Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 266 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    279
Ne bih rekao Hazarde.... tržište nekretnina je skoro potpuno stalo i u takvom je stanju već duže od godinu dana a cenovi stanova ne padaju, što bi bilo logično.
 
Стф иако те потпуно разумем мало си га претерао.

Та периферна насеља нису настала зато што људи нису могли да се настане у Београду. Та насеља су ту била када је Београд био утврђење и развијала су се упоредо са Београдом. Тек је настанком СФРЈ дошло до масовног премештања народа у градове а тек је последњих деценија то постала негативна појава или морање.

У обзир треба узети и још две ствари:

1. Гроцка је само административно део Београда због чега по мом мишљењу трпе и једни и други

2. Да имамо сређену комуналну и поготово саобраћајну инфраструктуру била би привилегија живети на периферији како и јесте у већини давно развијеним земљама.
ПС: Ни ја на Звездари,на 1.5км од "Вука" нисам имао канализацију до пре 3 године тј док нисмо сами скупили 50.000е и урадили је а то је опет било само за 5 кућа.Осталих 50 око нас ни дан данас нема канализацију.
 
Делија,

чини ми се да си превидео историјски контекст и развој приграда. Наравно да поменута насеља нису настала из морања, нека су старија и од Београда. Кључно је у шта су се претворила и зашто. А одговор на питање "зашто" је: "из морања".

Ако се одмакнемо мало даље од Калуђерице, долазимо до Ритопека, Заклопаче, па мало даље до Камендола, Живковца, Дражња итд, итд.... Та места имају аутохтоно становништво са мање више константим бројем већ деценијама/вековима/. То су изворна насеља у којима људи живе и раде.
Међутим, насеља типа Борча, Калуђерица, Алтина су се развила у то у шта су се развила јер са једне стране град није могао да прими прилив страновништва, док са друге ти људи заиста нису имали пара за стан у граду и завршили су где су могли.....

.... изворна Калуђерица је била село са аутохтоним становништвом, али је имала ту несрећу да је преблизу Београду и да су у њу дошли они који нису могли да се настане у граду. Насеља таквог типа би у утопистичком друштву требала да се расељавају и постепено руше јер су финансијска рупа без дна.....

....моја породица се из града преселила у Гроцку зато, и само зато што паре за стан у коме би 6. чланова породице комотно живело није имала....колико је таквих породица? Колико такав распоред становништва поскупљује градски трошак?
 
"Насеља таквог типа би у утопистичком друштву требала да се расељавају и постепено руше јер су финансијска рупа без дна"

Ovo je sustina... Zato se mi prenaduvani guramo u 50 kvadrata pa sta bude... Teznja zivotu u okolini grada je preskupa, potrosacka promasena prica... Svaki dan ce vam biti sve teze, a i svima ostalima...

Volim i ja prirodu i kucu od 200 kvadrata, ali sam vrlo svestan da to nije moguce u ovom momentu razvoja civilizacije...
 
Борча је вековима старо насеље, неки њени делови имају куће и цркве вековима старе. Сама држава је населила десетине хиљада становника. И по 10 000 у Котеж и П.Скелу. Тај напуштени план државе садржи се у потпуном игнорисању, ниподаштавању а ипак наплати од житеља. Мањи део је онај који се поистовећује са Калуђерицом и слично, па је опет и за нас исто. Пре се са Бежанијском косом могу поредити насеља у Борчи али бусеве не можемо да заслужимо. Разумем и проблем цена и екологије, фосилних горива и зависности од увоза. Али које је решење?
Или да предграђа добију квалитетне шинске линије или доста приче о скупоћи. Мора да се субвенционише и мора да буде уједначен квалитет саобраћаја, јер људи су ту и морају да живе и да се крећу. Елементарне ствари морају да се ураде, укључујући канализацију за све, то је предуслов за било шта даље.

Нове аутобусе на периферију! Каква је то прича о лошим путевима? Да није за то неко од становника крив?
Или је то још једна срамота целог града и државе!!! Одраз менталитета ових што су сада поносни да живе у срединама из којих су моји отишли. А ја сам постао ст***, вероватно самим исељењем породице са Дорћола и Земуна пар деценија уназад, јер је иста држава нудила квалитетне станове и добро плаћене послове на перспективном месту планског ширења града?!
Е ако смо сами криви, пратите вести, гадите се и уживајте у животу града који смо сами створили. Странци су значи криви што ће се моја породица и пријатељи да се возе у прљавим шклопоцијама. Ето става - Чекај само да нађем те странце па да се у мом граду бар делимично осете као ја, прљаво и шутирано, ако је већ због њих.
 
Posto vas sve na ovom forumu postujem , nemoj slucajno da je neko shvatio pogresno.
Ali moram da vam pojasnim neke stvari.
Posle II svetskog rata je bio bum migracija ka gradovima. Sto je grad bio veci, navala je bila visestruko veca.
Drzava je to podsticala na razne nacine, i od zaostale poljoprivredne zemlje smo postajali industrijska.
Posto broj novoizgradjenih stambenih jedinica nije ni izbliza mogao da zadovolji potrebe novopridoslog stanovnistva, ljudi su bili prinudjeni da biraju:
1. Placaju enormne svote novca na ime stanarine u neretko prepravljeni supama.
ili
2. Krenu u individualnu gradnju.


Postoji nekoliko lokacija u gradu, gde je vlast pravovremeno odreagovala, opremila, parcelisala zemljiste, trasirala ulice.
Nazalost to je procentualno jako mali deo.

Ti nesrecnici koji nisu imali srece da dobiju STANARSKO PRAVO i naknadno sansu da `otkupe` stan,
morali su da se snalaze. I postojeca infrastruktura tih naselja je izgradjena uglavnom sopstvenim sretstvima.

Stoga bih vas zamolio da prestanemo sa medjusobnim prozivanjem, posebno kada kao u ovakvom sucajo ono nema nikakvo utemeljenje.
Kanalizacija, Voda, Struja, Put, Javni prevoz, Vrtic, Skola, Telekomunikacije (namerno sve velikim slovom)
su normalne i neophodne stvari u 21 veku, ziveli vi u centru centra, ili na periferiji obodne opstine.
 
To jesu sve neophodne stvari i vise od toga...
Ali je bukvalno nemoguce! Samo insistiranje na tome jeste pogresno... U mojoj idealnoj postavci, grad i drzava treba da popunjavaju urbanisticke rupe u centru grada stambenim naseljima, a da u isto vreme motivisu rusenje nelegalnih naselja na obodu. Problem je sto nece svako da se preseli iz 200 kvadrata na obodu u 50 nabudzenih kvadrata u centru... Tu je vec potrebna promena svesti...

Vreme koje dolazi c nas naterati da se naviknemo da zivimo u ogromnim stambenim zgradama na velikim visinama, jednostavno jer svet ide u tom pravcu sto populacijski sto po strukturi poslova... Promaseni automobilski (americki) koncept donosi samo velike troskove, zagadjenje i neuredjenost...

Nazalost, danas, a i u buducnosti, ne vidim mogucnost da se zivi na selu i u gradu u isto vreme... Morace da se donose odluke... Nemojte da vas zavarava ovaj haos koji sad imamo gde neko kao uspesno zivi u prirodi blizu grada... Ja gledam malo dalje od toga...

Moj ideal je da ljudi uglavnom zive u malim (povrsinski) gradovima, a da svi imamo uslove za vikendicu u nekoj prirodnoj oazi... Ali zivot u selu na pola sata prevoza od centra, a da radis kao salterski sluzbenik, po meni nije pametan za buduce drustvo...
 
Postujem tvoje misljenje, ali se apsolutno ne slazem .
-- Prvo prica o 50m2 je suplja. Zasto? Pa zato sto nije isto kada u 50 kvadrata zivi 2 ili 6 osoba.
Nije isto dal je u pitanju jedna, dve ili tri generacije.
-- Drugo nisam siguran da svet ide u stvaranje `kosnica`, OK mozda si u pravu, ali ne prihvatam da je to dobro resenje.

Nazalost, danas, a i u buducnosti, ne vidim mogucnost da se zivi na selu i u gradu u isto vreme... Morace da se donose odluke... Nemojte da vas zavarava ovaj haos koji sad imamo gde neko kao uspesno zivi u prirodi blizu grada... Ja gledam malo dalje od toga...

Ovo niko i ne govori. Problem je sto ti gradom smatras samo velike objekte za stanovanje, a ne smatras da je grad tamo gde su porodicne kuce.
Ova naselja o kojima pricamo nisu sela. Kaludjerica, Altina, Borca, su naselja velicine manjih gradova.
Osnovna delatnost stanovnika tih naselja nije poljoprivreda, tako da prica o selu ne pije vodu.

Slazem se ja sa tobom da je globalno mnogo jeftinije napraviti oblakodere od xy spratova i tu nabiti gradjane kao u celije.
Ali dal je to humanije???
Ja se takodje trudim da gledam malo dalje, ali po meni ce se upravo drugacije razvijati situacija.
Postujem drugacije misljenje, ali po meni se covek upravo previse otudjio od prirode, i vreme mu je da joj se polako vraca.

P.S.
Moji roditelji su imali tu srecu da su imali novca da kupe plac na `dobroj` lokaciji u jednom `prigradskom naselju, u jednoj od `glavnih` ulica...
Plac je bio u zoni dozvoljene stambene gradnje. Pribavljene su sve potrebne dozvole i projekti, ispostovana regulaciona linija, namirene komunalije....
bilo je to pre skoro 40 godina. komunalije namirene-komunalno opremanje nije niti ce.. :o
U tom naselju postoje i stambene zgrade, kao i u nekoliko okolnih.
Otpane vode, tih zgrada, kao i moje idu u neku 3 stepenu septicku jamu, a odatle niz `potoke` do Topciderske reke.
Da stvar bude gora, neka druga naselja koja su takodje vecinom nastala kao legalna takodje nemaju kanalizaciju, a njihove fekalije se cede ka Makiskom polju i vodoizvoristu !!!
 
Ja se slazem sa tobom da covek treba da se vrati prirodi i da zivi humanije...

Ali covek je napravio gradove kao glavni oblik zivota... Covek tezi gradu, ne tera grad nikoga... To vazi i za ona uredjena sela sa svom infrastrukturom... Potrosacki mentalitet i turbo zabava su stvorile taj sistem, a koliko ja vidim to se nece urusavati vec ide u sve vece ekstreme...

Zato sam i predlozio da kad vec svi zelimo da zivimo i radimo gradski, onda bar prekinemo da otimamo zemlju od prirode i unakazavamo je svojim neuredjenim naseljima, vec da pocnemo da se grupisemo u gradovima, a da stvorimo sebi uslove da imamo lepa vikend naselja...

Pritom, soliteri i velike zgrade uopste ne moraju da budu nehumani... Ako nisi primetio, na drugim temama se borim za veci javni prostor, zelenilo, sirinu, sve na ustrb neuredjenih tranzicija naselja i krmaca koje sada gradimo, a za stambena naselja sa vertikalama i javnim povrsinama...

Drugo, mozda ti ovo u Srbiji ne izgleda kao kosnica, ali pogledaj malo uredjenije ekonomije i njihove poslovne i stambene kosnice... Pogledaj kolicinu infrastrukture kojom premrezavamo celu planetu? Jel to humano? Prirodno? Od cele planete pravimo megalopolis koji ce da upropasti sve sto se moze nazvati humanim...

Pogledaj na sta lice gradovi u SAD. Urbani centri i stotine kvadratnih kilometara kuca oko centra... To je sve zemlja oteta od prirode, a pritom milijarede i milijarde ulozenih u urbanizovanje tih povrsina... Da ne pricamo o dnevnoj potrosnji energije i zagadjenje koje prati taj nacin zivota... Te pare imaju samo oni i zapadna Evropa i to ne zato sto su hiper produktivni ali to je vec tema geopolitike...

To po meni nije buducnost i stojim iza toga... U stvari jeste buducnost za milijardu odabranih... ;)

I trece, uopste ne napadam ljude koji su kupovali legalno zemljiste i gradili sve po pravilima... I slazem se da treba da imaju svu infrastrukturu... Ali to jednostavno nije buducnost. To je proslost koja mora nekako da se regulise zarad buducnosti...

Vec nas ima na planeti toliko da ne mozemo da gledamo uske licne interese... Moramo malo i planski raditi zarad buducnosti. Ja sve ovo pisem ne zato sto volim kosnice, vec zato sto volim prirodu, a nisam za smanjenje svetske populacije sa 7 milijardi na 1.

Izvini, ali mislim da je taj koncept za koji se zalazes (koji je svakako lep ali utopisticki) nama prodat kroz zapadnu kulturu i da nema veze sa realno odrzivim stanjem...

Racunica je vrlo jasna. Zapadna Evropa i SAD trose preko 60 % svetskih resursa za odrzanje tog nacina zivota, a cine 15% svetske populacije... Znaci, ili ide smanjenje populacije ili ce ovih 85% teziti da se priblizi njima... A ako ovaj nivo potrosnje ovoliko steti planeti (i svima nama) zamisli sta nam sledi...

Mozda je ova prica malo naivna za Srbijicu, ali kao sto rekoh, gledam malo dalje u buducnost... Ne zelim da pravimo automobilski preskup koncept, pa da za 40 godina cupamo kosu...

I sto se tice kvadrature, neko je rekao da smo mi iz "centra" prenabudzili cene svojih stanova. Ja zivim u 50 "nabudzenih" kvadrata ali zelim da imam vecu porodicu? I sta da radim? Da prodam stan i gradim nelegalnu kucu na obodu grada? Ne mogu, trpim, cutim. To mi je cena. Mogu Japanci, moci cu i ja... Dok ne skupim novac i odvaznost da odem na selo...
 
Pa zapravo, nesto slicno Venusu mi je inspiracija za neku jos dalju buducnost... Ovo za sta se sada zalazem je neki medju korak do takvog sveta...
 
Феанор, лоша ти је полазна основа. Насеља постоје, земљиште је отето, држава је то створила. Ако је немогуће инвестирати у квалитет живота ту, још више је немогуће покупити милион људи са обода у солитере у центру, по рупама или где већ.
Такође, за разлику од Сремске стране града, на пример, овде много мање људи има земљу и она је мала за озбиљно бављење сеоским пословима, највећи број ради у фирмама, 95%. Празно земљиште са сателитских слика је ПКБ. Тако да се мешају ствари без основа. Око 50 000 становника 3. БГДа живи у стамбеним блоковима и нема услова за сеоски живот, а градски је такође непотпун. То је цифра петине популације НБГД. Хоћу да кажем ако живе у сличним околностима као на НБГД, треба да имају исти и превоз, паркове, радна места. Или што сличније. Никако побити, спалити, натерати да цркну...
Овде ни мало нисам спомињао дивља насеља.
 
Otvorite temu manite se oive o autobusima IGORE otvori temu o orbanizaciji standardu neznam cemu vec u relaksu da ovdje vidim novosti o autobusima
 
angry bird":2jz4ky9y je napisao(la):
20jul-2-003.jpg

20jul-2-004.jpg

Гага":2jz4ky9y je napisao(la):
stf":2jz4ky9y je napisao(la):
Nije pokvaren već nije kodiran za Ada linije.
Линија "Ада 5" је кодирана (Бажанијска коса - Ада).

I ADA 4 je kodirana. Video sam danas na dva autobusa u Bulevaru.
 
Majke mi od svih tema o urbanizaciji, građevinama i svim čudima, našli su u temi o busevima da dokazuju propuste naše države....
 
becks89":1uvuertt je napisao(la):
Majke mi od svih tema o urbanizaciji, građevinama i svim čudima, našli su u temi o busevima da dokazuju propuste naše države....

Predlog da se sledeći postovi prebace u temu gde im je mesto , pošto nisu za temu autobusi.

Veza ka poruci » Jul 27th, 2013, 9:42 am » Autobusi (autor 2012)


Postovi od ovog „Veza ka poruci » Jul 27th, 2013, 1:01 pm » Autobusi (autor angry bird)“ pa sve do ovog „Veza ka poruci » Avgust 2nd, 2013, 6:28 pm » Autobusi (Autor borčanac)“
 
Директор вас омео мало... па прича је мало проширена али и даље на тему где распоредити нове аутобусе. Него не пратите 8)
 
Ma maltene se i ne spominje više gde treba rasporediti autobuse , nego se spominje da li treba ugasiti prigradska naselja ili ne i da li su stanovnici prigradskih naselja stanovnici drugog reda ili ne.
 
Opet dežurna policija reguliše gde šta treba da se piše ?
 
I opet se stavljaju nekom lazi u usta sa ciljem diskreditacije... Jadno!
 
Izvor: Tanjug
London -- Zbog sve skuplje nafte, proces globalizacije prekinuti pre nego što mnogi očekuju, uveren je engleski profesor hemije Kris Rodes.
Sve zalihe lako dostupne i jeftine nafte u svetu već su iscrpljene, smatra Rodes.

"Čovečanstvo je već iskoristilo rezerve najkvalitetnije i jeftine nafte. Ostala je samo teška nafta i svet će morati da ekonomiše ne samo kad je reč o potrošnji goriva u prevozu, već i proizvodnji hrane", mišljenja je on.
Da svuda osim u Beogradu,gde je kičma javnog prevoza u autobusima na naftu.. :kafa:
 
STF,Па ни Гроцка није ново насеље у највећој мери као што су Борча,Калуђерица итд и колико знам доминантно је аутохтоно становништво.
 
stf":1qxe26m7 je napisao(la):
Opet dežurna policija reguliše gde šta treba da se piše ?

OK evo onda predlog da se sve teme koje postoje spoje u jednu , i neće biti uopšte problema gde šta treba da stoji , pa nek piše ko šta hoće.
 
Šta se čeka sa uključivanjem Solarisa u saobraćaj?
Jel vrhuška na odmoru pa ne nema ko da da se premijerno provoza i slika,Avgust već uveliko počeo,ni pomena o njihovom(preko potrebnom) pojavljivanju na ulicama.Da nije opet registracija i tehnički pregled u pitanju,ako je to ne registruju vozni park bivše JNA nego 10 autobusa,to se završava relativno brzo.
Napolju 40 stepeni a novi klimatizovani autobusi drežde na parkingu.Kad vidim one dinosauruse od prastarih Ikarbusa sa pootvaranim svim mogućim poklopcima i otvorima( a i bez njih) na ulicama muka me uhvati.
 
Vrh