@ Igor
I ja sam kao klinac sananjao o voznji u bash - "autobusima na sprat".
Secam se, moj prvi kontkakt sa jednim "londoncem" je bio u Zemunu, gde su takav gradski dabldeker pretvorili u kafic, u neposrednoj blizini hale "Pinki". Nazalost, bio sam suvishe mali da bih obichavao ici na pitje/kafu, vec su mi roditelji uslishili zelju da jednom udjem i "provozam se".
Ako me secanje sluzi, bejashe to negde krajem osamdesetih, ako ne i pocetkom devedesetih, pred sam pocetak rata.
S obzirom na to da nisam bio u Londonu, to mi je bila "poslednja voznja"...
Podelio bih misljenje sa onima koji ne misle da su autobusi na sprat najadekvatniji za javni gradski prevoz, narocito kod nas. :/
Bojim se da nisu mnogo prakticni. Isto tako, interesuje me koliko je visok gornji sprat. Da li je neophodno ici do slobodnog mesta, ili, ne daj boze, stajati pognutog vrata, pogrbljen? :/
Sto se tice diskusije o visokopodnim i srednjepodnim autobusima, bas sam od trenutka kada je Mateja Beljan postovao vest o kupovini srednjepodnih autobusa kakve vec koristi "Lasta", obavio istrazivanje. :laugh:
Svaki put bih analizirao pod i stepenike na ulaznim vratima autobusa svih frimi pod cijim okriljem voze (GSP, "Lasta"...), kao i svih "uzrasta". Mislim da smem da tvrdim da ima razlike u visini poda svih starijih modela koji su izasli iz fabrike "Ikarbus", ukljucujuci i modele do, otprilike, polovine protekle decenije... Svi oni imaju
dva stepenika + plato.
Ti najnoviji lastini zglobni autobusi o kojima je bilo reci ("Ikarbus") su nizi, imaju
stepenik + plato, osim na zadnjim vratima gde je pod vishi, konfiguracija terena
dva stepenika+plato.
I "japance" bih bez oklevanja svrstao u sredenjepodne:
stepenik + plato. A cini mi se da i njima do zadnjih vrata pod "naraste".