direktor
Professional
- Učlanjen(a)
- 10.10.2008.
- Poruke
- 39.376
- Pohvaljen
- 47.099
Za ovaj potez vozača GSP-a većina bi rekla BRAVO MAJSTORE, a po pravilniku bi bio KAŽNJEN!
M.Beljan/M.Tašković/D.Katanić | 03. 12. 2015. - 22:31h | Foto: D. Milenković | Komentara: 22
Osoba sa invaliditetom u autobus može da uđe samo na jednoj stanici na celoj liniji, a vozač ne sme da spusti rampu koju autobus ima, jer će za to biti kažnjen.
Sve se može kad se hoće: Spuštena rampa za ulazak
Ova pravila obesmislila su nabavku niskopodnih autobusa kao lako dostupnim za osobe sa invaliditetom.
Da, dostupni su, ali postoji začkoljica. Prvo, autobus mora da se zaustavi na jedno od 41 stajališta (ukupno ima više od 2.000 stanica) koja su bezbedna za ulazak invalida.
POMOĆ: Miroslav Stanišić bio je sinoć član našeg tima
Potom, rampa u autobusu mora da radi. I na kraju, vozač treba da izađe iz autobusa i spusti rampu. Ali po starom pravilniku GSP-a vozač ne sme da izađe iz autobusa i u tom slučaju mogao bi da bude kažnjen, jer pravilnik strogo zabranjuje napuštanje vozila.
Poslednji slučaj od pre tri dana kada vozač autobusa na liniji 17 nije smeo da izađe i spusti rampu jednom mladiću kod Kombank arene, pokrenuo je lavinu reakcija. Na čitavoj liniji 17 invalid može da uđe i izađe samo na jednoj stanici, kod Sava centra.
"Vozač mora da izađe napolje da ručno spusti rampu, a onda nije poštovao pravilnik“, „Nije stanica predviđena za ulazak osoba sa invaliditetom, jao Bože, koja je ovo zemlja“, „Pa što onda imaju rampu kad ničemu ne služi i zabranjeno im je da je koriste“, „Sudeći po pravilima GSP-a, osobe sa invaliditetom u autobus na liniji 17 mogu da uđu samo kod Sava centra, da naprave krug i na istoj stanici izađu“, samo su neki od komentara čitalaca „Blica“ na našem sajtu nakon objavljivanja ove vesti.
BRAVO, MAJSTORE: Vozač na liniji 17 sinoć svima pokazao kako se radi
U GSP nude „jednostavno“ objašnjenje.
- Ne postoje sabraćajno-tehnički uslovi da na tim stajalištima osobe sa invaliditetom bezbedno uđu i izađu iz vozila. Na „Solarisovim“ autobusima rampa za ulazak osoba sa invaliditetom sa kolicima se spušta ručno i vozač mora da izađe iz vozila kako bi to učinio. Ako bi to uradio, prekršio bi interni pravilnik našeg preduzeća i Direkcije za javni prevoz i snosio bi punu odgovornost ako bi se putnik povredio - kažu u GSP-u.
Čemu onda služe autobusi koji su nabavljani baš zato da bi osobe sa invaliditetom imale olakšano putovanje kroz grad?
A sad može?
Posle teksta na sajtu „Blica“ upravo o ovom poslednjem slučaju, svi vozači GSP sinoć su kao po komandi spuštali rampe. Tako su i na mestima gde po pravilniku ne smeju, spuštali rampe uz puno muke, jer je, kako kažu, dugo niko nije isprobao. Miroslav Stanišić koji nam je pomogao u ispitivanju autobusa na liniji 17 ovog puta imao je sreće. Barem dok neko ponovo ne izvuče - pravilnik.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/611433 ... io-KAZNJEN
M.Beljan/M.Tašković/D.Katanić | 03. 12. 2015. - 22:31h | Foto: D. Milenković | Komentara: 22
Osoba sa invaliditetom u autobus može da uđe samo na jednoj stanici na celoj liniji, a vozač ne sme da spusti rampu koju autobus ima, jer će za to biti kažnjen.
Sve se može kad se hoće: Spuštena rampa za ulazak
Ova pravila obesmislila su nabavku niskopodnih autobusa kao lako dostupnim za osobe sa invaliditetom.
Da, dostupni su, ali postoji začkoljica. Prvo, autobus mora da se zaustavi na jedno od 41 stajališta (ukupno ima više od 2.000 stanica) koja su bezbedna za ulazak invalida.
POMOĆ: Miroslav Stanišić bio je sinoć član našeg tima
Potom, rampa u autobusu mora da radi. I na kraju, vozač treba da izađe iz autobusa i spusti rampu. Ali po starom pravilniku GSP-a vozač ne sme da izađe iz autobusa i u tom slučaju mogao bi da bude kažnjen, jer pravilnik strogo zabranjuje napuštanje vozila.
Poslednji slučaj od pre tri dana kada vozač autobusa na liniji 17 nije smeo da izađe i spusti rampu jednom mladiću kod Kombank arene, pokrenuo je lavinu reakcija. Na čitavoj liniji 17 invalid može da uđe i izađe samo na jednoj stanici, kod Sava centra.
"Vozač mora da izađe napolje da ručno spusti rampu, a onda nije poštovao pravilnik“, „Nije stanica predviđena za ulazak osoba sa invaliditetom, jao Bože, koja je ovo zemlja“, „Pa što onda imaju rampu kad ničemu ne služi i zabranjeno im je da je koriste“, „Sudeći po pravilima GSP-a, osobe sa invaliditetom u autobus na liniji 17 mogu da uđu samo kod Sava centra, da naprave krug i na istoj stanici izađu“, samo su neki od komentara čitalaca „Blica“ na našem sajtu nakon objavljivanja ove vesti.
BRAVO, MAJSTORE: Vozač na liniji 17 sinoć svima pokazao kako se radi
U GSP nude „jednostavno“ objašnjenje.
- Ne postoje sabraćajno-tehnički uslovi da na tim stajalištima osobe sa invaliditetom bezbedno uđu i izađu iz vozila. Na „Solarisovim“ autobusima rampa za ulazak osoba sa invaliditetom sa kolicima se spušta ručno i vozač mora da izađe iz vozila kako bi to učinio. Ako bi to uradio, prekršio bi interni pravilnik našeg preduzeća i Direkcije za javni prevoz i snosio bi punu odgovornost ako bi se putnik povredio - kažu u GSP-u.
Čemu onda služe autobusi koji su nabavljani baš zato da bi osobe sa invaliditetom imale olakšano putovanje kroz grad?
A sad može?
Posle teksta na sajtu „Blica“ upravo o ovom poslednjem slučaju, svi vozači GSP sinoć su kao po komandi spuštali rampe. Tako su i na mestima gde po pravilniku ne smeju, spuštali rampe uz puno muke, jer je, kako kažu, dugo niko nije isprobao. Miroslav Stanišić koji nam je pomogao u ispitivanju autobusa na liniji 17 ovog puta imao je sreće. Barem dok neko ponovo ne izvuče - pravilnik.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/611433 ... io-KAZNJEN