Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Na tu gore pomenutu vest jedan od zanimljivijih komentara...


S obzirom da poznajem Ikarbus odlicno (radio sam tamo vise od sest godina) mogao bih da dodam ponesto. Ikarbus je MAN-ova fabrika koju je SFRJ kupila i koja je 1:1 prebacena u Srbiju. Vec tada je bila zastarela ali, za nase potrebe, "vrsila je posao" sledecih desetak godina. Ikarbus nikada nije imao smenski rad i uvek je poslovao "onako" i pored cinjenice da trzista ima. Proracun komplikovaniji od "kocnog proracuna" u Ikarbusu ne postoji. Glavna sasija je licencirana prastara resetkasta MAN-ova, ojacana da bi izdrzala lose odrzavanje i preopterecenje u nasim uslovima eksploatacije. Fabrika je u generalno u veoma losem stanju, a prezivela je samo zato sto je trziste postojalo a proizvodni proces nije komplikovan osim organizaciono. Poznajem odlicno svaku radnu jedinicu. Ima sjajnih ljudi a nekoliko i zaista strucnih ali malo. Bivsi menadzment (srpski rukovodstvo) je kompletno zavrsio u zatvoru, kao i polovina menadzmenta iz perioda pre tog pohapsenog. Fabrika najvise pati od nedostatka sistema u proizvodnji i planiranju iste. Inovacije se svode na promenu sasije i malo sminke oplate. Sve iole komplikovanije komponente su iz uvoza. Ne verujem da domacih gotovih proizvoda ima i pet odsto. Da se osvrnem na "stratesko partnerstvo" sa Nemcima. Ikarbus je to hteo jos 2004-7 i nista se nije desilo. Sada mogu biti samo jos manje pozeljan partner tako da smatram da od svega toga nema nista. 250 vozila je donja granica rentablnosti proizvodnje uopste, tu o nekom profitu nema ni govora.
(Gagarin, 22. januar 2014 22:43)
 
Nije da tvrdim, treba proveriti, ali nesto mi se cini da je ikarbus (tada Ikarus) kutijaste sasije poceo koristiti pre MAN-a.
Klasicna sasija je dugo favorizovana i od prevoznika jer je to bilo nesto poznato i dokazano, a samonoseca karoserija (sto kutijasta sasija u neku ruku i jeste) je bila relativno nova i kod automobila.
Bas cu proveriti, klinac sam bio, ali secaam se komsije vozaca tadasnjeg GSB-a koji je skepticno izjavljivao da je dobio da vozi bus koji ce se 'polomiti' jer nema sta da ga nosi . Stara garda :D

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
JohnnyLee":2vs2pq03 je napisao(la):
видех зглоба на 50
Zglobovi se vec neko vreme ppjavljuju na 50, mozda pre nesto manje od dva meseca. Ne znam koliko tacno ih je postavljeno, cak mislim da nisu ni redovni. To je ona "donacija" drugih depoa Kosmaju, sreca pa nisu u toliko losem stanju, barem dovoljno da malo ublaze katastrofu u garazi. Ove nedelje sam imao srece da se provozam jednim, bio je skroz popunjen.
 
Cujem da slolaris stucaj na ovoj hladnoci jeli istina
 
Ja se zadnjih par dana vozio busevima :D
Igrom slucaja najcesce Solarisima. Nisam primetio da stucaju ;-)
Ono sto sam primetio je da je na valjda broju 08 ili 09 (linija 23), nisam siguran razbijeno staklo ka sedistu kod 3. vrata , kao i da je iskrivljen rukohvat (sipka) na trecim vratima.
Takodje na istom vozilu, displej pokazuje pogresno vreme! :evil: bolje je ne davati nikakvu, nego pogresnu informaciju!
Sledece zapazanje, vozilo je suvise nisko podesenu za nase saobracajnice. Ako se htelo olaksati ulaz i izlaz putnika trebalo je traziti da vozilo ima sistem ispustanja pritiska desnih jastuka, prilikom otvaranja vrata.
Jos jedno zapazanje vezano za ogibljenje je da vozila nisu jednako `tvrda`, sto mi je krajnje cudno. :?

U nekoliko vozila sam video da je bocna plafonska polukruzna oplata na nekim svojim segmentima zabravljena samo sa jedne strane, dok druga strana visi u prostoru. ovo ce neminovno dovesti do rastresanja te oplate.
Primetio sam i da u prednjem delu ne postoji niti jedno sediste koje nije na povisenoj platformi, sto otezava koriscenje starijim sugradjanima i umanjuje prednosti niskopodnosti.
Izbor svetlo plave i posebno zute boje za sedista? Pa vec su musava, sta dodati... :bash:
Sve u svemu solidan bis, ali nista preko toga. Zaista nisam nasao nista sto bi me odusevilo, ali ni razocaralo. :)
 
direktor":134vt7vq je napisao(la):
Cujem da slolaris stucaj na ovoj hladnoci jeli istina

Poljak da štuca na hladnoći, naliješ ga malo votkom i nemaš brige. :D

Ne bih rekao da ima problema, ali ja sam običan laik, tj. putnik, becks bolje zna. Pohvala za odlično grejanje u solarisima.
 
Kada se resetuje sistem u busu,resetuje se i vreme.Nekada se desi da pobrljavi elektronika i jedini nacin da ga ponovo osposobis jeste resetovanje sistema...
E kako i gde se podesava,to verovatno zna samo Novatronik...
 
Podešava se na kontrolnoj jedinici displeja.
Niskopodni autobus marke "LIAZ" na metan, koji je bio na probi u Beogradu, završio je kod privatnog prevoznika 'Unacop' i zadužen je na liniji 45. Danas je prvi put izašao u saobraćaj nakon testiranja.
Ako neko bude u prilici neka se provoza, baš me intresuju utisci.
Oznaka direkcije mu je PO4275, nazalost imam samo jednu fotografiju, ali nije dobrog kvaliteta.
I da nije štucanje, već šestostepeni ZF Ecolife, koji je potpuni promašaj na gradskom autobusu.
 
Ni jedan Solarni ne stuca na hladnoci, za sada rade odlicno, grejanjena dosta njih radi lose, ali je radilo dobro kad su dosli, sad sve losije, na nekima radi odlicno, nema pravila. Bocne oplate su fabricki lose zabravljene, na mnogima su otvorene, na jednom kraju, sto ni jedan vozac ne pregleda, vec samo tera. Ja sam na dosta to primetio, nije kvar, vec necija greska pri zabravljivanju, malo je konfuzan sistem, imas alat, ali ne moze sa njim nista uraditi, trebaju dva coveka da se to zatvori :D
Svaki novatronik pokazuje sebi svojstveno vreme, toliko o kvalitetu made in Srbija :)
Sto se tice tvrdoce, tvrdi su svi solaris.
Za naginjanje u stranu, postoji opcija, koja radi na svim vozilima, i pri otvaranju naginje bus, po zatvaranju ispravlja, ali to oduzima vreme, pa dok se nagne, vec su svi izasli i novi usli. To ni jedan vozac ne koristi.

Za starije sugradjane postoje sedista, i ako obratis paznju, ima ih 8 koja su ekstremno niska, za sve njih idealna ali se nalaze u zadnjem delu busa, a tamo oni nikada ne zalaze :)
Mene je vise razocarao nego odusevio. Dosta njih nema vise kratka svetla, ni pozicije, pa nocu voze mracni, jer firma nema sijalica..i tako u krug..
Na instrument tabli kako sta crkne, mesec..dva...nista se ne menja, letnje gume, jedan je ostao u Ustanickoj, nije mogao da izvuce, zaglavljen pre neko jutro...
Generalno, imajuci u vidu da je ovo Srbija, to je na kraju krajeva i vise nego idealno :D
 
U suštini za bolje od Ikarbusa i nismo. Sad kad i njega prodaju očekujem i Liaz u 'žuto-plavoj' šemi.
 
Slazem se, iako vozim Solarisa, i u pojedinim stvarima je bolji od Ikarbusa, i dalje bi radije gledao 400 Ik za cenu ovih 200 Solarisa, uz naravno, malo vise estetike i nekih sitnica u njima koje smo pominjali vise puta.
Za nas bolje nikako nije, lepo je voziti se u S klasi, ali realnost kaze da i golf 4, i Opel Astra zavrsacaju posao. Tako i Ikarbus.
 
Evo moja slika Liaz-a.Slikan 27.1 u 11:15
Jeste losa,ali..:p
IMG_20140127_111224.jpg
 
s592.jpg

Moja još gora...

@Gaga
Pa zna se da moji Zemunci uvek prednjače u svemu, eto mi imamo bus i kao servisno vozilo ;)
Elem, #291 radi kao servisno vozilo jer je kombi u kvaru :)
 
Vozač na liniji 52 toliko je fin da ga pitaju - šta mu je
Autor: M.Nikolić 31.01.2014. - 00:02 0:17 Komentara (19)
“Dobar dan. Kako ste? Šta ima novo kod vas?” Ovo su rečenice koje sa osmehom i ljubaznošću svakog dana izgovara Milorad Zatezalo (45) vozač “Bambusa” na liniji 52, od Zelenog venca do Ceraka, dočekujući na stotine putnika.
1122273-38.jpg

MANIRI - Milorad se nikako ne uklapa u šablon namrgođenog i nevoznog vozača, pa se njegovi lepi maniri, ljubaznost i kulturno ponašanje, za one koji ga ne poznaju tretiraju kao pravo svetsko čudo. Često ga pitaju kolege i putnici zašto se tako ponaša, a on, zatečen priznaje da ne zna kako drugačije. Obrijan, sređen, sa kravatom i obaveznom belom košuljom, uvek je raspoložen i vedrog duha.

- Za mene je potpuno normalno da lepo sačekam svoje putnike, starijima da unesem torbu, pomognem sa štakama, da sačekam ako neko trči da stigne autobus. Svi se čude, a ja radim samo ono što je moj posao. Ovde sam u službi putnika - kaže Zatezalo.

Ipak, ne prija svima ovakva pažnja.
- Poželeo sam jednom gospodinu dobar dan, a on mi je odgovorio: “Idi tamo odakle si došao. Ne treba nama kultura, ovo je Srbija” - prepričava nam Milorad i otkriva recept za dobro raspoloženje.

- Kao i svi ljudi i ja imam probleme, ali ja ih ujutru skupim i okačim o retrovozor, pre nego što uđem u autobus. Pa sad, ako neki ispadne u toku vožnje, dobro je - šaljivo kaže.

U njegovom životu nije bilo previše mesta za radost, izbegao je iz Hrvatske 1995. godine. I danas sa nostalgijom priča o rodnoj Donjoj Dubravi kod Ogulina, o prirodi u okolini Plitvičkih jezera gde želi da se vrati kad ode u penziju.

- Imam suprugu, troje dece, unuka Andreja i u mom životu tačno je onako kako sam se i nadao da će biti. Neću da se žalim na bilo šta, kuknjava mi neće ništa doneti - sa osmehom kaže Zatezalo.

„Postao nam je prijatelj”
PUTNICI - Retki su putnici koji su juče na početnoj stanici na Zelenom vencu ušli u autobus 52, a da nisu pozdravili Milorada, kao i on njih. “Mogu da kažem da je on naš prijatelj. Ne mogu da zaboravim dan kada moj suprug nosio našu ćerku Marijanu koja je imala gips na nozi, on ih je video i primio van stanice, da ne pešače. To niko ne bi uradio. Poznaje gotovo sve putnike, uvek nas pita kako smo, a mi ponekad čekamo drugi autobus samo da bismo se sa njim vozili”, kaže Branka Nešić, jedna od putnica.
http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest ... 4013.phtml
 
Vozi na liniji kojom ja idem. Moram reci stvarno prijatan vozac i izuzetno kulturan.

Meni ne odgovara sto je sto je sporiji po pravcu nekih 5 minuta od kolega. Inace u jutarnjoj smeni ima obicaj da otvori ponekad vrata van stanice putnicima da udju dok trce za autobusom.

Vozac za primer bez dileme
 
RAZBIJENA ŠOFERŠAJBNA NA AUTOBUSU
PUTNICI u autobusu na liniji "16", u petak oko devet časova ujutro, bili su svedoci nesvakidašnjeg događaja. U trenutku kada se vozilo sasvim normalno kretalo preko Brankovog mosta, ka centru grada, najednom je nešto puklo, a po prednjem delu su se razleteli delovi šoferšajbne, papiri, torbe... U prvom momentu, putnici su pomislili da se radi o sudaru, da je vozač možda "pokupio" neki auto ispred sebe, da bi se ispostavilo da je prednje staklo popustilo pod naletima orkanskog vetra! Vozač je pribrano reagovao, zaustavio autobus, a GSP "Beograd" je veoma brzo poslao drugo vozilo.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... lih-fasada
 
Hoce da pukne soferka kada se zaledi staklo a grejanje duva direktno u samo jedan deo...
Meni na kombiju pre 6-7 dana tako pukla celom sirinom i samo linijski kuda duva grejanje
 
Ovo je strasno, ovom vozacu privatnog autobusa odma treba dati otkaz. Jos javno govori kako otvara van stanice? Strasno je kakvi ljudi rade, i za otvaranje vrata van stanice je direktno ugrozavanje putnika, i za to sledi otkaz!
Da smo normalna drzava, ovakav ne bi radio. Na stranu sve ostalo, ali sve sto uradi dobro na jednoj strani, na drugoj visestruko upropasti.
 
MAN":1ct23mon je napisao(la):
Ovo je strasno, ovom vozacu privatnog autobusa odma treba dati otkaz. Jos javno govori kako otvara van stanice? Strasno je kakvi ljudi rade, i za otvaranje vrata van stanice je direktno ugrozavanje putnika, i za to sledi otkaz!
Da smo normalna drzava, ovakav ne bi radio. Na stranu sve ostalo, ali sve sto uradi dobro na jednoj strani, na drugoj visestruko upropasti.

Ne lupetaj MAN-e! Ovo je vozac za primer kakav bre otkaz?!!!
 
MAN iz licnog gotovo svakodnevnog iskustva ponavljam da je u pitanju IZUZETNO fin i kulturan vozac. Na njemu je gotovo nemoguce videti probleme koje nosi i koje je pomenuo u vesti 24sata. Uvek na istom nivou.
 
Vrh