно одржавају возни парк на нивоу, све МАНчине, нископодне, са климом, редовна обнова ВП. Али, тамо у суседском Бечу се поштују сви стандарди који су сада битни. А Ласта? Ма добри су они труде се, али нико не може да оспори, да су наручивањем високоподних Необуса стварно направили лош корак.
 
Pa Lastu moramo da trpimo, jer bi bez njihovih IK-206 na pomenutim linijama bio haos da rade solo vozila, kao što užas na 23 i 53! S druge strane, još uvek ne znamo gde planiraju da pošalju te Neobus SLF autobuse, možda na prigradski. Takođe mnogo veći problem je u tome što se sada subvencioniše kupovina domaćih proizvoda, što mogu reći da je super, ali je pri subvenciji trebao biti uslov o niskopodnim vozilima ako se kupuju za gradske uslove.

Na kraju, gradovi na zapadu ulažu napore kako bi izbacili vozila nepristupačna ljudima sa posebnim potrebama, dok se kod nas kupovina takvih vozila još subvencioniše :shok:
 
Куповина високоподних возила се субвенционише (у овом случају, кад није постављен критериј нископодности) зато што то одговара онима, који зарађују масну лову и онима, што примају провизије. И докле ће год бити тако, ствари се са мртве тачке неће померити. Тужно али истинито.
 
sav autobuski prevoz u Londonu je privatan. svi kupuju slične buseve u istoj boji i tako je lepo unificiran vozni park. takođe, sviđa mi se što su oni lepo linije podelili po firmama, što bih ja uradio kod nas. i svi busevi su LF, ili eventualno neki da je LE
 
Malo sam guglao, jer se na internetu pojavila informacija o nelegalnostima prošlog tendera. U čemu je problem, iz udruženja privatnih prevoznika Beobus su konkurisali sa autobusima koje nisu ni posedovali, a radi se o nama dobro poznatim najjeftinijim autobusima LiAZ. Pošto su dobili licencu, oni nisu mogli da otpočnu rad, već im je DJP dozvolila da i dalje do isporuke vozila iz Rusije gradski prevoz obavljaju starim autobusima. Poznato je da su LiAZi takođe kupljeni uz pomoć nekih ljudi koji su bili na vlasti, što je trebalo da pokaže odanost Rusiji. Isporuka je kasnija više meseci, a uveženi autobusi nisu čak ni bili namenjeni Beogradu, jer su imali sve natpise na ruskom i karakterističnu zelenu boji enterijera. Zbog svih tih neregularnosti ostali privatni prevoznici koji nisu dobili linije su organizovali protest i pokazali da stvarno poseduju kvalitetna vozila, a da su dobili oni koji ih nemaju. Međutim Beobus je imao jako zaleđe u tada čelnim ljudima (verovatno ih i sada ima), pa to nije imalo nikakvog efekta.

Autobusi ostalih prevoznika su bili mahom Mercedesi, mislim da je ovo slika sa jednog od skupova i autobusi
a9puvc.jpg


JohnnyLee":1fprknkw je napisao(la):
sviđa mi se što su oni lepo linije podelili po firmama, što bih ja uradio kod nas.
Da su tako uradili tek tada bi nastao džumbus, jer i sada privatnici ne poštuju red vožnje i ne žele da slušaju otpravnike, jer kažu da im on nije gazda i da mogu samo da komanduju svojim GSP vozačima, jako se bahato ponašaju. Znam da je puno problema sa recimo linijama gde preovlađuju privatnici, konkretno 32, gde preovlađuje privatni prevoznik, prođu 3 32 na 3-4 minuta i onda GSP dođe posle 30minuta i svi se žale zašto toliko kasni, a ustvari je krenuo na vreme s terminusa, samo što su ovi prvo pobegli pre. Da ne govorim o tome da recimo kada im se žuri ne odu ni do krajnje stanice, kad se isprazni autobus, okrenu pre i voze nazad.
 
Mislim da bi lasta mogla da posalje te neobuse na prigradske linije, a da na gradske stavi ove niskopodne volvo autobuse sto je dobila na poklon iz Svajcarske, bas dobro izgledaju, jedino nisam siguran koliko imaju vrata...
 
Ако је добила на поклон, можда Швајцарци условљавају.
Или људи са периферије више чувају аутобусе.
Који би иначе био разлог да их распореде тако нелогично?
 
amm8990":3dh8zzuy je napisao(la):
Da su tako uradili tek tada bi nastao džumbus, jer i sada privatnici ne poštuju red vožnje i ne žele da slušaju otpravnike, jer kažu da im on nije gazda i da mogu samo da komanduju svojim GSP vozačima, jako se bahato ponašaju. Znam da je puno problema sa recimo linijama gde preovlađuju privatnici, konkretno 32, gde preovlađuje privatni prevoznik, prođu 3 32 na 3-4 minuta i onda GSP dođe posle 30minuta i svi se žale zašto toliko kasni, a ustvari je krenuo na vreme s terminusa, samo što su ovi prvo pobegli pre. Da ne govorim o tome da recimo kada im se žuri ne odu ni do krajnje stanice, kad se isprazni autobus, okrenu pre i voze nazad.
e vidiš, za to nisam znao. definitivno neko treba da se umeša u rad DJP-a i privatnika, da se dovede neki red
 
nemam pojma, idu za Obrenovac, vidjao sam ih, niskopodni beli zglobni autobusi, beli sa crvenom sarom cini mi se...
 
stf":1w7yeavq je napisao(la):
Ако је добила на поклон, можда Швајцарци условљавају.
Или људи са периферије више чувају аутобусе.
Који би иначе био разлог да их распореде тако нелогично?
Postoji razlog, a to je kriterijum DJP, tj. ako je autobus stariji od 5 godina dobija manje novca do 40%, pa zato su dovezli Liaze iz Kragujevca jer za njih dobijaju punu cenu, tj. nego za niskopodne Volvo autobuse :/
 
amm8990":sj2f142w je napisao(la):
zato su dovezli Liaze iz Kragujevca jer za njih dobijaju punu cenu, tj. nego za niskopodne Volvo autobuse :/
Тотални парадокс. Да се више вреднује лимена конзерва него напредна технологија.
Глупи правилник. Па Волво стар 10 година је далеко напреднији него Лиаз који ће се производити ЗА 10 година! Сељачко размишљање. Није битан квалитет, већ да је ново.
 
Zato i ne mozes elektricni auto da registrujes kod nas,jer nema kubikazu.Genijalni su :lol:

Uvode i taksu od 130 eura za nove automobile,verovatno da bi kupovali stare krseve koji trose vise goriva i cesce se kvare
 
Da li neko zna kolika je subvencija grada privatnim prevoznicima po autobusu,liniji...itd pa cemo onda znati koliko zaradjuju?
 
izgelda da su putnici što ih koriste na prigradskim linijama civilizovaniji nego putnici što bi ih koristili na gradskim linijama, pa ih zato Lasta tamo koristi
edit: a i realno, Lasti je isplatljiviji prigradski prevoz, zato tu i drži visok standard. što da troši te buseve u gradu, kada ostali koriste kontejnere sa motorom
 
Pa kako onda objašnjavaš da su stare IK-201 iz gradskog prebacili u prigradski, a nove IK-206 stavili na gradske linije. Dobro zarađuju i na gradskom prevozu, jedino je sporna godina proizvodnje autobusa, zbog toga se novija vozila, pa makar lošija gurajnu na gradske linije.
 
Nerazumem samo zasto je Ikarbus 206 losiji od Ikarbusa 201??Ni jedan ni drugi nisu niskopodni ali je Ikarbus 206 mnogo lepsi autobus i bolji mada i ikarbus 206 ce upropastiti kao sto to rade sa i ovim ostalim autobusima.Neznam samo kako ih nije sramota da autobuse ne operu i spolja i unutra pa autobus mora da se redovno odrzava pa nemisle valjda da ce nam stalno stizati novi busevi .Po meni hvale niskopodni autobusi al ne bilo kakvi da su lepi da imaju klimu i ono najbitnije sto ovi nasi autobusi klimatizovani nemaju a to je mesta i za noge ja kad sednem nemogu lepo da stavim noge
 
IK-201 je stariji model, motor u prednjem delu ispod poda, pa je i pod viši. IK-206 ima motor u prikolici i niži pod i naravno tiši i bolji motor.
sav_ik206_lasta07.jpg
 
Videh danas novi Lastin d-deker ali ne na liniji 15 nego 491 cini mi se, kad sam se vracao sa Avale.
Zna li neko sta ce on tamo?
 
Vrlo cesto vidjam te dabldekere da idu na prigradske linije, uopste nisu stalno na 15-ci i uglavnom idu na taj potez oko Avale
 
Kad smo kod Lastin d-dekera zna li se tačan red njihove vožnje da ne bi se čekalo baš to vozilo u nedogled
a ako nije pouzdan red vožnje , gde mogu dobiti informaciju o njemu, da bi mogli i gosti da probaju vožnju u Lastinom d-dekeru.
šta da se radi kad jeste atrakcija u Bgdu.
 
Vrh