Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 293 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    308
2012 и поједине форумаше треба присилити да живе у Заклопачи и сличним насељима. Волео бих да чујем мишљење након недељу дана овде.
 
Pusti te više te priče stranci itd..
Trenutno bboravim u njuujorku već 3 meseca. Rupe na ulicama i neravnine su daleko veće nego u Beogradu. Naše ulice su piste za New York. Autobusi su im isto rastrešeni. Stranci ? Ima li neki grad više stranaca nego New York ? Ne verujem, ne možete zamisliti koje je djubre po metro šinama. Oni se ne stide djubreta i smrada koji okružuje grad, a mi da se stidimo autobusa za 100 stranaca..
 
Zato sto smo uvek negde izmedju totalnog auitofasizma i kafanskog shvatanja nacionalizma... Pritom, imamo opasan kompleks da kad nesto novo gradimo, bude top na svetu ili nasa (pogresna) vizija istog...

Nismo umereni i stedljivi sto nam kao malom narodu najvise treba... Da ne pricam o tome da sve u sta ulozimo desetine miliona evra uopste ne odrzavamo i to posle par godina izgleda kao ruina...

Sve ovo govori da racionalizacijom i skromnoscu mozemo dosta da postignemo... I da imamo uredjen centar i da imamo obode grada sa osnovnom infrastrukturom dostojnom 21. veka...
 
citam postove i ne mogu da verujem kakva razmisljanja imaju pojedini ljudi.
Pa ljudi zar bi ste potpuno nov autobus koji smo kupili na kredit koji cemo teskom mukom otplacivati stavili na 31???
Zaboga, pa jel neko od vas koji se za to zalazete prosao od Slavije do Fransa i pogledao na sta to lici???

Sta me bre boli uvo sta ce da misli stranac koji je sa 200EUR dosao da jeftino loce i senluci po beogradskim splavovima i da pokupi neku napucanu sponzorusu ???
To vam je najbitniji problem? To sto gradjani ispadaju kroz podove autobusa jer se od silnih rupa iskida ceo autobus, to nije bitno, bitno je da kad dodje pijani Hans ili Dzon, da mi ostavimo utisak na njega???
Pa necemo ostaviti , sve i da nam grad izgleda kao Berlin!!!
Jer oni i nisu dosli vamo da bi se bivili nasem gradu, istoriji, prirodi, vec da bi za sicu pili, jeli i je_ali!!!
 
Stranci za sicu da jedu i piju kod nas!? Jel mi zivimo u istoj zemlji? Ovde mogu samo da budu odrani, isto kao i svi mi. Sorry za off.
 
Изгледа не живимо пошто је за просечног странца у Србији храна и пиће по локалима срамотно ниска. Ствар је у томе што је Беград вероватно европска престоница са најмањом разликом између цена у кафићима и цена у маркетима па нам је тако ипак цена минималне потрошачке корпе "по европским стандардима" док су цене у кафићима,кафанама и ресторанима неколико пута мање него у сличним местима по европским градовима.
 
laki72":2q6sisfu je napisao(la):
citam postove i ne mogu da verujem kakva razmisljanja imaju pojedini ljudi.
Pa ljudi zar bi ste potpuno nov autobus koji smo kupili na kredit koji cemo teskom mukom otplacivati stavili na 31???
Zaboga, pa jel neko od vas koji se za to zalazete prosao od Slavije do Fransa i pogledao na sta to lici???

Sta me bre boli uvo sta ce da misli stranac koji je sa 200EUR dosao da jeftino loce i senluci po beogradskim splavovima i da pokupi neku napucanu sponzorusu ???
To vam je najbitniji problem? To sto gradjani ispadaju kroz podove autobusa jer se od silnih rupa iskida ceo autobus, to nije bitno, bitno je da kad dodje pijani Hans ili Dzon, da mi ostavimo utisak na njega???
Pa necemo ostaviti , sve i da nam grad izgleda kao Berlin!!!
Jer oni i nisu dosli vamo da bi se bivili nasem gradu, istoriji, prirodi, vec da bi za sicu pili, jeli i je_ali!!!
E super pošalji to na adresu gradskih vlasti,odmah će da srede potez Slavija-Franš,koliko sutra..a koliko se sećam da nas na STB uveravaju da je Beograd posta turistička metropola i da se dosta zarađuje od stranih turista,znači LAŽU NAS!!?? :kafa:
P.S smanji doživljaj sa tako velikim slovima,jer ćemo onda svi to raditi .. :kafa: (na znam šta te tu toliko pogađa u vezi linje 31,jadan voditelj STB,znači biće streljan na Terazijama,tužno :kafa:
 
angry bird":1x33tdsf je napisao(la):
Stranci za sicu da jedu i piju kod nas!? Jel mi zivimo u istoj zemlji? Ovde mogu samo da budu odrani, isto kao i svi mi. Sorry za off.


Landstrase, Bec:
kugla sladoleda, 2,5 - 5 EUR
flasica mineralne vode 0,2l 3,5EUR
espreso 3,5EUR

Nadam se da ne treba da ti napomenem da smo trazili najeftiniju varijantu od ponudjenih lokala...
Takodje ovo nisu cene izlaska, vec je skromna poslasticarnica sa par stolova unutra i maleckom bastom na ulici.
lebakes (varijanta sendvica sa `pecenim parizerom`) je 3,5 eur.
Pizza u obliznjem lokalu od 12 - 25EUR...
Pticice, ovde mogu biti odrani , ali i kad im konobar za noc mazne 10 i taksista jos 20EUR, opet prolaze mnog, mnogo jeftinije. I dolaze samo zato sto je jeftino i u neku ruku `egzoticno-divlje` , veruj mi.

@2012
To sto nas STB uverava da je Beograd posta turistička metropola i da se dosta zarađuje od stranih turista
je isto toliko istinito kao i informacije da je srbija izasla iz recesije, da je lider u regionu, da je Beograd proglasen za grad buducnosti i slicne gluposti kojima smo svakodnevno bombardovani.
 
Neki smatraju da je poenta da stranci ostavljaju novac ovom gradu,a da mi zaista NIŠTA ne treba da uložimo da bi uredili centar grada pa i upristojili javni prevoz,fasade ,trgove ,da se neko na periferiji ,najčešće nelegalnom naselju ne bi uvredio ,eto tako neki smatraju kako turizam treba da izgleda.
Stranci realno Beogradu donose fine prihode,od turista i stotinu brodova koji ih donose dunavom,do kongresnog turizma,regionalnih turista i sl.
 
Mislim da gubimo poentu.
Poenta je sto neki forumasi smatraju da prevoz treba da bude bolji, sa boljim i novijim vozilima da bi lepo izgledao strancima.
Ja sam potpuno drugacijeg misljenja. Nama prevoz treba zbog nas samih, dobre saobracajnice da nasa vozila ne propadaju.
Ne smeta meni ASFALT UMESTO PLOCNIKA (!) na trotoaru u centralnoj gradskoj zoni zato sto ce neki stranac reci da je to ruzno, zastatrelo, demode ili slicno, vec zbog toga sto ce nasim sugradjankama po ovi vrucinama upadati stikle u taj isti asfalt

Treba li da sredjujemo fasade zato da bi strancima bile lepse?
Ne prijatelji moji, treba da ih sredjujemo zato sto je to nasa zgrada, u nasoj ulici, u nasem gradu.
zato sto komad fasade koji otpadne, pada na glavu nasem komsiji ili nama. ili razbija auto nekome od nas.
Na kraju krajeva zbog toga sto je ovo nas grad i mi ovde zivimo bar 300 dana godisnje, a turista dodje na maksimum par dana.

I da se na kraju vratim na ono sto i jeste tema - Javni gradski prevoz...
Po svim kriterijuma ona `bastica od Slavije do Fransa bi morala biti zatvorena za saobracaj!
Ono ne samo da je sramota, vec je i krajnje nebezbedno za saobracaj.
Isterati potpuno nove autobuse i voziti ih po onome je po meni krajnje idiotski, posebno ako nam je razlog da budemo dopadljiviji turistima.


P.S.
Niko se na Kubi ne divi novim hotelima i novim automobilima, vec su atrakcije upravo stare zgrade i automobili sklapani od razlicitih modela. Po toj logici, treba i ovo sto imamo da polupamo i izlomimo da bi bili za turiste prijemciviji
(sala, sarkazam) :D ;)
 
Pričaj ti o baštici od Slavije do Franša, ja verujem da su bombe sipali onim delom, takav je "asfalt", iz samog puta vire žice, ne postoje rupe već krateri, a vozila JGP-a su prisiljena da tuda prolaze pošto jedna traka nije dovoljna ni u delovima dana kada na ulici nema mnogo vozila. E sad uzmite vozila sa linija 31, 42, 59, 78 itd itd, oni dnevno pređu tu više puta, pa da je taj autobus od betona on bi se raspao za veoma kratko vreme, nije ni čudo što su nam vozila takva kuda sve prolaze. Sećam se jedne prilike, čekao sam kolegu kod Slavije, u tom momentu je nizbrdo je sleteo, i to bukvalno autobus sa garažnim brojem 913, na liniji 31, brzinom od oko 50km/h uleteo bukvalno u kružni, isekao tramvaj i kolegu sa liniji 48, on je prošao tako da se tresao trotoar, zamislite kako to vozilo može da bude ispravno, kako može njemu šasija da izgleda takvim prolaskom te trase. Primera radi, mi tim delom prelazimo bašticom maksimalnom brzinom od 20km/h, dakle dajte bu**** nov autobus i liniju na toj trasi, pa ljudi moji i ne čudi me što propadaju autobusi, što se raspadnu za 2, 3 godine... Ne može ni onaj Ikarbus tenk da napravi da indijancima može da izdrži duže od 2 godine, istu sudbinu doživeće i Solarisi, iako se vrši obuka vozača, džabe sve to naša kultura je da sve što nije lično moje uništavamo!
 
Ja primecujem da neki forumasi pocinju da galame cim neko pomene strance u bilo kom kontekstu. Bilo da su to stranci koji se slikaju po gradu ili strani autobusi. Sta ce nama ti stranci uopste, bolje i da ne dolaze.

Delija":27bglbzl je napisao(la):
Изгледа не живимо пошто је за просечног странца у Србији храна и пиће по локалима срамотно ниска. Ствар је у томе што је Беград вероватно европска престоница са најмањом разликом између цена у кафићима и цена у маркетима па нам је тако ипак цена минималне потрошачке корпе "по европским стандардима" док су цене у кафићима,кафанама и ресторанима неколико пута мање него у сличним местима по европским градовима.
laki72":27bglbzl je napisao(la):
Landstrase, Bec:
kugla sladoleda, 2,5 - 5 EUR
flasica mineralne vode 0,2l 3,5EUR
espreso 3,5EUR

Nadam se da ne treba da ti napomenem da smo trazili najeftiniju varijantu od ponudjenih lokala...
Takodje ovo nisu cene izlaska, vec je skromna poslasticarnica sa par stolova unutra i maleckom bastom na ulici.
lebakes (varijanta sendvica sa `pecenim parizerom`) je 3,5 eur.
Pizza u obliznjem lokalu od 12 - 25EUR...
Pticice, ovde mogu biti odrani , ali i kad im konobar za noc mazne 10 i taksista jos 20EUR, opet prolaze mnog, mnogo jeftinije. I dolaze samo zato sto je jeftino i u neku ruku `egzoticno-divlje` , veruj mi.
E jbg stvarno se izvinjavam. Ja sve vise citam o tome kako je sve na sta trosimo novac najskuplje u evropi, i citam razne komentare ljudi koji idu u Madjarsku i Austriju u kupovinu i koji prezentuju istu vrstu informacija kao i ti ovde, samo njihova vodenica uvek vuce na to da je tamo sve jeftinije i jos plus kvalitetnije. Moguce da svi lazu. A izvinjenje je zbog mog nepoznavanja cena u kaficima i lokalima gde se prodaje hrana, jer zbog moje materijalne situacije tu "bezobrazno jeftinu" hranu i picenca mogu da konzumiram samo preko nozdrva i cula vida, kad prodjem pored neke pekare pa se malo nasladim mirisima, ili kad neko od komsija kuva nesto sto bas fino mirise.
 
:gobb:

Ja primecujem da neki forumasi pocinju da galame cim neko pomene strance u bilo kom kontekstu. Bilo da su to stranci koji se slikaju po gradu ili strani autobusi. Sta ce nama ti stranci uopste, bolje i da ne dolaze.
Pticice, ako si mislio na mene mogu samo da probam da te uveravam da mi ni najmanje ne smetaju stranci. Naprotiv nikada nisam pravio pitanje odakle je neko. U ranom detinjstvu sam se igrao sa malim Englezom, Egipcaninom i Libijcem.
U osnovnoj skoli u mojoj generaciji su bile 2 crnkinje. LJude ne delim na crne zute, bele, crvene, niti na zapadnjake ili istocnake. Delim ih samo na dobre i lose.
Svako dobronameran je ovde dobrodosao.

I posto odosmo u veliki OFF dodacu samo jos jednom da mi ne smetaju turisti, vec mi smeta da nam motivacija sredjivanja grada, vozila, parkova i ostalog bude sta ce neko sa strane reci.
Valjda to treba da radimo prvenstveno zbog sebe jer ovo je nas grad i mi u njemu zivimo?


P. S.
A izvinjenje je zbog mog nepoznavanja cena u kaficima i lokalima gde se prodaje hrana, jer zbog moje materijalne situacije tu "bezobrazno jeftinu" hranu i picenca mogu da konzumiram samo preko nozdrva i cula vida, kad prodjem pored neke pekare pa se malo nasladim mirisima, ili kad neko od komsija kuva nesto sto bas fino mirise.
Pticice, nije nikakva uteha, ali vecina nas zivi tako.
Moje poznavanje cena u Becu mogu da zahvalim tome sto neka rodbina tamo zivi i tome sto su cene vidno istaknute , a ja imam ostro oko. :D :laugh:
 
Pa to ako ti nisi u materijalnoj situaciji za neki izlet van granica naše zemlje, ne znači da Beogradu nisu potrebni stranci. O da veoma su nam potrebni, uzmi te ugostitelje za primer, kao što i sam kažeš većina nas nema toliko para da svakodnevno (ili uopšte) posećuje ugostiteljske objekte, pekare ili šta već, gledamo da sačuvamo svaki dinar, jer je danas svaki dinar postao zlata vredan. Da stranaca nema nebi bilo ni ugostitelja, budimo realni da li bi živelo pola njih u tom svetu? Proputovao sam dosta, od Mađarske, Slovenije, Italije, Španije, Hrvatske, BIH, Crne Gore, uglavnom autobusom, što sa burazerom što sa drugim kolegama i poznanicima. I garantujem da hrana nigde nije jeftinija nego kod nas, primera radi sada ne morate tako daleko da idete da gledate cene, Evropa nam je sa svih strana. Hrvati imaju ekstremno velike cene hrane, većina ljudi je na granici siromaštva, takođe razne takse, zakoni ograničavaju i rad seljaka i proizvodnju što direktno utiče na cenu hrane, ni Mađari nisu bolji, Slovenci pogotovo. Međutim, tamo su dosta jeftinije tehničke stvari nego kod nas, oslobođene su poreza, carina i šta ti ja znam, tako da je samo tehnika jeftinija nego kod nas. Ono što je veoma važno je privući strance u Beograd, zašto, svu proizvodnju moguću smo ugasili, uvozimo od jaja, brašna, šećera, preko krompira,pasulja, jabuka, šljiva, sve uvozimo, a sve smo nekad samo proizvodili. Pokretanje proizvodnje dugo traje i puno košta, tako da primarni cilj treba da nam bude ugostiteljstvo, po čemu smo mi poznati u svetu, a da nisu sportisti? Po Guči, Egzitu, ali pre svega po dobroj, jakoj, hrani, gostoprimljivosti i po dobroj rakiji. To treba i negovati, prezentovati na svakom koraku, šta će nama američki hamburgeri i šta ti ja znam, kad smo mi poznati po našim ćevapima, pasulju, svadbarskom kupusu, po pršuti, slanini itd itd, zašto ponižavamo sami sebe? Zašto je nešto tuđe bolje nego naše?
Ne znam čime se ti prijatelju vodiš, kada ti misliš da nam stranci ne trebaju, to što su oni simbol ono što ti trenutno nemaš, ne znači da nam nisu potrebni. Neka dolaze, neka i ti autobusi pokrenu ljude da dođu u Srbiju, od muzeja neće biti verovatno ništa, ali daće bog da će doći neko razuman na čelo grada, da će shvatiti da je i to turistička atrakcija i da nam je potrebna.
P.S. Mislim da bi mogli da se vratimo temi :D
 
laki72":3usdearr je napisao(la):
I posto odosmo u veliki OFF dodacu samo jos jednom da mi ne smetaju turisti, vec mi smeta da nam motivacija sredjivanja grada, vozila, parkova i ostalog bude sta ce neko sa strane reci.
Valjda to treba da radimo prvenstveno zbog sebe jer ovo je nas grad i mi u njemu zivimo?
Pa ok slazem se sa tim. To je ono kao kad kazu kako treba radimo na tome da menjamo nasu sliku u svetu, sa akcentom na sliku, a ne na to da treba da menjamo nase realno stanje pa ce se i samim tim menjati slika nas. :)
Nego kao sto rece co'ek, da se vratimo temi. Evo posle par fotkanja novih modela ikarbusa danas sam po prvi put imao prilike da se vozim jednim na adi 3 i prvi utisak je , hmm, pa ok. Iznenadio sam se udobnoscu i neklizanjem plavih sedista, rukohvati kao da su nekako bolje rasporedjeni, niskopodan bus lepo ide, sve je to ok. Jedino klima nije bila zadovoljavajuca, radila je tek toliko da se oseti, ali to mora mnogo bolje da hladi. Ne shvatam zasto negde kada udjem ekstra hladi, a negde kao ni da ne radi.
U svakom slucaju bus deluje kao vidan napredak u odnosu na prethodnika u svakom smislu. E sad sto se tice tehnicke strane tu su sami vozaci i ostali zaposleni da kazu kako stoje stvari. A kako citam zale se na mnogo toga. Znaci u neku ruku sa ikarbusom nova prica, ali i stara.
becks89":3usdearr je napisao(la):
angry bird":3usdearr je napisao(la):
Sta ce nama ti stranci uopste, bolje i da ne dolaze.
Cekaj, pa ako si se ti meni to obracao u svom postu pogresno si ga adresirao. :)
 
Лаки је хтео да каже да треба град и возила средити због нас самих, а не неких енглеза, немаца, француза.. Дакле нема ништа против њих, већ нам приоритет требамо бити ми сами.
Сад престаните :D
 
ja sam se pre 3 meseca vozio M serijom Ikarbusa i tada je sve delovalo sasvim Ok. Jedina zamerka koju sam ja imao je bila na losiju zvucnu izolaciju, jer ipak se pistanje menjaca culo poprilicno.
Nisam se posle toga vozio, jer izuzetno retko koristim javni prevoz, ali bilo je konstatacija da su neki vec poceli da lupaju, a to zaista nije dobro.
Bila je i ona situacija sa ispadanjem sofersajbne kod pancevca! To je svakako ogroman propust proizvodjaca.
Znam da si konkretno ti veliki protivnik nabavke Ikarbus vozila, dok sam se ja recimo uvek bio za to da se poradi na spasavanju ovog proizvodjaca.
Naravno moram se sloziti sa tobom da je puno prijatnije sesti u MAN, Mercedes ili Volvo, ali sam ja nekako bio za to da probamo spasiti sto se spasiti da.
Kako vreme prolazi, sticem utisak da smo sto se Ikarbusa tice presli liniju posle koje nema povratka i spasa.
Voleo bih da me M serija demantuje...

p.s.
Hvala Somi303 ;)
 
angry bird":2bukhngd je napisao(la):
Jedino klima nije bila zadovoljavajuca, radila je tek toliko da se oseti, ali to mora mnogo bolje da hladi. Ne shvatam zasto negde kada udjem ekstra hladi, a negde kao ni da ne radi.
U svakom slucaju bus deluje kao vidan napredak u odnosu na prethodnika u svakom smislu. E sad sto se tice tehnicke strane tu su sami vozaci i ostali zaposleni da kazu kako stoje stvari. A kako citam zale se na mnogo toga. Znaci u neku ruku sa ikarbusom nova prica, ali i stara.
E da, eto prave prilike da se objasni razlika. Neki vozači iz meni nepoznatog razlika ne pale klima uređaj, nego samo ventilaciju, odnosno vazduh samo cirkuliše nema hlađenja. Takođe, kod novih autobusa u prikolici zbog loše izolacije, klimatizacija ne dolazi do izražaja, jer motor greje već užareni autobus.
P.S. Ne znam da li ste primetili, ali vozačev prostor je naknadno ograđen na svim IK-218M, svi su išli na zamenu, ubačena je dodatna šipka i proširen je deo pod staklom, ostavljena je samo mala rupica za prodavanje karata, opet na štetu preglednosti. Baš sam u petak sedeo u M-u, sve je to lepo, ali čovek se oseća kao u staklenoj kutiji, sa svih strana samo staklo i staklo, e da sada nema ni one mogućnosti preskakanja preko "pulta" da bi se došlo do vrata ako blokiraju a putnici se nalaze u prostoru između kabine i vrata, pošto je sada tu taj nadograđeni deo kabine, nisam se setio da slikam veoma je zanimljivo i verujem da bi bila veoma zanimljiva tema za diskusiju...
 
becks89":g864vpws je napisao(la):
E da, eto prave prilike da se objasni razlika. Neki vozači iz meni nepoznatog razlika ne pale klima uređaj, nego samo ventilaciju, odnosno vazduh samo cirkuliše nema hlađenja. Takođe, kod novih autobusa u prikolici zbog loše izolacije, klimatizacija ne dolazi do izražaja, jer motor greje već užareni autobus.
Da nije razlog to sto su ti neki bezobrazni? Ili ih cisto zabole? Ako ti ne znas kao upuceniji koji je razlog ko onda zna? Mislim da to ima manje veze sa losom izolacijom, a vise sa necim drugim. Jer se vec dve godine uzastopno ponavlja prica svaki put kad se vozim novim troloma 29, jedan garazni broj duva hladno kao iz zamrzivaca, drugi garazni broj kao sauna. To stvarno nije u redu koji god da je razlog.
 
Pazi, koliko god ti se činilo da je to loše što oni čine, pogledaj to sa druge strane.
Prva stvar, klima nema uticaja kada su otvoreni prozori, druga stvar u starijim vozilima sa klimom veruj mi da ti čini uslugu ako je ne pali, filteri se ne čiste, niti se menjaju, a oni su izvor raznih bakterija. Ne branim nikoga, samo prosto suludo je trošiti reči na ponašanje pojedinaca, ne branim ni vozače ni putnike, ispaštaju podjednako, samo smatram da ako platiš kartu treba da dobiješ ugodnu vožnju, ali i bezbednu po vaše zdravlje...
 
Juce videh na 25p ili 79, nisam siguran, autobus sa gb 201. To je ranije bio Mercedes 405G iz donacije Nemacke, a sada, posle sudara i sredjivanja u Centralnom remontu to je NESTO sto napred izgleda kao FAP a ostatak je i dalje Mercedes. Razumem da im fali solo vozila ali ono je smesno, ili su trebali da naruce original delove prednje stene ili da ga batale i srede lepo jedan od onih 40 autobusa sto su u rashodu u Kosmaju. Ovako su ulozili pare i napravili nesto, posto ne znam kako onu sklepacinu da nazovem, sto nece trajati duze od godinu dana jer je motor i dalje u haosu a i majstor svaki put kad menja brzinu nareze jedno 200g metala sa zupcanika. Sve u svemu radni vek Solarisa ce, ako se ovako nastavi, biti max 5 godina.
 
Nije mogao biti 405G, G je Gelenkenbus a to je zglobni autobus. To je bio O405N, prva serija. Sve ostalo se slažem, Solarisu će i kraći rok biti, jer dolaze kao spas posrnulom GSPu ima da ih demoliraju ako ovako nastave.
 
Тачније, само О405.

Тај 201 није ваљао ни пре ''ремонта''. Уопште ГСП има чудан критеријум када бира возила за ремонт.
 
Vrh