Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 259 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,8%

  • Ukupno glasača
    272
Prosto sam udešvljen genijalnošću vozača sa Karaburme, prvi pomenuti, garažni broj 998, po ravnom jedva je išao, 2 na sat bukvalno, uporni majstor ipak se odlučuje da se uputi u brdo sa njm, kroz Požešku je jedva kretao, videlo se da ne može, ipak majstor nastavlja kroz Blagoja Parovića, ka Košutnjaku, uz Kneza Višeslava, brzina od 2 na sat, kolonu jedno 30 automobila i autobusa je napravio, da bi konačno izdahnuo na stajalištu


Na sreću samo vodu je bacio, a moglo je doći i do požara, kvara na motoru i ko zna čega još...

Nakon nekih sat vremena, ista situacija, samo japanac u glavnoj ulozi, stao je iza kolege i on bacio vodu.



Na Vidikovcu ih nalivaju vodom iz više kanti, ali bezuspešno, u povratku, stajao je još jedan Japanac na istoj lokaciji, ali pošto su se tu vrzmali saobraćajci nisam mogao da slikam u vožnji... Ne vidim svrhu maltretiranja vozila, ako neće po ravnom, u brdu tek nema šta da traži...
 
Знајући како размишљају надређени у јавним предузећима, врвтно имају наредбу да возе по сваку цену да се путници не би бунили :violina:
 
I onda mi pričaju da GSP treba da ostane državni. Miljakovcu je svanulo otkad je GSP izbačen sa naših linija.
 
26 je prosto prodisala nema natrpanih vozila vozis se ko gospodin prosto za ne povjerovati
 
Baš bi Vam svanulo da nije došla Arriva...
Eno ti u Resniku je gori prevoz nego kad je bio GSP, Lekonci više vrdaju...

Nego, došao sam do saznanja da 601 neće biti dat privatniku...
 
Mozda im Rols rojs da motor pa se Vucko hvali i time, jos da zalepe njihov znak :lol:
 
Икар(б)ус се спрема да опет лети!
Бојана ЦАРАНОВИЋ | 21. април 2016. 20:40 | Коментара: 0

Земунска фабрика за производњу аутобуса после пуних шездесет година поново почиње да израђује лаке и јефтине авионе. Праве "зебу", вишенаменску летелицу

ПОСЛЕ више од шест деценија од када је последњи авион полетео са "Икарусове" "писте", наследник некадашњег гиганта, данашњи "Икарбус" спрема се за нови лет! У погону новобеоградске фабрике која је препознатљива по вишедеценијској производњи аутобуса, како "Новости" сазнају, у току је израда модела "зеба", вишенаменског врлолаког авиона, намењеног обуци пилота, осматрању, рекреативном и спортском летењу... Ваздухоплов је, изузев мотора, израђен од комплетно домаћих материјала, а у серијској производњи могао би да се нађе већ крајем године.

У производној хали "Икарбуса" затекли смо јуче тим пројектантске фирме "Стерна", са Иваном Дунђерским на челу, ваздухопловним инжењером који је идејни творац и пројектант новог авиона. У току су завршни радови на моделу у реалној величини, двоседу са дуплим командама. Завршене су конструкције трупа, крила и репних површина, а следи опремање унутрашњости авиона.

- Модел чија се израда приводи крају, није намењен за летење, већ за структурно и статичко испитивање на земљи - каже Дунђерски, иначе инжењер који је радни век провео у ваздухопловној индустрији радећи у панчевачкој "Утви" и у Директорату цивилног ваздухопловства. - Идентично ће изгледати будућа летелица, али тек после статичких испитивања следи градња прототипа, а одмах затим, надамо се и серијска производња. То је лаки, брзи и покретљиви авион способан за продужене мисије крстарења и ношење разноврсног корисног терета.

Потреба за оваквом врстом авиона, како вели наш саговорник, велике су и код нас и у свету. А идеју и пројекат авиона, који би био веома поуздан, а јефтин у односу на такве произведене у иностранству, препознало је и руководство "Икарбуса".

- Постоје два разлога што смо се одлучили за овај пројекат - емотивни и економски - каже Александар Вићентић, генерални директор "Икарбуса". - Од 1923, када је чувени пилот Димитрије Коњовић ударио темеље "Икарусу", до 1961. године, одавде су излетела 1.134 авиона, а ми сада после велике паузе желимо да се вратимо летелицама. А циљ нам је да до краја године поново полетимо.

Све осим мотора пројектовано је у Србији

Како наши саговорници кажу, оваква врста авиона у свету кошта од 50.000 до 100.000 евра.

- Наша "зеба" биће знатно јефтинија и приступачнија, али веома поуздана и издржљива, са челичном структуром трупа и алуминијумским крилима - каже Дунђерски. - Само у Србији има барем 30 спортских аеродрома. Специфичност нашег модела је што ће и одржавање бити јефтиније, а у договорима смо са банкама које ће омогућити да се ова летелица купује и на лизинг, попут аутомобила. Очекујемо, ипак, да ће највећа потражња овог авиона бити у иностранству.

Како наш саговорник каже, "зеба" обједињује неке карактеристике извиђачких ваздухоплова, хеликоптера и летелица за осматрање из ваздуха.

- Све осим мотора авиона, у потпуности је пројектовано и развијено у Србији - каже Дунђерски. - Авион је идеално решење за приватно летење, обуку пилота и надзор из ваздуха. Ниска набавна цена и трошкови коришћења, као и велика употребна вредност и флексибилност за вишенаменске примене, велике су предности. Уз све то, "зеба" уз врло мале измене може да постане и беспилотна летелица.

САРАДЊА

ОСИМ "Икарбуса" и "Стерне", у овом послу учествовали су и "ИмполСевал" - Севојно, "Полиестер" Прибој, Институт Имтел-Београд, "Интертек" из Пазове, АПС - Београд, "Тeams Design" - Београд и други произвођачи домаће индустрије. Авион је рађен у сарадњи са Машинским факултетом у Београду и групом инжењера и стручњака из ваздухопловне индустрије.

У ВАЗДУХУ ТРИ САТА

"ЗЕБА" је пројектована за цивилне и посебне захтеве - извиђачке патроле, електронско прикупљање података и антитерористичке операције, помоћ код природних катастрофа и елементарних непогода - кажу у "Стерни" и "Икарбусу". - Може остати у ваздуху у случају потребе и више од три часа. У многим земљама одавно постоји потреба за нискобуџетним ваздухопловом. Крило над кабином омогућује посади одличну видљивост, полетно-слетна стаза је кратка, постоји падобран за цео авион за ванредне ситуације, а има и велики оперативни долет.

Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
 
Изгледа да нису чули за краљевачки Aeroeast..

 
Mili moji, Ikarbus ne zna da isprojektuje putnički salon u autobusu, na polovini sedišta malo više osobe ne mogu da sednu, na zadnjem delu u navodnoj mečki se udara glavom o krovne bočne panele, rukohvati se za godinu dana razvale... O ostaloj tehnici Ikarbusa ne bih. Znam da mogu da rade kvalitetnije od Solarisa ali trenutno rade na nivou radionice iz Marinkove Bare.

O avionima stvarno ne bih.
 
@Vožd i direktor
Utva i Aeroeast prave lake(light) avione, a ovo što prave je ultra-laka(ultra-light) letelica. Međutim svi oni imaju nerealna očekivanja o probijanju na međunarodno tržište jer su, eto, jeftiniji. Cena nije odlučujući faktor onome koji kupuje avion, pogotovo ako ga sastavlja neka nepoznata kompanija iz neke Srbije.
Nema ovome budućnosti bez GSP-a. Da uzmu 30 komada, pa na linije sa Venca gde ima dovoljno mesta za poletanje/sletanje :laugh:
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1JdmFVI4lzY[/youtube]

http://aeroeast.net/aero-east-europe.html



With a number of more than 140 aircraft sold AeroEastEurope is present on the European market with the 90% of its total production. The lightest and more popular model SILA 450C has been recognized and certified by the aviation authorities of several countries such as Germany, France, Italy, Spain, Sweden, Austria, Kazakhstan, Croatia, Bosnia, Macedonia, Slovenia.
 
Prva dva Solarisa sa 85 :)
3037
14mqedx.jpg

3038
1z15nq0.jpg

A druga dva sa 610 :D
3053 mi pobegao malo :)
f3chw7.jpg

3092 :)
117zt3a.jpg

1308 na 610
25z4ke0.jpg

Malo kanti iz 2013, ove iz 2012 i mogu proci donekle!
372
2n8d8oo.jpg

898
2cxcorn.jpg

912
mlm3hf.jpg

I jedna relikvija, koja se retko vidja na ulici :D
 
Vrh