Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Za ovaj potez vozača GSP-a većina bi rekla BRAVO MAJSTORE, a po pravilniku bi bio KAŽNJEN!
M.Beljan/M.Tašković/D.Katanić | 03. 12. 2015. - 22:31h | Foto: D. Milenković | Komentara: 22

Osoba sa invaliditetom u autobus može da uđe samo na jednoj stanici na celoj liniji, a vozač ne sme da spusti rampu koju autobus ima, jer će za to biti kažnjen.
701067_miroslav-stanisic021215foto-dusan-milenkovic-037_f.jpg


Sve se može kad se hoće: Spuštena rampa za ulazak

Ova pravila obesmislila su nabavku niskopodnih autobusa kao lako dostupnim za osobe sa invaliditetom.


Da, dostupni su, ali postoji začkoljica. Prvo, autobus mora da se zaustavi na jedno od 41 stajališta (ukupno ima više od 2.000 stanica) koja su bezbedna za ulazak invalida.

701068_miroslav-stanisic021215foto-dusan-milenkovic-040_f.jpg


POMOĆ: Miroslav Stanišić bio je sinoć član našeg tima



Potom, rampa u autobusu mora da radi. I na kraju, vozač treba da izađe iz autobusa i spusti rampu. Ali po starom pravilniku GSP-a vozač ne sme da izađe iz autobusa i u tom slučaju mogao bi da bude kažnjen, jer pravilnik strogo zabranjuje napuštanje vozila.


Poslednji slučaj od pre tri dana kada vozač autobusa na liniji 17 nije smeo da izađe i spusti rampu jednom mladiću kod Kombank arene, pokrenuo je lavinu reakcija. Na čitavoj liniji 17 invalid može da uđe i izađe samo na jednoj stanici, kod Sava centra.


"Vozač mora da izađe napolje da ručno spusti rampu, a onda nije poštovao pravilnik“, „Nije stanica predviđena za ulazak osoba sa invaliditetom, jao Bože, koja je ovo zemlja“, „Pa što onda imaju rampu kad ničemu ne služi i zabranjeno im je da je koriste“, „Sudeći po pravilima GSP-a, osobe sa invaliditetom u autobus na liniji 17 mogu da uđu samo kod Sava centra, da naprave krug i na istoj stanici izađu“, samo su neki od komentara čitalaca „Blica“ na našem sajtu nakon objavljivanja ove vesti.

701071_miroslav-stanisic021215foto-dusan-milenkovic-061_f.jpg


BRAVO, MAJSTORE: Vozač na liniji 17 sinoć svima pokazao kako se radi

U GSP nude „jednostavno“ objašnjenje.


- Ne postoje sabraćajno-tehnički uslovi da na tim stajalištima osobe sa invaliditetom bezbedno uđu i izađu iz vozila. Na „Solarisovim“ autobusima rampa za ulazak osoba sa invaliditetom sa kolicima se spušta ručno i vozač mora da izađe iz vozila kako bi to učinio. Ako bi to uradio, prekršio bi interni pravilnik našeg preduzeća i Direkcije za javni prevoz i snosio bi punu odgovornost ako bi se putnik povredio - kažu u GSP-u.


Čemu onda služe autobusi koji su nabavljani baš zato da bi osobe sa invaliditetom imale olakšano putovanje kroz grad?



A sad može?
Posle teksta na sajtu „Blica“ upravo o ovom poslednjem slučaju, svi vozači GSP sinoć su kao po komandi spuštali rampe. Tako su i na mestima gde po pravilniku ne smeju, spuštali rampe uz puno muke, jer je, kako kažu, dugo niko nije isprobao. Miroslav Stanišić koji nam je pomogao u ispitivanju autobusa na liniji 17 ovog puta imao je sreće. Barem dok neko ponovo ne izvuče - pravilnik.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/611433 ... io-KAZNJEN
 
Kakvo smece od novine, u rangu kurira i informera...
Ne mogu da verujem da sam nekada kupovao te novine...
 
Sto postali su tabloid bar ce da naganjaju pravilnik gsp inace danas je svjetski dan osoba sa invaliditetom Prema kojima se cesto veoma lose postupa sto je velika sramota plus moze svakom da se desi da zavrsi u kolicma svojom ili tudjom greskom
 
@direktor
Samo sam komentarisao novinu, koju sam nekada uz 'glas javnosti' i 'nasa borba' redovno kupovao svakoga jutra.
Novinu u kojoj danasnji clanci nisu ni za novinarsku sekciju u osnovnoj skoli.

Moje vidjenje problema osoba sa invaliditetom i mentalnog stanja nacije sam izneo u svom prethodnom postu na ovoj temi.

Iako je suvisno, ne bi me nikakav pravilnik sprecio da pomognem bilo kom hendikepiranom sugradjaninu, ali isto tako, da sam putnik ne bih nemo gledao da isti ne moze da udje u vozilo ne preduzimajuci pri tom nista. Bicu pomalo grub, ali mogao bih da se zakunem da su u tom busu (prosle sedmice) bila makar dva "bilmeza" koji redovno vezbaju pumpajuci bicepse, tricepse i ostale misice, pa im ne bi palo tesko da unesu invalidska kolica i osobu sa invaliditetom.
Ne bi im pala kruna sa glave, ali nije im palo na pamet tako nesto...
Dotakli smo dno...
 
Siniša Mali: Otvoren javni poziv za nabavku još 20 novih autobusa

U skladu sa najavljenim planom Grada Beograda o nabavci novih autobusa u 2015. godini, JKP GSP „Beograd” danas oglašava javni poziv za kupovinu 20 novih niskopodnih solo autobusa gradskog tipa, najavio je gradonačelnik Beograda Siniša Mali.
On je podsetio da je od sredine septembra do prve polovine novembra Gradskom saobraćajnom preduzeću isporučeno 30 novih „Ikarbusovih” niskopodnih autobusa, a danas se objavljuje javna nabavka za još 20, kako bi se prema planu ove godine nabavilo ukupno 50 novih autobusa.
– Mi smo obnovu voznog parka, baš kao i promenu tarifnog sistema, odlučili da radimo sistemski, a ne da nehotice donosimo odluke, ne uzimajući u obzir stanje na terenu, kao što je to ranije rađeno. Plan je da se potpuno obnovi ceo vozni park u narednih nekoliko godina. Krupne korake smo već načinili i već se primećuju efekti nabavke prvih 30 autobusa koji uveliko prevoze putnike – istakao je Siniša Mali i podsetio da je u toku i tender za nabavku pet električnih autobusa.
Ukoliko ceo postupak bude trajao prema predviđenoj proceduri, ugovor će se potpisati za dva meseca. Prema predviđenoj dinamici, autobusi će se na ulicama Beograda naći u roku od šest meseci od dana potpisivanja ugovora.
– Za razliku od prethodne gradske vlasti, mi kupujemo domaće autobuse, čime zajedno sa Vladom Republike Srbije radimo na oporavku srpske privrede i na zapošljavanju naših radnika, jer je samo od ove nabavke „Ikarbus” zaposlio 30 novih radnika. Ovo je primer odgovornog poslovanja, od koga i srpska privreda i građani Beograda imaju koristi – rekao je Siniša Mali.
On je istakao da će se tokom sledeće godine sprovesti nabavka još 80 novih solo autobusa, ali i minimum 10 novih školskih autobusa, tako da se oni postojeći vraćaju u redovne linije, što znači dvostruku dobit za ovo preduzeće i građane Beograda.
– Gradski prevoz je već godinama unazad jedan od najvećih problema grada, ali smatram da smo najzad na korak da taj problem rešimo. Ozbiljno smo pristupili ovom poslu i napravili studiozan plan kada je reč o kvalitetu prevoza. Istovremeno smo radili na konsolidaciji preduzeća „GSP Beograd”, koje je ranije pravilo ozbiljne gubitke. Ovo su prvi rezultati koji se vide, a Beograđani će tek osetiti boljitak – zaključio je gradonačelnik Mali.
Novi niskopodni solo autobusi imaće sve karakteristike savremenih vozila gradskog tipa: kapacitet od oko 100 putnika, „euro 5” motor, automatski menjač, klimatizaciju, sistem za mobilni unutrašnji i spoljašnji video-nadzor, bežični internet, sistem za automatsko brojanje putnika, antivandal sedišta i rampe za osobe sa invaliditetom.
Do ove godine, poslednja nabavka solo autobusa na dizel izvršena je 2008. godine, a 2011. nabavljeno je deset solo autobusa na prirodni komprimovani gas.

izvor: beograd.rs
 
Otvoren javni poziv, nakon toga sto je najavljena nabavke 20 solo vozila na Man sasiji, drzava Srbija...
 
Био је снимак овде негде на форуму, возач заспао и ударио у бетонску банкину. Мени изгледа језиво како су људи полетели са седишта, у саобраћајним незгодама повреде врата могу бити фаталне.
 
Već sam kačio, posledica neispavanosti i umora vozača, ne vidim šta je ovde smešno i intresantno...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=357995#p357995:hyy3lye8 je napisao(la):
becks89 » 11 Nov 2015 02:44 pm[/url]":hyy3lye8]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mkvgxEcGu7s[/youtube]
 
Siniša mali se ne stidi sramote.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Неко је окачио гиф на оној воајерској страници "уживо из аутобуса и трамваја БГа", сви се церекају "хихи хахаха" свима смешно и плачу, а ова несрећна жена која је полетела са седишта и једина не устаје са пода аутобуса док трза ногама је прошла са повредом кичме.

Не схватам какве везе има мали са овим снимком, очигледно није настао у Србији.
 
prvo sam mislio da je gif ubrzan nekoliko puta cim su ovako poleteli, ali sad kad si okacio snimak ovo je jako ozbiljno, kako su poleteli kao da je isao 80. Najgore je mogla da prodje ova devojka desno kako joj je cimnula glava, mislio sam da ce je puci kicma. A vozac jednom rukom drnda volan, pa se cese, na kraju zakuca i cao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361340#p361340:f6k1e2m2 je napisao(la):
loyola » 05 Dec 2015 10:47 pm[/url]":f6k1e2m2]prvo sam mislio da je gif ubrzan nekoliko puta cim su ovako poleteli, ali sad kad si okacio snimak ovo je jako ozbiljno, kako su poleteli kao da je isao 80.

Da su isli 80 ne znam ko bi tu ostao ziv...
 
Taman i da je sa 50, to je ozbiljan udarac, obzirom da putnik nije obezbedjen, tj.vezan.
Vozac, pokusava da ne zaspi, isteze vrat, pomera ruke, ali koliko je umoran, valjda govori i to da dvadesetak sekundi nakon svega, ne moze da dodje sebi.
 
Mислим да НАВАК има ону косу рампу низ коју се спушта седиште брзином око 20 км/ч и лепо се види како би "возач" одлетео да није везан.
 
Sa 50 km/h su ozbiljni sudari, pogotovo ovaj jer se vozilo maltene momentalno zaustavilo. Otežavajuće je što niko nije vezan.
Zanimljivo da je i pored zastrašujućeg savijanja vrata žena koja je sedala u suprotnom smeru najbolje prošla.
A inače znači umora su i to češkanje vozača. Par puta sam iskusio sa kolegama i od tad kad vidim da se kolega češka odmah ga menjam.
 
Na turizmu je to dosta primetno, secam se kad je jedan iz Laste skinuo 200m zastitne ograde, dok se nije probudio, zamislite kakav je to umor bio.
Iako, ima tu i malo sujete, kao kod slucaja prevrtanja Lastinog busa u Hrvatskoj, ove ili krajem prosle godine, kada je vozac zaspao, jer nije hteo da ga menja kolega pre vremena.
 
Ovaj moj hteo da pomeri parkiran šleper na auto putu.
A kod Neoplana krevet za posadu je bio ispred prednje osovine. Iznad rezervoara.
 
Ima toga koliko hoćeš, najviše u toku letnje sezone. Ipak, nikada neću skapirati to da se na silu vozi, ako ne može, ne može i kraj priče.
 
Vrh