Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 296 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 16 5,1%

  • Ukupno glasača
    312
Спорији од Мутаната, фапова и н серије сигурно нису, када повремено бану на 303 поштено одраде свој посао :D
 
Somi303":8vw85xcg je napisao(la):
bazinga":8vw85xcg je napisao(la):
@ Somi
Ajde ovako da kazemo, sve je to tacno, ALI, da to vozilo provede 10 dana u radionici izaslo bi kao sasvim pristojan autobus, a da bilo koja stara 103 ili fap provede i mesec dana u radionici opet bi izasli kao kanta. Ta vozila su poslata direktno sa linija u pogon Kosmaj, bez posete garazi, to sto Kosmaj nije zeleo da posveti trunku paznje tim vozilima i dodatno ih poboljsa i otkloni eventualne kvarove je opet dokaz da za njih nije nista drugo osim freze.
Чист пример ти је #219 који стоји у погону већ месецима и када га за пар година буду поправили он ће бити крш.
Popravljen je 219 Radi ima sigurno nedelju dana .Bozidar ga slikao na 304 a juce radio na liniji 47 .Beograd da sto pre uzme niskopodne liaze to jos nismo imali ali bi trebalo da rade umesto onih odvratnih fapova na potezu 300 i 400 i obavezno jedan zaduziti na liniji 94 :D
 
I da vas obradujem 215 se vratio na liniju 30.Nadam se da nece vise praviti probleme na potezu 300
 
Za rusa zainteresovani iz Beobusa, Tamnave, ali mi nije jasno zašto su iz Neobusa izrazili takođe simpatije za isti :)
5591.17.LIAZ-5292.JPG
 
Stim sto nevjerujem da ce na nase ulice prije isteka 5 godina , a neobus mozda da uzmu neke ideje tehnologija je to [sarkazam]
 
Konekto su savršen autobus za scepcifične uslove "poteza 300 i 400" Srednjepodni, jak, stabilan i izdržljniv. Posle toliko godina karakteristične nebrige ala Kosmaj, i dalje najređe ispadajus a linija.

Mutanti su takođe bili rame uz rame sa Konektom dok nismo imali zlu sreću da im se nakarabudže one SPS klime koje su ih upropastile za cela tri meseca za koja su ostarili koliko nisu za predhodnih 4 godine. Ali istine radi, u njima je takože Mečkin motor.

Jadni FAP-ovi nisu ni za šta, a kaNte tek ne mogu da podnesu ovdašnju ekploataciju, pa ni čiste IK 103-ke.

Prema tome, jasno je u kom smeru treba da ide sledeća nabavka vozila za Kosmaj. Što se mene lično tiče, može se opet napraviti kooperacija Mercedes-Ikarbus-FAP za nekog novog srednjepodnog mutanta. Saradnja Mečke i Ikara je najavljena, a kako stoje stvari sa FAP-om, ili će se naći rešenje ili će ceo Pribojski okrug da nam dođe u BG i poveša političare ispred zgrade Vlade.
 
U novom „solarisovom” busu se smeju i kad je gužva :lol: :laugh: :lool: :laugh: :lol: :D :lool: :mrgreen: :kafa: Bože me sačuvaj,kakav pamflet..
Autor: M. Tašković 07.11.2013. - 00:34 2:41 Komentara (1)
Već 150 novih “solarisovih” autobusa saobraća širom prestonice, a građanima ova vozila izgledaju lepo i privlačno čak i kad su puna. Zbog toga nije ni čudno što su se putnici juče oko podneva sa osmehom gurali, čak i na vratima u nekoliko novih autobusa na liniji 31.
1021746-29.jpg

UDOBNO - Pregledniji su i sigurniji za vožnju pošto su retrovizori veći i sve je novo. Takođe, bitno je što nisu uopšte bučni za razliku od starih autobusa . Inače, nema velikih razlika kada je reč o komandnoj tabli, volanu ili papučici za gas i kočenje, pa sam se lako privikao - objašnjava jedan od vozača "solarisovog" trideset keca.

Putnicima je, s druge strane, najbitniji komfor i higijena.
- U novim autobusima ima više prostora za stajanje i mesta za sedenje i što je vrlo važno čisti su i ne lupaju - ističe studentkinja Milica Sibinović.
Stariji putnici hvale mesta za sedenje.
Sedišta su vrlo udobna i ne klizaju se kao u starim autobusima. Takođe, gotovo su bešumni i veoma komotni. Kada ne žurim dešava se da namerno sačekam “solaris” - kaže penzioner Milisav Nešić.

Vozila se raspoređena na ukupno 22 najfrekventnije i najopterećenije linije u gradu i to: 16, 17, 18, 23, 27, 31, 37, 43, 51, 52, 53, 56, 58, 59, 65, 71, 75, 83, 88, 89, 95 i 96.Izvor,24 sata.rs
 
Misliš protiv nas.."verovatno" nije opcija,"sigurno" jeste..pobogu čoveče kakve veze ima ovaj članak sa zaverom? pre ima sa humorom :wink: a ti se nesmeješ kada se voziš u Solarisu.? auu :kafa:
 
NE SMEJEM SE*, ali mi je draže da se vozim u Solarisu nego u N seriji ;)
A zavera ne može biti protiv mene jer ja jedini ovde pokušavam da vam dokažem kolika je razlika u kvalitetu Solarisa od Ikarbusa, nešto mi baš i ne ide, al dobro vreme će pokazati.
 
Posle godinu dana eksploatacije i krda koje prevoze umesto metroa..svaki bi se raspao :wink: ,tako da ne računaj na vreme ,ni jedan autobus nije napravljen da izdrži dužu eksploataciju u 2.milionskom gradu bez metroa. :kafa:
 
"Solarisi" jesu OK, ali naslov u "24 sata" je tupav. Kada te siluju, svejedno je da li to rade u jarku ili na svilenoj posteljini....
 
Ovo je tužno. :D

Apropo rasprave o tome kako je ko prošao i ko treba ako ne da bude zadovoljan, samo ću da kažem da ako sledeća nabavka autobusa ne budu solaći za Kosmaj, komotno mogu da ''zatvaraju radnju''. Ovim kaNtama dajem maksimum dve godine na kosmajskim linijama, kombinovano sa njihovim održavanjem. 276 je već sada očajan autobus, većinu sa Karaburme ne bih komentarisao (znam da je 752 dobar i eventualno 754 i 747). Na potezu 300 i 400, neka vam je Bog u pomoći.

Prava stvar bi bila remontovati većinu Mečki, pa i nekoliko Mutanata i rešiti im problem sa klimama (mada bi neko zbog toga trebalo u zatvor da ide), a za to vreme bi rupe mogle da popune kaNte koje posle lagano mogu na otpad, ako se budu nabavljala nova vozila za Kosmaj.

Kad STF pomenu da ne mogu da dobiju 301 nazad, palo mi na pamet kako sada ljudi iz Busija uživaju vozeći se novim 1388, a vi iz Grocke zavisite od toga da li će neki Mutant da se zapali ili ne. Verovatno vam ponekad dođe da se smejete od muke.
 
@ 2012
Da, kad projektujes autobus, imas poseban nacin proracuna za nosece sistemime vozila za gradove bez METROA. Sta sve ovde covek moze da procita... :bash:

@1111
Prava stvar bi bila remontovati većinu Mečki, pa i nekoliko Mutanata i rešiti im problem sa klimama (mada bi neko zbog toga trebalo u zatvor da ide), a za to vreme bi rupe mogle da popune kaNte koje posle lagano mogu na otpad, ako se budu nabavljala nova vozila za Kosmaj.

Remont 55 Mecki uopste ne bi bio mala investicija, ako pod remontom racunas normalan remont svih sklopova vozila, a ne zamazivanje koje rade u GSP Centralni remont. Njima su diferencijali slaba tacka, motori su im vec podosta prevalili tako da bi jedino neki ozbiljniji remont u turskoj dosao u obzir. Ovo sto se tice mutanata zaboravi, jer je to vozilo projektovano da na sebi ne nosi budzu od klime. Da bi se to odradilo kako treba prvo treba srediti standardnu boljku ik 103 da puca kod zadnjih vrata, pa onda odraditi ojacanja za klimu, ali ne po principu udri dva kutijasta stapa ispred i iza klime i jedan ispod i to ce da drzi. Sve bi to opet bilo dosta skupo, i nepotrebno ulaganje u mator autobus.
Jedino resenje je skrpiti ih da docekaju prvu vecu kupovinu vozila za kosmaj pa onda lepo sve seci osim conecta i 112N.
 
bazinga,a jel mozes da nam kazes koji su to nacini proracuna za nosece sisteme vozila za gradove bez METROA. Koji su to parametri ,sta se uzima, kao se proracunava,koji su to primeri u evo ovde gde zivimo u Evropi...da ne bi ja komentarisao ,kako sam svasta procitao.. :dil:
Dok razmisljas odgledaj film na you tube Megacities/Sustaining the city
http://www.youtube.com/watch?v=xux4N-iuwEM
 
1111":1z2zorj6 je napisao(la):
Ovo je tužno. :D

Apropo rasprave o tome kako je ko prošao i ko treba ako ne da bude zadovoljan, samo ću da kažem da ako sledeća nabavka autobusa ne budu solaći za Kosmaj, komotno mogu da ''zatvaraju radnju''. Ovim kaNtama dajem maksimum dve godine na kosmajskim linijama, kombinovano sa njihovim održavanjem. 276 je već sada očajan autobus, većinu sa Karaburme ne bih komentarisao (znam da je 752 dobar i eventualno 754 i 747). Na potezu 300 i 400, neka vam je Bog u pomoći.

Prava stvar bi bila remontovati većinu Mečki, pa i nekoliko Mutanata i rešiti im problem sa klimama (mada bi neko zbog toga trebalo u zatvor da ide), a za to vreme bi rupe mogle da popune kaNte koje posle lagano mogu na otpad, ako se budu nabavljala nova vozila za Kosmaj.

Kad STF pomenu da ne mogu da dobiju 301 nazad, palo mi na pamet kako sada ljudi iz Busija uživaju vozeći se novim 1388, a vi iz Grocke zavisite od toga da li će neki Mutant da se zapali ili ne. Verovatno vam ponekad dođe da se smejete od muke.
Dobro si rekao, neka nam je bog u pomoci. "Kriza" Kosmaja se svakog dana ispoljava, medju ostalim nacinima, tako sto redovna vozila u toku dana smanjena za 50%, tako da dodje dosta zamena, kako zbog kvara na toj liniji, tako i zbog odlaska na druge linije koje su imale kvar. Kazem, izmedju ostalih nacina ispoljavanja krize. Zivimo u 21. veku, kada tehnologija napreduje svaki sat, minut, a mi se vozimo u autobusima sa drveni sedistima.
Bio je planiran remont mutanata, nedavno tender objavljen, po ko zna koji put, naravno opet nista od toga. Jedino mozda remont mecki moze da poboljsa stvar, ali ne mnogo jer mecke nisu uopste problem.
 
Posle godinu dana eksploatacije i krda koje prevoze umesto metroa..svaki bi se raspao :wink: ,tako da ne računaj na vreme ,ni jedan autobus nije napravljen da izdrži dužu eksploataciju u 2.milionskom gradu bez metroa. :kafa:
Objasni mi razliku u autobusu za grad sa metroom i bez njega?
 
Poenta je bila u tome da Solaris nije taj, idealni :D A pošto nemamo realne razloge, onda daj šta daš, evo ti 448 18 meseci rada od toga 13 meseci kao trosmenac, šta mu fali? Iz iste serije kao i ostali ik-218, a garantujem da je u svim parametrima bolji ne od cele njegove serije nego i od M serije,a Solaris je u prednosti samo za automatsku klimu i završnu obradu, tako i da ti priča o godinama pada u vodu, maštaj i dalje...
 
Bazinga pitanje za strucnjaka cuo sam da su svojevremeno a i pisalo se ako se nevaram vec o tome davno na forumu Kada su narucivani busevi prije 90 tih uzeti sa duplim jastucima [strucnjaci gspa tako trazili iz njima poznatih razloga ] sanosi i dio ikarusa i samo zahvaljujuci tome imaLi kakav takav prevoz devedestih u pretrpanim busevima ,da nije bilo problema kao sa fapovima danas
 
bazinga":3psche46 je napisao(la):
Da bi se to odradilo kako treba prvo treba srediti standardnu boljku ik 103 da puca kod zadnjih vrata, pa onda odraditi ojacanja za klimu, ali ne po principu udri dva kutijasta stapa ispred i iza klime i jedan ispod i to ce da drzi. Sve bi to opet bilo dosta skupo, i nepotrebno ulaganje u mator autobus.
Jedino resenje je skrpiti ih da docekaju prvu vecu kupovinu vozila za kosmaj pa onda lepo sve seci osim conecta i 112N.
Мутант је рађен на другачијој шасији па у принципу не би требао да пуца ту, ГСП је то предвидео па је уградио климу тако да ће свакако и она пуцати :bash:
 
@ Direktor
O tome stvarno nemam pojma, predpostavljam da je moguce staviti duple jastuke ali da su neka vozila imala dva jastuka na mestu jednog stvarno nisam cuo. A i u sanosima i starim ikarbusima sam se vozio kao mali tako da stvarno ne znam. Mada ako je to tacno onda bi 228 trebalo da ima tako resene elasticne elemente oslanjanja. Praksa je da na zadnjoj osovini ima 2 jastuka po tocku a na prednjoj 1.
@ Somi303
Znam da su mutanti kako ih zovete na FAPovim kamionskim sasijama, i da ne pucaju iznad vrata ali kolko cuh i oni su imali problema sa pucanjem sasije u toj zoni samo se to nije manifestovalo zakrivljenoscu cele konstrukcije...
 
Kakvi dupli jastuci? Ja za tako nešto nikad čuo nisam, Rabe i Sanosi su imali jako dobro rešenu visinu, ali pre svega razlozi za tako nešto su mehanički rešeni problemi, na novijim serijama se rešava elektronski. Naravno, ako imaš dobru šasiju i uopšte dobru konstrukciju vozila, što su ta vozila svakako imala.
Inače, da FAP je dao kamionske šasije, samo ne znam na koju foru su oni planirali da sve to bude lepo ukomponovano i još stavili niskoprofilne gume, na sve to pametnjakovići su turili i klimu koja nije bila ni u daljim planovima za vozilo...
Da prekratimo diskusiju jednom slikom, ako ne smeta....
 
bazinga":sxgnmuio je napisao(la):
@ Somi303
Znam da su mutanti kako ih zovete na FAPovim kamionskim sasijama, i da ne pucaju iznad vrata ali kolko cuh i oni su imali problema sa pucanjem sasije u toj zoni samo se to nije manifestovalo zakrivljenoscu cele konstrukcije...
Тако је, и на њима је пуцала шасија, али није било толико уочљиво. Ја сам на једном приметио да се цео она полукруг изнад задњих точкова помера. Осећам под ногама како се помера, али сам сумњао на седишта што сам искључио када је почело и лево-десно да се помера. :?
 
Vrh