Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Lizing!?
Hej, pa dobro, nije ni to toliko lose, pod uslovom da uspe.
Lizing kuca nece dopustiti onakvo (ne)odrzavanje :D

Salu na stranu i cinilo mi se da je vest o kupovini jos jedan 'spin' aktuelnih spinmajstora.

Ono sto me bini je sledece. Bio sam ubedjen da ce 'IK-mercedes' biti kupljen. Sad vec nisam siguran. Mislim 180 dana za 10 komada?
Ako budu kasnili sa nabavkom sasija kao 'onomad' tesko da ce moci da ispostuju taj rok :D

Pocinjem da mislim da nam se smese MAZ-ovi ;)
 
Moze ali ne LE, tzv mercedes varijanta ;)
 
Pa put je dovoljno poplocan da to bude LE, od sirine vrata, do maksinalne duzine autobusa koji u milimetar odgovara LE. Jos ako se uzme u obzir da se trazi domaca proizvodnja, nece biti nista drugo nego Ikarbus. A posto je politicki uticaj dovoljno jak, bice i LE. Ali ja i dalje gajim malo nade da to ipak ne bude tacno.
 
Ja sam svakako naklonjen Ikarbusu ali ne ovom tzv mercedesu.
 
Aj da pokusam da budem analitican koliko mogu i znam.
Realno, namena ova dva busa koja su po nama u opciji je razlicita.
LE je prigradski autobus.
U koliko je plan da se ovih 30 vozila angazuju na takvim linijama, licno nemam nista protiv, jer ce ovakva konstrukcija svakako biti dugotrajnija nego klasican niskopodni bus. Iako ce se mnogi razgalamiti oko takve eventualne ideje o kupovini novih vozila i upucivanju na poteze 300 i 400, to ima smisla jer ispadanja vozila na tim linijama povlace cekanje neretko duze od pola sata. Takodje, u pitanju je pogon kosmaj, koji vec tradicionalno vozi Mercedes autobuse, ili derivate Mercedesa.

Sa druge strane, ako ne postoji ovakva namera, vec planiraju buseve za grad i saranje po pogonima, onda bi svakako bilo bolje uzeti IK112N, zbog lakseg ulaska i izlaska, kao i zbog vece unificiranosti voznog parka, sto je lakse za odrzavanje.
 
Ok mogu se sloziti premda ako su u pitanju kosmajci za njih i njihove linije je bolje neki potpuno ne niskopodni koji uz dobro odrzavanje moze da traje sasvim firno.
 
I to se slazem. To bi bilo i najbolje resenje, ali je problem famozna odluka o 'niskopodnosti'
Ovaj LE ce se na 'misice' prosvercovati kao niskopodni, ali za za kupovinu srednjepodnog bi morali da menjaju odluku o vozilima u GSP
 
Kakvi Mazovi , kakav IK , nada dolazi nova vlast sa novim idejama. Sadašnja vlast se istrošila na Solarise i Pupinov most. :)
 
Ne znam o kakvom problemu niskopodnosti pricate, kad su vec promenili propise o visini poda?
Nema od Vuckove mecke nista, cisto sumnjam da mogu da im isporuce 30 sasija tako brzo, ik112 dolazi kao i za NS, samo sa jednodelnom sajbom...
 
Тешко би и МАН стигао да испоручи шасије. Боље да буде стандарни ИК 112. Е сад нешто ме интересује, постоји ли могућност да ГСП замени старе маске на ИК 201, ИК 103, ИК 112Н и ИК 218Н са новим маскама које имају ИК 218 и 218М?
 
Upravo tako, cak su i nove maske neuporedivo ruznije od starih, 112ci jos i stoje nekako, al 103ci nikako
 
Заменом маски би се постигла унификација резервних делова, модернизација и униформност возног парка. Видео сам да многи новији ИК 103 имају нове маске. Е сад лепота је ствар укуса, мени су нпр. маске на ИК 112Н и 218Н ружне.
 
Не само унификација резервних делова, него и постојаност. Нове маске су се показале као далеко издржљивије док код старих свака компонента води своју политику подпомогнута рајберима, нитнама, жицама, шрафовима, селотејпом и блатом.
 
Чему то кад ће се Н серија расходовати рекордно или изгорети у већем броју :lol:
 
stf":9mqkaudo je napisao(la):
Не само унификација резервних делова, него и постојаност. Нове маске су се показале као далеко издржљивије док код старих свака компонента води своју политику подпомогнута рајберима, нитнама, жицама, шрафовима, селотејпом и блатом.
O tome GSP naravno i ne razmislja. Kao ni o opravljanju displejeva, niti postavljanju papira. Od kako su dosli remontovani autobusi, na 90% njih ne radi barem jedan displej, i na nijednom od njih nije postavljen papir. Ako o takvim sitnicama i obaveznim stvarima ne razmisljaju, tesko je da ce i o tome da autobusi imaju slican/isti izgled, kao ni jacinu maski.
 
Pa kad te nove komponente predju kilometara koliko i stare, onda mozemo da pricamo o kvalitetu. Unifikacija? Pa kakve veze imaju maske sa unifikacijom delova? Tih maski ima sa rashodovanih vozila, sijalice su sijalice, pa uglavio ih kako god i u sta god. Veci su problem nove maske, kojih nema, one se vise cekaju i dugo traje njihova nabavka.
 
Ma nemoj se zamlacujemo glupostima...
Menjati maske na poluraspalom busu...
 
Kako je moguće da su autobusi iz japanske donacije ovih 10 godina bili perfektno održavani, a čim su Japanci prestali da ih nadgledaju, u rekordnom roku su se uništili? Rekao bi neko, pa 11 godina su stari, ali oni nisu kroz 11 godina postepeno dolazili u ovo stanje, nego su odjednom.
 
neobus_lasta-660x330.jpg


Matijević kupuje fabriku Neobus?

Novosadski MPZ “Agrar” otkupio je dokumentaciju za učešće na licitaciji Fabrike autobusa “Neobus” u bankrotu, čiju je prodaju Agencija za privatizaciju zakazala za petak, 6. mart.
Iza firme “Agrar” stoji novosadski bizmismen Petar Matijević, poznat, između ostalog, po Industriji mesa “Matijević”. On je za sada jedini potencijalni kupac, to jest MPZ “Agrar” je uzeo dokumentaciju radi učešća na licitaciji.


neobuscittaslf.jpg


Direktor “Matijević agrara” Zoran Matijević (sin vlasnika Industrije mesa) izjavio je da je kompanija zainteresovana za kupovinu Neobusa radi širenja poslova iz metalskog kompleksa pa je zato MPZ “Agrar” zainteresovan da kupi fabriku autobusa.
“Imamo firmu “Agrovojvodina – mehanizacija”, čije je sedište na Rimskim šančevima, gde 40 zaposlenih sklapa delove za kineske traktore. Prostor je tamo skučen pa bi Neobus bio idealan da se Agrovojvodina – mehnizacija preseli na novu lokaciju, radi boljih uslova za rad i eventualnog širenja proizvodnje, a to prvenstveno zavisi od tržišta, odnosno prodaje kineskih traktora”, kaže za Dnevnik Zoran Matijević.
Agencija za privatiziciju treći put je zakazala prodaju Neobusa jer u protekle dve nije bilo zainteresovanih kupaca.
Prodaja celokupne imovine fabrike autobusa, od koje je najvrednije 12 hektara placa u blizini Bulevara Evrope, biće verovatno direktnom pogodbom. Firma Neobus je od februara prošle godine u bankrotu, a u novembru 2012. godine bio je uveden stečaj. Dugovi Neobusa se kreću oko 12 miliona evra.
Početna cena na licitaciji biće nepuna dva miliona evra.


аутобуси.нет

Па да, најбоље је да најквалитетнијег произвођача аутобуса угасимо у потпуности зарад склапања кинеских трактора. Браво Србијо, надмашила си саму себе :violina:
 
Kupuje fabriku zbog lokacije nista drugo cega se matijevic dotaken tu trava neraste
 
Vrh