Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 284 95,0%
  • BMC

    Glasovi: 15 5,0%

  • Ukupno glasača
    299
U Beogradu bi dobili prvu gradsku podmornicu sa ovakvim pogledom

bus_michael-strickland.jpg
 
Beobus kupuje 50 srednjepodnih Ikarbusa... Steta sto su srednjepodna vozila. Mada su novi srednjepodni Ikarbusi super, kupuje ih Lasta
 
Moze li pojasnjenje oko razlike izmedju srednjopodnih i niskopodnih?
 
Konekto recimo možemo računati kao srednjepodni jer ima samo jedan stepenik, IK-103 iako su mu nešto malo spustili pod od predhodnika IK-102 i IK-101, pomerajući motor pozadi je i dalje visok :rolleyes: Inače, kad već pominjete lastu, mislim da su oni sve stare IK-201 poslali u Kragujevac, a da su sada u gradskom prevozu skoro ostale samo IK-206 od zglobova.
ik-206-05.jpg


Poluniskopodan Ikarbus, to mu je nešto kao MAZ-103, prvi i drugi ulaz niskopodni, zadnji jedan stepenik
ik-106-d.jpg

vrata106.jpg


Takođe, koliko se sećam da je bilo govora da će uslov novog tendera za privatnike od 2011. biti i niskopodnost?! Ne razumem otkud sada Beobus kupuje Neobus visokopodni i opet IK-103? Pa tako visoki gradski autobus proizvodi samo još Liaz, čak i MAZ odavno ne proizvodi visokopodna vozila :/
 
Evo uporedi IK-103, dva stepenika (za mene visokopdni gradski)
ik-103-02.jpg

MB o345, jedan stepenik (srednjepodni gradski)
2yvnz37.jpg

MAZ 103, poluniskopodni, stepenik samo na poslednjim vratima
203946.jpg

341737.jpg


Inače, mislim da su ovaj MAZ-103 i IK-103 tu negde isto koštaju.
 
Ja misilim i dalje da je visokopodni turisticki, a srednjepodni i niskopodni su gradski koje vidjamo na ulicama.
 
Nema tu nekog pravila, to su više-manji dogovori. Možemo da ih zovemo kako hoćemo, ali je činjenica da Ikarbus uvaljuje vozila sa skoro istom visinom poda kao i pre 20-30 godina! Velikih pomaka nije bilo, IK-103 nastao u devedesetim kao autobus koji je imao za cilj da zameni stare propale buseve napravljen je da bude što jeftini i nije se toliko obraćalo pažnju na visinu poda. Danas i Liazi imaju nešto niži pod ok IK-103, tako da ne podržavam kupovinu ovih vozila za gradski prevoz u Beogradu, osim ako Ikarbus nije napravio neki iskorak pa spustio još malo pod?

IK-111
scan0227ikarbusik111ha4.jpg
 
Najnovija vest,odgledah na STB Lasta od sutra vozi na linij 15 .Zleleni Venac-Zemun sa dva nova dabl dekera :gobb: + u svakom je video nadzor za putnike i vozače,autobusi su crveni kao u Londonu,rekoše ako se građanima-palančanima dopadne u 2011 naručiće još desetak...eto još jedan +
nfbus-01.jpg
inhabitat.com
stock-photo-london-june-typical-double-decker-buses-in-the-strand-june-in-london-one-of-the-finest-55854550.jpg

0.jpg
 
^^^ ovaj autobus na gornjoj i donjoj slici, postoji ili je samo model?
 
Arnorian":23gk1oth je napisao(la):
^^^ ovaj autobus na gornjoj i donjoj slici, postoji ili je samo model?
Trenutno se izradjuje koncept a prvi takav autobus bi trebao da se nadje na londonskim ulicama krajem 2011e.
 
Baš je simpa i crve moraću da se provozam ovih dana...pazite šta radite svuda u vozilu je video nadzor :p
 
Zamislite kad bude guzva, pa umesto: "Ajde, pomeri se nazad", bice: "Penjite se gore ajde ajde jos dva mesta, jedan stepenik..." :D
 
Kao klinac sam naravno voleo "autobuse na sprat" i molio boga da na neku ekskurziju ili rekreativnu nastavu putujemo njime. Moram priznati da mi ta zelja nikada nije bila uslisena pa je eto prilika da propusteno iz detinjstva nadoknadim ni manje ni vise nego u gradskom prevozu. Inace onako na prvi pogled mi se cini da autobusi na sprat nisu bas najbolje resenje za gradski prevoz zbog protocnosti putnika pogotovo kad uzmemo u obzir nasu kulturu u prevozu. Ali sa druge strane mozda ta podela na gornji i donji deo moze biti i prednost ukoliko se iskristalise neko "javno pravilo" a to je da oni koji putuju na vecu razdaljinu budu gore dok bi ovi sto presedaju i idu par stanica trebalo da budu dole kao u klasicnom busu.
 
Meni se čini da će mladi da se pentraju gore a strariji palančani dole.. ;)
 
Mislim da će ovo funkcionisati jedino ako mali broj ljudi bude stajao, što znači da je potreban dovoljno gust red vožnje da ne budu gužve. Inače ne znam kako bi neko u zadnjem, gornjem delu izašao bez problema :)
 
@ Igor

I ja sam kao klinac sananjao o voznji u bash - "autobusima na sprat". :D
Secam se, moj prvi kontkakt sa jednim "londoncem" je bio u Zemunu, gde su takav gradski dabldeker pretvorili u kafic, u neposrednoj blizini hale "Pinki". Nazalost, bio sam suvishe mali da bih obichavao ici na pitje/kafu, vec su mi roditelji uslishili zelju da jednom udjem i "provozam se". :D
Ako me secanje sluzi, bejashe to negde krajem osamdesetih, ako ne i pocetkom devedesetih, pred sam pocetak rata.
S obzirom na to da nisam bio u Londonu, to mi je bila "poslednja voznja"...

Podelio bih misljenje sa onima koji ne misle da su autobusi na sprat najadekvatniji za javni gradski prevoz, narocito kod nas. :/
Bojim se da nisu mnogo prakticni. Isto tako, interesuje me koliko je visok gornji sprat. Da li je neophodno ici do slobodnog mesta, ili, ne daj boze, stajati pognutog vrata, pogrbljen? :/


Sto se tice diskusije o visokopodnim i srednjepodnim autobusima, bas sam od trenutka kada je Mateja Beljan postovao vest o kupovini srednjepodnih autobusa kakve vec koristi "Lasta", obavio istrazivanje. :laugh:
Svaki put bih analizirao pod i stepenike na ulaznim vratima autobusa svih frimi pod cijim okriljem voze (GSP, "Lasta"...), kao i svih "uzrasta". Mislim da smem da tvrdim da ima razlike u visini poda svih starijih modela koji su izasli iz fabrike "Ikarbus", ukljucujuci i modele do, otprilike, polovine protekle decenije... Svi oni imaju dva stepenika + plato.
Ti najnoviji lastini zglobni autobusi o kojima je bilo reci ("Ikarbus") su nizi, imaju stepenik + plato, osim na zadnjim vratima gde je pod vishi, konfiguracija terena dva stepenika+plato.
I "japance" bih bez oklevanja svrstao u sredenjepodne: stepenik + plato. A cini mi se da i njima do zadnjih vrata pod "naraste". :)
 
Vrh