Bivis
Higher intermediate
Na tu gore pomenutu vest jedan od zanimljivijih komentara...
S obzirom da poznajem Ikarbus odlicno (radio sam tamo vise od sest godina) mogao bih da dodam ponesto. Ikarbus je MAN-ova fabrika koju je SFRJ kupila i koja je 1:1 prebacena u Srbiju. Vec tada je bila zastarela ali, za nase potrebe, "vrsila je posao" sledecih desetak godina. Ikarbus nikada nije imao smenski rad i uvek je poslovao "onako" i pored cinjenice da trzista ima. Proracun komplikovaniji od "kocnog proracuna" u Ikarbusu ne postoji. Glavna sasija je licencirana prastara resetkasta MAN-ova, ojacana da bi izdrzala lose odrzavanje i preopterecenje u nasim uslovima eksploatacije. Fabrika je u generalno u veoma losem stanju, a prezivela je samo zato sto je trziste postojalo a proizvodni proces nije komplikovan osim organizaciono. Poznajem odlicno svaku radnu jedinicu. Ima sjajnih ljudi a nekoliko i zaista strucnih ali malo. Bivsi menadzment (srpski rukovodstvo) je kompletno zavrsio u zatvoru, kao i polovina menadzmenta iz perioda pre tog pohapsenog. Fabrika najvise pati od nedostatka sistema u proizvodnji i planiranju iste. Inovacije se svode na promenu sasije i malo sminke oplate. Sve iole komplikovanije komponente su iz uvoza. Ne verujem da domacih gotovih proizvoda ima i pet odsto. Da se osvrnem na "stratesko partnerstvo" sa Nemcima. Ikarbus je to hteo jos 2004-7 i nista se nije desilo. Sada mogu biti samo jos manje pozeljan partner tako da smatram da od svega toga nema nista. 250 vozila je donja granica rentablnosti proizvodnje uopste, tu o nekom profitu nema ni govora.
(Gagarin, 22. januar 2014 22:43)