Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
marrecar":1bgqg95h je napisao(la):
Somi303":1bgqg95h je napisao(la):
nikoleta":1bgqg95h je napisao(la):
S obzirom da prethodni tender nije uspeo, raspisan je nov tender za nabavku usluge remonta 10 autobusa tipa IK-103F i vozila S.P. "Kosmaj" sledećih garažnih brojeva su predviđena za remont: A-70, A-76, A-81, A-83, A-90, A-93, A-100, A-104, A-105 i A-106.
Више информација овде.

Zasto uopste trositi vreme i novac na remontovanje vozila koja uopste ne valjaju? Bolje da su raspisali tender za nabavku novih autobusa i da jednom za uvek zamene sve IK-103F. Jos opet kada budu bili kupljeni novih 200 solo autobusa koji nece doci u Kosmaj, sigurno ce doci ostaci od ostalih depoa. To dodje isto kao kada bih ja popravljao slusalice koje su se pokvarile, a znam da im kvalitet ne valja. Radije cu kupitu nove, druge slusalice. I to govorim iz iskustva, vec sam potrosio 2000 dinara na dve slusalice koje su mi se pokvarile u roku od 6 meseci. Ovog puta uzimam drugu marku. Isto vazi i za mutante.
Па јел видиш да им је пропао тендер? И Мутанти су солидна возила која ће добро служити после ремонта. Већина ових иде због мотора, тако да мора генерална.

angry bird":1bgqg95h je napisao(la):
Somi303":1bgqg95h je napisao(la):
Кад само помислим да ми је Citelis пре био ружан..
Преузето са аутобуси.нет.
Meni se izgleda dopadaju rugobe jer mi je ovaj kao bombona!

http://64.19.142.10/www.autobusi.net/img/2013/IvecoBus_Urbanway05.jpg
Унутрашњост је савршена, али спољашност је
smiley-ins_klo_kotzen.gif
. Наравно, то је моје мишљење :)
 
Nije tu samo motor, da je motor u pitanju oni bi to radili u garaži. Radi se o remontu šasije, jer većini je ista propala, pošto nije namenjena za autobuse...
 
Na IK103F je problem malo veci, nije tu tek tako doslo do pucanja sasija itd. Oni su radjeni na kamionskim sasijama, tj karoserija IK103 je prilagodjena kamionskoj sasiji. Vrsene su neke promene na konstrukciji resetki kako bi se sve to uklopilo, ali ono sto je najbitnije oni su projektovani bez klima uredjaja na krovu. GSP takav kakav jeste je samo nakalemio klime na vozilo bez ojacavanja resetki i sasije i to je njima presudilo. Tender je najverovatnije upravo iz tog razloga i propao, jer da bi se ta vozila osposobila za duzi period rada, mora se prvo odraditi adekvatno ojcavanje a to je vec ozbiljniji posao koji kosta. To je i razlog zasto vozila remontovana u SP Dorcol ne izgledaju sjajno posle par meseci u saobracaju.
 
Upravo zbog toga moj komentar da ne treba uzalud trositi vreme i novac na tender za remont, vec ih odmah zameniti novim autobusima. Danas sam prolaizo pored Kosmaja, covek bi pomislio da je ono groblje autobusa, nigde zive duse, autobusi raspadnuti, iskrivljeni, polomljeni prozori.
 
Ma da odeš, izabereš koji bus, odmah će stići... Odakle pare GSP-u ? Da li si ti možda primetio da je sve i jedna nabavka autobusa kad kreneš od 2005. do danas bila izborna nabavka? Da li ti je možda palo napamet da do sledećih izbora neće biti priče o istim autobusima?
Bazinga, mislim da će ih u Centralnom Remontu srediti, pošto su prethodna 3 komada tamo sređeni. Dorćol fušari, to je opšte poznata stvar!
 
E pazi za to nisam siguran, znam da se Centralni vodi kao OJ Centralni remont, a sad Dorćol je pogon i nalaze se na različitm adresama...
 
Ok, znam da se pod SP Dorcol vodi tramvajska garaza, ali u sastavu nje je i Centralni remont, tj to je hala u okviru SP Dorcol...
 
Мутанти су били у изузетно добром стању пре уградње клима. Усудио бих се да као корисник кажем да су били најбоља серија од деведесетих која је изашла из Икара.

Климе су их упропастиле у року од 6 месеци. Не само да нису радили ојачања шасије због чега се она расклимала, него су оптеретили моторе који нису за климе предвиђени па од тада бљују уље, дом, прегревају се и ужасно су бучни, него их чак нису ни добро склопили услед чега данас ретко који мутант има све рукохвате.

Барем да су те климе икада радиле...
 
@solecar
Ja pricam o Centralnom remontu, radionici GSP-a koja je zaduzena za remont vozila, ne o tramvajskom depou
@stf
Reci da su najbolja serija je poprilicno nezahvalno, pored serije IK201 iz 2002 godine (karaburmini od 995-1099). Od 72 vozila remont je proslo njih oko 15, na gomili njih je skoro sve onako kako je i bilo kada su izasli iz fabrike samo u raspalijem stanju. Da je srece da su odrzavani kako treba njima remont ne bi trebao jos 5 godina minimum, na zalost sada dosta njih vapi za remontom. To je ja mislim jedina serija koju su nadgledali inzenjeri M.A.N i clanovi neke evropske komisije, jer je njih grad narucio preko sredstava EU.
 
Лепо сам написао, то је моје мишљење као корисника

После Цонекта, то су ми били најбољи бусеви.
 
Ај' да ми објасните нешто: био сам убеђен да је само ово мутант:

mutant.png

Фотка је принт-скринована одавде: http://www.youtube.com/watch?v=dbd5VibkDlA

Пре неколико (десетина) страница је, чини ми се Александар, описивао овај тип аутобуса и тада је први пут употребљена реч "мутант", јер аутобус има ФАП-шасију и Икарбусову каросерију. Мислим да је тада констатовао да је једно од најнеуспелијих возила у јавном саобраћају у Бг.

Али сад видим да спомињете возила на која су уграђене климе. Да ли под мутантима подразумевате и Икарбусе са каросеријом готово идентичном моделу Ик-103 (скоро сам сигуран да и носе ту ознаку), која нема мале прозоре на самом крају возила? Недавно сам видео на једном од ових аутобуса типичан Мерцедесов волан, што вероватно значи да је механика Мерцедесова...?
 
У ГСП су сва мозила мутирала, али изворни мутант изгледа овако:

91-1.jpg


И једна добра фора са Вукајлије :

eh-da-mi-je-znati.jpg
 
То је значи мутант...има и то прозорче иза трећих врата? ОК, хвала...
 
Mutant ili ne, Ikar, Sanos, MAN, Mercedes... Solaris...
Sve jedno. Sa ovakvim (ne)odrzavanjem voznog parka neminovni su lomovi, samozapaljenja i slicni problemi.
Imam utisak da je u GSP Beograd aktivirana komanda samodestrukcije.
 
stf":2jjliq9f je napisao(la):
Мутанти су били у изузетно добром стању пре уградње клима. Усудио бих се да као корисник кажем да су били најбоља серија од деведесетих која је изашла из Икара.

Климе су их упропастиле у року од 6 месеци. Не само да нису радили ојачања шасије због чега се она расклимала, него су оптеретили моторе који нису за климе предвиђени па од тада бљују уље, дом, прегревају се и ужасно су бучни, него их чак нису ни добро склопили услед чега данас ретко који мутант има све рукохвате.

Барем да су те климе икада радиле...

Како су их климе уништиле? Колико је тешка она јединица са крова?
 
Nije u pitanju samo tezina vec i vibracije i lose postavljanje itd
 
За мотор капирам, али није ми баш најјасније како је клима уништила каросерију :?:
 
@ somi303
Konstrukcija autobusa je resetkasta. Zbog prozora i vrata ta konstrukcija ima odredjene slabe tacke, a to su krov i zona oko zadnjih vrata. Krov nose samo metalni stapovi koji se nalaze izmedju prozora, a zadnji desni kraj autobusa ima oslabljenje u vidu vrata, i sve se to uzima u standardni proracun na staticka i dinamicka opterecenja vozila. Kada ti na krov dadas neku masu, stvaras momente koji se prenose na celu konstrukciju i opterecuju je, ali posto vec rekosmo da je zona oko trecih vrata najkriticnija tu dolazi do loma prvo krovne konstrukcije pa zatim ostalih delova resetke pa i sasije.
Sve se to da resiti tako sto se ojaca i krovna konstrukcija i standardne slabe tacke, u ovom slucaju zona oko trecih vrata i tu problema oko sasije i karoserije ne bi bilo.
Motor je vec druga prica, jer osim sto ga opterecujes masom, dodajes jos jednog potrosaca na agregat. Kada se dodaje jos jedan potrosac na agregat, vrsi se remapiranje samog agregata kako bi se uskladio sa novim potrebama ...
 
Gradonačelnik primio hrabrog vozača autobusa 25

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas primio je danas vozača autobusa 25 Aleksandra Lalevića. Pribranom reakcijom, ovaj hrabri mladić zaštititio je putnike u vozilu privatnog prevoznika „Beobus”, koji je naoružana osoba pokušala da otme.

U ime svih Beograđana, gradonačelnik je zahvalio prisebnom vozaču.

– U tim trenucima on nije razmišljao o sebi i svojoj bezbednosti nego o bezbednosti putnika. Pretpostavljam da ima ljudi koji bi usled panike napustili autobus kako bi sačuvali svoj život. Aleksandar to nije uradio, bio je dovoljno priseban da pritisne „panik taster” i na taj način obavesti policiju i naš centralni sistem. Policija je stigla u relativno kratkom roku i uhapsila čoveka. Svi autobusi koji se nalaze u sistemu grada Beograda imaju „panik tastere”, a zahvaljujući tome što je vozilo u GPS mreži, ono može da se locira. Da nije tako, vozač bi morao da koristi mobilni telefon i dodatno rizikuje. Beograđanima koji koriste gradski prevoz ovo je pokazatelj šta sve može da se desi i pod kakvim pritiscima se nalazi nekoliko hiljada ljudi koji danas rade kao vozači GSP „Beograd” i privatnih prevoznika. Pristisak na njih je ogroman, putnici su nervozni i zato sa ovog mesta želim da apelujem na Beograđane da pokažu razumevanje za ljude koji rade ovaj težak posao – rekao je Đilas, naglašavajući da će se iznaći rešenje da se ovaj vozač nagradi.

Aleksandar se prisetio čitavog događaja. U početku, kako sam kaže, nije osetio veliki strah.

– Kada sam ugledao da kod sebe ima oružje, pravio sam se da ne vidim ništa i pristao sam da ga vozim do Begaljice, kao što je i tražio. Želeo sam da ga odvezem do sledeće stanice. Panika je počela kada je pištolj uperio ka putnicima. Tu je već trema počela da me hvata i bukvalno su mi se noge tresle. Želeo sam samo što pre da stanem, da otvorim vrata i putnicima omogućim da napuste vozilo i da se spasu – rekao je Aleksandar, koji se ovom profesijom bavi dve godine i koji se prvi put našao u ovakvoj situaciji.

On je poručio svojim kolegama da se nikad ne svađaju sa prestupnicima, ne izigravaju heroje i da okrenu na šalu ako mogu. Obavezno treba da se alarmira policija kako bi se sprečio incident.

Prijemu su prisustvovali gradski sekretar za saobraćaj Bojan Bovan i direktor Direkcije za javni prevoz Zoran Šarac.

izvor: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1556292
 
Vrh