Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 296 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    313
Pa da, i meni je logicno da tuda prolazi kad stigne iz Surcina, ali mi je receno da staje tacno kod Nelta. Ako je verovati wikimapiji, Nelt je oko 300m "uvucen". Gde je stanica u tom delu Dobanovaca, ako zna neko?
 
36825155.jpg


evo po planplusu ove plave kockice su stanice
 
E, hvala ti puno! Pogledah PC izdanje koje mi ne pokriva taj deo, a zaboravio na online.
 
I Shifty kako je prošlo na razgovoru za posao?

(ovo kao nagađam) :D
 
Kako su u međuvremenu vršene razne redukcije (a sa njima još nije gotovo), sa pola tog reda vožnje možete da se fotografišete za naslovnu stranu sajta, eventualno. Ništa bolji slučaj nije ni sa sajtom Sekretarijata za saobraćaj.
 
Testiran novi sistem napajanja u Šangaju
Baterije koje se pune za tren oka
Autor: S. Vasić | 01.11.2009. - 00:01

Autobus na liniji 825 u Šangaju izgleda kao i svaki drugi, ali nije. On ide na struju, a dopunjuje se na svakoj stanici.

21-autobus-x.jpg


Sa prvim elektrohibridnim autobusom super kapaciteta počinje nova era gradskog prevoza – autobusa na električni pogon koji su brži od trolejbusa i tramvaja, ne moraju da budu stalno prikačeni na električnu mrežu, nego se jednostavno „dopune“ na svakoj stanici, tiši su od standardnih autobusa i ne zagađuju okolinu. Zbog svih ovih prednosti, njegovi tvorci – kineska državna GRID korporacija i šangajska Rihua grupa, očekuju da će više od 10.000 ovih vozila ući u upotrebu već do sledeće godine. Amerikanci su se prvi prijavili da ga testiraju u Njujorku, Čikagu i na Floridi.
Novi autobus dobija energiju iz dva agregata sastavljena od litijumske baterije i baterije super kapaciteta.
– Za razliku od konvencionalnog trolejbusa koji je konstantno priključen na električnu mrežu, Sinautekovi ultrakondenzator autobusi uzimaju velike količine energije na svakih tri do pet kilometara. Na stanicama, kolektor (trola) koja se nalazi na vrhu autobusa podigne se za nekoliko metara i dodirne strujni kabl za punjenje koji se nalazi iznad autobusa, u okviru autobuske stanice. U roku od nekoliko minuta, taman dok uđu putnici, i baterije ultrakondenzatora koje su smeštene ispod sedišta u autobusima potpuno su napunjene – objašnjava Den Vi, izvršni direktor Sinauteka.
Ultrakondenzatori ovog autobusa su napravljeni od aktivnog ugljenika. Vozilo može teoretski da pređe 300 kilometara posle svakog punjenja, ali u praksi je to znatno manje. Zato što i najbolji ultrakondenzatori mogu da skladište samo oko pet odsto energije koje litijum-jonske baterije imaju, ograničavajući vozila da se pune na svakih nekoliko milja. Ali, s druge strane, ultrakondenzatori čine da se baterije brzo pune i prazne. Tako da kod vozila koja se često zaustavljaju, kao gradski autobusi, to prestaje da bude važno.
Ali, čak i pod ovim uslovima, ovi hibridni autobusi su se u testovima pokazali praktičnim za opštinske, kampusne, aerodromske i turističke autobuse.
Sinautek i njegov kineski partner Šangaj Aowei su u protekle tri godine testirali prednosti 17 takvih gradskih autobusa u predgrađu Šangaja. U ovoj kompaniji planiraju da ulože 750.000 evra u izgradnju stanica za punjenje u sedam gradova, uključujući Peking, Šangaj, Tjanjan, Vuhan i Kingdao, koji će promovisati upotrebu hibridno-električnih vozila super kapaciteta.

Potrošnja i štednja
Troši 40 odsto manje električne energije nego trolejbus, a samo 10 odsto energije autobusa na dizel gorivo, zbog čega u svom veku trajanja uštedi čak 200.000 dolara!

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/blic_it.php?id=118397
 
Не - 5-10 минута, прогуглај "sinautec ultracap" и видећеш. Смањи домет за 35% ако је укључена клима и има слабо убрзање. Врло интересантан концепт али још увек у повоју.
 
5-10 minuta ako hoces da putujes 5.5 kilometara sa klimom.. ili 9 kilometara bez klime. Fora je u tome sto su stanice za autobus najcesce razdaljene manje od 1 km pa bi onda najcesce cekao 1-2 minuta na stanici u vrh glave.. najcesce 30 - 60 secundi ... ideja je sasvim ok.
 
jutros sam video gradski DD koji pripada Lasti. ali ne vozi po BG-u nego BG-Mladenovac preko Ralje, samo nisam video koje je marke, crvene je boje
 
DD je super za linije koje idu do daljih naselja, sa slabom izmenom putnika, a opet prolaze kroz sam centar.
 
JohnnyLee":30msyg57 je napisao(la):
jutros sam video gradski DD koji pripada Lasti. ali ne vozi po BG-u nego BG-Mladenovac preko Ralje, samo nisam video koje je marke, crvene je boje
video sam ga 2 puta prvi put sa zaprepascenjem jer sam to sanjao davno i san mi se ostvaruje polako (kada krenu vise da ih kupuju naravno) a drugi put sam video i o kom je vozilu rec. Na nasu srecu nije kineski krs nego Ayats Bravo City (na Volvo B7L sasiji valjda).

http://www.londonbuspage.com/JPGs/050403-03.jpg

to je turisticki u Londonu a Beograd ima pravi gradski sa kliznim drugim vratima (ili su i 1 i 2 leptir vrata, to nisam zagledao samo sam video da su stakla do poda) i ima tapacirana sedista kao u turistickim sa naslonima za glavu, zute sipke ko u Berlinu (ali i Londonu).

u Londonu ima mnogo Dennisa i Wrighta na B7TL. cackao sam po netu za ayats i nigde se ne spominje TL nego L. inace veolia ima na 75ici pravi volvo 7700 B9L a novi sad volvo 7000 na B7L sasiji. ikarbus-hess rozi je takodje B7L. dakle verovali ili ne to je isti autobus, ista podloga odnosno sasija. zanimljivo, a ko bi rekao... inace B7L ima volvo D7C koji je zapravo licenca od Deutza pa brunda ko brod jer i jeste na bazi motora za jahte. zglobni koji radi na 16ici (solo je na 26) pravi detonaciju dok krece ali zanimljivo je to sto vuce ko konj. nisam cuo taj ayats ali bi trebalo da i on "detonira" sve zivo dok ide.

evo linka iz las palmasa:

http://www.valladarescurbelo.com/paginas/Las Palmas de Gran Canaria Tour.htm

Autobus koji sam video jeste ayats bravo city. Pravi gradski bus i verovatno prvi na svetu posto su svugde za razgledanje grada. aj da i mi budemo u necemu prvi. Ima stakla skroz do kraja a ne kao taj samo do pola. Nema kapice za felne itd. pravi gradski bus. Sve dalje gradske linije bi trebale imati njih. Dole kad je spic za guranje a gore svi sede sto idu dalje. za udaranje u podvoznjake i nadvoznjake bar mi ne treba da se sekiramo jer Beograd nema nepropisne prolaze tako da po celom gradu mogu da idu. To sto i sam london ima nepropisne pa malo malo pa osisa krov ko im kriv :)

Samo ne znam dal je na Volvo B7L ili Scania CN94UD (sada se umesto 94 pise broj konjskih snaga). Verovatno je u lasti na probi. Nadam se da ce krenuti masovno da ih kupuju pogotovo umesto liaza i ikarbusa.
 
Kamenovan "japanac" (MAN) na liniji 17 od strane grupe navijača-huligana, povređena jedna devojka u busu :( :( :( :rant:
 
Jeste ;) Ima Lasta troosovince ali turisticke tako da me ni ne cudi gradski. Samo mi cudno to sto Ayats Bravo nigde ne postoji cisto gradski a ovaj je cisto gradski... Da nije lasta prvi prevoznik a Beograd prvi grad na svetu koji je uzeo na probu pravi Ayats Bravo City? Ako ima nekog insajdera iz Laste dobro bi nam dosla obavestenja :kk:
 
JohnnyLee":izdwklt6 je napisao(la):
pa da. npr. GSP-u za linije 700+ ili 600+
Npr. ne. Mladenovac je sasvim drugačiji primer - ko je ikada išao, zna da od skretanja sa autoputa kod Malog Požarevca ima jedva 5 minornih stanica i da se dominantna izmena putnika obavlja na glavnoj (početnoj) stanici, te da u velikom procentu predstavlja presedače iz mnogobrojnih okolnih sela, pa čak i reona Smederevske Palanke. U proseku po stajalište na 10-ak kilometara. To je neuporedivo sa recimo Batajom ili Surčinom, gde je broj ravnomerno rasejanih stajališta mnogo veći. GSP ne drži nijednu liniju na kojoj bi dabldeker bio korisniji (niti lepši) od solo ili zglobnog. Možda eventualno za Grmovac - to mesto je po mnogo čemu nadrealno i nadradikalno - dobilo je bus pre asfalta, a crkvu pre škole i samoposluge.
 
JohnnyLee":3hvi16g3 je napisao(la):
ok. a GSP-ove E linije?
Na većini linija busevi opet staju na svakoj stanici. Npr. 27E staje na svakoj u ex 29. novembru, posle gde i 27, 32E takođe staje na svim stanicama gde i 35, kasnije 32!

Mislim da 706E jedino obavljaju svoj posao kako treba :)

:/ Jesu li to sve E linije?
 
Pa dobro, linije kao sto su 704, 706, 707 možemo u neku ruku smatrati ekspresima jer ne staju na svakoj stanici, mada klasični ekspresi, onakvi kakvi su postojali 1980-tih, ne postoje odavno!

Uzgred, na nekim busevima, uglavnom GSPovim N Ikarbusima i nekim privatnim FAPovima možete videti da piše 704E! Ta linija godinama ne postoji, u pitanju je gruba greška koju niko godinama da je ispravi (drugim rečima da se ponovo kodiraju displeji).
 
Novi lokali:

16L Opstina NBG - Dunav Stanica
18L Opstina NBG - Autokomanda
23L Dunav Stanica - Sajam
47L Slavija - Miljakovac 1
50L Brace Jerkovic - Miljakovac 1
88L Opstina NBG - Sajam
 
Vrh