Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
Можда је ипак ствар у одржавању. То само показује како се Престо опходи према аутобусима, па чак и ако возе за Бегаљицу :laugh:
 
Naravno da Presto nema problema s time kada vozaci stalno ukljucuju klimu, a ona nenormalno duva, kao fen za kosu, samo sto hladi. Ali u svakom klimatizovanom autobusu, pa i u IK103 ne bi bilo toliko problema da vozaci ukljucuju klimu kad treba. Eto, ja danas u 33ojci, IK103 mutant, ukljucena klima, neverovatno prijatno. A onda, kad sam dosao na Ustanicku, #90 na 306, ni K od klime, nije uopste bila ukljucena, sedeo pozadi, okupao sam se od znoja koliko je bilo vruce zbog motora.
 
Nemojte pričati bezveze, prva stvar u Lasti GP, rade samo IK-103 koje su 2012. godište, dakle ti autobusi nikako nisu ti o kojima se ovde navodi. Druga stvar taj problem ima 90% voznog parka Laste GP, model je IK-206, a neretko se mogu naći i tragovi ulja koje motor razbacuje okolo, "Izolacija" šta to beše na autobusima?
 
Данас је у једном Престовом аутобусу радила клима, и било је сасвим пријатно и поред отворених прозора. Када сам ушао сви прозори су били отворени, већину сам затворио и сео. Кад је у аутобус ушла старија генерација све су отворили, једној жени сам залупио прозор и раздрао се да клима ради, али није уродило плодом. Чак је и неки млађи лик отворио прозор. Немогу да поверујем да су људи толико прости.
 
Vecno taj problem sa prozorima. Jel postoji uopste negde u svetu neki sistem gde vozac moze automatski da zatvori sve prozore u autobusu ili barem da ih rucno zatvori i nekim prekidacem "zakljuca" tako da putnici ne mogu da ih otvaraju dok je ukljucena klima? Nalepnica na kojoj pise da je vozilo klimatizovano i molba da se ne otvaraju prozori, ocigledno i nikad nece uciniti ista, samo potrositi novac na bespotrebnu stvar.
 
Kosmajci su patentirali to, oni su poskidali ručice za otvaranje prozora, samo imaju jedan mali problem, klima im nedostaje :D
 
Могли би да допуне софтвер тако да се, када клима крене, преко оног разгласа који најављује станице емитује обавештење да је клима укључена и да је потребно затворити све прозоре. То би можда дало неке резултате. И мени то отварање прозора при укљученој клими иде на нервни живци, али се из мог искуства дешава пре свега када клима није довољна, одн када само ради вентилација и убацује спољни топао ваздух...

У мом крају старија екипа има мало другачије иритантне навике - они затварају прозоре. Синдром промаје :roll:
 
Pa definitivno nije prijatno da ti vazduh udara u glavu, a tek kada prodje neki kamion ili autobus pa udari jos jace. Pre neki dan ja malo pritvorio prozor da me ne bi udaralo, a neka zena iza me opomenu da ne zatvaram i da ga otvorim jos vise. Na kraju se ona zeznula pa je nju "udarala promaja", a meni bilo super, samo malo pirkao vetric.. :D

@Becks89 imaju neki Kosmajci klimu, samo je problem sto ona ili ne radi, odnosno nikad nije ukljucena ili je samo pokvarena.
 
Imaju klima za ukras, nema kaiševa za klimu, a i freoni se ne pune sami od sebe...
 
ja bi kosmajcima dao iskljucivo liaze da voze one od 2005 godine :D ta vozila su idealna za njih
 
becks89":k627lv2y je napisao(la):
Imaju klima za ukras, nema kaiševa za klimu, a i freoni se ne pune sami od sebe...

Бекс, кад спомену тај недостатак каишева - управо ми је то један возач аутобуса споменуо као разлог због ког није радила клима у бусу који је он возио. Капирам да је некаква трансмисија? Да ли су ти каишеви толико потрошна роба, па их је потребно заменити као и друге резервне делове или их неко намерно скида?

Друго и још важније - да ли си упућен колико се те климе ремонтују и чисте пре сезоне? Наслушао сам се прича како су неочишћене климе расадници свакаквих бактерија и вируса, наводно се "коксаки" (ко ли му даде такав назив :shock: ) тако најлакше преноси? Јбг, и ја и ко зна колико још људи улазимо у те аутобусе са малом децом...
 
Sad po ovom pljusku ulazim u poslednju 25P iz Kumodraza, mecka 153, a unutra vodopadi iz prostora za osvetljenje. To ne kaplje to se sliva bukvalno. Posto je ona zastitna plastika naravno izlomljena n svuda, lepo se moze videti kako se zice od neonki brckaju u vodi... I posle se cude kad im se zapali autobus, enigma e...
@ Firebird
Kais sluzi da prenese obrtni moment motora na kompresor klima uredjaja, kolko sam ja upoznat...
 
Čovek ti reče kako radi, a ja ću se posvetiti ovim odgovorima iz interne materije firme :D
Da li neko čisti klimu?
Pa ne čiste prijatelju autobuse, a kamoli klime, klime se ne remontuju dok se ne pokvare. Recimo mi smo insistirali na čišćenju, pa je jedva urađeno to, napunjeni freoni, nama nisu skidani kaiševi, pa se zbog toga od prvih dana beogradskih vrućina rashlađuju putnici...
Problem je što oni skidaju kaiševe klime, iz meni nepoznatih razloga, kasnije pojede vuk magarca, pa niko nikad ne vrati iste, stoga se pored ispravnih klima uređaja morate voziti u "furuni".
 
Posle svih ovakvih stvari ja ne mogu da se zapitam a cemu sluzi taj gsp? Mislim znam cemu sluze autobusi, trole i tramvaji ali gsp kao firma? Koja je svrha njenog postojanja?
 
To se mnogi pitaju :D
Ali, kao i svaka državna firma zapuštena je, međutim ljudi imaju znanje, ali neće da rade, jer prosto ne moraju!
Ni ja nebi da radim ako ne moram, a da to ne utiče na moja primanja, kao i većina ljudi... Prosto, što bi se mastio ako ne moraš! Dok se jedino vozači pritežu da rade za svaku paru svoje plate, da barem 1/2 takvog pritiska oseti ostalo ljudstvo u firmi, oni bi cvetali!
 
nikoleta":1k64swk7 je napisao(la):
S obzirom da prethodni tender nije uspeo, raspisan je nov tender za nabavku usluge remonta 10 autobusa tipa IK-103F i vozila S.P. "Kosmaj" sledećih garažnih brojeva su predviđena za remont: A-70, A-76, A-81, A-83, A-90, A-93, A-100, A-104, A-105 i A-106.
Више информација овде.
 
Somi303":30jlu88f je napisao(la):
nikoleta":30jlu88f je napisao(la):
S obzirom da prethodni tender nije uspeo, raspisan je nov tender za nabavku usluge remonta 10 autobusa tipa IK-103F i vozila S.P. "Kosmaj" sledećih garažnih brojeva su predviđena za remont: A-70, A-76, A-81, A-83, A-90, A-93, A-100, A-104, A-105 i A-106.
Више информација овде.
Kako je postavljeni link neispravan , tačnije netačan , evo novog , ispravnog.

http://www.gspbeograd.net/viewtopic.php ... start=2310
 
becks89":1tchudlc je napisao(la):
Čovek ti reče kako radi, a ja ću se posvetiti ovim odgovorima iz interne materije firme :D
Da li neko čisti klimu?
Pa ne čiste prijatelju autobuse, a kamoli klime, klime se ne remontuju dok se ne pokvare. Recimo mi smo insistirali na čišćenju, pa je jedva urađeno to, napunjeni freoni, nama nisu skidani kaiševi, pa se zbog toga od prvih dana beogradskih vrućina rashlađuju putnici...
Problem je što oni skidaju kaiševe klime, iz meni nepoznatih razloga, kasnije pojede vuk magarca, pa niko nikad ne vrati iste, stoga se pored ispravnih klima uređaja morate voziti u "furuni".

Хвала becks89! Потврдио си ми сумње...И хвала Базинга на објашњењу.
 
Nema na čemu, žao mi je što je tako, ali šta da radim :D
Lično izbegavam vožnju u klimatizovanim vozilima (onim starijim od godinu dana i onim za koje znam da im nisu sređivane klime) baš iz razloga koje si naveo, to nije nimalo bezazleno, kao što se na prvi pogled čini, što i vama toplo preporučujem....
 
Кад само помислим да ми је Citelis пре био ружан..
IvecoBus_Urbanway01.jpg

IvecoBus_Urbanway02.jpg

Преузето са аутобуси.нет.
 
Somi303":vrekg06x je napisao(la):
nikoleta":vrekg06x je napisao(la):
S obzirom da prethodni tender nije uspeo, raspisan je nov tender za nabavku usluge remonta 10 autobusa tipa IK-103F i vozila S.P. "Kosmaj" sledećih garažnih brojeva su predviđena za remont: A-70, A-76, A-81, A-83, A-90, A-93, A-100, A-104, A-105 i A-106.
Више информација овде.

Zasto uopste trositi vreme i novac na remontovanje vozila koja uopste ne valjaju? Bolje da su raspisali tender za nabavku novih autobusa i da jednom za uvek zamene sve IK-103F. Jos opet kada budu bili kupljeni novih 200 solo autobusa koji nece doci u Kosmaj, sigurno ce doci ostaci od ostalih depoa. To dodje isto kao kada bih ja popravljao slusalice koje su se pokvarile, a znam da im kvalitet ne valja. Radije cu kupitu nove, druge slusalice. I to govorim iz iskustva, vec sam potrosio 2000 dinara na dve slusalice koje su mi se pokvarile u roku od 6 meseci. Ovog puta uzimam drugu marku. Isto vazi i za mutante.
 
Remont je relativna stvar, naročito u GSPu, npr. remontovan je auto 421, uložen novac otprilike za jedan solidan polovan zglobni autobus, a on eno ga mrcina ne može pravac da odradi, odrađen je remont na 407, ista situacija, onda imaš masu primera da je remont odrađen i da su vozila nakon toga par meseci bila sečena... Ali pod remont se vodi farbanje i pranje, očigledno, jer se na mehaničkom delu ništa ne radi, malo se dotegne, opere šta treba i to je kao remont, a verujem da se uzimaju pare za generalni remont! Jedini svetli primer je NovoBeogradski Karaburac, gbr 980, koji eno ga hvala bogu radi normalno... Sad sve zavisi gde se radi remont, ako je u Centralnom remontu, onda će biti isti štos kao sa 421, farbanje, enterijer srede i to je to, pa će opet goreti kroz koji mesec!
 
Vrh