Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
MAN":r0azjecj je napisao(la):
Ovo je strasno, ovom vozacu privatnog autobusa odma treba dati otkaz. Jos javno govori kako otvara van stanice? Strasno je kakvi ljudi rade, i za otvaranje vrata van stanice je direktno ugrozavanje putnika, i za to sledi otkaz!
Da smo normalna drzava, ovakav ne bi radio. Na stranu sve ostalo, ali sve sto uradi dobro na jednoj strani, na drugoj visestruko upropasti.
Da treba sve dobre vozace otpustiti i onda bahati vozaci da prednjace i da kolo da vodite :rant: .Svakog skoro vozaca koga sretnem je namrgodjen psuje vozi ko da je na trkama. :bash: Koliko mogu da vidim tebi ti bahati najvise odgovaraju :x
 
Duleja":3uf4sskl je napisao(la):
Lastina 15-ica. :roll:

15_LASTA.jpg
Al su ga unakazili .Izgleda jezivo :shok:
 
direktor":3uidhaia je napisao(la):
Vozač na liniji 52 toliko je fin da ga pitaju - šta mu je
E da su svi ovako dobri gde bi nam bio kraj.Svaka cast vozacu :)
 
Sreća pa nije sponzorisani tekst, znate koja je ovo reklama za firmu...
Gde su sada oni koji uvek traže da se ide po zakonu?
Veliko poštovanje za čoveka, znam ga iz viđenja i po pričama stvarno niko lošu reč za njega nema, ali pazite ovakvih ljudi ima dosta, samo što niko ne piše o njima. A hvala bogu putnici imaju mišljenje kao dare, isto tako ti vozači generalno misle da su svi putnici st*** i bag**, ali ima negde neki dobar i kulturan, nađe se...
Nema tih 100e za kojih novinari ovo neće napisati, šta reći za "BAMBUS"...???
 
dare":1sd9cr5z je napisao(la):
Duleja":1sd9cr5z je napisao(la):
Lastina 15-ica. :roll:

15_LASTA.jpg
Al su ga unakazili .Izgleda jezivo :shok:
Nisu ga unakazili, već su prepravljali fabričke greške. Čovek je ostavljen nezaštićen, kad otvoriš vrata tu ubija vetar. Na #4123 je urađena kabina u Lastinoj izvedbi, ali mnogo bolje nego da budeš nezaštićen. Sad što lepo ne izgleda, koga zanima, čak šta više ovde je lepo uklopljeno da ne iskače toliko iz elementa.
 
Liaz 5292.20 P04275 :)
7te3.jpg

Samo ušao sam u njega na jedno minut, deluje lepo, tabla haotična tipično ruska, grejanje eksta (nov je) :D, ali nebih rekao da je tih... A lepota, lepota je prolazna stvar :D

A njegov kolega iz Unacopa i na -9 koliko su merili na okretnici mora da doliva vodu :x
6i8d.jpg


I #448...

e7if.jpg

0vhs.jpg

rpa2.jpg
 
Sinoć sam se vozio nekim Solarisom na liniji 16, i jako trza kada prebaci u 2. brzinu.
Ne znam kakava je politika GSP-a ali da je to moje votzilo ja bih ga odmah poslao nazad da se utvrdi o čemu je reč.
 
To je normalno, to tako mora, ZF je to, problem je u vozacu, sto ne zabode gas na patos pri polasku, vec lagano krece.
U uputstvu koje je stiglo uz solarise stoji jasno napisano :

"Početak vožnje:
• kontinuirano krenuti uz odlučno dodavanje gasa da bi se
brzo napustio opseg delovanja hidrokinetske spojnice (u
tom opsegu menjač brzina ima manju efikasnost-trza)"

Na zalost, mnogi to nisi ni procitali, niti znaju da je i dobijeno uputstvo.
Isto je navedeno i sledece:

• u prvih 8000 pređenih kilometara voziti tako da se vozilo
što manje troši, izbegavati nagla ubrzanja;
• nakon paljenja motora, u vozilu koje stoji i nije još krenulo
• ne sme da se postignu obrtaji iznad 1600 obr/min., do
• momenta kada rashladna tečnost u motoru ne postigne
• temperaturu od 40 °C;
• za vreme vožnje i zaustavljanja koristiti obrtaje ispod 1900
obr/min;
• pred isključenje motora nakon duže vožnje uvek ga
ostaviti da par minuta (5-6 min.) radi na niskim obrtajima.

Ovoga se niko nije pridrzavao, niti se sad pridrzava, bilo je bitno stizati vreme, i jurcati. Ni ne cudi stanje vozila.
 
to je taj. Vozio sam se pre neki dan njime i da kazem da je odlican. Jedina mana jeste to sto mu se sporo otvaraju vrata
 
Naravno, za ono da treba odma dati otkaz sam se salio, nisu to moje reci, vec prenesene reci nekih odavde, koji su za to, da se vozacu da otkaz ako zaboravi jednom u 100 puta da promeni smer na displeju, pa sa tom logikom, za ovakav prekrsaj, minimum 5god zatvora :)
Interesantno je to, da vozac kad gresi, i to odgovara nekome, to je za pohvalu, a kad radi kako treba, a to nekome ne odgovara, to je za otkaz :)
 
Nemojmo bukvalizovati stvari na ovaj način.

Zakoni i pravilnici su tu zbog većine, koja nema osećaj ni svest za suživot. Ne ume da percipira i da obraća pažnju na druge.

Primera radi, zašto postoji ograničenje od 50km/h u naselju? Zar smo svi toliki debili da ne znamo da ne sme kroz naselje da se vozi 120 na sat jer će neko dete da izleti? Pa naravno da nismo, ali nismo svi dovoljno svesni i zakon postoji zbog onih drugih.

Više puta sam ponovio na forumu, da nikada ne bih prijavio vozača jer nije stao na stanicu gde nema nikoga, da ga nikad ne bih prijavio što je otvorio vrata van stanice i time pomogao putniku da na vreme presedne ili da ne čeka sledeće vozilo 15 minuta na ovom vetru ...

Ali recimo, ako pusti putnika van stanice a putnik je dovoljno nesvestan i podleti pod kola, vozač busa će da nagrabusi. Primera radi, tako je jedan Lastin vozač zaglavio zatvor. Godinama je puštao decu van stanice (jer je stanica imbecilno postavljena predaleko od škole) i godinama je činio dobro toj deci. Međutim, jedno jutro dvoje dece izleti iz busa, krene da pretrčava, pokupi ih auto i poginu. I vozač zaglavi zatvor jer je hteo da učini dobro delo kao i stotinu puta do tada. Plus će do kraja života da ga proganja ta greška. Jer, prekršio je pravilnik. Sam je kriv. A faktički - nije.


Za displej sam već objasnio. Pogrešan smer može nekome upropastiti karijeru, prijateljstvo, vezu, štagod ... samo zato što je neko bio lenj ... ili zaboravio ... ili zabo displej ...
 
Sa svime se slazem, sem ovog zadnjeg, za displej..
Mada, sa druge strane, i u pravu si, verovatno zato i Srbija zivi u ovakvoj bedi, i svemu, dosli smo do odgovora zasto smo takvi kakvi smo vec 30god, zbog displeja, tad nisu postojali, i Srbija je upropastila svoju karijeru, vezu..stagod :D

Salim se, ali ja ne bi menjao smer najradije, jer i ovako nije po propisu napisan, nije pisan pismom koje je zakonski propisano u Srbiji, a to je "CIRILICA".
Svugde u svetu se koristi Engleski i maticni jezik, ali eto u Srbiji ne. :p

I da, iako nije dokazano da je displej upropastio nekome gore pomenuto, a otvaranje van stanice je oduzelo dva zivota, i jos mnooogo tokom niza godina, kao i silnih povreda, ali to se i dalje podrzava.

Ja jesam za to da se pomogne, ali ako cemo da postujemo zakon, i da se trudimo da poboljsamo sebe, i ono sto radimo, prvo moramo promeniti i navike koje su eto "dobrodosle" poput otvaranja vrata...
 
Ma jasno je to MAN. Shvatio sam tvoj sarkazam napisan u vezi vozaca sa 52-ke i razumljiva je poenta price. Postoji ljudskost, koja treba biti iznad zakona i pravila i to je ono sto coveka razlikuje od masine.
Sto se tice pravilnika u solarisu, neke stvari iz njega se primenjuju na sve savremene motore, posebno ona vezana za rad u leru posle voznje. Time se ujednacava i smanjuje temperatura delova motora. Pa telo turbine ume da bude delimicno usijano posle vece turaze, a u leru hladi je protok ulja i vode, ako je sa vodenim hladjenjem.
Al, zaboravih onu da smo mi narod koji uputstvo gleda tek kad zezne proizvod ;-)

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Upravo to, ja stignem na okretnicu Konjarnik, sve uzbrdica, bio pun, i unutrasnja kontrola kaze zasto nisi ugasio vozilo? Ja im objasnim to, kaze nije tvoje da vodis racuna o tome, vec da ugasis vozilo.
Zato nikada drzavna vozila ne mogu biti ocuvana kao privatna, jer u drzavnim firmama se sistematski radi na unistavanju svega.
Gsp bi verujem bolje funkcionisao da je kompletno privatan, i da se zna red, tipa da grad odlucuje o polascima, redu voznje i ostalom, a da privatnik samo to ostvaruje.

Na Solarisu ne radi grejanje u putnickom prostoru, samo radijatori i evo, od kad su pocele ove temperature, to je to, niko nista ne preduzima. Na Gazeli, vetar otvara i lomi prednje branike sa svetlima, lepimo ih trakama, po meni, lose reseno, vetar nije otvarao ni duplo jeftinija vozila.
Displej bocni u prikolici ne radi, nema veze, niko nista ne preduzima, daleko Novi Sad i Novatronic...
Ocigledno da u Srbiji za svaki kupljeni proizvod postoji samo garancija u teoriji, u praksi nikada.

Takodje, skinuta blokada vrata, skinuta zastitna plomba sa nje prilikom intervencije na vratima, i to je to, niko se nije setio da to vrati. Ja na mom Solarisu mogu voziti sa otvorenim vratima.
 
To je problem do javasluka u samom gspu gdje ih bas birga da ta vozlia odrzavaju traze od onoga ko ih odrzava u garanciji da sve radi ,a o neciscenju vozla to je tek posebna prica
 
Samo zato sva javna preduzeća i treba pravilno privatizovati. Jer mi sami nikada nećemo da se uljudimo. Prosto nije moguće da se dovedemo u red. Takva nam je svest nacije. Da je to moje preduzeće svi bi se češali za svaku sitnicu. Bio bi call centar za prijavu problema za građane.

Ne bi bilo skroz surovo, imam ja ljudskosti, ali sve mora da radi kako treba. To je stvar profesionalizma. A kod nas kukaju na sva zvona kad ih privatnik prisili da rade svoj posao. Moj otac svakodnevno kuka zbog posla, a bilo mu je super na prethodnom u državnoj firmi.. Nadam se da će to vreme potpuno da prođe i kod nas. Dakle, meni će biti teže ali bar stvari neće propadati i negde će se ići.
 
Ова логика може да важи ѕа пекару. У великим системима власништво и управљање су две одвојене ствари, али зашто то замерати на форуму кад наши квази економисти аналитичари то не разликују. Посебно је бесмислено да приватно власништво буде компанија која има монопол па још и компанија коју треба субвенционисати.
 
Nije besmisleno ako se lepo rasčlani šta je šta. Subvencije građanima nisu isto što i subvencije preduzeću.
Ali narod bi se bunio i da samo upravu podariš nekome jer taj neko neće da je radi za džabe.
Nego, ostaje nam širok spektar problema, kako ih rešiti?
 
Zna li se potrošnja goriva na Solarisima? Nisam nabasao na tu informaciju, izvinjavam se ako je podatak već dat.
 
Cini mi se da trose vise nego ikarbusi m koji su zadnji stigli
 
Pojavile su se infotmacije da je veca potrosnja od N i M serija Ikarbusa, sto iznenadjuje iz razloga sto DAF motori trenutno nose epitet najekonomicnijih. Najverovatnije da programiranje racunara automatskog menjaca i motora nije odradjeno kako treba.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
A u jedinici litara na 100km ili km po litri nema? :) Zanimalo me koliko okvirno gsp troši goriva i koliko košta jedna tura ili jedan dan. I koliko npr tramvaji i trolejbusi potroše struje.
 
Александар":7a00dq6l je napisao(la):
Jeste, moja greška prebacio sam se na nešto drugo. Hvala ti :)

MAN":7a00dq6l je napisao(la):
Interesantno je to, da vozac kad gresi, i to odgovara nekome, to je za pohvalu, a kad radi kako treba, a to nekome ne odgovara, to je za otkaz :)
Toliko o borcima za "ljudska" prava, borce za veća prava, bolje i udobnije putovanje Beograđana, za poštovanje propisa itd itd. :x
stf":7a00dq6l je napisao(la):
Ali recimo, ako pusti putnika van stanice a putnik je dovoljno nesvestan i podleti pod kola, vozač busa će da nagrabusi. Primera radi, tako je jedan Lastin vozač zaglavio zatvor. Godinama je puštao decu van stanice (jer je stanica imbecilno postavljena predaleko od škole) i godinama je činio dobro toj deci. Međutim, jedno jutro dvoje dece izleti iz busa, krene da pretrčava, pokupi ih auto i poginu. I vozač zaglavi zatvor jer je hteo da učini dobro delo kao i stotinu puta do tada. Plus će do kraja života da ga proganja ta greška. Jer, prekršio je pravilnik. Sam je kriv. A faktički - nije.


Za displej sam već objasnio. Pogrešan smer može nekome upropastiti karijeru, prijateljstvo, vezu, štagod ... samo zato što je neko bio lenj ... ili zaboravio ... ili zabo displej ...
Gledaj, kao vozač moraš biti svestan svojih obaveza, svojih prava i moraš biti svestan opasnosti koje prete tebi ili putnicima. Ne znam zašto ljudi imaju potrebu da filozofiraju i da rade nešto mimo propisa, jer je tako lakše i jer tako po njima treba da bude. Siguran sam da taj vozač nije imao lošu nameru, ali pre dobrote moraš obratiti pažnju i na svoje obaveze. Isto tako, ovde su pojedini smatrali da je ok voziti preko 50 u naselju, jer je njima tako lakše? Jer je bezbednije za ostali saobraćaj?! I koji još nebulozni komentari su bili kao opravdanje toga? Prosto takav smo narod, sve radimo samo da nije po zakonu, u inat nekome, volimo to, takav nam je mentalitet... Ukoliko nam nešto smeta ili smatramo da nije tako dobro, postoje nadležni koji služe za to, pa makar trajalo večno, ali više će koristi biti nego od samovoljnog menjanja i tumačenja propisa. Strašno je samo što se nezgode dešavaju najboljim ljudima, jer iz dobrote rade neke stvari, dok ološ uvek ima sreće...
Što se displeja tiče, nemam nameru da pravdam bilo koga, ali sa novatronicom sam ja poprilično nezadovoljan, a i veliki broj vozača više voli busse displeje, od NT. NT je dosta komplikovan, stalno učitava, traži nešto, povezuje se na nešto, konstantno je bez kontrole, javljaju se greške koje nije moguće kontrolisati. Međutim, istina je da za obrtanje smera treba 5 sekundi i samo je stvar koncentracije i prisutnosti na poslu. A za neobeležavanje kada je pokvaren displej, to bih ja par meseci po 20%, pre neko jutro indijanac koji je vozio #448 je umesto da zaduži table u garaži (kojih kasnije smo utvrdili NEMA) uzeo papir iz menze i napisao olovkom 78, naravno to ne može čovek da vidi sa metar, a ne sa veće udaljenosti i to dok je vozilo u pokretu...
MAN":7a00dq6l je napisao(la):
Gsp bi verujem bolje funkcionisao da je kompletno privatan, i da se zna red, tipa da grad odlucuje o polascima, redu voznje i ostalom, a da privatnik samo to ostvaruje.
Na Solarisu ne radi grejanje u putnickom prostoru, samo radijatori i evo, od kad su pocele ove temperature, to je to, niko nista ne preduzima. Na Gazeli, vetar otvara i lomi prednje branike sa svetlima, lepimo ih trakama, po meni, lose reseno, vetar nije otvarao ni duplo jeftinija vozila.
Displej bocni u prikolici ne radi, nema veze, niko nista ne preduzima, daleko Novi Sad i Novatronic...
Ocigledno da u Srbiji za svaki kupljeni proizvod postoji samo garancija u teoriji, u praksi nikada.
Takodje, skinuta blokada vrata, skinuta zastitna plomba sa nje prilikom intervencije na vratima, i to je to, niko se nije setio da to vrati. Ja na mom Solarisu mogu voziti sa otvorenim vratima.
Kakve veze ima ko je vlasnik GSP-a? Da hoće red se može zavesti za 30 dana, to ti garantujem, sa planskim merama uštede i otpuštanja i sa ozbiljnom reorganizacijom sistema doveli bi vas sve u red vrlo vrlo brzo. Otpuštanje viška adminstracije koja je kamen oko vrata davljenika, donešenjem novog pravilnika o radu i usklađivanju mera sa novonastalim uslovima vrlo brzo bi se dovelo stanje u normalu. Međutim, zašto bi to bilo ko radio, gradu odgovara da GSP propada, onda razni Đilasi, Čovići i ostali tajkuni mogu da properu koji milion kroz firmu, na štetu krajnjih korisnika. Blokada je glupost, evo to ti mogu reći iz nekog iskustva. Na stranu bezbednost i sve to, bla bla, ali elektronika ume da pobrljavi bez obzira ko je proizvođač, uglavnom se radi o jednom istom koji se pakuju u više modela autobusa. Evo u petak dobio čovek IK-218M da vozi za garažu, prethodno ga drugi vozač dovezao, povukao ručnu i ostavio da se samo prijave kod otpravnika da menjaju vozila. Ulazi čovek u vozilo i taster za treća vrata svetli, vrata zatvorena, pusti, ispusti vazduh, resetuj sklopku ne vredi, 25 minuta smo čačkali na okretnici, da bi na kraju zvali servis koji nam kaže da izvadimo iz table relej, i onda se skida blokada sa vrata. Međutim, u tablu ima releja i žica mali milion, prvo treba to naći pa onda videti koji je pravi itd itd itd. Sve to da bi pokrenuli autobus, da ne govorim o tome da se njegova vrata blokiraju samo hvatanjem za šipku, tako da može da te drži u stanici dosta dosta dugo. Sve u svemu, daleko smo mi od standarda i daleko smo mi od grada u kojem broj putnika i sama opterećenje vozila u toku dana dopušta gubljenje vremena...
Što se Novatronica tiče, problem nije u njima, nego u GSP. Evo situacija je bila da su zakucali displeji, prijavljen kvar u garaži, ali NT nije dobio nalog za izvršavanje popravke, jer je vozilo u garanciji dužni su to da urade. Na kraju su odlučili da nam izađu u susret i bez prijave iz garaže izađu na teren i pomognu nam, iako to ne moraju po zakonu i po ugovoru...
 
Ikarbus sredjuje krseve gspa i sklapa novi model premjera na salonu na proljece
dsc06052.jpg

dsc06051.jpg

dsc06050.jpg

dsc06057.jpg

dsc06056.jpg

dsc06055.jpg

dsc06054.jpg

dsc06053.jpg
 
Vrh