Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 266 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    279
Sta se sa ovim desava? Da li na nivou Ikarbusa i/ili Mercedesa ima nekih urađenih koraka ili će buduću narudžbunu solo CNG raditi FAP i Ikarbus, pa isto pitanje da li trenutno razvijaju solo niskopodni CNG?

370602_11_origh.jpg
 
Nepopravljivi optimista":1wbbz6v9 je napisao(la):
Nikako da postavim ovu fotku, nove 112-ice na liniji 65, prevoznika Veolia. Licem u lice:)

Vozim se njima cesto, fenomenalni busevi, sedista su tapacirana, veoma tih, bolji od 218-ica jer nema harmonike da struze:

dsc0971.jpg

Došlo takvo vreme da moram sam sebe da citiram, kako bi doprineo da se ova diskusija vrati na kolosek i kako ne bih produbljivao podelu na ovom forumu na one za sve što je strano dobro ili sve što je domaće je dobro, jer je to daleko od istine.

Solarisi su tu, dobro nas služili. Ikarbusi na fotki i dalje ostavljaju utisak kvaliteta i utegnutosti nakon par godina bg ulica, sa CNG verzijom bi bili pun pogodak. Zamislite 200 najavljivanih uz 200 solarisa, pa i najveći skeptici na ovom forumu bi bili zadovoljni takvom budućom situacijom.

Za kraj isto pitanje. Jel imamo na forumu nekog iz Ikarbusa, da nam javi koja je varijanta u opciji, da li se radi prototip novog CNG sa Fapom ili se razgovara sa Mercedesom? Ili ništva od svega toga :(
 
Meni se dopadaju FAP-ovi autobusi sto voze privatnici mislim da im je oznaka A-537.5. Ima ih na 33 I 48, i nisam primetio da su se kvarlili tokom leta kada im je radila klima, a niti su se kvarili tokom zime.
 
Moram da podrzim 2012, buka je prevelika, ja znam preko 20 vozaca koje to izludjuje, a kad prodje pored mene na ulici, strasno.
Ne kazem da ne valja, ali za te pare, ne bi smeo da se dere, da bude nepregledan za vozaca, da trosi toliko, i da se nista sto se pokvari ne popravlja, jer se na mnogima pojedini kvarovi ponavljaju vec nedeljama bez da neko prstom mrdne...
Hvala Bogu pa su u garanciji, inace kad ne budu... :o
Za malo vise para, bolje da smo gledali MAN, Mercedes na nasim ulicama, a ne Peglicu :lol:
 
A "M" ti je tih?
Zbog čega je velika potrošnja, zbog DAF motora, koji važe za najštedljivije ili zbog vas vozača koji ne umete da vozite u okvirima normalne potrošnje? Zbog čega imamo ko zna koje čukanje Solarisa, zbog autobusa ili zbog vas za volanom? Problemi sa elektronikom se rešavaju u hodu, postoji dijagnostika koja odmah pokaže šta je problem, a rešenje je već dobro poznato.
Stičem utisak da većina vas zaboravlja sa čim se do juče vozila/ili se i dalje vozi, neumesno je porediti cenu Solarisa sa Ikarbusom iz više razloga, a za kraj ću vam postaviti pitanje jel nam isplativija bila kupovina "n" serije, koja nakon 5 godina treba u rashod? Kupovina M serije, za koju se iskreno molim i nadam da dočeka 5 godina rada, a da su obe serije više proveli na dijagnostici nego u saobraćaju, pitam se jel to isplativije?
Bučan motor unutra sigurno niste čuli, osim u feleričnom 3022 koji iz meni nepoznatog razloga nema izolaciju, u ostalima unutra sigurno niste čuli.
 
A da li je pa Ikarbus nesto bolji.Uzeli nam bili N seriju pozadi je leti kao u rerni.Nesto puno ne zaostaje ni M serija .A u Solarisu mi je skroz ok a motor ko motor svaki se cuje.Ono bi je vozio sa uzivanjem i jos bi pevao od srece 8)
 
Najveci promasaj je kupovina CaF-ova
 
MAN":ht8nwcwz je napisao(la):
Moram da podrzim 2012, buka je prevelika, ja znam preko 20 vozaca koje to izludjuje,
A šta je tih 20 vozača vozilo do juče? Zglobne Ikače sa motorom odmah iza vozačevog dupeta u kojima ti ni slušalice ne pomažu da ne ogluviš i u kojima se ne čuju sopstvene misli ....
... ne volim kada tako vozači bespredmetno kukaju. Na poslu oće da voze Mečkice a čuvali bi ih manje od svog privatnog jugića ...
 
: Vozaci obozavaju da voze onaj traktor GB389 :twisted:
 
Pa to ti kazem, trebalo bi da se ne cuje sad kad je motor tako daleko, ali ljubitelji Solarisa, to je za vas sada BOG! :)
Ja znam 20, ostalih 220 isto prica, ali to je vec nesto drugo..
Slusam komentare putnika, vecito neke zalbe, te bruji, te ovo te ono, dakle, ne iznosim moje misljenje, vec misljenje "vas" koji se vozite takodje.
Da, crkla sijalica, 5 dana se ne menja, to je resavanje u hodu :p
Unutrasnje osvetljenje, takodje, otpadaju plastike na sedistima, ali vi to ne gledate kada mi vracamo...
Ja i dalje tvrdim da je Solaris dobar, ali za te pare koliko kosta je KRS! Da je u ceni Ikarbusa, ok, ali za koliko 3-4% vise se dobija daleko bolji proizvod :D
Nismo mi uzimali N seriju, nego vi, vi ste hteli klimu, i niskopodne, niko od vozaca to nije zeleo (sem klime) tako da... :D
A potrosnja, pa nek je on ekonomican sa 50-55 Lit/100km + AdBlue, ali ja sa takvom potrosnjom ne stizem vreme, idem vecinu dana prazan, jer u firmi zovu i kazu visoka potrosnja, lakse, i sta ces, sad kad svaki dan se vozam pola smene prazan , iuklapam, potrosnja extra.. :)
Meni dobro, firmi dobro, vama dobro (jer se vozila manje habaju kad idu prazna) imacemo svi duze nova vozila :)
 
Kao prosecan putnik samo da ponovim ono sto su mnogi realni rekli: Solaris je ekstra tih u kabini pozadi a o toplotnoj izolaciji da ne pricam. Ne da ne greje motor nego ni ruku kad naslonite na tablu ne oseca se toplota. Inace sam bio za kvalitetan proizvod Ikarbusa, i ne gledam u Solaris kao u boga ali mi je muka od ovih nerealnih komentara stvarno...
 
Соларис јесте можда мало бучнији од МАН-а, али је барем пријатнији звук од пиштања Н серије или Јапанаца, барем мени. Топлотна изолација је савршена, пре неки дан сам се буквално наслонио на мотор који није био ни млак, а бус ради већ пола дана. Седишта удобна, оптималан број шипки, довољно простора за стајање. Једино што ме брине је одржавање ГСП.

МАН, да ли сипају Ad-Blue?
 
Ovo je vama tiho i kvalitetno ???
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=66igF63KC7Y[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gUPbSSIvEWo[/youtube]

Ova vrata ne znam šta predstavljaju ?? Bučnija su od motora solarisa.
 
Jos se nisam vozio u solarisu ali sam cuo zvuk DAF-ovog motora na ulici.. Muzika za usi. :vops: Ne znam dal se secate sivih solo sanosa koje su vozili privatnici (ovaj sa mog avatara), takodje DAF, identican zvuk motora.. nikad nisam cuo da se neko zalio na njihovu "buku". :dil:
 
Ono malo interakcije koje sam imao sa Solarisima su pozitivna iskustva. Motor se gotovo uopšte ne čuje sem jednog primerka na 17 koji je bio dosta bučan u forsažu.

Sedišta jesu neudobna ali je pre to možda zbog toga što smo se iskilavili kao narod, i više ne znamo ispravno ni da sedimo, a sedišta i stolice se projektuju prema matematičkim odnosima za najzdraviji vid sedenja. To kažem jer ni recimo u KAF-u nisu ništa udobnija.

Ne znam za tu buku koja nekima smeta, izgleda da su zaboravili dojučerašnje Ikače sa RATATATATATATATATATATATATAT kad god krene sa stanice ... i oblak crnog dima po sred bronhija.
 
kopmania":2h70quba je napisao(la):
Ovo je vama tiho i kvalitetno ???
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=66igF63KC7Y[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gUPbSSIvEWo[/youtube]

Ova vrata ne znam šta predstavljaju ?? Bučnija su od motora solarisa.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-9UbirKQNJc[/youtube]
Ne znam od kojih putnika si mogao čuti da je Solaris gori od Ikarbusa, verovatno od onih koji prepodne mrze sebe, a popodne ceo svet kao i većina tvojih kolega.
Stvarno nam i ne treba bolje od Liaza, takav smo narod, nama dati i Mercedes manu bi mu našli, onda bi bilo eh što nije MAN, da mu daš MAN, i njemu bi našli manu i rekli eh što nije Volvo, nikad udovoljiti.
Čitajući vaše komentare može se zaključiti da ste se do juče vozili/ da ste do juče vozili u najmanju ruku u Citaru/Citaro, ne znam gospodo šta vi očekujete od autobusa koji je prešao skoro 2000km do Beograda, šta očekujete da dobijete za taj novac? Masažer za leđa, noge? Sistem za grejanje i hlađenje za svakog od vas, motor koji proizvodi samo zvuk koji odgovara senzitivnim osobama? Pa dragi moji preselite se u Dubai, možda tamo ima sve što tražite, a za početak bi mogli da pogledate sebe i vaše ponašanje u prevozu, pa se zapitajte da li zaslužujete i Solaris. Posmatrajući putnike poslednje 2 godine dolazim do zaključka da smo mi st*** od naroda, da se Romi kulturnije i pristojnije ponašaju nego većina nalickanih gospođica i gospode, da smo kulturu ostavili daleko iza sebe i da kao takvi zaista ne zaslužujemo bolje nego što nam jeste.
Priča da se vozači žale na buku po meni ne pije vodu, prvo jer je upravo vozač poprilično udaljen nekih 16m, onda izolovan kabinom i samo ti podatci mi ne daju nijedan dobar razlog da ti verujem. Ono što je vama problem što ne možete da gazite više, prvo jer Solaris nema dobar start zbog šestostepenog ZF menjača, koji je programiran na EKO mod, dakle menja brzine pri manjim obrtajima (optimalnnom broju za promenu stepena), tako da tu nema starta kao recimo na IK-218, druga stvar koja vam smeta su kamere, koje 24h rade i koje snimaju i vas, dakle više ne možete da radite šta i kako hoćete, a ono treće je kamera koja snima vozila ispred vas, dakle ne možete više da sečete, da kršite propise i slično, jer se sve dokumentuje i pregleda u garaži istog dana. To je ono što vama smeta, a priča o buci apsolutno ne pije vodu bar ne kod vas vozača. Ja sam u skoro svakom od Solarisa bio, i sada je neko pomenuo nekog sa 17, pa me je podestio na još jedan feleričan primerak pored 3022 koji je radio na početku na liniji 72, dakle očigledno da na istim nije nešto u redu sa izolacijom, ali pošto su u garanciji taj problem bi trebao biti rešen u najkraćem roku.
MAN":2h70quba je napisao(la):
Da, crkla sijalica, 5 dana se ne menja, to je resavanje u hodu :p
Zamisli sijalica, kolika je cena sijalice, 25dinara, 125 dinara? Ti čekaš da ti neko u garaži zameni sijalicu, pa koliko tebe onda briga za to vozilo, ako za njega ne možeš uložiti 150 dinara jednom u 6 meseci?
Znam na šta misliš, crkao je far i na IK-218, čekali, pisali 3 nedelje, na kraju smo sami kupili sijalicu koja košta 65 dinara i zamenili je u toku pauze, greška se ne pojavljuje far radi normalno, sve rešeno za 5 minuta rada i 65 dinara.
MAN":2h70quba je napisao(la):
A potrosnja, pa nek je on ekonomican sa 50-55 Lit/100km + AdBlue, ali ja sa takvom potrosnjom ne stizem vreme, idem vecinu dana prazan, jer u firmi zovu i kazu visoka potrosnja, lakse, i sta ces, sad kad svaki dan se vozam pola smene prazan , iuklapam, potrosnja extra.. :)
Znam i kako teško pada kada ideš prazan, ali ne znam da li to treba da bude tvoja briga, ako ti u normalnoj potrošnji ne možeš da stigneš turažu mogu da postoje 2 problema, ili da ti ne umeš da voziš, ili da vozilo nije odgovarajuće za dati polazak. Pošto si ti profesionalni vozač i samim tim bi trebalo da umeš da voziš kako ti se kaže, a u šta sam se i sam uverio, problem je u vozilu. Pošto 130 drugih vozila iste marke mogu da ispune svoje obaveze u datom vremenskom roku, problem je dakle u turaži. Pa prijatelju ti teraj prazan i ceo dan, valjda će nekom sinuti i doći mu iz guzice u glavu da autobus nije svemirski brod i da on ne može da preskače automobile, evo ja ti garantujem da se turaže ponovo naprave prema realnom stanju, da bi se potrošnja u svim vozilima smanjila za 30% ako ne i više. A ti samo pazi na vozilo, cepaj lagano, potrošnju drži u okviru, a turaža, to ne treba tebe da brine. Pozdrav ;)
 
Е па Непоправљиви оптимисто и Мекбеј, прешли сте се обадвојица. Није блок 37, него блок 38. Стајалиште које се види на слици је од линије 71. у Булевару Милутина Миланковића (у смеру према Тошином бунару).
Непоправљиви, сликао си са друге мерцедеске (зграде) М.М. број 132 крило зграде које је усмерена према паркићу или ти према оном терену за боћање. Види се са леве стране део зграде односно оно друго крило, а у скроз десном горњем углу слике се види део бараке (сада нехигијенског насеља) где ће иначе бити Ватрогасна бригада Нови Београд.
А у праву си што се погледа тиче, поглед је изузетан са обе мерцедес зграде, поготово кад се попнеш на саму горњу плочу, односно кров. Некад смо се и пели на њу.
Блок 38 је иначе мој бивши крај.



Са левог крила зграде си сликао, а види се и стајалиште аутобуса 71 (са десне стране слике):
 
Još 2 Solarisa stradala, jel broji neko? Ovi su ozbiljni u nameri da budu baksuzniji od Kafa...
 
Bice mrtva trka, danas sam nesto malo nacuo na vestima na pinku pricao neko iz gradske vlade da 5 caf tramvaja stoje u garazi I da grad nema para za njihovu popravku I da ce do daljnjeg oni biti van stroja. Da li je I popravka Solarisa tako skupa pokazace vreme. Nego imam jedno pitanje u vezi Solarisa, zasto onaj signal za zatvaranje vrata se kasno oglasi, kada vrata vec krenu da se zatvaraju on se tada upali. Zar ne bi trebao barem 2-3 sekunde ranije?
 
Tako je u svakom solarisu. Nije to samo u beogradskim solarisima :) Logično bi bilo da ide prvo upozorenje pa zatvaranje :)
Baš me čudi kako već nisu ugasili to pištanje hah.

Nije mi jasno zašto bi beograd morao da plaća popravku tramvaja koji su u garanciji ?

A takodje gledam neke vozače solarisa, kao da namerno gadjaju svaki šaht, i svaku rupu. To je strašno, njima treba oduzeti nova vozila.
 
Mislim da nije tako projektovano. Sećam se kad sam bio u Budimpešti da bih zatvorio vrata na trolejbusu, morao sam da pritisnem taster zujalice, pa tek onda mogu da zatvorim vrata. Kod "čoperaša" (tramvaja), zujalica, gde naravno još radi, funkcioniše tako da kada pritisnete taster vrata i držite ga pritisnutim ona se oglašava, kad pustite vrata se zatvore (naravno kod nas vozači to brzo pritisnu pa se i ne primeti). Kod Solarisa nema nijedne od tih opcija, bar prema mom opažanju, kada vrata krenu da se zatvaraju istog trenutka se oglasi i signal.
 
Pa i kod japanaca je bilo prilikom zatvaranje i pritiska tastera prvo par puta kaže bi bi bi pa se zatvore vrata. Solaris je napravio tako da istovremeno sa zatvaranjem pišti
 
Nemojte vi ništa da se brinete, čim odu ovi iz Solarisa to će po kratkom postupku biti isečeno! :D
 
Nemam reči ako izgase to... Dal je moguće da im sve smeta ?
 
Vrh