Veruj mi na reč, bila bi potpuno druga slika. Gras i GSP nije umesno porediti, naročito zbog toga što sam siguran da ne znaš prave razloge propasti Grasa, tako da neću ništa ni pisati o tome jer to trenutno nije tema. Vratimo se uvođenju privatnika u Beogradu, godinama pre toga situacija je bila ekstremno loša, kriza sa gorivom, delovima, starošću voznog parka, itd itd itd. Došlo je do štrajka, u to vreme su se uvozila vozila iz Nemačke za po 2000, 3000 maraka, bukvalno švabski otpad je bio na ulicama Beograda, to je tada bilo iznad ranga GSP-a. Ali, pitam te ko je doveo GSP do tog stadiuma, nigde u Srbiji nije bilo odlično, ali zar gradu nije svejedno kome daju pare, na koliko delova idu te pare i kako se zove taj kome idu pare? Milion eura, na 10 ili 68 delova tebi koji daješ je to svejedno, to je milion eura. Međutim, ne, tada su odlučili da je nama potreban prevoz u vidu privatnih prevoznika, da je nedovoljan gradski prevoznik GSP. Uvezena je tona krševa, iz Švajcarske, Nemačke, Mađarske, odakle god si hteo. Deo kolača sada se daje privatnicima, a da li je stanje bolje? Po meni nije. Generalno gledano, tebi je ovako odokativno lepše da se voziš novijim autobusima, to donekle liči na ozbiljniji prevoz nego što je to GSPov, donekle tu si upravu. Ali, 90% radnika današnjih privatnika su bivši radnici GSP-a, pa nemojte mi reći da ljudi menjaju navike promenom firme?
Dalje, na prste jedne ruke možete nabrojati ozbiljne privatnike od 97 do danas, neki su pukli isto kao što je GSP, jer nisu podmazali gradsku vlast. Ako se neko seća prevoznika Veritimo, roza kolor šema, oni su tamo neke 2004 ili 2005, kupili nove IK-103 njih 15 komada, kompletno obnovili vozni park, međutim neko iz grada je odlučio da oni nisu pogodni, ljudi su se preselili u Niš na kraju, a šta smo dobili još? Jedan Lui Travel, jedan Bamiron, jedan Trans Jug, jednu Lastu, jel to bolji javni prevoz koji je bio razlog uvođenja privatnika? Po meni nije, većina penzionisanih radnika GSP-a ili onih koji su par godina pred penziju uzeli otpremninu i otišli iz istog čine vozno osoblje privatnih prevoznika (ako izuzmemo Lastu, Arrivu i M&M), izvinite, ali meni nije bezbedan vozač od 60 i kusur, on da je sposoban da radi nebi bio u penziji
Na stranu sve kontrole koji ti vozači prolaze, ali godinama refleksi slabe i takav vozač postaje opasnost za ostale učesnike u saobraćaju i za same putnike. Dalje, da se strogo poštuju svi propisi određeni privatnicima, ja mislim da bi se na prste jedne ruke mogli naborajti oni koji bi ostali u tom poslu. Onda ono što me izričito iritira vozači Minibusa, tamo tek nema kontrole, i sad pitanje za vas stručnjake, kako vozilo koje nema tahograf može da radi u sistemu javnog prevoza?
Jel sve to poboljšanje javnog prevoza? Neko svesno uništava GSP, da se hoće doveli bi stanje u firmi pod konac za max 6 meseci, moglo bi da se jede u kanalu, bilo bi sve čisto, bilo bi alata, nebi se kralo kako ko hoće, nebi bilo divljanja i svega, da se hoće, ali sve dok GSP slabi neko se debelo koristi, tako da dok se ne reše intresi pojedinaca napretka neće biti...