direktor
Professional
- Učlanjen(a)
- 10.10.2008.
- Poruke
- 39.727
- Pohvaljen
- 48.284
Vozači zbunjeni: Otkud voz na Zelenjaku?
U Brankovoj ulici nikada nije bilo ni šina ni tramvaja, međutim na uglu ove saobraćajnice i Ulice carice Milice nalazi se tramvajski semafor u smeru ka Brankovom mostu. U Sekretarijatu za saobraćaj tvrde da taj semafor daje prednost autobusima, na Saobraćajnom fakultetu kažu da je to nezakonito dok su vozači autobusa - zbunjeni.
SIGNAL - Bez obzira na to što u Brankovoj saobraćaju samo autobusi, u Sekretarijatu za saobraćaj tvrde da tramvajski semafor ima svoju svrhu.
- Tramvajski signal je postavljen zbog toga što se stajalište nalazi ispred semafora i nema posebnu traku za autobuse. Prednost autobusima daje se tako što se signal uključuje pet do sedam sekundi pre zelenog signala za ostala vozila. Time se vozilima javnog gradskog prevoza omogućava izlazak iz stanice i ulazak u protočnu saobraćajnu traku koji bi bez tog signala bio skoro nemoguć - objašnjavaju u Sekretarijatu.
Međutim, ekipa “24 sata” juče se uverila da su tramvajski i običan semafor u Brankovoj ulici pokazuju istovremeno znak za slobodan prolazak. Dakle, kada se na običnom semaforu upali zeleni signal, istog trenutka javlja se uspravna strelica na tramvajskom semaforu.
- Do prošle godine na tramvajskom semaforu se palila uspravna strelica tri ili četiri sekunde pre zelenog svetla pa smo mogli ranije da krenemo, i to nam je značilo. Sada je tramvajski semafor izgubio svaki smisao - priča Željko Životić, vozač autobusa na liniji 65.
S druge strane, na Saobraćajnom fakultetu naglašavaju da nijedan tramvajski semafor nije u skladu sa Zakonom o bezbednosti u saobraćaju ukoliko je postavljen na saobraćajnici gde nema šina.
- Tako postavljen semafor može “dopuštajući” prolazak autobusa da dovede u zabludu i vozače gradskog prevoza i ostale učesnike u saobraćaju. Takva saobraćajna signalizacija se ne odnosi na vozila javnog gradskog prevoza ukoliko ne koriste saobraćajnu traku koju koriste tramvaji - kaže dr Milan Vujanić, profesor na Saobraćajnom fakultetu i dodaje da ukoliko bi zbog tramvajskog semafora došlo do saobraćajne nezgode, odgovornost bi snosili projektant, kontrolori projekta, izvođači i nadzori.
Raskrsnice bez šina, ali sa tramvajskim semaforima
- Svetogorska – Kondina
- Makenzijeva – Čuburska
- Vojislava Ilića – Grčića Milenka
- Omladinskih brigada (smer ka Jurija Gagarina) - ulaz na autoput
http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest ... 6242.phtml
U Brankovoj ulici nikada nije bilo ni šina ni tramvaja, međutim na uglu ove saobraćajnice i Ulice carice Milice nalazi se tramvajski semafor u smeru ka Brankovom mostu. U Sekretarijatu za saobraćaj tvrde da taj semafor daje prednost autobusima, na Saobraćajnom fakultetu kažu da je to nezakonito dok su vozači autobusa - zbunjeni.
SIGNAL - Bez obzira na to što u Brankovoj saobraćaju samo autobusi, u Sekretarijatu za saobraćaj tvrde da tramvajski semafor ima svoju svrhu.
- Tramvajski signal je postavljen zbog toga što se stajalište nalazi ispred semafora i nema posebnu traku za autobuse. Prednost autobusima daje se tako što se signal uključuje pet do sedam sekundi pre zelenog signala za ostala vozila. Time se vozilima javnog gradskog prevoza omogućava izlazak iz stanice i ulazak u protočnu saobraćajnu traku koji bi bez tog signala bio skoro nemoguć - objašnjavaju u Sekretarijatu.
Međutim, ekipa “24 sata” juče se uverila da su tramvajski i običan semafor u Brankovoj ulici pokazuju istovremeno znak za slobodan prolazak. Dakle, kada se na običnom semaforu upali zeleni signal, istog trenutka javlja se uspravna strelica na tramvajskom semaforu.
- Do prošle godine na tramvajskom semaforu se palila uspravna strelica tri ili četiri sekunde pre zelenog svetla pa smo mogli ranije da krenemo, i to nam je značilo. Sada je tramvajski semafor izgubio svaki smisao - priča Željko Životić, vozač autobusa na liniji 65.
S druge strane, na Saobraćajnom fakultetu naglašavaju da nijedan tramvajski semafor nije u skladu sa Zakonom o bezbednosti u saobraćaju ukoliko je postavljen na saobraćajnici gde nema šina.
- Tako postavljen semafor može “dopuštajući” prolazak autobusa da dovede u zabludu i vozače gradskog prevoza i ostale učesnike u saobraćaju. Takva saobraćajna signalizacija se ne odnosi na vozila javnog gradskog prevoza ukoliko ne koriste saobraćajnu traku koju koriste tramvaji - kaže dr Milan Vujanić, profesor na Saobraćajnom fakultetu i dodaje da ukoliko bi zbog tramvajskog semafora došlo do saobraćajne nezgode, odgovornost bi snosili projektant, kontrolori projekta, izvođači i nadzori.
Raskrsnice bez šina, ali sa tramvajskim semaforima
- Svetogorska – Kondina
- Makenzijeva – Čuburska
- Vojislava Ilića – Grčića Milenka
- Omladinskih brigada (smer ka Jurija Gagarina) - ulaz na autoput
http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest ... 6242.phtml