Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 16 5,1%

  • Ukupno glasača
    311
Ako se setim da su vadili indikatore iz table jer im previše sijaju, moguće je!
 
Mnogo gluposti na jednom mestu, ali ni ne cudi :)
Ja ne poredim 218M krs, vec 218, i okanite se M-a.
218 je tisi, startniji i 100 i kusur hiljada eura jeftiniji od solarnog busa.
Dakle, po hiljaditi put moram da kazem, vi sto volite Solarise vise od mame i tate, da su ti autobusi krs.
E sad, zasto, pa zato sto za iste pare, da je neko hteo da se potrudi, mogao je da kupi 2 ik218, sto je po meni bolje 400 218-ki nego 200 solarnih. :)
Meni jeste bolje da vozim Solaris, ali jednako lako mi je bilo voziti i 218, dakle, zar nije cilj poboljsanje prevoza?
To pistanje vrata me nervira, ne sto smeta, vec sto nije kao svugde u normalnom svetu, da pisti 3 puta, pa onda zatvara, vec pisti dok zatvara, to je nasa pametna glava trazila, da ustedi 2-3 sekunde na stanici, puta 20-30 stanica, citav minut. Ko sisa bezbednost putnika, bitan je 1min..
Srbija, i vecito je sve prece od coveka. Desni retrovizor, pomocni, na solarisu se ne vidi, cemu sluzi? Za 320.000eur, morao bi da se vidi, drugi unutrasnji se preklapa sa prvim, cemu sluzi? Bocno staklo nije antirefleksno, pa kao ogledalo na njemu dok vozis vidis sve, samo ne ono sto bi trebalo. Nocu, vrata kabine reflektuju svetlo, kao veeeeeeliki retrovizor, smeta pa smeta...pitajte svakog vozaca Solarisa.
Led dioda iznad vozaca koja se pali kad se otvore vrata, delom bije u oci vozacu, tako da nocu, pozeljno je zatvoriti prva vrata, da bi se svetlo ugasilo, da bi mogao da bolje vidis ostala vrata u spoljnom retrovizoru, i u unutrasnjem.
Ne svidja mi se svaki dan greska menjac, resetovanje po 2-3 puta...a sve skupo placeno.
Nisam ja zeleo ni man ni mecku, vec ako je neko resio upucati tolike pare, onda je trebao man ili mecku, ali radije bi od svega toga, gledao 400 218-ki ali ozbiljnije doradjenih, sa brzim i tisim vratima, manje sipki unutra da ne lici na zatvor, neonskim osvetljenjem kao na N seriji, i nekim sitnicama koje bi to vozilo za duplo manje para stavilo uz rame mnogo skupljim.
Menjac, menja na 2000rpm, nekad na 2400, nizbrdo ide isto u obrtaje, previsoki obrtaji.
Jedine pohvale za kamere, sto ih ima svugde, i sto snimaju 24h, i kad je vozilo ugaseno. Bilo bi dobro da je imao i jos dve kamere sa leve strane vozila, ali sta sad, i ovako je odlicno.

Sijalice, ja da kupujem, hahaha....interesantno, pa zasto onda u nalogu krupnim slovima pise, obavezno evidentirati svaku neispravnost signalizacije kako bi bila otklonjena sto pre!
Ne radi far 5 dana, to je sto pre? Zasto ti nisi kupio sijalicu, pa doneo da zamenimo, evo, sta god crken, pusticu ti ovde poruku, kupi, pa cemo da zamenimo, ok?

Ko se vozio samnom, zna kako ja vozim, da li pazim, ili unistavam vozilo...meni odgovara Solaris sto ga vozim, bolji je od svega do sada (da je par tih krupnih za mene stvari odradjeno kako treba), ali bih radije gledao 400 vozila 218!
 
Fino detaljno razuno nego zasto neonsko osvjetljenje umjesto led nvidim cemu to ,da li je bilo ko od sefova pitao vozace ista oko solarisa
 
becks89":2vwtvouo je napisao(la):
Ako se setim da su vadili indikatore iz table jer im previše sijaju, moguće je!
Gresis, iz table su vadjeni beli cepovi sa oznakom vrata na sebi, ispod crvenog dela, jer preko dana kad sunce sija, ne znas da li su otvorena vrata, ili ne. Resenje je vadjenje istih, i jest da jace sija, malo ruznije, ali vidis uvek, ne moras da sa dve ruke pravis senku oko svakog tastera da vidis koja vrata su otvorena jer ti vozilo nece da krene :)
 
Да ли још испадају стакла на домаћем бусу...или је то било пред Пољаке кампањски?
МАН човече, слажем се за цене тј. број возила за исту, као и да по утиску у вожњи Пољак не сме динар скупљи да буде. +
За камаре не знам баш, не свиђа ми се. Него да ли мислиш да су допринеле нечему? Чувају бус, нико не жврља, прља, ломи, неко је ухваћен тако...?
 
direktor":1kgz8kwm je napisao(la):
Fino detaljno razuno nego zasto neonsko osvjetljenje umjesto led nvidim cemu to ,da li je bilo ko od sefova pitao vozace ista oko solarisa
Solaris ima neonsko osvetljenje, mnogo je bolje, prijatnije za oci, mozda je i led dobro, ali ja nisam video led osvetljenje koje sija kao neonsko. Ne znam, mozda vama smeta u Solarisu takvo osvetljenje, ali mene je odusevilo kad sam video, i to im je jedan veliki plus sto nema diode (bar moje licno misljenje). Znamo kako tmurno po meni deluje i mracno 218M sa diodama, kao i lastini autobusi, ok je mozda dok se vozis, ali na vozacki retrovizor, mozs ku...videti kad su putnici unutra pod tim diodama...ko ne veruje, nek zamoli vozaca da sedne kad je bus pun, pa nek vidi, pardon, ne vidi kako je. :mrgreen:
 
Борчанац":r1q097s4 je napisao(la):
Да ли још испадају стакла на домаћем бусу...или је то било пред Пољаке кампањски?
МАН човече, слажем се за цене тј. број возила за исту, као и да по утиску у вожњи Пољак не сме динар скупљи да буде. +
За камаре не знам баш, не свиђа ми се. Него да ли мислиш да су допринеле нечему? Чувају бус, нико не жврља, прља, ломи, неко је ухваћен тако...?
Pre neki dan su ukradena 4 cekica, u zadnjem delu naravno, posle kunsultacija sa garazom, teraj dalje, upisace se...niko nije gledao kamere, Srbija.
Kod mene se pojavljuju neki grafiti, reklamni materijali, nalepnice, ali to na svakom terminusu po obilasku vozila skidam, ili u garazi brisem. Pre 7-8 dana je neko prosuo crvenu farbu po busu, moze se znati ko je preko kamera, ali niko to nece da uradi. Na 3002 su polupali staklo zadnjih vrata.. 40 ih je ukupno do sada osteceno.
Meni se svidja kamera, snima ton i video, sta znam, neka, zlu ne trebalo. Nisam pusac, ali zaticem pepeo u solarisu, drugima to ne smeta, burek sa strane, kad god oribam, dan dva kasnije se pojavi, kafa po tabli, jogurt tragovi, tragovi voca...e to mi smeta...takvima bi zabranio da voze.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ksL5qi0VMrk[/youtube]
 
Koliko su lijeni da pogledaju sadrzaj snimaka strasno
 
Brate ako su sijalice problem samo reci, meni nije problem da izdvojim 150din mesečno za bolji GSP.
Što se tiče IK-218, daleko da je bez mana, ali trenutno mislim su najbolji u gradu. Solaris mi se zaista dopada, ali svi ti problemi su krivica kupca. Jel bi u Berlin smeli da pošalju tako neki felerični? Led osvetljenje se praktikuje zbog uštede, što energije, što zbog dioda koje se retko kvare i duži im je radni vek nego neonki.
Ja bih prvi hteo nove IK-218, ali znamo uslove kredita i ako znamo godišnju proizvodnju IK sa nekih 40-50 kola, dođemo do računice da bi rok isporuke bio 8-10 godina, a siguran sam da završna obrada nebi bila ni približno onoj u Solarisu.
 
Ako je ikarbus od 3 serije koje je napravio, napravio 2 krš serije ?? Kako očekuješ da ponovo naprave dobru seriju ?
Jeste 218 serija je odlična. Ali neće je nikad ponoviti. Napravili su n krš, m još veći krš.
Solarisu je svaka serija ista. I dobili smo kvalitetne autobuse. DA smo naručili neku novu seriju od ikarbusa ko zna šta bi smo dobili. Pa čak i te iste 218 ko zna kakvu bi sad seriju autobusa napravili.
 
Daj bre onda da se ovi busevi sto su jos citavi vrate Solarisu posto ih ocigledno Beograđani ne gotive, em što imaju sudar iz dana u dan.

Ja Solaris gotivim, ali ovo je već previše.
 
@MAN
A koliko godina bi Ikarbusu trebalo da napravi 400 autobusa? Kada se uzme u obzir da su 25 pravili oko 6 meseci...
 
To je pitanje za Mercedes,uskoro. :kafa:Inače njihovi autobusi ne odvaljuju bubrege na svakom šahtu na ulici, kao Solarisi :wink:
 
To je pitanje za Mercedes,uskoro. :kafa:Inače njihovi autobusi ne odvaljuju bubrege na svakom šahtu na ulici, kao Solarisi :wink:

Mogao bi ti kod lekara kad ti se tako lako odvaljuju bubrezi...
 
Nije u problem u bubrezima, u glavi nešto fali...
Ja verujem da i sa Mečkom godišnja proizvodnja neće biti veća od 100 vozila. Kako je neko pomenuo Nemci žele proboj na Rusko tržište, to je u potpunosti tačno i to je sve o čemu MB razmišlja. Ikarbus će u svakom slučaju biti kolateralna šteta!
 
bazinga":3vzhvjou je napisao(la):
To je pitanje za Mercedes,uskoro. :kafa:Inače njihovi autobusi ne odvaljuju bubrege na svakom šahtu na ulici, kao Solarisi :wink:

Mogao bi ti kod lekara kad ti se tako lako odvaljuju bubrezi...
Ja bih to isto preporucio tebi kada nista ne osecas,cisto da vidis da li si ziv.. :wink:
 
bazinga":3pq9vvh9 je napisao(la):
@MAN
A koliko godina bi Ikarbusu trebalo da napravi 400 autobusa? Kada se uzme u obzir da su 25 pravili oko 6 meseci...
Mogu da proizvedu 250 vozila godisnje, sto je ok, kupis u dve god po 250 i eto resenja.
E sad, to je kapacitet serije 218, dok za M sto su pravili toliko dugo, to ne racunajte, prototip, plus od dana stizanja sasije do izlaska na ulicu nije mnogo proslo.
A to sto se cekalo 6 meseci da stignu sasije...to je druga prica.
IK218 sa nasom sasijom, i svim do sada uradjenim, moze da se ide na 250 vozila godisnje, po meni, i vise nego dovoljno za nase potrebe, pogotovo imajuci u vidu astronomski nizu cenu (za nase ekonomsko stanje i siromastvo u kome zivimo).
 
mrzim solarnu sirenu, sto ne svira nekad, nekad se ne cujem nekad dobro radi, svaki put druga prica, na svakome, kao da udje voda pa se utisa, jedva je cujes i unutra a ni napolju nije bolja. Kad kreces na klizavom, cim upali ASR podivlja, ode u 2000 i kusur obrtaja, pocne da pali gume, hahaha :D
Ludo, dok ovi ostali, oduzmu gas kod proklizavanja, Solaris podivlja :)
 
becks89":dsddeco3 je napisao(la):
Brate ako su sijalice problem samo reci, meni nije problem da izdvojim 150din mesečno za bolji GSP.
Što se tiče IK-218, daleko da je bez mana, ali trenutno mislim su najbolji u gradu. Solaris mi se zaista dopada, ali svi ti problemi su krivica kupca. Jel bi u Berlin smeli da pošalju tako neki felerični? Led osvetljenje se praktikuje zbog uštede, što energije, što zbog dioda koje se retko kvare i duži im je radni vek nego neonki.
Ja bih prvi hteo nove IK-218, ali znamo uslove kredita i ako znamo godišnju proizvodnju IK sa nekih 40-50 kola, dođemo do računice da bi rok isporuke bio 8-10 godina, a siguran sam da završna obrada nebi bila ni približno onoj u Solarisu.
Nema potrebe da izdvajas ti, niti bilo ko 150, ni 15 din za sijalicu. Jesi platio kartu, jesi, sa tom cenom karte ti si platio i sijalicu i sve sto treba da radi i da se kupi.
Da, ja krivim GSP koji je neodgovorno dopustio da takvi propusti koji nista fabriku ne kostaju budu prisutni na nasim vozilima, i sa ti ne mogu da se pomirim, a pod pretnju skidanja sa vozila ne smes sam nista da diras, pa ni da spustis/doradis retrovizor.
Pa pazi, zavrsna obrada, pa evo, ovde na forumu se moze skupiti 6-7 ljudi, i staviti u 1 218, i za 2 dana bi ga sami mogli uraditi, da nema mana. Tapacirati tablu, uraditi mnoge stvari drugacije, i za 1000-2000 eur vise napraviti vrhunski autobus.
O tome pricam, nije da niko u Srbiji ne zna da tapacira prednji pult? Ili da ugradi manje sipki, ubrza vrata, stavi neonke, i slicno. lepo je voziti se u S klasi, ali ako nemas para za istu, za voznju i odrzavanje, moras biti zadovoljan i sa passatom, skodom octaviom ili peugeotom 407
O tome govorim, nemam ja nista protiv Solarisa, ali moglo se iz nasih sredstava kupiti svake godine 150-200 218-ki..i za par godina resiti pitanje prevoza.
 
Ikarbus nije sposoban da uđe u serijsku proizvodnju, što ti kažeš 10 ljudi da skupiš ispravili bi mu mane vrlo brzo. Ali sve to ničemu ne služi kada ti u IK nemaš seriju, sad kažeš ova je dobra ajmo to unapređivati. Oni uzmu naprave 20-30 komada i gotovo, ajmo ispočetka, nešto drugo, novo. Voleo bih da se bar deo te tvoje priče ostvari nekada, ali 250 vozila za godinu dana je nerealno za Ik bar kako sada stvari stoje :(
 
2012":1zh5va0h je napisao(la):
Strašno koliko su Solarisi bučni,trešti Beograd od brujenja traktorskih motora ,horor!
Podizem ti poruku iz mrtvig, cisto da po 1389. put negiram tvoju konstataciju, uz bonus.
Proslog cetvrtka sam imao prvu priliku da se vozim Solarisom na duzoj relaciji, celom trasom 31 od Studentskog trga do Konjarnika. Smestio sam se na zadnjem sedistu, pored motora. Malo je bilo neudobno, ne sedista nego nedovoljno prostora za moje dugacke noge tako da sam se malo guzvao sa staklom ispred. Ali kljucni deo buka. Ni B od buke, sasvim normalan zvuk. Toplotna izolacija savrsena, trebalo je da pribliziz saku na 2cm od pregrade kao bi osetio toplotu. A onda juce, od Dusanovca do Sumica, seo sam tik ispred motora. Ovog puta je buka bila samo misaona imenica. Bio sam zadivljen koliko je bilo tiho, a ocekivao sam po logici da bude malo bucnije. Toplotna izolacija naravno radi svoj posao.
Ali na kraju bih rekao da to zavisi od izrade odredjenih modela, i ja sam zaista primetio da su spolja neki bucni, ali to nikako ne znaci da bi Ikarbus bolje uradio.
 
Ma kakva buka solidan bus .Ovo je sramota da je neki divljak prosuo farbu a njih mrzi da gledaju snimak.Katastrofa :bash: Meni ne smeta pistanje.Vise sam obozavao ko mali kad su japanci pistali :)
 
Razocarao sam se u M seriju.Zima je. hladno a na vecini ne radi grejanje.Pa kakav je to bus I dobro je sto smo uzeli Solarise .Zamislite ponovo Ikarbuseve buseve da imamo neku novu seriju buseva koji su mesavina M i N serije.Pa to bi bilo uzas
 
marrecar,buka je spolja ,čuje se na ulici kada bus polazi sa stanice i u toku vožnje..toliko je jaka čak i u nivou onih starih bus kanti..dakle ne ispunjava minimum ekoloških standrda kada je buka u pitanju,to treba vratiti i tražiti nove tiše motore.. :kafa:
Unutra je tvrdo protresaju se putnici na svakoj i manjoj rupi ili šahtu,a vozio sam se novim solo Ikarom na 89 ,dakle bus lebdi iznad šahtova u odnosu na Solaris. :kafa:
Krivo mi je, jer se vidi da smo u stanju da sklopimo ok autobus za naše uslove,a još zamisli da se +70.000 eur.uložilo u Ikara,koliko je skuplje koštao Solaris.
 
E da kad si pomenuo novi mali solac na 89. Bas mi upada u oci poslendjih dana. Skroz kompaktno i skladno izgleda sa novom maskom starom postavkom motora iz N i A serije. Zna li neko nesto vise o tom modelu IK-112 koji je trenutno koliko videh kod privatnika.

fotka sa sajta Ikarbusa IK - 112
IMG_2409.jpg
 
Vrh