Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 297 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    314
Pa to je ono, kao, kad vas vec vozimo krsinom, aj da brze stignete.
 
Malopre se vozio takvom jednom starom krsinom na linji 75 (cudno, posto su tamo uglavnom OK busevi), Uglavnom nekoliko stanica nece da se zatvore jedno krilo poslednjih vrata. Gledam kroz prozor, zamisljen, ne konstatujem da je bus stao, u jednom momentu TRAS, okrenem se da vidim sta je, kad majstor stao, nasao povecu kamencinu, na silu zatvorio vrata koja prave problem, a onda sa visine od otplike 1.5m bacio tu kamencinu tako da padne izmedju prvog stepenika i vrata i na taj nacin zaglavio vrata tako da se vise ne otvaraju. Jos mi nije jasno kako kamen nije probio pod busa.
 
direktor":2i04hg3o je napisao(la):
Zato sto mecku i novu ikacu cuvaju ztede a krsinu gaze nenormalno po rupama itd samo sto prije da ode u raskod :cool:
Ali što je najgore - od svih loših osobina kršina ostala je jedino nesnosna buka. U svim drugim disciplinama su i dalje nadmoćne. Pominjao sam već negde da se i dalje dešava da oni četvorokrilni Ikarbusi iz cca 1990. odrade smenu za koju se izmene dva nova. To već ne može da ima veze sa namernim gaženjem.

A kreativna rešenja sa zatvaranjem blokiranih vrata su folklor GSP-a. Po meni je i to bolje, nego da se zbog takve trivijalnosti isključi autobus i time napravi rupa u polascima koja se u BG uslovima itekako oseti.
 
Većina kršina takođe nema tahografe, posebno oni novobeogradski! Pa to dodatno "pomaže" vozačima da ih "nagare". :) Jes' da nije po zakonu, a često je čak i izuzetno opasno...
 
i kad krenu da obilaze onako po batajnickom putu neku kolonu, pa se nagnu:D
 
Sto se tice ludih vozaca u GSP-u jedno mi se desila sledeca situacija(isto na B. Kosi):
staje bus na crveno i u jednom momentu(mozda posle 5 sekundi stajanja) autobus skrece desno i penje se na trotoar i pici trotoarom do sledece raskrsnice(bar 300m). Napominjem da na putu nije bila bilo kakva prepreka, niti guzva.
Mrzilo ga da ceka na semaforu, ali je valjda mislio da je bolje predje na trotoar nego da prodje kroz crveno. :lol: :lol:
 
u-kvaru-.jpg
 
ja sam jednom nakon nenormalne vožnje od trga do bulevara čekao šofera da završi boks meč sa vozačem yuga ispred skupštine.. međutim,dugo je trajalo pa smo svi izašli iz busa i nastavili dalje, ali je on onda stao na semafor i trubio nam dok smo (putnici) prelazili ulicu kod tri lista duvana na šta su se neki uplašili da će nas na kraju ludak pregaziti
 
Ovo je nesto ocemu retko pricamo, atrbali bi

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Poseban-prevoz-osoba-sa-invaliditetom.sr.html

Посебан превоз особа са инвалидитетом

Особе са инвалидитетом могу да користе возила Градског саобраћајног предузећа, али то раде на своју одговорност. За њих је најсигурније да користе специјалне комбије ГСП-а који су прилагођени за специјалну вожњу.

Мирјана Јовановић, помоћница генералног директора ГСП-а, каже да за ову намену највећи градски превозник користи 13 комбија. На основу утврђених правила, овај вид превоза важи под посебним условима са којима су упозната удружења за инвалиде.

– ГСП има уговор са Градским секретаријатом за социјалну заштиту, на основу кога се путници са инвалидитетом по одређеном распореду превозе по принципу од врата до врата. Постоји листа по којој се превозе до школе, посла или на терапију – каже Јовановићева.

Уколико особа са инвалидитетом може да уђе у возило, онда не би требало да буде проблема. Невоља је како фиксирати колица, јер може доћи до проблема приликом наглог кочења возила, наглашава Јовановићева.

Возач не сме да напушта радно место да би помогао инвалиду да изађе из возила, јер је тако дефинисано правилницима.

– Ако би урадио супротно, морао би да искључи мотор, извади кључ из браве да неко не би неовлашћено покренуо возило што се раније догађало. Да после тога изађе из аутобуса да стави под точкове клинасте подметаче и спречи да се возило не покрене, па помогне особи са инвалидитетом, да поново покупи подметаче и покрене возило за шта ће утрошити много времена – истиче Јовановићева.

Условима у градском превозу и бројем комбија намењених особама са инвалидитетом нису задовољни у Удружењу параплегичара Београда.

– У саобраћају је шест до осам возила старих и по неколико година, која су за 80 одсто наших чланова нефункционална. Имамо проблема приликом уласка и изласка, а нису ни удобна. Обећана нова возила још нисмо добили – забринут је Вукоман Бошковић из Удружења параплегичара Београда.

У сарадњи са другим организацијама планирају чак и штрајк жалећи се да са њиховим представницима одавно нико није разговарао у Скупштини града. Бошковић тврди да је буџет за особе са инвалидитетом замрзнут већ четири године.

– Категорије као што су пензионери, или неке друге групе, повлашћени су у односу на особе са инвалидитетом, а за то су одговорни представници Секретаријата за социјалну заштиту. Потребно нам је око 20 возила, што је обећано пре неколико година – поручује Бошковић, додајући да је превоз у комбијима омогућен једино ученицима и особама које иду на рехабилитацију, а чланови су Удружења параплегичара.
 
Kada jednog lepog dana budem imali niskopodan arsenal GSP-a i uređena stajališta neće predstavljati nikakav problem da i sugrađani sa takvim potrebama korist sasvim normalno gradski prevoz.
 
shmeksi":13ysly7j je napisao(la):
Kada jednog lepog dana budem imali niskopodan arsenal GSP-a i uređena stajališta neće predstavljati nikakav problem da i sugrađani sa takvim potrebama korist sasvim normalno gradski prevoz.
Pa GSP već sad raspolaže sa više od 100 niskopodnih vozila (Ikari + trole)

Mislim da bi nešto uradi i poboljšanjem organizacije, recimo da se tih 100 vozila podeli na što više linija i na stanicama da se naznači vreme kada prolaze niskopodna vozila.

Tako bi oni kojima treba ova usluga mogli da se organizuju.

Veoma mi je drago bilo kad sam video da jedna osoba koristi niskopodne autobuse na 77 samo mi je bilo tužno kad sam saznao da on čeka i više od 30min da se pojavi niskopodni Ikar
 
Tako je u Novom Sadu uradjeno. Ali ne verujem da kod nas to moze, jer se autobusi kvare i cesto menjaju linije
 
@Матеја Бељан

Hm i ja sam pomalo skeptičan, ali mislim da to ipak može da se uradi.

Možda ne može baš da se odradi da autobusi nailaze u minut dva od objavljenog vremena, ali mi se čini da tim ljudima ne bi 10 minuta čekanja bio problem samo da znaju da će doći autobusi i da znaju da niskopodni autobus postoji na njihovoj liniji.

Van špica autobusi idu prilično precizno u preko 90% slučajeva i u Beogadu. Ovde više mislim na dinamiku prolaznosti kroz usputne stanice nego preciznost samog polaska sa terminusa.

Ja na primer za 28, 40, 77 sa preko 90% tačnosti znam u +-3min za koliko će stići sa Zvezdare do Trga/Skupštine/Politike.

Što se tiče ispadanja tj. kvarova, slažem se to jeste teže da se reši, ali niskopodni Ikari su novi pa valjda neće u naredne tri godine da ispadaju često.

Kad ispadnu tramvaji i trole mogu da se šalju ostali autobusi koji nisu niskopodni i time bi se zadržavali niskopodni sa ustaljenim redom polaska na njihovim linijama
 
nbumbic":12xhuu3b je napisao(la):
@Матеја Бељан
Što se tiče ispadanja tj. kvarova, slažem se to jeste teže da se reši, ali niskopodni Ikari su novi pa valjda neće u naredne tri godine da ispadaju često.
Naprotiv, oni ispadaju najčešće.
Pored N-Ikarbusa, GSP ima možda još 15-ak drugih niskopodnih vozila.
Imaju i privatnici priličan broj takvih autobusa (Mazovi, recimo).

Za početak bi se prevoz mogao tako organizovati da npr. na svakih sat vremena pod obavezno prolazi po jedan niskopodni autobus.
 
Tačno! Ikarbusova N serija je šampion u kvarovima!! Svaki dan ih je bar 10% u kvaru, a kvarovi idu od dečijih bolesti do jako jako ozbiljnih, koji nikako ne bi smeli da se događaju na busevima koji su stari jedva godinu dana!! Osim toga iznenađujuće brzo propadaju, polako se raspadaju, biće dobro ako izguraju 5 godina a da ih ne pošalju u rashod. Njihova kupovina se već pokazala kao veliki promašaj!!
 
Apsolutno tačno. Oni ne samo što imaju tehničke kvarove već i strukturalne i konceptualne greške. Dakle nisu samo u pitanju kvarovi već i fabričke greške kojih ima više nego samih kvarova. Primer ugrožavanja strukturalnog integriteta jeste pucanje šasije naveliko kod belkommunmaš trola. Slobodno se prošetajte do pogona Dorćol. Greške pri izradi su kod jadnog i bednog MAZ-a 103 gde šipke usled vibracija i udaranja usled maltene ne posedovanja oslanjanja počinju da se odvaljuju ako se malo više nasloniš. Dešavalo se i bukvalno kidanje sdišta samo što je neko normalno seo kada je cimnuo zbog (trebalo bi zakonom zabranjenog) manuelnog menjača. Ne znam samo ko im je dozvolio da puštaju off road vozila kamuflirana u gradske autobuse pa da voze građane kao da voze suvo meso i pšenicu.

Jedan od fabričkih propusta jeste aluminijumska karoserija koja nije obložena panelima od plexiglassa. Tako se stvori "fuš" utisak da ceo autobus izgleda kao bure izudarano čekićem i kao da je nabacan aluminijum i izlepljlen lepkom za papir. Pa i papirni modeli realnije i ozbiljnije izgledaju. Plexiglass ima svojstvo sto je lak kao aluminijum ali je savršeno ravan kao čelik (nije jak kao čelik nego ravan tj ne izgleda ko izudarano bure). Videćete to na SVIM našim autobusima sem onom Volvo autobusu što je skoro Veolia donela iz Maastrichta. Čak i Mercedes Conecto ima krivudanje jer su ukrućenja 3 puta ređa nego na Citaru koji se ne smežura na suncu tj nije kao gore pomenuto izudarano bure.

Japanci imaju "ispeglan" aluminijum ali usled toplote (a svi znamo kako u Beogradu ume da bude) se itekako izvitoperi. Zato glupi srpski proizvođači autobusa, pamet u glavu-koristite pleksiglas panele aman ne mogu više da gledam ovaj idiotizam. SVI autobusi u Americi koriste pleksiglas panele i izgledaju doslovno kao makete. Pa čak i zglob ("harmonika") od Citara izgleda kao da je nacrtana a ne napravljena, tako je sve složeno i poređano u red a ne ko suknja na N seriji Ikarbusa. Što se poda tiče naši još koriste drvo! Da drvo a Ameri koriste kompozite.... Njihov bus možda jeste ružan jer je kockast ali zato šljaka samo tako i posle 20 godina a naš ulazi u fazu raspada posle nekoliko meseci. Strašno.
 
Јебо те, онај ко не користи јавни превоз стварно би помислио да је тачно то што причате.

Не кажем да нема кварова, али да су нископодни Икарбуси у "стању распада", па то нема везе с мозгом. Такође није тачно да су троле из последње серије (оне нископодне) у таквом стању да им "пуца шасија". Врло су пристојне за вожњу и прилично тихе. Далеко боље од свих ранијих.

Возила јавног превоза у Београду су у бољем стању него икада у последњих 20 година, а ви можете да причате шта хоћете.
 
Za početak, nema nikakve potrebe za uvredama i psovkama. :)

Mogu potpno da se složim sa tobom kad kažeš da su, generalno gledano, vozila u boljem stanju nego u poslednjih 20 godina. Kako je ranije bilo - ne ponovilo se! Mogu da se složim da su vozila iz ugra putnika udobna. Prosečnom putniku sigurno sva ta vozila izgledaju i udobna i lepa. Ali putnika zanima samo udoban prevoz od tačke A do tačke B. On ne vidi šta se nalazi ispod svega toga, a posebno ne vidi koliko sve to košta Grad i GSP!

Dakle "ispod haube" je nešto sasvim drugo. Šasije na BKM 321 su u jako lošem stanju! Krpe ih kako znaju i umeju! To putnik ne može da vidi, osim ako se ne zavuče ispod, u kanal. Ikarbusova N serija je izrađena od izuzetno loših materijala. Motor, menjač, osovine su OK ali sve ostalo je jako loše! Posebno je sve jako loše sklepano! Završna obrada je katastrofalno loša i fušerska. Greške u proizvodnji mogu se do sutra nabrajati. Okretnice na zglobnim pucaju kao lude, a i šasije će za koju godinu! Sve to za sobom vuče brdo kvarova koji nikako ne bi smeli da se dešavaju! MANovi iz japanske donacije i MB Conecto su prve ozbiljnije kvarove imali posle 4-5 godina, a sitnih kvarova skoro da nije ni bilo!! Džabe udoban i tih putnički salon ako je sve ostalo "trulo" (pa unutrašnjoj je puna fušeraja, pogledajte bezazlene stvari kao npr. boja sa šipki koja je počela da se ljušti posle jedva par meseci). Ta vozila jednostavno jako brzo propadaju, mnogo brže nego što bi smeo da propada autobus koji je star samo godinu dana. Primera radi, starija generacija Ikarbusa, Ik-103/201 su neuporedivo kvalitetnija i neuporedivo dugotrajnija vozila! Nemam nameru da otvaram dublju diskusiju po tom pitanju, sve to se veoma lako da proveriti ako se malo zagrebe ispod površine i stvar ne gleda iz ugla prosečnog putnika.

Inače, nema samo GSP Beograd proglema sa njima, JGSP Novi Sad isto ima velikih muka sa njihovih 11 komada Ik-218N!! A uslovi eksploatacije u NS su neuporedivo lakši od beogradskih! .

Zaključak je jednostavan - GSP je kupovao nekvalitetna a preskupa vozila i to novcem poreskih obveznika! Konkretno, Ikarbusova N serija je proizvedena na brzaka, fušerski, a preplaćena i naduvana brojnim provizijama raznih posrednika, što je opravdano tobožnjom garancijom od 5 godina (od koje već nema ništa). Za taj novac su mogli da se kupe daleko bolji autobusi... No svi znamo šta se i kako se kod nas radi na tenderima...
 
sizif":2sm6t6u8 je napisao(la):
Јебо те, онај ко не користи јавни превоз стварно би помислио да је тачно то што причате.
Возила јавног превоза у Београду су у бољем стању него икада у последњих 20 година, а ви можете да причате шта хоћете.
Polako. Sve se može proveriti, ako smo dovoljno zaludni.
Poređenje sa proteklih 20 godina je dosta...hm...u najmanju ruku bizarno i nerelevantno. Da ne pričamo o tome koliko bi potrajali ovi i ovakvi novi Ikarbusi u uslovima eksploatacije iz 90-ih. ZIU trolejbusi ove godine slave 30 godina. Zaista msliš da bi BKM-ovi dočekali tu starost?

Kvarovi poput pucanja okretnice su bili blago nezamislivi (ili barem izuzetno raritetni) na bilo kom starijem modelu Ikarbusa.
 
A na novim Ikarbusima je sasvim uobičajeno da popravljena ili čak promenjena okretnica PONOVO pukne posle samo nekoliko dana...
 
Hvala bogu, pa ja nemam tih problema. U moje selo uglavnom idu stari modeli sa starinskim dizajnom. Oni su se već odavno raspali, da više nema šta. Leti imate ekološki erkondišn, vetar u kosi, što je lepo, a zimi imate košavu sa mestimičnom poledicom po najizloženijim delovima tela, što uopšte nije lepo. Ali, valjda se čovek navikne... A što se ENova tiče, nemam mogućnosti da grebem ispod površine, ali su mi od prvog dana izgledali nekako, šta ja znam... šantavo i krhko. One, bre, gore polukružne oplate što je kroz njih sprovedena klimatizacija, uopšte nisu lepo montirane - nisu u ravni jedna sa drugom, nego jedna malo viri kao da nije dobro zašrafljena, a druga valjda bolje pritegnuta, pa su u nekom disbalansu. Čekam samo da li će neka od tih da me klepi, ne daj bože, u glavu, a ona mi je sve što imam.

Nekako mi ceo autobus, brate, izgleda rašrafljeno i razglavljeno. A stari je problem sa klimom. Kad sam posle par meseci njihove upotrebe video kako su se smežurale nalepnice u nekima od njih, pomislih - samo da ne plane, još sam mlad da gorim u paklu :p

E, i mnogo mi se sviđa fotka busa sa otpalim ili skinutim točkom. To mora da je baš bilo zabavno :rolleyes:
 
Koliko se da primetiti više problema ima sa zglobnim autobusima serije N, ili grešim? Na liniji koju redovno koristim su većinom IK-112N i jedan novi IK-103. Primetio sam da ista vozila svaki dan voze (isti gar. broj.) i ne vidim da ispadaju, dok sam IK-218N dosta puta video kako su u kvaru na drugim linijama!!! Pored novih ikara postoje i par MAZova 103, tako da se ne bunim što se autobusa tiče, bar imaju pozitivne ocene iz očiju putnika.
 
Da, tačno je, ima mnogo više problema sa zglobovima, pošto se radi o složenijoj vrsti autobusa. Međutim nisu ni solo baš tako sjajni. Jedan iz Kosmaja je već praktično jako blizu rashoda (GB 218), taj nije sastavio nekoliko nedelja u saobraćaju bez ozbiljnog kvara. Mesecima nije vozio!!
 
pa prolazi tom ulicom koja se vidi, sto ima krivinu, ta krivina je kod pruznog prelaza
 
Vrh